Stedentrip: welke stad?

24-03-2017 15:59 40 berichten
Wie weet een leuke stad voor een weekendje weg op maximaal 3 uur rijden van Utrecht?

En wat voor leuks is daar dan te doen?
Brugge! Lekker eten, bezoek aan het chocolademuseum en een brouwerij. Natuurlijk is er nog meer te zien, maar dit is wat ik me zo even snel herinner. Het is gewoon een leuke knusse stad.
Alle reacties Link kopieren
O jammer, wilde al roepen:Stockholm. Maar is iets meer dan 3 uur
Alle reacties Link kopieren
Keulen, Münster, Brugge, Gent, Antwerpen,
Alle reacties Link kopieren
Maastricht is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen is altijd leuk (okee, gisteren niet, dat geef ik toe). Ik ben fan van de wijk het Eilandje, waar een geweldige Italiaan zit, Cucina 48 (shit, nu geef ik mijn geheimtip weg). Ook zit daar Balls & Glory, een hipster gehaktballenrestaurant (ook vega). Je hebt er Museum aan de Stroom (MAS), dat ook een geweldig panoramadak heeft. O ja, ik doe ook altijd even de Diamantbuurt, okee, het is aapjes kijken maar ik vind de wereld van de orthodoxe joden zo fascinerend. Zo dichtbij en zo'n andere wereld. Kortom, I love Antwerpen.
't Is al met al een heel gedoe
Den Bosch. Ik ben fan.
quote:apiejapie schreef op 24 maart 2017 @ 16:19:

O jammer, wilde al roepen:Stockholm. Maar is iets meer dan 3 uur



Ik had ook Stockholm in mijn hoofd toen ik de tiltel las. Wat een geweldige stad!

Maar in Nederland zou ik voor Delft, Den Haag of Leiden gaan. Mooie steden en goed te combineren met het strand.
Brugge. Gent. Hamburg
quote:apiejapie schreef op 24 maart 2017 @ 16:19:

O jammer, wilde al roepen:Stockholm. Maar is iets meer dan 3 uur Ik wilde ook Stockholm roepen
Tja wat is een uurtje...Thalys een optie? Ben je al in Parijs of Lille. Maar Groningen is ook leuk. Wat zoek je? Winkelen? Musea? Leiden, Haarlem ook leuk
quote:apiejapie schreef op 24 maart 2017 @ 16:19:

O jammer, wilde al roepen:Stockholm. Maar is iets meer dan 3 uur Rijden wel. Vliegen is het 2 uur
Alle reacties Link kopieren
quote:hvm schreef op 24 maart 2017 @ 16:22:

Maastricht is ook leuk
Brugge idd. Zeer geschikt voor een weekeindje, erg leuk en knus. En, heel gek, maar het voelt veel meer als 'even weg' dan Maastricht oid. Vind ik iig.
Alle reacties Link kopieren
Gent. Het kasteel bezoeken. Biercafé's en goede restaurants uitproberen. De gekke winkeltjes bekijken, bijvoorbeeld Priem behangwinkel, en O'zon, Zoot, ZsaZsa en veel meer...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Haarlem
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
Buiten Maastricht en Brugge; Nijmegen, Zeist of Amersfoort
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Sommige plaatsen zijn iets verder: Maastricht, Brugge, Gent, Antwerpen, Trier of gewoon Amsterdam
quote:michelleobama schreef op 24 maart 2017 @ 18:25:

Buiten Maastricht en Brugge; Nijmegen, Zeist of AmersfoortZeist??
Alle reacties Link kopieren
Zeist?
't Is al met al een heel gedoe
Bedankt voor alle tips al! Gent klinkt goed, Amersfoort en Keulen ga ik ook even onderzoeken.

We houden wel van wat cultuur, liefst (plaatselijke) geschiedenis. Leuke straatjes, leuke winkeltjes is ook altijd goed.



Stockholm zijn we al ooit geweest, is idd een hele mooie stad!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shine_bright1 schreef op 24 maart 2017 @ 18:05:

HaarlemJa ook superleuk!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemenzee schreef op 24 maart 2017 @ 19:52:

Bedankt voor alle tips al! Gent klinkt goed, Amersfoort en Keulen ga ik ook even onderzoeken.

We houden wel van wat cultuur, liefst (plaatselijke) geschiedenis. Leuke straatjes, leuke winkeltjes is ook altijd goed.



Stockholm zijn we al ooit geweest, is idd een hele mooie stad!Als je met de auto gaat: in Keulen heb je een milieusticker nodig als je in de milieuzone wilt parkeren. Je kunt die kopen via de ANWB, https://www.anwb.nl/auto/ ... voor-stadcentra-duitsland

Of anders moet je op een P+R parkeren.

Of gewoon met de trein gaan, lekker makkelijk van centrum naar centrum. Het treinstation is direct naast de beroemde kathedraal.



Keulen heeft wel een paar leuke plekken maar over het algemeen is het best een lelijke stad. Veel gebombardeerd in de oorlog, vandaar. Het boekje Time to Momo Keulen (voorheen 100% Keulen) heeft leuke tips.



In Gent heb ik ooit in het centrum op straat geparkeerd voor maar 10 euro voor een hele dag, maar ik weet niet of dat een gelukje was. Vermijd de spits als je naar Gent gaat, want rondom Rotterdam (als je daar langs komt?) en Antwerpen is het altijd drama.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik vond Leuven een verrassend leuke stad voor een weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
Michelle Obama, kom je nog tips geven voor Zeist?
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven