Slapen op Bonaire

27-09-2016 23:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuke verblijfsplek op Bonaire en dan het liefst een beetje betaalbaar. En adviezen over vervoer zijn ook welkom. Tips en trucs

Must do's en go's qua eettentjes mag je ook laten weten. Ik ga samen met een vriendin en we gaan ook een paar duiken maken. We gaan in November



Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Owwww wat heerlijk!

Ik ben afgelopen zomer hier geweest:

http://www.backtobasicbonaire.com/



En dat is mij echt super goed bevallen! Misschien is der nog plek in jullie periode?



Ik zou zeggen huur een auto en ga heerlijk toeren! Bij het vliegveld kan je ook heerlijk zwemmen en snorkelen.. een mooi rustig strand met veel koraal en vissen!



En een boot tocht naar klein bonaire is ook zeker een aanrader!



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Als je van surfen houdt. Er is daar een heel goedkoop surfhostel.



Veel plezier verder. Bonaire is geweldig.
Alle reacties Link kopieren
http://www.beyondthecorals.com



Appartementen & Duiken.

Goede locatie en super mooi. Je kunt het zelfs inclusief duiken boeken.



Vervoer: auto huren. Je kunt niet zonder op Bonaire!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk! Ik ga gelijk even kijken. Een auto huren is dus een must begrijp ik? Helaas kom ik er wel achter dat dat ongeveer 350,-€ gaat kosten voor 10 dagen... Dat vind ik wel veel. Is er Misschien iemand met ervaring die een scooter heeft gehuurd op Bonaire, is dat goed te doen?
Alle reacties Link kopieren
De wegen zijn niet geweldig...ik zou niet graag op een scooter rijden daar.

Je duikuitrusting meenemen op een scooter lijkt me ook wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
350 euro voor 10 dagen vind ik niet zoveel eigenlijk. T is nou eenmaal geen goedkoop eiland. Het is al even geleden dat we er gewoond hebben maar mijn favoriete restaurant was rumrunners.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij 'betaalbaar' qua verblijfplek?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Betaalbaar vind ik 30 euro per nacht
Alle reacties Link kopieren
Het ligt natuurlijk helemaal aan de luxe. 40 is ook betaalbaar als daar meer luxe voor staat
Alle reacties Link kopieren
Haha met duikuitrusting op de scooter is inderdaad niet te doen. Had nog niet bedacht dat je spullen huurt en zelf in het water plonst.. Dacht dat je duiken maakt met een groep vanaf een plek of boot
Alle reacties Link kopieren
quote:Happyface82 schreef op 28 september 2016 @ 08:32:

Haha met duikuitrusting op de scooter is inderdaad niet te doen. Had nog niet bedacht dat je spullen huurt en zelf in het water plonst.. Dacht dat je duiken maakt met een groep vanaf een plek of boot

Het is allemaal mogelijk, maar de meeste mensen gaan zelf op pad. Zetten ergens de auto neer en lopen de zee in. Het rif is zo dicht bij de kust, dat een boot gewoon niet nodig is. Duiken is daardoor op Bonaire relatief goedkoop. Je kunt bij bepaalde resorts zoals Buddy Dive en Captain Dons spullen huren en zo van de pier af in springen. Maar in een klein wagentje zoals een picanto, kan prima. Ik diverse mensen duikspullen + flessen in zien laden. Ik haalde mijn gear altijd bij Sun Ocean Front Divers, deze zit vlak bij het centrum en is een depedence van Buddy Dive.

Een scooter zou ik niet doen, de wegen zijn vaak niet zo goed (veel kuilen), en mocht het gaan regenen (november is nog regentijd), dan is het levensgevaarlijk.



30 euro per nacht per persoon?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh mooi, dank voor je tips.

Ja dacht 30 pp dat kan toch wel lukken?
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen kijken op hamletstudio. Is iets boven je budget maar een net appartement gelijk aan een duikspot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip hierboven moet lukken voor dat budget.

Kunnen ook een auto voor je regelen en duiken incl. vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Voor 60 euro met zijn 2-en per nacht zou moeten kunnen. Ik zou zelf voor een appartement gaan, zodat je zelf kunt koken/ontbijten. Er zit een AH (van Tweel) en een Jumbo (Warehouse) op het eiland.

Familie van mij heeft in het Central Hotel geslapen, dat is zo'n beetje midden in het centrum. Het heeft geen zwembad, maar de zee is op 50 m afstand. Mijn ouders hebben in een appartementje op Eden Beach Resort gehad, dat was half pensioen. Daar is ook een opgespoten strand en kun je goed duiken/snorkelen. Het centrum is ongeveer 20 min lopen, het grootste gedeelte over trottoir/boulevard.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven