tablet of laptop voor backpacken?

02-12-2016 12:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ga binnenkort backpacken in ZO Azie. Nu twijfel ik of ik een tablet of laptop moet meenemen.

Ik zal het voornamelijk gebruiken om foto's te uploaden op me dropbox/google drive voor een extra backup. En voor het boeken van tickets, hotels, en info op te zoeken. Ik zou beide moeten kopen en twijfel tussen een samsung tab 10.1 of een HP stream van11 inch. Beide zijn 250 eu per stuk en voor de tablet zou ik een card reader kunnen aanschaffen.



Dus mijn vraag wat zouden jullie aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen je telefoon meenemen en de dropboxapp downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen en lekker naar het internetcafe!
Alle reacties Link kopieren
Idd telefoon mee en dan daar gewoon af en toe naar een internet café
Alle reacties Link kopieren
ik heb een canon camera, die fotos maakt van ongeveer 7 mb per stuk. Met alleen een telefoon ben ik een hele dag bezig met het uploaden van foto's dus ik neem een laptop of een tablet mee. Vandaar mijn vraag voor advies bij een keuze van een tablet of laptop, niet of ik het moet meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Los van of het handig en noodzakelijk isom zo'n apparaat te kopen, waarom dan niet een 2 in 1 kopen?
Alle reacties Link kopieren
ik wil maar maximaal 250 eu uitgeven, zo een 2 in 1 zijn vaak wat duurder. Ik kijk daarnaast ook een beetje naar kwaliteit in de prijsklasse van 250eu. vandaar dat ik op een samsung tab uitkom en een hp streamy
Uploaden per telefoon gaat net zo snel als per laptop of tablet. Snelheid is afhankelijk van de internetsnelheid, niet zozeer van het apparaat. En de internetsnelheid in Azië is doorgaans niet hoog genoeg om foto's te uploaden. Laat staan om echt back-ups te gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je ze met je camera maakt, dan kan je niks uploaden met je telefoon. Ik zou een kleine notebook mee nemen, zodat je je foto's kunt uploaden, maar ook bijv. nog ff een blog / mail typen. Op een tablet ga je niet een heel verhaal tikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:m1nn2 schreef op 02 december 2016 @ 13:16:

ik heb een canon camera, die fotos maakt van ongeveer 7 mb per stuk. Met alleen een telefoon ben ik een hele dag bezig met het uploaden van foto's dus ik neem een laptop of een tablet mee. Vandaar mijn vraag voor advies bij een keuze van een tablet of laptop, niet of ik het moet meenemen.



Dan zou ik tien sd-kaarten kopen.

Hoe meer elektronica je meeneemt, hoe groter de kans dat er iets kapot gaat of gestolen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis al jaren met alleen een tablet (samsung 8 inch) en telefoon. Ik heb er een sd kaart in van 120 gig en nog een extra bij me. Als ik zou bloggen, zou ik mijn notebook meenemen. Internet in Thailand en Maleisië is prima en overal wifi, internetcafés zijn er niet zo veel meer.
Ik weet dat het je vraag niet beantwoordt, maar zelf zou ik er voor kiezen lekker veel foto's maken met een goede camera, en die later thuis verwerken met je computer/laptop. Hoef je tijdens je reis daar geen extra apparaat voor hoeft mee te sjouwen. Communicatie, boekingen, info opzoeken etc kun je gewoon doen met je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd mijn tablet mee, maar ik vind mijn teleffon gewoon te klein om lang op te internetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een tablet gaan. Daar kun je ook lekker muziek opzetten, boeken lezen, foto's kijken.

Batterij gaat langer mee. Makkelijker in gebruik.

Ik vind ze alleen niet makkelijk voor lange texten typen. Maar als je dat niet nodig hebt.....



De 2-in-1 zijn er ook betaalbaar. Ik ben nu aan het kijken en zoeken en vergelijken.

Ik ga ook op reis en zal wel veel moeten typen. Maar wil ook foto's opladen en bewerken.....

Ik ben er nog niet uit welke het wordt.
Alle reacties Link kopieren
@commonsense, ik wil het risico niet nemen dat het wordt gestolen of dat ik het verlies of het kapot gaat. Vandaar dat ik het wil uploaden op dropbox of google drive. extra memory cards nemen neemt dat risico niet weg.



@viviagirl bedankt voor je reactie,ik twijfel toch heel erg wat handig zou zijn ook. een laptop zal ik waarschijnlijk na het reizen nooit meer gebruiken, omdat ik een macbook air heb ( die ik overigens met zekerheid niet mee ga nemen, ik verlies liever een tablet/laptop van 250 eu dan mn laptop van 1000 eu). een tablet daarnaast misschien wel meer
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die 2 in 1 echt veel te groot. Kun je net zo goed een 8 inch met een toetsenbord kopen van Samsung
2 in 1 laptops heb je al vanaf 8,9 inch.



Ik zou een 2 in 1 nemen. Je hebt al een HP 10.1 inch 2-in-1 laptop met 2 GB werkgeheugen en 32 opslaggeheugen (dezelfde geheugenspecificaties als de HP stream die je noemt) van rond de € 250,00.
Alle reacties Link kopieren
Mijn post was voor Vivagirl bedoeld, vergeten te melden.



@M1nn2, Als je niet van plan bent om veel te typen en thuis al een Macdinges hebt, zou ik het bij een tablet houden met extra microsd kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tablet daarvoor ideaal omdat ik daar meteen ook boeken op kan zetten en zo onderweg kan lezen. Op mijn laptop ga ik niet zitten lezen. Ook vind ik een tablet beter leesbaar in de zon/fel licht. Daarnaast gooi ik die tablet makkelijker in mn tas, met die laptop loop je te sjouwen.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 02 december 2016 @ 15:21:

Ik vind die 2 in 1 echt veel te groot. Kun je net zo goed een 8 inch met een toetsenbord kopen van Samsung



Dat kan natuurlijk ook



Ik heb nu een 7 inch tablet, en dat zou ik echt te klein vinden om op te moeten typen/werken, ook met extra toestenbord.

Ik zou een tablet of een 2-in1 van 10 of 11 inch willen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En mocht je nou toch veel willen typen dan kun je altijd nog de spraak naar tekst functie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op kortere trips altijd m'n tablet bij me, maar was tijdens m'n reis van 7 maanden toch wel heel blij met m'n minilaptop. Net even wat makkelijker lange stukken typen voor m'n blog, zowel back-up kunnen maken op mijn laptop zelf, in de cloud en op een harde schijf. Het gewicht valt mee, heb ik in ieder geval niet als belastend ervaren. Maar aangezien jij aangeeft dat je een laptop daarna niet vaak meer zult gebruiken, lijk een tablet me in jouw situatie de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fromfebruary schreef op 03 december 2016 @ 09:44:

Ik heb op kortere trips altijd m'n tablet bij me, maar was tijdens m'n reis van 7 maanden toch wel heel blij met m'n minilaptop. Net even wat makkelijker lange stukken typen voor m'n blog, zowel back-up kunnen maken op mijn laptop zelf, in de cloud en op een harde schijf. Het gewicht valt mee, heb ik in ieder geval niet als belastend ervaren. Maar aangezien jij aangeeft dat je een laptop daarna niet vaak meer zult gebruiken, lijk een tablet me in jouw situatie de beste optie.



Fijn om te horen. Ik ga ook langere tijd op reis. Ga ook een blog bij houden en ander werk op laptop doen. Dus ik heb het wel nodig.

Maar ik gebruik mijn tablet onderweg ook altijd veel. Muziek en boeken. Vandaar dat ik een 2-in-1 overweeg. Maar ik wil even naar de winkel om het vast te houden.

Ik heb jouw blog toch eens gelezen? (op waarbenjij.nu? )
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 02 december 2016 @ 13:39:

[...]





Dan zou ik tien sd-kaarten kopen.

Hoe meer elektronica je meeneemt, hoe groter de kans dat er iets kapot gaat of gestolen wordt.

Dit

Zo heb ik het ook al een keer of wat gedaan. Werkt prima. Geen tablet mee en af en toe internetcafe opgezocht
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik een apparaatje dat was een harde schijf met veel geheugen en met poortjes voor allerlei fotokaarten. Dan kon ik veel foto's overzetten daarop. Bekijken ging alleen als ik dat apparaatje met usb aan een computer koppelde.

Later was er ook een model met klein beeldschermpje om foto's te bekijken.

Ik weet niet of die nog bestaan.



In internetcafe's heb ik wel eens heftige en onherstelbare visussen opgelopen op usb-sticks (die ik ook wel eens gebruikte als opslagmedium), dus ik durf niet meer mijn eigen middelen aan zo'n pc in internetcafe's te hangen.



Bovendien kom je die amper nog tegen omdat bijna iedereen met een eigen tablet of laptopje reist.



Ik heb bij mijn laatste reis ook overwogen een tablet te kopen maar ik vind die dingen heel lastig qua foto's in mapjes zetten en sorteren en bewerken. Ook doet de blog-app die ik gebruik (Travelpod) het niet goed op een tablet (essentiële invulvakjes kan je niet benaderen), en veel andere sites werken ook slecht op tablets.



Ik heb mijn Macbook van 2 kilo weer meegenomen.



Nu ben ik al een tijd aan het nadenken of ik een Macbook Air wil van 1 kilo... en dan een tweedehandsje 11" voor op vakanties en soms mee naar het werk, of een 13" goeie snelle als complete vervanging, voor thuis, op reis en werk....



Succes met jouw keuzes!
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven