Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka Mayou!

En schuilnaamhebber, was het maar zo'n feest haha! Veel plezier in Ayuthaya en doe vooral een fiets tochtje daar langs alle mooie dingen!
Alle reacties Link kopieren
Oh dan kan ik hier vast naar ervaringen vragen Wij willen in de kerstvakantie misschien naar Thailand met zoon van 11 jaar. Hoe druk is het dan in Thailand? Moeten we dingen reserveren? Een complete rondreis boeken? Wat raden de ervaren Thailandgangers aan voor ons? Wij zijn geen strandzitters, houden wel van een beetje luxe en willen graag veel zien.
Alle reacties Link kopieren
Eeka echt ervaring heb ik niet omdat ik over een paar weken die kant uit ga met mijn dochtertje van 13.

Ik wou ook in december maar vondt de vliegtuig tickets in die periode veel te duur.

Met een kind zit je net als mij vast aan specifieke datums.

Een rondreis had ik ook na gekeken maar ook duur en je zit zo vast en ben er toch huiverig voor

omdat als de groep niet leuk is je vakantie ook meteen is verpest.

Wij hebben een reisburo in thailand ingeschakeld van een nederlander die met een Thaise is getrouwd.

En een prive safari verzorgt in de jungle.

Verder hebben we als absolute must see de tigertemple.

Hier hebben we na veel nalezen het ontbijt met de monikken geboekt.

Je bent dan heel vroeg in de tigertemple en mag de babytijgers de fles geven en verzorgen.

Daarna ga je met de monikken ontbijten en vanuit een safety kooi mag je dan kijken

hoe ze met de grote tijgers gaan rennen en baderen.

De tijgers zijn hier nog heel actief.

Daarna worden ze vastgelegd en krijgen eten.

En mag je op de foto met de grote tijgers.

Van dit progamma schijnen ze heel moe te worden.

En volgens hun worden ze niet gedrogeerd.

Daarna komen de massa toeristen die dus de vastgelegde tijgers zien en moet jij uit het park.

Ik weet niet of ze inderdaad niet gedrogeerd worden maar we gaan de tour doen.

Hierna ga je olifanten wassen.

Zelf je reisuitstippelen lijkt me dus veel leuker.

Wij houden wel van strand en uitrusten en willen per se door met vliegtuig naar Koh Samui.

Na Ayatuyah ,Kachanburi ,Bangkok en de jungle willen we nog even lekker bijkomen.

In een rondreis kun je ook niet je hotels uitzoeken en met mijn dochter wil ik toch wel een hotel met zwembad.

Echt backpakken houd ik niet van dus we nemen op deze manier lekker onze koffers mee.





En transfers van Bangkok naar Ayattua en door naar de jungle en vanuit daar zijn per minibusje.
Alle reacties Link kopieren
Omdat we vanwege schoolvakantie maar 13 dagen hebben in Thailand(aankomst en vertrek dag niet meegerekend) hebben we

hier voor gekozen om zo te reizen.

Om naar het zuiden te gaan ben je anders al twee dagen kwijt met op en neer reizen.

Ook met de gids die ons rechtstreeks heen rijd winnen we veel tijd.

Waardoor we toch kunnen doen wat we willen zien en het niet te vermoeiend is.

Zou in jouw geval dus ook zelf je reis uitstippelen zeker omdat je niet naar het strand wil.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt echt superleuk Natasja, dat tijgertempelontbijt. Ik ben daar in de middag geweest (Kanchanaburi) en de tijgers leken inderdaad gedrogeerd. Ben benieuwd of je dat kunt zien 's ochtends, of dat echt zo is. Leuk om dat samen met je dochter te doen.

Thailand is echt een heel makkelijk land om zelf je trip in elkaar te zetten en ter plekke ook nog dingen te veranderen/toe te voegen.



Als je geen strandzitter bent kun je overwegen om Kanchanaburi te doen, naar Kao Sok, een trekking in Chiang Mai of Chiang Rai, Ayuthaya, Bangkok, pfff er is zoveel. Lees het vorige topic een stukje door. Iedere 10 blz staan daar ongeveer dezelfde tips.
Alle reacties Link kopieren
Oke, zelf regelen dus :D Wij reizen graag op de bonnefooi, is dat niet te druk in die periode? We boeken dan de vlucht en voor de eerste 2 nachten een hotel en dan zien we wel. Wanneer ga jij Natasja? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Eeka, de periode rondom kerst is wel erg druk. Hou er rekening dat bijvoorbeeld treinen en binnenlandse vluchten sneller vol zitten en je die wellicht al wel wilt boeken voor je gaat. Maar nog steeds goed te doen, alleen iets flexibeler zijn qua hotels of tevoren plannen!
Alle reacties Link kopieren
Mayou laat het weten of ik iets zie dat de tijgers worden gedrogeerd.

Hoop het niet zou het niet echt leuk vinden als dat inderdaad zo is.

Het klinkt namelijk erg geloofwaardig dat ze na een druk ochtend progamma erg moe zijn.

Dus dat de toeristen in de middag daardoor suffe tijgers treffen.

Eeka wij gaan 27 april al.

Erg snel dus.

Heb wel alles vastgelegd helaas vanwege tijdgebrek ook gekozen voor de makkelijke manier

van prive transport en Chiang may in het noorden er uit gelaten.

We gaan dus ook in de jungle naar Kao Yai.Daar drie dagen prive jungle safari.

Dus alleen centraal Azie en doorvliegen naar Koh Samui.

Heb het vorige topic aardig doorgespit en las dat het met kerst inderdaad drukker is.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij even, want dan staat dit topic weer in mijn favorieten.
Alle reacties Link kopieren
Het was inderdaad erg druk toen ik er was. Eerlijk gezegd vond ik het een teleurstelling. Een hele lange rij, je kreeg iemand die met je meeging, moest bij een tijger gaan staan - foto- andere tijger -foto - en er weer naar buiten. En de tijgers waren zo suf dat ze niet eens merkten dat er mensen naast ze stonden. Vandaar dat ik benieuwd ben.

Hou er trouwens rekening mee dat je een tshirt aan doet die je schouders bedekt en geen felle kleuren dragen.



Kaar
Alle reacties Link kopieren
Een verschrikking, die tigertemple. Had er al van alles over gehoord en dat was niet veel goeds dus echt niet dat we dat gedaan hebben.

Gedrogeerde tijgers en massatoerisme, afschuwelijk.



Gisteravond weer in Bkk gearriveerd en ons direct weer gestort op het steetfood. Echt het lekkerste ter wereld!



Vandaag shoppen!

In de nacht van donderdag op vrijdag weer richting NL. Rottijd, vertrek 1.30. Want je moet om 1200 hrs je room verlaten. Ga na het uitchecken de tijd doden bij de pool.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Als je een halve dag bijbetaalt kun je toch gewoon op je kamer blijven. Doen wij altijd als de vliegtijden rottig zijn.
Alle reacties Link kopieren
En dat kon niet. Alles volgeboekt.

Dat was het eerste dat ik heb gevraagd bij het inchecken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen ook bij die tijger tempel geweest en ik vond het doodeng,ik had dan ook 2 tijgers die echt niet suf waren en ik moest op een gegeven moment dus ook weg omdat hij gromde en zijn kop omdraaide...

Ik had van te voren ook de verhalen van gedrogeerde tijgers gehoord maar ik kan het je dus ook niet met zekerheid zeggen of het zo is.



Wel een gevalletje eens maar nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als een wilde geshopt hier



Nu tijd voor streetfoodlunch!



We kunnen de kamer houden tot 1400 ipv 1200 uur, scheelt alweer iets.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:eeka schreef op 15 maart 2013 @ 20:51:

Oh dan kan ik hier vast naar ervaringen vragen Wij willen in de kerstvakantie misschien naar Thailand met zoon van 11 jaar. Hoe druk is het dan in Thailand? Moeten we dingen reserveren? Een complete rondreis boeken? Wat raden de ervaren Thailandgangers aan voor ons? Wij zijn geen strandzitters, houden wel van een beetje luxe en willen graag veel zien.Wij zijn afgelopen december in Thailand geweest, met dochtertje van nog geen 3. Wij hebben in oktober/november alles in NL geregeld, en dat was maar goed ook. Vluchten zaten allemaal vol, en op de meeste leuke plekken was ook niets meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier ook alvast meelezen! Dan ben ik misschien goed voorbereid om manlief te overtuigen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorige Thailandtopic gedeeltelijk doorgelezen, het waren zoveel pagina's! Uiteindelijk heb ik geen antwoord op mijn vraag gevonden dus stel ik deze vraag maar hier aan jullie.

Ik wil in december naar Thailand gaan en dan voornamelijk naar de eilanden. Het is dan wel hoogseizoen (kerstvakantie) dus de populaire eilanden zijn dan drukker dan druk. Hebben jullie tips over wat rustige eilanden zijn? Eilanden die zelfs in het hoogseizoen niet drukbezocht zijn?



En dan nog een vraag, zou het ook een optie zijn om in augustus te gaan? Of hebben we dan echt kans op veel regen?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosje98 schreef op 21 maart 2013 @ 14:03:

Ik heb het vorige Thailandtopic gedeeltelijk doorgelezen, het waren zoveel pagina's! Uiteindelijk heb ik geen antwoord op mijn vraag gevonden dus stel ik deze vraag maar hier aan jullie.

Ik wil in december naar Thailand gaan en dan voornamelijk naar de eilanden. Het is dan wel hoogseizoen (kerstvakantie) dus de populaire eilanden zijn dan drukker dan druk. Hebben jullie tips over wat rustige eilanden zijn? Eilanden die zelfs in het hoogseizoen niet drukbezocht zijn?



En dan nog een vraag, zou het ook een optie zijn om in augustus te gaan? Of hebben we dan echt kans op veel regen?

Er zijn genoeg eilanden die niet druk zijn, vooral de minder toeristische (duh). Maar de faciliteiten zijn daar ook minder...

Wij zijn in december bijv op Koh Siboya geweest, geen hele mooie stranden, erg weinig restaurants, maar wel heeel rustig.
Alle reacties Link kopieren
Op Koh Phangan hoeft het helemaal niet druk te zijn in de kerstvakantie. En ik ben een keer zo maar naar koh Phayam gegaan rond de kerst en daar was het heerlijk rustig, in sommige baaien zelfs uitgestorven. Maar Phayam ligt dan ook redelijk uit de route.



In augustus is het weer ook goed op de eilanden. Af en toe een bui. En soms zit het tegen en heb je een hele dag regen. Ben vaak op Phangan en Tao geweest in juli en oktober, was prima.
Alle reacties Link kopieren
hallo Mayou,



Dit jaar helaas niet naar Azie gegaan i.v.m. meniscus operatie van vriend en dreumes in de ongewenste vliegtuig leeftijd. Ik denk mee met mijn vliegende medemens. Maar o, o, wat heb ik het gemist. Dat eten alleen al. Okay Spanje is qua eten een goede tweede.



Misschien dat we in september toch nog die kant op gaan, en anders pas februari 2014 weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer thuis sinds gisteren. Ik baal. Het is hier veel te koud en ik wil Thai streetfood en Singha.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt yasmijn...

Maar wat een lekkere vakantie hebben jullie gehad!



Wat betreft rustige eilanden met kerst;

Phangan idd

En payam en Bulone

En zeker nog een hele trits.

Als je het spannend vindt boek je toch voor de kerstdagen iets van te voren ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven