Taalcursus Engels in New York

15-12-2014 12:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb me net geregistreerd voor het forum want ik hoop dat jullie me kunnen helpen met ervaringen.

Mijn niveau Engels is niet zo hoog en dat vind ik best vervelend als ik op reis ben, want iedereen verwacht dat Nederlanders heel goed Engels kunnen. Nu wil ik komend jaar mijn reis naar New York combineren met een Engelse taalcursus daar. Heeft iemand daar ervaring mee? En heeft iemand een idee welke cursus het best is om de spreekvaardigheid te verbeteren? Ik wil gewoon vloeiend Engels kunnen spreken.

Ik heb 2 organisaties gevonden die me wel aanspreken:Linguaenglish en Plus Taalreizen



Kent iemand deze?
Alle reacties Link kopieren
Oh, je wilt Amerikaans leren? Lekker knauwen en zo ...

Goed Engels kun je maar in één land leren, en dat land heet, jawel, Engeland 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad dan kiezen voor een taalcursus in Engeland zelf. Even orienteren waar ze zuiver engels spreken.



Een andere talenreis kan ook zijn:

http://studytravel.nl/taa ... els-leren-taalreizen.html



Ik heb goede ervaring met ze mbt taalcursussen in Spanje (Spaans dus).
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wil graag naar New York en heb niet superveel vakantiedagen dus wil het combineren. Ik weet het, er is een verschil tussen Brits Engels en Amerikaans maar ik wil voornamelijk vloeiender kunnen spreken
Alle reacties Link kopieren
Veel BBC kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Engelstalige forums en meediscussiëren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De New Yorker drukken zich perfect en expressief uit dus dat is ook een goede keus natuurlijk. Ga dan naar een forum voor New Yorkers, waar lokale issues spelen. Het zijn de aardigste Amerikanen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ga series kijken die je leuk vindt in het Engels eventueel met Engelse ondertiteling. Daar leer je al heel veel van.

Als je in NY bent, dan wil je niet meer naar een talencursus tenzij je al tig keer in NY bent geweest.

Dus dat raad ik je af.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisandeb90 schreef op 15 december 2014 @ 12:22:

Nou ik wil graag naar New York en heb niet superveel vakantiedagen dus wil het combineren. Ik weet het, er is een verschil tussen Brits Engels en Amerikaans maar ik wil voornamelijk vloeiender kunnen spreken



Wat zonde van je tijd om naar NY te vliegen en dan daar in een klaslokaal te gaan zitten.



Een taal leer je door 'm te gebruiken. Dus vanaf nu kijk je BBC (met teletekst 888 krijg je Engelse ondertiteling erbij), DVD's idem, kijken met Engelse ondertitels, lees boeken in het Engels (Shopaholic, Jill Mansell etc, gewoon bij de bieb te krijgen). Daarnaast zou je op zoek kunnen gaan naar een conversatiecursus Engels.
Je leert een taal niet tijdens een cursusje, al kan het wel helpen.

New York is een prima keuze. Amerikaans Engels is op geen enkele manier beter of slechter dan UK Engels, en iedereen die na een taalcursus een accent gaat imiteren zet zichzelf al vrij snel voor schut. Of je nu een Amerikaans of een Brits accent nadoet.



Veel Engels luisteren, Engelse boeken lezen en misschien een paar natives opzoeken die Engels met jou willen praten en hun Nederlands met jou willen oefenen.

Het beste zou zijn om een paar maanden in een Engelstalig land te gaan werken.



Zolang je Engels niet voor je werk nodig hebt is het trouwens ook helemaal niet erg om fouten te maken of een Nederlands accent te hebben. Geen native speaker zal zich daaraan storen, die vinden het al lang knap dat je je kunt redden in een andere taal. Dat kunnen ze zelf namelijk meestal niet.
Een taalcursus zou ik alleen adviseren als die minstens 3 weken duurt, anders begin je net te wennen en ga je alweer.



Misschien kun je via internet alvast mensen leren kennen in New York (met dezelfde hobby's/interesses als jij). Dan kun je daar voorlopig mee mailen/chatten/skypen en daar leer je ook al wat van. En dan ontmoet je ze in je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!

Ik vind het niet zonde om in een klaslokaal te zitten hoor, zie het juist als een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten aangezien ik alleen ga. En ik wil alleen in de ochtend cursus doen en dan 's middags vrij!

Ik ga voor 4 weken Ikeaverslaafde goed idee om alvast mensen via Internet te zoeken, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Amerikaans Engels is niet beter of slechter dan Brits Engels. Allebei prima



Als je wilt oefenen door Engelstalige series kijken, zou ik iets uitzoeken wat je leuk vind om te kijken. Bij mij is dat dus niet BBC, maar series als suits, CSI, hart of Dixie en game of thrones.
Lijkt mij echt supergaaf dus ik zou gaan!



Het Engels dat ik heb geleerd vroeger op school was echt zo enorm Brits en Engeland-georiënteerd en dat bevorderde nou niet bepaald mijn zin in het vak. Gek, want jaren later vond ik Engeland een ontzettend leuke vakantiebestemming, maar als 12-jarige vond ik het echt vooral héél suf en saai en deed ik voor Frans en Duits honderd keer beter mijn best.
Alle reacties Link kopieren
Thanks NYC, het lijkt mij ook echt heel tof! En ik baal er ook van dat ik op de middelbare school niet meer aandacht aan het Engelse vak heb besteed. Maar goed, beter laat dan nooit
Wow 4 weken, regelen ze ook je accomodatie? Want hotels / appartementen in NYC zijn ontzettend duur.



Verder leuk plan!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt kiezen om in een studentenresidentie of bij gastgezinnen te verblijven Erizo. Een maand in de studenten residentie is 1750 USD. Nog steeds heel erg duur maar voor centrum New York wel ok volgens mij. Gastgezin is wat goedkoper maar dan heb je ook minder vrijheid denk ik.
Dit jaar heb ik een taalcursus gevolgd via ESL (nee geen Engels). 5 dagen per week in de ochtend les (9 - 13.00), middag vrij, mogelijkheid tot logeren bij een gastgezin of een docent.



ESL taalreizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven