Sicilie/Sardinie...wie heeft ervaring..?

04-01-2007 21:55 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in de zomer naar Sardinie of Sicilie te gaan. Voor mij twee onbekende eilanden...zijn er mensen die het kennen en er iets zinnigs over weten te vertellen?

Of het de moeite waard is, natuur, cultuur, enz....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zamirah,Ik ben een paar jaar terug naar Sicilie geweest en ik vond het een erg mooi eiland. Er is van alles mogelijk: cultuur, strand, lekker eten. Ik zat in de buurt van Taormina, erg mooi daar. Verder kun je ook met de boot allerlei tochten maken naar de eilandjes rond de kust, zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik ben afgelopen zomer op Sardinie geweest! En heb echt een geweldige vakantie gehad.

Het water is zo helderblauw, heerlijk weer en mooie ongerepte natuur.

En wat ik als heel fijn ervaarde; niet zo toeristisch!!

Ik denk er nog vaak aan trug.

En wil er ook zeker nog een keer naar toe.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook op sicilie geweest!! het is echt leuk daar,heel mooi weer en veel te zien/doen. wij zaten ook in de buurt van taormina,in een leuk appartement met uitzicht op de etna! echt te gek.

je kan er ook veel doen,bijv naar de etna en dat vond ik echt gaaf!!!

je kan ook naar oude opgravingen of een oud badhuis gaan er is eigenklijk genoeg.....maar je kan ook van t weer genieten want t is erg warm!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie keer op Sardinië geweest, vooral voor de prachtige stranden. In alle uithoeken van het eiland zijn ze weer anders.

Wat ik de laatste vakantie wel een beetje een nadeel vond, is dat de mensen van het eiland vaak geen Engels spreken. Maakt het toch een beetje lastiger, en dan spreek ik nog wel wát Italiaans.

Er komen ook vooral Italiaanse toeristen.

Wij trokken daar op de bonnefooi rond en dat beviel mij ook niet altijd. Steeds weer hotels zoeken en regelen, niet echt rustgevend. Maar als je ervan houdt juist leuk natuurlijk.



Wat wil je allemaal weten?

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Zamirah niet meer zo geintresseerd is....;)
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor!

Ik lees het.

Ik weet nog helemaal niet waar ik heen ga...ben er nog lang niet uit.

Reacties blijven welkom.

Alleen overdag werk ik en lees ik geen forum:(
Alle reacties Link kopieren
Dus Lisa, het is niet zo erg gericht op tourisme begrijp ik? Dat lijkt me wel een voordeel eigenlijk, want ik houd absoluut niet van massatourisme..:)
Alle reacties Link kopieren
In elk mooi land zijn toeristen maar op Sardinie is het totaal geen massatoerisme zoals je op de Canarische en veel Griekse eilanden ziet!



Daarom heb ik destijds ook voor Sardinie gekozen, omdat ik nog nooit had gehoord dat iemand daar was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als je er nog uit bent waar je heen gaat.



Dan heb ik nog wel een tip...



                                          Corsica



echt eiland om verliefd op te worden, het mooiste is het aan de westkust.

Rijden van Bonifacio naar Calvi via porto en daar nog ff het binnen land in na Evis zeker weten dat je zwijnen tegen komt. Echt de kustroute is onvergetelijk.  Sarténe een van de mooie plaatsen die je tegenkomt.



Veel plezier met uitzoeken..
Alle reacties Link kopieren
Dus Lisa, het is niet zo erg gericht op tourisme begrijp ik? Dat lijkt me wel een voordeel eigenlijk, want ik houd absoluut niet van massatourisme..:)
in het noorden is zeker weten massatoerisme ( hoogseizoen) vooral veel uitgaande jongeren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Corsica heb ik ook al wel over gedacht...maar k weet het dus nog niet.

Maar wel fijn dat jullie steeds reageren.

Ik blijf het lezen hoor.

Ik vind Sardinie trouwens wel aan de prijzige kant..:o
Als je er nog uit bent waar je heen gaat.



Dan heb ik nog wel een tip...



                                          Corsica



echt eiland om verliefd op te worden, het mooiste is het aan de westkust.

Rijden van Bonifacio naar Calvi via porto en daar nog ff het binnen land in na Evis zeker weten dat je zwijnen tegen komt. Echt de kustroute is onvergetelijk.  Sarténe een van de mooie plaatsen die je tegenkomt.



Veel plezier met uitzoeken..




Over Sicilië en Sardinië kan ik helaas (nog) niets vertellen, maar CORSICA :)O+ Heerlijk, prachtig eiland, Frankrijk, maar dan in het klein.



Als je in Calvi op het strand ligt (voorseizoen) kun je op de bergen de sneeuw zien liggen. De varkens, koeien en paarden wandelen gezellig over de hoofdweg, er gaat welgeteld één "snelweg" over Corsica heen. Het is het warmste plekje van Europa in het naseizoen. Je kunt er prachtig wandelen, er zijn campings en hotelletjes. De natuur is overweldigend, zalig geurende maquis in het voorjaar, gele brem, zover het oog reikt en overal groeien kruiden als rozemarijn en kerrie.



Er is geen hoogbouw, bouwen boven de hoogte van de bomen is niet toegestaan. Buitenlandse investeerders worden mondjesmaat toegelaten, en als ze zich niet aanpassen heel eenvoudig opgeblazen. Jammer van je nieuwe discotheek, c'est la vie.



Wel raad ik je aan om een auto te huren, omdat je dan automatisch in een auto met Corsicaans kenteken rijdt. We hebben gezien op een afgelegen parkeerplaats dat alle buitenlandse auto's waren opengebroken, die van ons was niets mee gebeurd. Laat je nu niet afschrikken, dit is echt de enige criminele daad die wij daar hebben gezien, en we zijn er twee keer naar toegeweest. In totaal dus al ruim 6 weken, en we hebben nog lang niet alles gezien, hoewel het eiland maar 80x180 km groot is.



Su Corsu, Su Fieru !
De rode weg op de landkaart is dus géén autoweg, maar één van de beroemdste wandelroutes, de Grande Randonnée 20. De foto's komen willekeurig van internet.
Alle reacties Link kopieren
Met de eigen auto naar Corsica is heel goed te doen naar Livorno is het ongeveer 1300 km rijden. Je hebt wel een auto nodig op Corsica om het mooie van Corsica te zien.

Echt een super eiland ik ben benieuwd waar je heen gaat ga je alleen?

Zonnetje
Alle reacties Link kopieren
We gaan met ons vieren!



En we zijn van plan om te vliegen, en dan iid een auto huren. ( Is Corsica eigenlijk duur?) Ik heb ook gehoord dat er een mooi spoorlijntje is?



Tja, de keus wordt steeds moeilijker....
De prijzen liggen op Corsica iets hoger dan in Frankrijk, omdat ALLES geïmporteerd moet worden. Toch vonden wij het nooit echt duur. Vliegen is prima te doen, er gaan in het hoogseizoen charters rechtstreeks en anders ga je eerst met bijvoorbeeld Air Inter vanaf Corsica naar Nice en vervolgens naar Schiphol.



Als je het eiland rond wilt gaan, raad ik je aan om "met de klok mee" te rijden, anders zit de bijzitter bijna de hele rit in diepe ravijnen te kijken.





[url=http://shopping.club-corsica.com/paniercorse/pate-de-sanglier-a-l'eau-de-vie_51CONSEPC060.html][/url]





De Corsicaanse culinaire specialiteiten zijn wild varken en tamme kastanjes :D. Hoe bedenken ze het ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel een beetje Frankrijkmoe...



Vandaar dat ik wat verder wilde denken.



Maar goed, we beslissen waarschijnlijk deze week...:$
Alle reacties Link kopieren
Zamirah, Sardinie is inderdaad niet bepaald goedkoop. Maar aan de andere is dat het gewoon echt waard.



Volgens mij is Sicillie iets voordeliger?! En ook te boeken bij D-reizen dacht ik....

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi 23,

Een huisje huren op Sardinie is wel 200 a 300 euro duurder dan op andere eilanden...:o

Vind ik wel veel hoor....en dan nog de vlucht...

Tja....we weten het nog steeds niet...:(
Wat betreft het "Frankrijk-moe" zijn, dat zijn de Corsicanen al JAAAAAREN !:D



Heb je "Asterix op Corsica" al gelezen ?

Doucement, dououououououcement............................



Whoeps, te snel gepost.



De ruïnes die Obelix heeft veroorzaakt hebben we nog kunnen bekijken bij Aleria.
Alle reacties Link kopieren
Haha volgens mij wil moppetoet erg graag dat je naar Corsica gaat :P



Sardinie is duurder dan andere eilanden ja. Maar toen ik trug kwam van Sardinie had ik wel echt een voldaan gevoel zeg maar, het gevoel dat ik iets nieuws heb gezien en

waar nog niet veel mensen zijn geweest zoals Kreta, Canarische eilanden etc.

Kijk eens op transavia packagedeals, daar staan ook leuke vakanties op!!
maakt mij niet uit wie er heen gaat:), feit is:



IK WIL ER WEER HEEN !!!!!!!



We twijfelen nog, omdat onze vierjarige misschien nog geen wandeltochten kan maken (wel of niet aangelijnd, welke afstanden) en vorig jaar heel veel last had van heimwee, dus eigenlijk laten we hem het liefste thuis (eigen huis, en opa&oma erbij) maar misschien is dat nu ook helemaal over en heeft hij geen heimwee meer.



Lastig, lastig, maar zeker weten dat wij weer eens naar Corsica zullen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens ook op Corisca geweest hoor :D Wel een half uur!

(tussenlanding)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven