Snelbus A'dam CS gezocht

13-04-2017 19:57 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zaterdag met de trein naar Lelystad maar vanwege werkzaamheden aan het spoor rijdt er een snelbus vanaf Amsterdam CS richting Weesp en vanaf daar kan ik dan weer met de trein verder.



Ik heb maar 5 minuten overstaptijd in A'dam



Iemand hier ervaring mee? Waar in hemelsnaam ga ik die snelbus vinden op het grote en drukke A'dam CS?

Google helpt me niet verder en helaas de site van de NS ook niet.

Dus hopelijk ervaren reizigers hier die een stresskip gerust willen stellen dat mijn bus heus wel makkelijk en snel te vinden is?

Kortom, hellllp!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Is het een NS bus? Ga ik wel vanuit. In dat geval staan er overal grote borden met "NS BUS" en een pijl in de richting die je op moet. Probeer je plek in de trein zo te timen dat je op Amsterdam Centraal bij een trap uitkomt en dus meteen richting de bussen kan lopen.



Overigens, in mijn ervaring vertrekken die bussen pas als ze vol zitten, en niet direct op tijd.
ik kan het ook niet vinden op ns.nl, maar ik neem aan dat ze het duidelijk aangeven als je op CS aangekomen bent, en dat er een hele stroom mensen net als jij die bus moet vinden. Die 5 minuten is dan erg krap maar dat wordt denk ik niet heel stipt nageleefd.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok trouwens dat de bussen vanaf de IJ zijde zullen vertrekken. Maar dat is echt een gok.
Trein eerder nemen en even vragen aan zo'n servicemedewerker op het perron, of aan een conducteur. Of gewoon naar de achteruitgang van het station gaan (IJzijde) want ik zou niet weten waar ze die bussen anders wilden parkeren.
quote:hoelahoepla schreef op 13 april 2017 @ 20:03:

Ik gok trouwens dat de bussen vanaf de IJ zijde zullen vertrekken. Maar dat is echt een gok.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 april 2017 @ 20:05:

[...]





Aan de voorkant gaat nooit werken toch? In mijn ervaring staat er altijd een rij voor die verrekte bussen, en een 'kraampje' met medewerkers die je de goede bus in loodsen. Het moet wel aan de IJ zijde zijn. Zijn ze ook sneller op een doorgaande weg.
quote:hoelahoepla schreef op 13 april 2017 @ 20:03:

Ik gok trouwens dat de bussen vanaf de IJ zijde zullen vertrekken. Maar dat is echt een gok. Dat lijkt mij vrij logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 13 april 2017 @ 20:06:

[...]



Dat lijkt mij vrij logisch.Hee, ik kom uit de polder! Ik ben 2 jaar geleden voor het laatst op Amsterdam centraal geweest!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Hier ben ik al wat mee geholpen. Het is inderdaad een NS bus.



Staan die borden er dan al als je van een trap afkomt denk je Hoelahoepla?

Aan de IJ-zijde is misschien wat makkelijker, want hopelijk niet zo druk als aan de andere kant.

Misschien ga ik voor de zekerheid nog wel even bellen met klantenservice, hopelijk kunnen zij duidelijkheid geven over aan welke zijde de bus vertrekt.



Ik twijfel een beetje aan de grote stroom mensen, meestal is het erg rustig in de trein naar Lelystad vandaar dat ik twijfelachtig ben over 'follow the crowd', grote kans dat ik dan in de verkeerde bus eindig
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer met de bus van cs naar weesp geweest vanwege werkzaamheden. Die vertrok toen van de prins hendrikkade, maar dat was 's avonds en bovendien was toen het busstation aan de IJ-zijde nog niet af. Mijn advies: extra tijd incalculeren en laten leiden door borden/omroepberichten.
manamana...tutuutududu
quote:Calamitycat schreef op 13 april 2017 @ 20:08:

Bedankt! Hier ben ik al wat mee geholpen. Het is inderdaad een NS bus.



Staan die borden er dan al als je van een trap afkomt denk je Hoelahoepla?

Aan de IJ-zijde is misschien wat makkelijker, want hopelijk niet zo druk als aan de andere kant.

Misschien ga ik voor de zekerheid nog wel even bellen met klantenservice, hopelijk kunnen zij duidelijkheid geven over aan welke zijde de bus vertrekt.



Ik twijfel een beetje aan de grote stroom mensen, meestal is het erg rustig in de trein naar Lelystad vandaar dat ik twijfelachtig ben over 'follow the crowd', grote kans dat ik dan in de verkeerde bus eindig Heb je de nieuwe IJ zijde al gezien?
quote:Calamitycat schreef op 13 april 2017 @ 20:08:

Bedankt! Hier ben ik al wat mee geholpen. Het is inderdaad een NS bus.



Staan die borden er dan al als je van een trap afkomt denk je Hoelahoepla?

Aan de IJ-zijde is misschien wat makkelijker, want hopelijk niet zo druk als aan de andere kant.

Misschien ga ik voor de zekerheid nog wel even bellen met klantenservice, hopelijk kunnen zij duidelijkheid geven over aan welke zijde de bus vertrekt.



Ik twijfel een beetje aan de grote stroom mensen, meestal is het erg rustig in de trein naar Lelystad vandaar dat ik twijfelachtig ben over 'follow the crowd', grote kans dat ik dan in de verkeerde bus eindig Welnee. Er staat een enorm bord met NS-BUSSEN en die bussen hebben allemaal een al even enorm bord met de bestemming voor het raam. Als je dan nog in de verkeerde bus weet te stappen krijg je van mij een prijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 april 2017 @ 20:04:

Trein eerder nemen en even vragen aan zo'n servicemedewerker op het perron, of aan een conducteur. Of gewoon naar de achteruitgang van het station gaan (IJzijde) want ik zou niet weten waar ze die bussen anders wilden parkeren. Het is lang geleden dat ik voor het laatst op CS was, toen was er nog een enorm busstation aan de voorkant (centrumkant zeg maar). Maar dat is er niet meer begrijp ik?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 april 2017 @ 20:09:

[...]





Welnee. Er staat een enorm bord met NS-BUSSEN en die bussen hebben allemaal een al even enorm bord met de bestemming voor het raam. Als je dan nog in de verkeerde bus weet te stappen krijg je van mij een prijs.



Mezelf kennende ben ik daartoe in staat, Alhoewel het met jullie hulp bijna niet meer mis kan gaan
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 13 april 2017 @ 20:08:

Bedankt! Hier ben ik al wat mee geholpen. Het is inderdaad een NS bus.



Staan die borden er dan al als je van een trap afkomt denk je Hoelahoepla?

Aan de IJ-zijde is misschien wat makkelijker, want hopelijk niet zo druk als aan de andere kant.

Misschien ga ik voor de zekerheid nog wel even bellen met klantenservice, hopelijk kunnen zij duidelijkheid geven over aan welke zijde de bus vertrekt.



Ik twijfel een beetje aan de grote stroom mensen, meestal is het erg rustig in de trein naar Lelystad vandaar dat ik twijfelachtig ben over 'follow the crowd', grote kans dat ik dan in de verkeerde bus eindig



Die borden staan overal. Kan echt niet missen. Je grootste probleem wordt dat die bussen niet 'op tijd' rijden maar pas wanneer ze vol zijn (tenzij super rustig en ze na een uur nog geen volle bus hebben, maar op dat traject verwacht ik niet dat dat snel aan de hand is). Bij de NS bussen staat meestal een rij en dan kan je wachten tot de volgende. Ik zou dus altijd extra reistijd inplannen.



Maar echt, die bus vinden wordt geen probleem. Althans, even goed opletten en een keer extra rondkijken als je het niet kan vinden. De mensen die 'verdwalen' lopen meestal als een kip zonder kop ergens heen en missen daardoor de 'looproute' die met borden aangegeven staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 13 april 2017 @ 20:08:

[...]



Heb je de nieuwe IJ zijde al gezien?

Euh nee

Maar groot voordeel: ik weet dan tenminste wel welke kant ik op moet lopen, richting het water
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, die treinen naar Lelystad lijken misschien leeg, maar qua passagiers vul je er volgens mij toch al snel een bus mee. En er zullen ook passagiers uit andere treinen in die bus willen.
een NS mannetje aanspreken op het station kan je ook helpen he
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 13 april 2017 @ 20:11:

[...]





Die borden staan overal. Kan echt niet missen. Je grootste probleem wordt dat die bussen niet 'op tijd' rijden maar pas wanneer ze vol zijn (tenzij super rustig en ze na een uur nog geen volle bus hebben, maar op dat traject verwacht ik niet dat dat snel aan de hand is). Bij de NS bussen staat meestal een rij en dan kan je wachten tot de volgende. Ik zou dus altijd extra reistijd inplannen.



Maar echt, die bus vinden wordt geen probleem. Althans, even goed opletten en een keer extra rondkijken als je het niet kan vinden. De mensen die 'verdwalen' lopen meestal als een kip zonder kop ergens heen en missen daardoor de 'looproute' die met borden aangegeven staat.

Het is geen probleem als ik wat later kom, dus vroeger van huis hoeft dan gelukkig niet en dat de bus niet op tijd zou vertrekken geeft me ook wel weer wat rust. Dan hoef ik niet te gaan rennen en kan ik goed op de borden letten om de juiste bus te vinden



Voel me zo'n kneus nu Te lang niet in A'dam geweest, dat moge duidelijk zijn
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:ourea schreef op 13 april 2017 @ 20:14:

een NS mannetje aanspreken op het station kan je ook helpen he

Best een goed plan!



Maar met jullie hulp moet het nu vast gaan lukken. Ik weet nu tenminste aan welke kant van cs ik moet zijn, dat is al een hele opluchting!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 13 april 2017 @ 20:12:

Overigens, die treinen naar Lelystad lijken misschien leeg, maar qua passagiers vul je er volgens mij toch al snel een bus mee. En er zullen ook passagiers uit andere treinen in die bus willen.Da's ook weer waar
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
En euh... check ik dan als ik op cs uit de trein stap uit en in de bus weer in met mijn ov-chip kaart of hoeft dat niet en kan ik gewoon op mijn eindpunt uitchecken?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
quote:hoelahoepla schreef op 13 april 2017 @ 20:02:

Is het een NS bus? Ga ik wel vanuit. In dat geval staan er overal grote borden met "NS BUS" en een pijl in de richting die je op moet. Probeer je plek in de trein zo te timen dat je op Amsterdam Centraal bij een trap uitkomt en dus meteen richting de bussen kan lopen.



Overigens, in mijn ervaring vertrekken die bussen pas als ze vol zitten, en niet direct op tijd.Mijn ervaring is dat ze altijd vol zijn en je daarom per definitie op de volgende moet wachten..
Meestal staat er een ov-chippaal bij, maar aangezien het gaat om een overstap zoals ik uit je OP lees hoef je niet opnieuw in te checken. De bus vervangt de trein en normaal gesproken, zou je ook niet uitchecken toch? Dan nu ook niet.

Komt goed, echt waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven