Tips, must do's of must sees voor Dubai

26-10-2016 10:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar jullie tips/adviezen. Wat kunnen jullie aanraden om te bekijken of te ondernemen? Wat zou je niet doen?
Ik zou als vrouw wel 10x uitkijken voor ik naar zo'n achterlijk land ga waar je als vrouw in de gevangenis belandt als je verkracht wordt.... en dat is nog maar 1 voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ga je er heen?



Wij zijn er een week geweest en hebben de volgende dingen gedaan:

- Burj Khalifa bezocht

- Fonteinen show achter de Dubai Mall (kun je ook goed combineren met diner op het terras)

- Woestijn safari (niet zo bijzonder trouwens)

- Ferrari Park in Abu Dhabi

- Aquaventure Waterpark (heel leuk als je van dat soort dingen houdt).

- ergens wat gedronken met uitzicht op de Burj al Arab (voordat we vrienden zouden ontmoeten).



Verder vooral veel gegeten en met vrienden op terrasjes gezeten. Veel door Dubai Mall rondgelopen. En lekker bij het hotel aan het strand gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Taralina, dat was volgens mij Qatar...



Biebeltje; dat is ook zo'n beetje mijn lijst, maar wil ook naar de Deira Gold Souk en Deira Spice Souk,

en naar het museum in het Al Wahidi Fort en met een abra over de Old Creek naar Old Town Dubai.



Ik vertrek morgen
quote:emka78 schreef op 26 oktober 2016 @ 10:51:

Taralina, dat was volgens mij Qatar

Nee dat was Dubai, daar hebben ze ook die sharia wetgeving:

http://www.nu.nl/buitenland/3530901/noo ... racht.html



Ik zou in ieder geval nooit naar zo'n achterlijk land toe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Taralina niemand zegt dat je mee hoeft toch ?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie tips! Er schijnt ook een hele bijzonder (Zo zag het nl op de foto's eruit) moskee te zijn.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 07:49
9.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:arwen1 schreef op 26 oktober 2016 @ 11:14:

We gaan 10 dagen. Dank je wel voor jullie tips! Er schijnt ook een hele bijzonder (Zo zag het nl op de foto's eruit) moskee te zijn.Bedoel je de Sheik Zayed moskee in Abu Dhabi? Is absoluut de moeite waard! Let wel op de kledingvoorschriften: lange en wijde broek / rok en een wijd shirt met lange mouwen. En natuurlijk een hoofddoek. Geldt trouwens ook voor mannen, behalve de hoofddoek dan.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 26 oktober 2016 @ 11:18:

[...]





Bedoel je de Sheik Zayed moskee in Abu Dhabi? Is absoluut de moeite waard! Let wel op de kledingvoorschriften: lange en wijde broek / rok en een wijd shirt met lange mouwen. En natuurlijk een hoofddoek. Geldt trouwens ook voor mannen, behalve de hoofddoek dan.Ik heb geen idee of het die is. Ik kan het natuurlijk niet meer vinden hahaha. Er zitten wel hele mooie plafonschilderijen en kroonluchters. Dank je voor je tip, dat had ik ook gelezen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Emka, wat leuk! Heel veel plezier. Wij zijn ook wel naar souqs geweest, maar daar weet ik de namen niet meer van. Heb er wel een hele berg sjaals aan overgehouden :-)

Enige 'probleem' was bij ons dat we vanwege overboeking van het vliegtuig niet op de geplande dag naar huis konden vliegen.

Uiteindelijk een dag later vertrokken met ieder een gratis retourticket Amsterdam-Dubai (te gebruiken binnen een jaar na afgifte) rijker.
Alle reacties Link kopieren
Google?



Klik
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 26 oktober 2016 @ 11:24:

Google?



KlikJa die ja!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 26 oktober 2016 @ 11:24:

Emka, wat leuk! Heel veel plezier. Wij zijn ook wel naar souqs geweest, maar daar weet ik de namen niet meer van. Heb er wel een hele berg sjaals aan overgehouden :-)

Enige 'probleem' was bij ons dat we vanwege overboeking van het vliegtuig niet op de geplande dag naar huis konden vliegen.

Uiteindelijk een dag later vertrokken met ieder een gratis retourticket Amsterdam-Dubai (te gebruiken binnen een jaar na afgifte) rijker.



Dat werd netjes opgelost! Jullie kunnen dus nog een keer Vond je het voor herhaling vatbaar? Ik hoor veel dat het leuk is een keer te doen, maar dat je na 1x alles ook wel gezien hebt?

Onze tickets waren 30 euro, maar we wonen iets dichterbij dan jij denk ik, dus als het goed bevalt doen we het vast nog eens over. Al wil ik daarvoor nog wel Oman en Jordanië bezoeken.



We wachten nu op de taxi naar het vliegveld, ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Oman en Jordanië lijken mij ook bijzonder. En Iran. Ik zag bij 3 op reis eea en ik las op Facebook ook mooi reisverslag over Iran. Iran is wel wat ingewikkeld als vrouw maar schijnt zo enorm mooi en vriendelijk land te zijn.



En ja ja. Taralina. Jij zou daar noooit heengaan. Mooi
Alle reacties Link kopieren
Ik wild voor een tweede bezoek graag meer het binnenland in.

Maar uiteindelijk hebben we extra tickets geboekt en zijn we doorgevlogen naar Kerala (India).



Jordanië heb ik ook een keer een rondreis gedaan van een week. Vond ik heel erg de moeite waard.



Iran staat nog op ons lijstje.



Libanon is ook zeer zeker een aanrader! (maar ik ben bevooroordeeld. Ben er al meer dan 10 keer geweest de afgelopen 12 jaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven