Tips hotel Lanzarote/Tenerife/Cyprus

29-04-2016 14:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké....nu onze geplande meivakantie niet kon doorgaan, ga ik me richten op een zonvakantie in de herfst. Ik denk hierbij aan iets als Canarische Eilanden ofzo, en volgens hetgeen ik gelezen heb is Lanzarote of Tenerife dan het meest zonzeker.

Cyprus lijkt me ook leuk (27 gr stond ergens...mmm) maar ik vind alleen pakketreizen op vrijdag/zondag of onzalige tijden.



Mijn wensen op een rijtje:

- vertrek zaterdag 22 oktober. Niet midden in de nacht.

- hotel/appartement met tenminste 4 fatsoenlijke bedden. Géén slaapbank ! Familiekamer nog liever, maar da's ook duurder

- Meerdere zwembaden op het complex. Een glijbaan erbij is leuk. Maar anders doen we een dagje waterpark, die zijn er volgens mij ook wel.

- goede recensies.

- tenminste ontbijt erbij

- en een moeilijke....voetbalveld....

- budget ca. 2.500,=/3.000,= maar geen idee of dit haalbaar is.



Ik heb al uren zitten googlen maar ik kom er niet uit. Het is of veel te duur, of achterlijke vliegtijden, of veelal 2-kamer appartement. En dat zien we niet zitten.



Wie heeft tips voor hotels/appartementen/vakantieparken die aan mijn wensen voldoen? Mag ook een ander land zijn, als het maar goed weer is in de herfst (minimaal 24 gr).

Linkjes naar pakketreizen ook welkom. Heb al gekeken maar betwijfel of los boeken voordeliger is.
Vliegtijden blijven onzeker. Ook al boek je een reis met vertrek om 12 uur overdag, kan dit maar zo nog worden gewijzigd vlak voor boeking naar 6 uur 's ochtends. Pin je daar dus niet teveel op vast!
Een voetbalveld lijkt me nogal moeilijk.
De vluchttijden moet je je echt niet blind op staren. Het zijn charters. Ookal staat er nu bij dat een vlucht om 08:00 vertrekt, ze hebben het recht dit ineens te veranderen naar 23:55 diezelfde dag. Daar heb je dus geen enkele garantie op helaas. Ik zou daar dus niet al te veel op letten. Verandert die vlucht namelijk heb je volgens de ANVR geen poot om op te staan, en ze veranderen in meer dan 80% van de gevallen.



Chartermaatschappijen moeten het doen met de timeslot die ze krijgen van de luchthaven omdat Lijnvluchten voor gaan. Vaak weet een chartermaatschappij pas een paar dagen van te voren hoe laat ze een timeslot voor vertrek kunnen krijgen. De tijden genoemd bij de reizen zijn dus enkel indicatief. Sterker nog, soms betaal je meer voor een vlucht naar keuze, en dan zit je nog steeds op een fluttijd. En ook dan heb je geen enkel recht op geld terug
Een voetbalveld gaat je echt niet lukken op de Lanzarote en Tenerife. Die zijn vulkanisch van oorsprong en dus droog (Tenerife niet helemaal maar wel in het toeristische zuiden). Voetbalvelden zijn er natuurlijk wel maar niet op elke straathoek tussen de hotels.
Waarom een voetbalveld? Kun je niet op het strand voetballen?
En trapveldjes zijn er meestal wel te vinden, maar hele voetbalvelden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een hele mooie maar overal al vol volgens mij: het Paradise Island Aparthotel Lanzarote.

http://www.vakantiediscou ... date=2016-10-22&live=true
Alle reacties Link kopieren
En deze heeft ook een mooi voetbalveld: THB Tropical Island Lazarote.

http://www.agoda.com/nl-n ... d/hotel/lanzarote-es.html

Maar ook alleen maar 2-kamer appartement en op een of andere manier was ik er voor de rest nog niet zo weg van...die Paradise Island daarentegen...geweldig...
Heb je al op een site gekeken waar particuliere appartementen aangeboden worden?
Ik vind Lanzarote echt vreselijk met dat dorre landschap. Het waait er ook altijd.



Cyprus is mooi.



Ik weet niet waar je woon maar het loont soms om vanaf Duitsland te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten afgelopen oktober op Tenerife in parque santiago 4,heel fijn complex maar geen glijbanen. Geloof dat nr 3 dat wel heeft. En geen ontbijt maar genoeg winkels om dat te kopen.

En er is daar op het eiland sowieso een heel groot aquapark.

Strand is alleen niet zo mooi. En de plaats playa de las americas is mwah.

Geboekt bij vakantiediscounter.





Op Lanzarote zaten wij in complex cinco plazas. Ook geen glijbanen maar fijn complex,fijne studio appartementen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eventueel ook nog op Gran Canaria kijken. Dat heeft dezelfde temperaturen als Lanzarote en Tenerife. Wij hebben dat gekozen omdat het het goedkoopst was. €145 voor de vlucht (vanaf brussel zaventem, prima tijden!), €140 pp voor appartementje voor een week (geen voetbalvelden en glijbanen, wel aan het strand en een lekker zwembadje) en €65 voor een huurauto voor een week. In ons geval was los boeken zeker voordeliger dan een pakketreis. Je moet wel echt even goed zoeken.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nog nooit op vliegvakantie in Europa met kinderen geweest, dus we hebben totaal geen ervaring. Dat was dus voor deze meivakantie de bedoeling, maar goed...



Lanzarote droog en dor...tja...dat had ik ook ergens gelezen. Is het zó erg? Niet leuk voor een weekje? Vooral lekker willen relaxen, zwemmen, kinderen spelen en voetballen, lekker eten. Da's de insteek.



Iemand die dit hotel op Cyprus kan vinden van za-za: Cyprotel Laura Beach (Hotel)

Lijkt me wel wat.



Vliegen vanaf Duitsland kan, bijv Dusseldorf/Weeze/Munster. Brussel idem.
Ga lekker naar Mallorca
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 29 april 2016 @ 15:46:

Wij zaten afgelopen oktober op Tenerife in parque santiago 4,heel fijn complex maar geen glijbanen. Geloof dat nr 3 dat wel heeft. En geen ontbijt maar genoeg winkels om dat te kopen.

En er is daar op het eiland sowieso een heel groot aquapark.

Strand is alleen niet zo mooi. En de plaats playa de las americas is mwah.

.Had die ook al gevonden, nr III. Maar overal waar ik kijk alleen maar 2-kamer appartement helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Lanzarote juist mooi met die zwarte lava overal en dan de strak blauwe lucht en witte gebouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 29 april 2016 @ 16:05:

[...]





Had die ook al gevonden, nr III. Maar overal waar ik kijk alleen maar 2-kamer appartement helaas.

Volgens mij moeten er ook grotere zijn.

En in nr 4 waar wij zaten had je tussendeuren dus dat is ook nog een optie en dan zwemmen bij nr 3.
Vliegen vanaf Munster/Osnabrück is het fijnst. Goed te bereiken, goedkoop parkeren vlakbij de luchthaven en kleinschalig vliegveld.

Alltours heeft ook leuke reizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 29 april 2016 @ 15:46:

Wij zaten afgelopen oktober op Tenerife in parque santiago 4,heel fijn complex maar geen glijbanen. Geloof dat nr 3 dat wel heeft. En geen ontbijt maar genoeg winkels om dat te kopen.

En er is daar op het eiland sowieso een heel groot aquapark.

Strand is alleen niet zo mooi. En de plaats playa de las americas is mwah.

Geboekt bij vakantiediscounter.









Mijn ouders zaten een weekje in Park Santiago IV toen ik werkte op Tenerife. Mooi appartement, mooi zwembad (geen glijbanen), lekker uitzicht, dichtbij supermarkt en restaurants.

'Strand niet zo mooi' heb ik van meerdere Tenerifegangers gehoord, maar wat wil je, het is een vulkanisch eiland. Dat geeft nou eenmaal zwarte stranden, die hier en daar, En omwille van toeristen die witte bountystranden willen, wit gespoten zijn. Belachelijk, als je het mij vraagt. Tenerife is een prachtig eiland met ontelbaar veel (verborgen) schatten. Het waterpark Siam Park is een absolute aanrader, of met een dolfijnenboot mee (Let op de gele vlag bovenaan de mast: keurmerk voor verantwoorde whale watching). Las Americas is naar mijn mening een prima uitvalbasis voor een vakantie op Tenerife.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 april 2016 @ 16:02:

Ga lekker naar MallorcaMallorca is vanwege de ligging een stukje koeler en vooral natter in oktober. Voor een zonvakantie niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik zal nog eens gaan zoeken voor Parc Santiago IV.

Mij lijkt ook dat er wel 3 of 4 kamer appartementen moeten zijn, of iets met een tussendeur o.i.d. Of een kamer met 2x 2-persoonsbeddeb kan ook nog. Maar ik zie alleen maar met 1 slaapkamer + slaapbank. Nou, dan slaapt er niemand bij ons denk ik.



Mallorca valt inderdaad af wat mij betreft, is toch minder zonzeker vanwege de ligging.



Mogelijk is Griekenland ook nog een optie, wat denken jullie? Welk eiland dan evt?

Niemand bekend trouwens met een leuke locatie op Cyprus (van za-za dus).
Griekenland is niet zonzeker in oktober. Dwz als je strandweer wilt.



Ik weet vrijwel zeker dat een van de Parque Santiago´s ook twee slaapkamer appartementen heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 29 april 2016 @ 16:26:

[...]





Mijn ouders zaten een weekje in Park Santiago IV toen ik werkte op Tenerife. Mooi appartement, mooi zwembad (geen glijbanen), lekker uitzicht, dichtbij supermarkt en restaurants.

'Strand niet zo mooi' heb ik van meerdere Tenerifegangers gehoord, maar wat wil je, het is een vulkanisch eiland. Dat geeft nou eenmaal zwarte stranden, die hier en daar, En omwille van toeristen die witte bountystranden willen, wit gespoten zijn. Belachelijk, als je het mij vraagt. Tenerife is een prachtig eiland met ontelbaar veel (verborgen) schatten. Het waterpark Siam Park is een absolute aanrader, of met een dolfijnenboot mee (Let op de gele vlag bovenaan de mast: keurmerk voor verantwoorde whale watching). Las Americas is naar mijn mening een prima uitvalbasis voor een vakantie op Tenerife.





Ik wist het van de stranden en het is prima zwemwater maar veel mensen willen toch dat mooie plaatje en als je dat verwacht kan het daar tegenvallen.

De hoek van Las americas waar Santiago 4 zit is prima maar het is wel een erg lelijke badplaats met veel hoogbouw en dat stuk bij Veronica vond ik verschrikkelijk.

Wij hebben ons er prima vermaakt maar terug hoef ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 29 april 2016 @ 16:12:

Ik vond Lanzarote juist mooi met die zwarte lava overal en dan de strak blauwe lucht en witte gebouwen.



Hahahaha....toen mijn zoon pas 1 jaar was in 1997 voor het eerst naar Lanarote geweest...toen vond ik het een afschuwlijk zwart geasfalteerd eiland.



In februari dit jaar weer een poging gedaan....en nu ben ik verliefd...zo gemoedelijk...weinig tot GEEN hoogbouw....geeft een beetje dorps gevoel het hele eiland. Ik zou er zo een permanente hut neer willen zetten....ware het niet dat hub het nog steeds een dor zwart eiland vind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven