Tips KOS??

22-07-2007 22:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnekort naar Kos en ben echt een lonely planet reizigster.... De leuke plekjes en eettentjes waar niet alle toeristen komen bezoeken...



Wie heeft leuke tips?



Of wie gaat ook naar Kos in de tijd 9-19 augustus?
Alle reacties Link kopieren
Tja, Kos en Lonely Planet reizigster ..... dat zijn voor mij toch echt twee verschillende dingen.

Bij een Lonely Planet reis denk ik aan avontuur, verre landen, onbekende streken ontdekken, dan heb je je Lonely Planet hard nodig om van hier naar daar te komen en daar is op Kos niet echt sprake van. Toeristen zo ver als je kijkt, alle eethuisjes en terrasjes vol toeristen:)



Dat wil niet zeggen dat Kos niet heel erg leuk is; Kos-stad is een leuk stadje met gezellige straatjes, heuse opgravingen met een amfitheater, Kos eiland is bij uitstek geschikt om te fietsen, de binnenlanden zijn leuk om met een scootertje te 'ontdekken', kortom: er is voor 'elck wat wils'  maar je kunt je Lonely Planet rustig thuislaten ;)
Alle reacties Link kopieren
Ben je inderdaad snel klaar op Kos.

Alles is daar toeristisch, maar wel erg gezellig klein eiland.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
In juni een week in Kos geweest( not lonely)en moet zeggen datKos ons wel tegenviel. Wij vinden mooie natuur erg belangrijk en dat heeft Kos dus niet. Het is er wel gezellig, maar wij gaan er nooit meer naar terug.



Leuk vind ik Kos-Stad om daar 's avonds lekker rond te slenteren, leuke eettentjes en barretjes en een hele gezellige haven. En een boom, vlakbij de haven met allemaal poezen( ook veel kittens). Die wonen daar, is heel grappig. Die worden ook verzorgd enzo.



Wij zaten in Tygaki. Een mooi zandstrand en rustige omgeving.

Je zult er vast een leuke week hebben hoor, maar ons eiland was het niet.
Alle reacties Link kopieren




In juni een week in Kos geweest( not lonely)en moet zeggen datKos ons wel tegenviel. Wij vinden mooie natuur erg belangrijk en dat heeft Kos dus niet. Het is er wel gezellig, maar wij gaan er nooit meer naar terug.



Leuk vind ik Kos-Stad om daar 's avonds lekker rond te slenteren, leuke eettentjes en barretjes en een hele gezellige haven. En een boom, vlakbij de haven met allemaal poezen( ook veel kittens). Die wonen daar, is heel grappig. Die worden ook verzorgd enzo.



Wij zaten in Tygaki. Een mooi zandstrand en rustige omgeving.

Je zult er vast een leuke week hebben hoor, maar ons eiland was het niet. 't Is maar net wat je zoekt natuurlijk. Voor natuurschoon ga ik sowieso niet naar landen als Griekenland, in de zomer is daar toch alles droog en dor. De bergrug Dikaios is groen en schilderachtig, met leuke kleine dorpjes en schatiige Byzantijnse kerkjes ..... Zoals ik al eerder schreef: leuk voor scooterritjes.



Die 'boom met poezen' is een 2500 jaar oude plataan; onder deze plataan heeft Hypocrates indertijd zijn studenten onderwezen. Deze plataan heeft een omtrek van 12 meter en wordt aan alle kanten ondersteund omdat de bevolking uiteraard deze oeroude boom wil behouden. 

Ook is er 4 km. buiten Kos-stad de ruine Asklepios, het oudste ziekenhuis ter wereld. Hier stichtte Hypocrates in de 4e eeuw voor Chr. zijn medische school, die uitgroeide tot het bekendste geneeskundige centrum van de antieke wereld. Het woord Aesculaap (op het bordje wat alle artsen in hun auto hebben) komt van Asklepios.

 
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik niet met je eens. Wij gaan altijd een weekje naar Griekenland, eind mei/ begin juni en we hebben zeer mooie eilanden gezien. Ontzettend groen en totaal niet door. Daar staan de ionische eilanden ook om bekend. Meer regen, maar daardoor een mooie natuur( Corfu, Zakynthos, Lefkas) op alle drie geweest en erg mooi.



Ik zeg ook niet dat ik Kos helemaal niet mooi/ leuk vind. Het verbaast me alleen dat zoveel mensen zo gek zijn op Kos. Maar dat zal wel meer te maken hebben met de gezelligheid en het uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Die 'boom met poezen' is een 2500 jaar oude plataan; onder deze plataan heeft Hypocrates indertijd zijn studenten onderwezen. Deze plataan heeft een omtrek van 12 meter en wordt aan alle kanten ondersteund omdat de bevolking uiteraard deze oeroude boom wil behouden. 

Ook is er 4 km. buiten Kos-stad de ruine Asklepios, het oudste ziekenhuis ter wereld. Hier stichtte Hypocrates in de 4e eeuw voor Chr. zijn medische school, die uitgroeide tot het bekendste geneeskundige centrum van de antieke wereld. Het woord Aesculaap (op het bordje wat alle artsen in hun auto hebben) komt van Asklepios.

 Dit was nou waar ik op zoek naar was, thanx!!



Griekenland is idd niet heel spannend als je andere reizen met de bagpack vergelijkt, maar juist de leuke kleine plekjes trekken me wel voor een ontspanvakantie in de zomer....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begin Juli naar Kos geweest...

EN ik moet zeggen het was er prachtig.. juist een mooie natuur!

Maar goed wij zaten in Mastichari en niet in Kos stad...

Waar wij zaten was niet dat je zegt avontuurlijk, maar heerlijk rustig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven