Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 februari 2017 @ 16:07:

Phanang staat bekend als party eiland. Met de fullmoon, halfmoon, blackmoon en zelfs no moon parties. Ze verzinnen het wel,

Wij blijven daar verre van en gaan naar het rustige, zeer rustige gedeelte.



Je ziet ze altijd terug op de boot naar Samui. Die jeugd die alleen voor de party naar Phanang komen. Totaal verdwaasd en in de war. Ben altijd blij dat er niemand overboord slaat.



ah..nou misschien die maar overslaan.. Ik hoef zelf niet zo nodig naar een eiland maar ik denk dat mijn jongens wel even willen relaxen in in de zee willen zwemmen..Ik ga liever nog wat doen, maar ik ben niet alleen ;)



Nu is planning



Bangkok, sukhothai, chiang mai, pai, en dan weet ik het even niet en dan als laatste relaxen en dan naar bangkok en naar huis..



Chiang Rai twijfel ik wat over, trekt me niet enorm



Ook nog optie is na pai door te vliegen naar ander land.. maar daar heb ik nog niet naar gekeken.. Dan zou er eigenlijk een week bij moeten 3 weken is dan te kort.



Ik neem dat het niet zo enorm druk is qua boeken ? Ik hoef dus niet alles al te boeken toch ? Is toch laagseizoen ? Wil eigenlijk nu niet zo veel van te voren boeken. Alleen eerste nachten in BKK..
Bedankt voor de tips!

Legde t idee net voor aan manlief En die vond het gelukkig ook goed idee



Al meteen wel de twijfel: missen we zo geen Ander gaaf land.. misschien toch Vietnam/Maleisië/Cambodja?
Alle reacties Link kopieren
JA dat blijft altijd twijfel.. Ik ga eerst maar eens thailand ontdekken.. hierna de rest.. Ik vond het echt zo leuk daar ! TIjd vloog om in december
Alle reacties Link kopieren
Over vietnam hoor ik wel vaak dat de mensen daar minder aardig zijn.



Ik zit te denken aan Laos eventueel of Cambodja.. Beiden lijken me erg mooi.. Liefst in combi met Thailand, maar ja.. 3 weken is te kort
Alle reacties Link kopieren
Cambo is het Thailand van 20 jaar geleden en gaat er hard achteraan
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
ah.. komt dus op lijstje.. Niet voor augustus denk ik.. zonde.. tijd is te kort vrees ik
Alle reacties Link kopieren
TH en Cambo valt makkelijk een combi van te maken als je een beetje ervaring hebt.

Maar Poldervrouw, jij bent nu 1 keer in TH geweest en dat gaf al een hoop gedoe bij jou, herinner ik me. Nu ga je in de zomer weer met je gezin en ik lees nu alweer zoveel aarzelingen en "gedoe", temeer ook omdat je zoals je zelf zegt een autistengezin hebt. Zou het niet handiger zijn als jullie/jij eerst het land Thailand eens helemaal gaan doen? Daar kun je zeker 10 vakanties mee vooruit. Er is zoveel en het land is veel "makkelijker" dan bv Vietnam of Laos.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ja is Cambodja een aanrader yasmin?
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 07 februari 2017 @ 19:05:

Ja is Cambodja een aanrader yasmin?Ja hoor, het is wat minder toeristisch. Maar dat is hard in opkomst.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
The Killing Fields zijn indrukwekkend. Dan zit je savonds doodstil aan je biertje.

Het is heel makkelijk om vanuit BKK naar Siem Reap te komen en vanuit daar kun je alles doen. Ankor Wat ook bv.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 07 februari 2017 @ 19:04:

TH en Cambo valt makkelijk een combi van te maken als je een beetje ervaring hebt.

Maar Poldervrouw, jij bent nu 1 keer in TH geweest en dat gaf al een hoop gedoe bij jou, herinner ik me. Nu ga je in de zomer weer met je gezin en ik lees nu alweer zoveel aarzelingen en "gedoe", temeer ook omdat je zoals je zelf zegt een autistengezin hebt. Zou het niet handiger zijn als jullie/jij eerst het land Thailand eens helemaal gaan doen? Daar kun je zeker 10 vakanties mee vooruit. Er is zoveel en het land is veel "makkelijker" dan bv Vietnam of Laos.



Dit.



Je klinkt na je vorige (heel geslaagde) reis al heel stoer met je opnerkingen tegen anderen dat ze gewoon op de dolle pof moeten gaan, want het is zo'n gemakkelijk bereisbaar land (en dat is het ook), maar ik kan me jouw gestress nog goed voor de geest halen.



Ga inderdaad weer naar Thailand, wat voor jou en je dochter nu bekend terrein is in de zin dat je weet wat je kunt verwachten en doe dat inderdaad eens zonder alles vooraf te regelen. Eens kijken hoe dat bevalt.



Ik vind bijvoorbeeld Cambodja ook een heel mooi land om alleen doorheen te reizen, maar het is echt wat minder georganiseerd dan Thailand, armoediger ook. Vind ik prima, maar weet niet of het nu al wat voor jouw dochter is.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen dus dit keer een combi van Phanang en Samui, rust rust rust. Op Tao vind ik de stranden niet mooi genoeg. Hangmatten, strand, goddelijk eten, wat wandelen, zwembad, savonds biertjes in een gezellige strandbar met loungemuziek hier en daar. Of op eigen veranda, gin&tonic gehaald bij 7/11 met een zelf geplukt limoentje erin. De grootste activiteit zal gaan bestaan uit een snorkeltrip, dagje met een boot mee.

Wow
Alles komt goed, alleen de rest niet
Luie donder



Jaloers
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, gaan zonder regelen. Ik regel ook niets, heb alleen tickets naar BKK.

Vlucht naar Samui kopen we ter plekke op het vliegveld, na aankomst haal ik de bagage op, tijdens het wachten bij de band regel ik AirPort hotel en man gaat naar een balie van Bangkok Airways en koopt de tickets voor de volgende ochtend. Nachtje slapen en volgende dag door. Gaat allemaal in een poep en een zucht.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 07 februari 2017 @ 19:40:

Luie donder



Jaloers

Ik hoef niks meer godzijdank. Seen it done it en zo.



Lui lui lui en de inwendige mens

Oh en je benen scrubben in de branding. Ik ga zo erg relaxen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
O fuck ik moet toch wel wat. Mijn GBF en zijn man zitten in ongeveer dezelfde tijd op Phanang als wij, zelfde heel rustige kant van het eiland.

We mogen van onze mannen 1 middag met aansluitend avond bij elkaar zijn want anders is het gedaan met de rust en rollen we gillend van de lach over het strand. Wij gaan naar hun want zij hebben een hotel met privezwembad aan de kamer. Megaluxe resort.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Klinkt goed Yasmin!! Fijn dat je zo kunt genieten vna het land, zonder de behoefte om te ontdekken.

Ik hoop dat ik dat ook op een gegeven moment heb met Thailand land heeft echt mijn hart gestolen.





Ik heb een plan! Heb zitten googlen op Cambodja en dat lijkt me zeker wat!

Ik hoop dat mijn man vrij kan krijgen (vrij recent bij nieuwe baan gestart en ik zit in aan de schoolvakanties vast...).

Maar mijn plan:

- vliegtuig naar Bangkok

- kort van te voren kijken hoe het weer overal is en dan doorgaan naar de plek met het mooiste weer.

Vliegtuig naar Cambodja is zo geregeld lees ik overal, daar de boel vanuit die plaats verkennen (dus daar beslissen hoe en waar naar toe). En dan misschien afsluiten in zuiden van Thailand (Lees dat daar de stranden mooier zijn?).

Dus het liefst Cambodja, maar als het daar pokkeweer is wil ik ook graag Chiang Mai (hebben een bevriende Thai overgehouden aan onze vorige reis naar Thailand) en dan vooral ook Pai ontdekken. Dan doorzakken naar het zuiden naar een regenvrij warm eiland waar we kunnen snorkelen!
Alle reacties Link kopieren
Jouw plan klinkt prima!



Nee ik hoef niet meer te ontdekken, alles al gezien en gedaan. Het is heerlijk als je alleen voor de relax gaat. De laatste actieve dingen heb ik gedaan in 2013 geloof ik

Duiken, jungle, steden? dat soort zaken. Hoef ik niet meer in dat land.



Het scheelde niet veel of ik had in de US gezeten, rondreizen met camper. Man wilde dat, wat veel actie!

Heb het eraf kunnen lullen. Zo van; vermoeiend jaar gehad en dan veel rijden en blablablabla.

Gelukt

Volgend jaar kom ik er niet onderuit ben ik bang,
Alles komt goed, alleen de rest niet
Oh maar die reis door de US lijkt me ook geweldig.. al kan het eten daar nooit tippen aan het thaise streetfood.

Ik heb een leerling (19 jaar) die uit Bangkok komt (woont 6 jaar in NL nu). Zij maakt regelmatig echt thais eten voor mij, omdat ze weet hoe dol ik er op ben. Kan niet wachten tot ik het weer kan proeven daar...



Ik vind het altijd leuk om me in te lezen in een land waar ik heen ga. Zo kan ik van te voren ook beter beslissen welke plekken ik graag wil zien en wat niet (mochten we dus naar Cambodja gaan..). Vorige x de LP gekocht, maar had ik bar weinig aan.



Iemand goede aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Rough Guide grbruikt mijn zoon altijd, schijnt beter te zijn dan LP.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ga die eens googlen, thnx!
Alle reacties Link kopieren
Er gaat nietssss boven Thai streetfood.

Inderdaad het eten in de US, staat me zo tegen. Eten is mijn halve vakantie.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
[quote]yasmijn schreef op 07 februari 2017 @ 19:04:

TH en Cambo valt makkelijk een combi van te maken als je een beetje ervaring hebt.

Maar Poldervrouw, jij bent nu 1 keer in TH geweest en dat gaf al een hoop gedoe bij jou, herinner ik me. Nu ga je in de zomer weer met je gezin en ik lees nu alweer zoveel aarzelingen en "gedoe", temeer ook omdat je zoals je zelf zegt een autistengezin hebt. Zou het niet handiger zijn als jullie/jij eerst het land Thailand eens helemaal gaan doen? Daar kun je zeker 10 vakanties mee vooruit. Er is zoveel en het land is veel "makkelijker" dan bv Vietnam of Laos.[/quot





Gedoe was vooral vooral. Ter plaatse totaal geen gedoe ;). Enige is dat ik meer moet plannen dan ik wil ivm de rest maar dat gaat ook in thailand prima.



Combi is slechts overweging omdat ik niet zo goed weet wat na pai en ik geen zin heb in strand hangen. Paar dagen is prima maar dat is het dan ook. Vervolgens geeft kennis door dat combi ook leuk is. Vandaar



Ik aarzel alleen over chiang rai.



Ik ga al zoveel relaxter dan in december. Dochter trok het prima toen we dingen omgooiden.



Miss geef ik verkeerd beeld maar het valt alles mee ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 07 februari 2017 @ 19:36:

[...]





Dit.



Je klinkt na je vorige (heel geslaagde) reis al heel stoer met je opnerkingen tegen anderen dat ze gewoon op de dolle pof moeten gaan, want het is zo'n gemakkelijk bereisbaar land (en dat is het ook), maar ik kan me jouw gestress nog goed voor de geest halen.



Ga inderdaad weer naar Thailand, wat voor jou en je dochter nu bekend terrein is in de zin dat je weet wat je kunt verwachten en doe dat inderdaad eens zonder alles vooraf te regelen. Eens kijken hoe dat bevalt.



Ik vind bijvoorbeeld Cambodja ook een heel mooi land om alleen doorheen te reizen, maar het is echt wat minder georganiseerd dan Thailand, armoediger ook. Vind ik prima, maar weet niet of het nu al wat voor jouw dochter is.



Dat gestress kwam voornamelijk door mensen om me heen. Die maakten me zó onzeker. Ik ga zelf vaker zomaar weg. Maar dan ben ik alleen en gaat het anders. Ik heb nu eenmaal lastig gezin en iedereen meende er van alles over te weten. Dus alles redelijk vastgelegd om daar te ervaren dat ze meer aankan dan iedereen dacht. Dat thailand ondanks hoogseizoen nog opties zat had. Ik ben geen stresser maar word onzeker door anderen helaas. Het commentaar wat ik heb gehad ... heel vervelend. Vooral familie vond het zo dom. Waarom niet gewoon reisje spanje met tui ?



Dus nu vertrouwen de jongens mij volkomen dat het wel leuk is. Dus gaan we. Maar ja. Ik ben pas geweest dus wil niet alles nóg een keer doen dus andere route.



Ik realiseer me dat ik stresserig overkom. Maar ik ben / word onzeker. Anderen roepen wat. Ik ga twijfelen en twijfelen. Hele vervelende eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Niet onzeker worden door anderen. Vooral niet door mensen die wat roepen over TUI en Spanje. Hier zit de kennis en ervaring. Luister maar naar ons
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven