Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Koh Chang is ook een leuk eiland,een beetje zoals Koh Samui 20 jaar geleden was

Ben ook net terug en zou weer heel graag heen willen..
Alle reacties Link kopieren
Neele, voor het hotel wat jij aanraadde in BKK, helaas, dat paste niet meer in het budget
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:koffie_koby schreef op 24 maart 2013 @ 08:19:

Koh Chang is ook een leuk eiland,een beetje zoals Koh Samui 20 jaar geleden was

Ben ook net terug en zou weer heel graag heen willen..Wanneer ben jij teruggekomen? Wij vrijdag.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic schreef ik al dat ik mijn India-plannen op dit moment ernstig in twijfel trek, vandaar dat ik me nu aan het oriënteren ben op Thailand.



Muv Egypte heb ik geen buiten-Europa ervaring en lijkt Thailand me een heel goed (en veilig) begin. Ik vind het ergens vreselijk spannend om alleen te gaan, maar dat is ook een beetje het proces waar ik in zit: 25, na 5 jaar relatie weer alleen en de wereld ligt voor me open. Zo reislustig als ik op m'n 18e ook was (maar er niets mee deed omdat ik toch maar ging studeren) ben ik nog steeds wel, alleen zie ik nu sneller beren op de weg en twijfel ik vooral aan mezelf. Terwijl ik weet dat ik heel sociaal ben en ongetwijfeld snel in contact kom met andere backpackers is dat momentele misschien wel m'n grootste drempel om dat ticket te boeken, echt op mezelf durven vertrouwen....Herkenbaar bij iemand?



Om terug te komen op Thailand, ik heb me al een beetje georiënteerd op een route. Maar omdat ik werkelijk geen idee heb hoe realistisch dit is, zou ik graag horen of ik dit in 4 à 5 weken red en of ik zelfs nog wat mee zou kunnen doen.



Bangkok

Ayultthaya

Chiang Mai

Chiang Rai (trekking richting Gouden Driehoek?)



Dan stuk Laos

Huang Xai

Luang Prabang

Vang Vieng

Vientiane



En dan via Udon Thani naar Bangkok terug, dit leverde de goedkoopste binnenlandse vlucht op volgens mij.



Nu lijkt het met heerlijk om af te sluiten met een paar dagen strand, maar wat is dan handig vanaf Bangkok? Hoe zit ik met het regenseizoen, want ik zal tussen 19 en 22 juli vertrekken en kom half augustus dus terug (ook tussen de 19e en de 22e dus ongeveer).



Is mijn route realistisch, handig, mis ik echte must-sees, staan er dingen bij die eigenlijk ook overgeslagen kunnen worden?
Waarom vliegen vanaf Udon Thani naar BKK? Er is een prima nachttrein tussen Vientiane en BKK.



Wil je naar Huay Xai voor de Gibbons? (Ja, is gaaf) Anders is Luang Namtha ook leuk en vandaar kun je mooie tochten maken richting Muang Sing en de chinese grens.



Ik heb zelf Vang Vieng bewust overgeslagen, niet mijn ding. Schijnt wel behoorlijk 'opgeknapt' te zijn recent. Luang Prabang daarentegen 4/5 dagen blijven hangen, was erg fijn.



Ik vond Sukothai een fijne stop, ook tempels, maar dan apart van de stad in een historical park. Als je vroeg gaat fiets je er 's ochtends heerlijk rustig.
Fijne vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs in Vang Vieng geweest en vond het geweldig! Van de tubinggekte is niets meer over. Alle barretjes langs de route zijn gesloten, dus geen ladderzatte backpackers meer. Het is nu een heerlijk rustig oord waar je hele mooie wandelingen en fietstochten kunt maken en ook nog steeds kunt tuben, maar dan genietend van de natuur ipv herriemakers.



FF, lijkt me een prima route! Het noorden van Thailand en Laos is zo mooi! Eilandje in de buurt van Bangkok is Koh Samet. 3 uur met de bus. Het is inderdaad regentijd dan, maar dat wil absoluut niet zeggen dat het hele dagen regent. Meestal valt er een flinke bui 's middags en klaart het daarna weer op.
Mayou, dat klinkt super! Misschien alsnog maar heen...
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dat zijn tips waar ik iets mee kan



Voor die gibbons-tour heb ik wel gekeken, maar poeh, vind het een behoorlijke hap uit m'n budget!



Over Vang Vieng heb ik inderdaad verschillende dingen gelezen, wel positief dat jouw recente ervaring positief was Mayou!



Omdat ik echt geen idee heb hoe ruim/krap ik in m'n tijd zit met deze route: is een stuk Cambodja meepakken ook nog een optie?



En wat zijn jullie ervaringen met alleen reizen (als vrouw). Ik ben voor m'n veiligheid eigenlijk totaal niet bang, alleen vind ik het toch wel spannend; ga ik me niet eenzaam voelen, hoe snel vind ik aansluiting bij een andere backpacker of groep? Hoe ging dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Begin in Khoa San Road en de aansluiting met andere backpackers gaat bijna vanzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik was de 22e teruggekomen..Mag gelukkig in Juli weer quote:yasmijn schreef op 24 maart 2013 @ 08:26:

[...]





Wanneer ben jij teruggekomen? Wij vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, Cambodja erbij. Wij zijn een maand in Laos geweest en dat was echt veel te weinig. Volgend jaar gaan we terug (hopelijk dan 2 maanden). Je kunt altijd nog ter plaatse besluiten om naar Cambodja te gaan, mocht je tijd over hebben. Het is supermakkelijk om van Bangkok,Vientiane of Luang Prabang naar Siem Riep te vliegen.



En wat alleen reizen aangaat. Binnen no time kom je andere backpackers tegen. Zowel in Thailand als in Laos. Wij hebben in Laos ook met een groep opgetrokken die steeds groter werd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan in juni naar Thailand, voor 2,5e week.

Waarschijnlijk gaat het Koh tao En Koh phanghan worden



Zal zo deel 1 ook eens doorlezen

Als iemand nog tips heeft, hoor het graag
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik ga alle tips ook eens goed doorlezen!



Maar eh, tijgers die doodmoe zijn omdat ze zo actief zijn geweest en daarom niet gevaarlijk, dat geloof je toch niet? Als je met een beetje hond actief gaat lopen dan ben je uuuuuuren en uren bezig. En daarna liggen ze te slapen maar maak je ze wakker dan heb je ze zo weer alert.



Hoe meer je traint, des te betere conditie krijg je. Dieren net zo goed als mensen. Kortom dat kan nooit veilig zijn voor mensen. Flink drogeren en dan nog even uitputten voor het laatste restje, dat zal dan wel weer werken! En dan de toeristen iets op de mouw spelden dat ze maar al te graag willen horen.



Wij zijn nota bene prooi voor een tijger! Welk roofdier laat zich aaien door zijn eigen prooi? Katachtigen zijn ook nog eens hartstikke onvoorspelbaar, dat kan menig katteneigenaar met krassen op de armen beamen!



Wie twijfelt, ga googelen, heb ik ook gedaan. Dan kom je bijvoorbeeld hier: niet alleen drugs maar ook mishandeling, en koop via handelaren dus waar komen die lieve welpjes eigenlijk vandaan?
Zijn de prijzen in november voor de hotels enzo een stuk duurder als in oktober?

We twijfelen namelijk om of in oktober te gaan of november.

En welke eilanden kun je wel bezoeken die zonzeker zijn in oktober?

Zijn er gebieden ( bv river kwai wil ik heen) die je wel/niet kunt bezoeken in oktober?

In t regenseizoen is het wel groener overal schijnt t en zijn de hotels goedkoper.

Is een budget van 1700 euro reeel voor 2,5 week?
Alle reacties Link kopieren
De prijzen worden hoger naarmate het hoogeizoen dichterbij komt, en dat is met de kerst. Zal in november dus nog wel meevallen.



In oktober kan het prima weer zijn hoor, op Samui, Phangan en Tao is het goed te doen, af en toe een bui. Alleen is het zicht onder water slechter dan in andere maanden, dus met het snorkelen zie je minder. Ik heb 2x in oktober op Tao gezeten en geen druppel regen gezien. Maar ja behaalde resultaten in het verleden etc...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het voorbereiden van een reis naar Thailand in de kerstvakantie. Ben benieuwd of dit een beetje goed route is:

4 nachten Bangkok, hotel aan Patong Nightmarket

1 nacht River Kwai in drijvend hotel

nachttrein naar Surat Thani

2 nachten olifantensafari in tent

5 nachten Koh Samui

vlucht naar Bangkok

1 nacht airporthotel



Ik twijfel met name over de olifantensafari maar weet niet goed waar ik dat door wil vervangen. Graag jullie tips en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de olifanten safari laten vallen en voor de treetops in kao sok gaan.

Slapen in een boomhut en op een raft en wat wij daar ook gedaan hebben is tubing op een rivier. Super mooi!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook combineren met Kao Yai en daar een jungle trekking of safari maken.

Voor een indruk over de trekkings kan je op tontantravel kijken.

Wij gaan vanuit hier ook door naar Koh samui.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel aan het kijken voor een ticket, had van de week een ticket voor ¤698, vliegen met Etihad met een tussenstop Abu Dhabi. Helaas kon ik 'm toen nog niet boeken en nu keek ik zojuist en was 'ie bijna ¤800,- Het scheelt soms echt per dag, dus ik kijk nu dagelijks gewoon even en als er weer een mooie prijs bij zit, boek ik 'm gewoon. Ik ben gelukkig redelijk flexibel wat vertrekken betreft, tussen 19 juli en 24 juli weg en dan precies een maand later terug.



Even ter controle wat betreft visum:

Stel dat ik 19 juli vlieg, dan kom ik 20 juli aan.

Ik vertrek op 18 augustus, dan heb ik precies 30 dagen doorgebracht in Thailand (toch?). Dan krijg ik in Thailand toch gewoon een visa-on-arrival en hoef ik hier in NL niks aan te vragen?



En wat nu als ik Thailand uitreis naar Laos en vervolgens Thailand weer binnenkom? Dán krijg ik toch nog maar 15 dagen visumvrije toegang (omdat ik over land binnenkom).



Ik heb echt al zoveel op internet gelezen en voel me net ei omdat ik 't nog steeds niet helemaal door heb, misschien juist omdat ik al zoveel verschillende dingen gelezen heb
Alle reacties Link kopieren
Klopt precies wat je zegt FF, je krijgt een entry stamp voor 30 dagen, mochtje toch een extra dag nodig hebben kun je die ter plaatse bij betalen. Wanneer je het land uit gaat naar Laos en over land weer terug naar binnen komt krijg je 15 dagen. Wanneer je terug zou vliegen van Laos naar Thailand krijg je weer 30 dagen.



Wis je cookies eens op je pc, dan wil de prijs van de vliegtickets ook wel weer zakken.
Alle reacties Link kopieren
FF, je schreef op 6 april dat je je afvroeg of je wel snel aansluiting vond bij een andere groep. Ik ben nu 4 keer in Thailand geweest en herken je zorgen van de eerste keer. Niet nodig!

Natuurlijk moet je zelf mensen aanspreken en niet alleen maar zitten afwachten, maar ik moet meestal moeite doen om eens een avond alleen te eten/zijn.

Ik klets met mensen onderweg, wissel tel nrs uit (neem meestal lokale sim om de kosten te drukken), vraag bij een restaurantje als iemand alleen zit of het goed is dat ik erbij kom zitten, etc. Daar komen vaak de leukste gesprekken uit voort! En regelmatig reis ik met die mensen dan weer paar dagen verder. Heb nu nog steeds contact met een aantal mensen van mijn verschillende reizen!
Alle reacties Link kopieren
quote:koffie_koby schreef op 06 april 2013 @ 13:26:

Ik was de 22e teruggekomen..Mag gelukkig in Juli weer



[...]





Tegelijk met mij dus. Zaten we in hetzelfde vliegtuig?

China Airlines?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn om te lezen Kris, dat mijn angst ongegrond is! Ik ben er ook van overtuigd dat ik alleen zelfs sneller contact maak met anderen dan wanneer ik met een reisgenootje zou gaan, het idee dat ik echt m´n eigen plan kan trekken, klinkt ook steeds aantrekkelijker!

Ik ben gelukkig ook sociaal en niet verlegen ingesteld dus dan moet het goed komen



Ik heb m´n ticket donderdagavond geboekt, vlieg met Air China. Op de heenweg een overstap met 2 uur tijd, op de terugweg helaas wat langer, 6,5 uur. Vlieg op Dusseldorf, was echt stukken beter betaalbaar dan Amsterdam.



Heerlijk, het staat nu echt vast en kan me erop gaan verheugen! Heb van het weekend al een fijne trekkingbroek gekocht en teva´s en een lakenzak. Zo wil ik iedere maand wat spulletjes inslaan



Heeft iemand nog tips voor een fijne guesthouse in Bangkok? Wil als ik in Bangkok aankom niet nog hoeven zoeken naar een slaapplek dus wil deze alvast boeken.
Wat is je budget en verwachting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven