Tips Florida

28-04-2016 09:07 68 berichten
In mei 2018 willen wij met onze dochter van dan 6 naar Florida voor 2 weken. De planning is om een paar pretparken te doen en wat te zien van de sunshine state

Mijn broer is er geweest en vind het zonde om daarheen te gaan als we niet alle pretparken gaan doen. Dit omdat er volgens hem weinig meer te doen is in de omgeving van Orlando. Maar ons idee van vakantie is niet 14 dagen pretparken bezoeken, maar een combi van pretparken en wat rustigere dingen. De planning is om in ieder geval 2 dagen Disney magic kingdom/studio's te doen, 2 dagen universal en 2 dagen disney animal kingdom. Verder nog 1 dag blizzard beach of typhoon lagoon (waterpark). Dan zijn we een week verder en hebben we nog zo'n 5 dagen over voor andere dingen. Maar wat dan? Mijn man had iets gehoord over zwemmen met zeekoeien dat klinkt wel heel leuk haha! Lijkt me leuker dan met dolfijnen eigenlijk. Verder leek ons de everglades mooi, maar die zijn vanaf Orlando te ver weg volgens mij. Is er in die omgeving ook zoiets? Volgens mij bestaat de hele staat wel een beetje uit moerasgebied of niet?

Dus, tips voor andere dingen dan pretparken in de omgeving van Orlando. Bring it on!



Bedankt alvast!
Ik kan me helemaal vinden in de mening van je broer. Ik ben er geweest met ouders en een vriendin toen ik 16 was, en uiteindelijk zijn we alle dagen naar Disney geweest (en 1 dag Cape Canaveral en een mall), omdat we het verder rond/in Orlando echt niks vonden. Maar goed, ik was puber, en met je ouders is dan sowieso niet enorm boeiend...

Sorry, beetje zuur...



Volgens mij zijn de Keys wel echt supermooi, en Miami boeiend, omdat het Miami is. Maar dat is toch een eindje weg!
Alle reacties Link kopieren
Kellypark is leuk en ongeveer 45 minuten rijden vanaf Orlando. Je kan dan een grote tube huren en lekker dobberen op het water.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een bezoek aan de Florida-Keys? Dat stuk met de auto afleggen is al een ervaring op zich.

Helemaal op het puntje ligt Key West, een leuk stadje met boulevard.

EN toch zijn de everglades ook erg mooi, we zijn toen naar het Gator Park geweest, waar ze shows hadden met alligators.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Orlando is voornamelijk pretpark en winkelcentrum. Maar Miami/Everglades is prima aan te rijden hoor. Uurtje of 3. Het is helemaal niet zo ver, maar je mag geloof ik maar 115km max rijden.



Keys is vanaf Miami wederom een uur of 3 rijden. Ik ben er twee keer geweest en vond het vooral erg toeristisch. We hebben wel een boottocht gemaakt waarbij haaien gevoerd werden en we wilde dolfijnen hebben gezien. Dat was wel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Voor een dag strand is Clearwaterbeach ook geweldig.Aan de golf van Mexico.
Alle reacties Link kopieren
Zit je vast aan Orlando qua hotel? Of is een soort rondreis ook een optie (bijv 5 dg orlando, 4 miami, 4 westkust florida (sanibel!!!)

Heb je veel gevarieerdere vakantie en is denk ik voor kind van 6 ook goed te doen! Autoritjes van 3 a 4 uur, in de everglades op zo'n boot krokodillen spotten, lekker naar het strand etc
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Keys gaan we sowieso niet heen. Dat vind ik te ver en we willen op dezelfde plek blijven voor die 2 weken, omdat we de pretparken niet allemaal achter elkaar doen. Dat trekt dochter denk ik ook niet, dat is te vermoeiend. Een stukje rijden is geen probleem, maar 600km in 1 dag naar Miami wordt wat gortig

Dagje winkelen willen we sowieso doen en eventueel ergens naar een meer of strand een dag bv.
quote:leuketas schreef op 28 april 2016 @ 09:26:

Zit je vast aan Orlando qua hotel? Of is een soort rondreis ook een optie (bijv 5 dg orlando, 4 miami, 4 westkust florida (sanibel!!!)

Heb je veel gevarieerdere vakantie en is denk ik voor kind van 6 ook goed te doen! Autoritjes van 3 a 4 uur, in de everglades op zo'n boot krokodillen spotten, lekker naar het strand etcik wil op 1 plek blijven dus ivm spreiden van de dagen pretpark.
Alle reacties Link kopieren
Zo, mag je een zak geld meenemen als je al die pretparken wil gaan doen. Ik meen dat twee dagen Disney al rond de 600Dollar kost voor met zn drieen.
Alle reacties Link kopieren
De Everglades zijn prima te doen vanuit Orlando!. Vertrek vroeg, ontbijt ergens onderweg en je bent op tijd in de Everglades voor een tochtje met een airboat. Langs de Highway 75 zie je veel borden die naar een aanlegpunt verwijzen.

Als ik me het goed herinner, was het ca. 3,5 uur rijden.
Zwemmen met zeekoeien/ manatees kan in christal river, ong 1,5 uur rijden vanaf orlando. Is denk ik niet geschikt voor kind van 6 maar is wel echt super gaaf! Let dan even op dat de manatees in de zomer allemaal op zee zitten en dat er dan door de hoeveelheid zon, veel alg in het water zit dus weinig zicht en weinig manatees.

Wat ook in die omgeving zit is weechi wachee springs, mooie kano tocht, en een leuke park.

Verder is veel moois en leuks al genoemd.

Heel veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zo een trip gedaan.. Maar wij zijn dan ook gek op pretparken en winkelen. Dochter vond het geweldig.

Wat overigens een leuk kleinschalig park is tussen al het parken geweld is Gatorland. Gaat natuurlijk over alligators maar prettig kleinschalig.

Veel plezier. Geniet ervan en af en toe een paar uur aan het zwembad hangen bij het hotel is ook heerlijk.
ach.. ik doe ook maar wat..
quote:rascalles schreef op 28 april 2016 @ 09:37:

Zo, mag je een zak geld meenemen als je al die pretparken wil gaan doen. Ik meen dat twee dagen Disney al rond de 600Dollar kost voor met zn drieen.

Klopt, geloof dat we rond de 1600 euro kwijt gaan zijn voor tickets



Ah, everglades is dus wel te doen! Fijn om te horen dagtrip vind ik geen probleem, beetje rondrijden houden we wel van. Maar het moet wel leuk blijven haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jullie geval dan niet in een hotel zitten, maar een villa huren. Ik zou je aanraden om je Disney tickets te boeken via http://www.americanestates.nl/indexdisney.html



Waterpark vonden wij zelf Aquatica het leukst. Is van Seaworld.
quote:Sugarbaby schreef op 28 april 2016 @ 09:21:

maar je mag geloof ik maar 115km max rijden. Wat een bullshit.
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt naar de Wikee wachee ..... Echte zeemeerminnen en een leuk waterpark.



De parken bij Orlando zijn leuk, maar idd erg duur en druk. Animal kingdom vond ik echt een aanrader. Magic kingdom is hetzelfde als Parijs.
Rijden in Amerika is totaal anders dan in Europa en zeker dan in Nederland. Afstanden waar je hier niet over zou denken om af te leggen doe je daar met gemak. Chrystal Rivers is inderdaad een aanrader maar ik dacht niet dat er veel manatees te zien zijn in mei maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Airboat rides heb je ook in de omgeving van Orlando. Did van mij hadden het na een half uur al gezien.



Gatorland is trouwens ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de parken iig niet aaneengesloten plannen, veel te intensief, zeker voor een 6 jarige. Huur een bungalow met zwembad en wissel huisje en park af,
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu geen tijd voor details, maar ik heb in december een rondje door midden Florida gemaakt vanuit Orlando . Ik heb geen enkel pretpark bezocht en heb me geen moment verveeld. Dagen gevuld met natuurparken, paardrijden, kanovaren en zwemmen met zeekoeien. En naar het strand geweest.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:febag schreef op 28 april 2016 @ 09:48:

Rijden in Amerika is totaal anders dan in Europa en zeker dan in Nederland. Afstanden waar je hier niet over zou denken om af te leggen doe je daar met gemak. Chrystal Rivers is inderdaad een aanrader maar ik dacht niet dat er veel manatees te zien zijn in mei maar dat weet ik niet zeker.De wegen rondom Orlando zijn ook altijd heel druk en het kost je alleen daarom al veel tijd om in die regio ergens te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:febag schreef op 28 april 2016 @ 09:46:

[...]



Wat een bullshit.



Vriendelijke reactie.



http://www.speed-limits.com/florida.htm



https://en.wikipedia.org/ ... mits_in_the_United_States



Ze hebben in 2014 geprobeerd het naar 75mph (120km) ipv 70 (115km) te brengen, maar dat is niet doorgegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:usa schreef op 28 april 2016 @ 09:19:

Kellypark is leuk en ongeveer 45 minuten rijden vanaf Orlando. Je kan dan een grote tube huren en lekker dobberen op het water.Klopt. Aanrader, zowel het park als het tuben. Dat kan ook op andere plekken trouwens, oa Crystal River.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vreselijk toeristisch naar misschien vind jij het wel leuk: St. Augustine. Een historisch stadje met o.a. een kasteel en oude houten gebouwtjes w.o. een schooltje. En een whiskystokerij.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven