Slecht weer in albufeira

03-05-2016 10:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



As maandag vertrek ik voor 5 dagen naar albufeira. Bij t boeken droomden we over 5 dagen strand en zon maar gezien de weersvoorspellingen voor de komende week denk ik dat we een regenvakantie krijgen.



We gaan daar natuurlijk alsnog een leuke vakantie krijgen maar ben nu aan t kijken voor leuke activiteiten bij slecht weer.



We hebben een auto tot beschikking dus kunnen alle kanten op!



Hebben jullie tips en aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Tavira (richting Spanje) is leuk, en vergeet dan niet naar de uitkijktoren te gaan met die hele grote spiegel waardoor je de stad goed kan zien. Ben de naam even vergeten, volgens mij de Camera Obscura



Uitwaaien bij Sao Vincente, en daar de laatste Bratwurst voor Amerika eten.



Sardientjes eten in Portomao



Silves is een leuk vestingsstadje en dan doorrijden naar de berg Monchique voor een mooi uitzicht over de Algarve



En niet te vergeten Peri Peri Kip eten in Algoz, beste peri peri kip in de wereld



En anders moet je in Albufeira naar Patrick gaan. Een onwijs aardige Nederlander in de oude stad met een leuk restaurantje. Hij kan je heel veel tips geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tavira inderdaad! Of naar fuseta (dat ligt er naast), dat is een heel oud vissersdorpje. Heel leuk. Je kan er voor een paar euro met de trein naar Spanje of juist naar de andere kant (Faro). Heel leuk, het is er nog zo 'ouderwets' dat er nog door mannetjes handmatig de spoorwissel wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt! Zitten leuke aanraders bij!
Alle reacties Link kopieren
Ga eten bij restaurant O Alambique vlakbij Silves. Echt zo lekker!
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
En mocht het even droog zijn en wil je wat natuur zien maar dichtbij de auto blijven, dan kan ik je dit park aanraden. Veel watervogels (onder meer flamingo's toen wij er waren, restaurantje en binnen een minuut of 5-a 10 bij de auto terug.

https://www.tripadvisor.nl/3326783?m=19905





Overigens vind ik Natuurpark Ria Formosa ook een aanrader, maar dan ben je wel veel out in the open en ver van beschutting soms.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven