tips Parijs met kinderen

08-10-2015 21:51 44 berichten
Hallo,

In de herfstvakantie gaan we met de kinderen (6 en 8) naar Parijs. Zij willen dit heel graag, dus Thalys en een studio geboekt, maar nu slaat bij mij de twijfel toe. Zijn ze niet te jong? En krijgen we wel 3 dagen vol daar? We gaan niet naar Disney.

Zelf willen ze de Eifeltoren op en een tekening van zichzelf laten maken bij Montmartre en de kist en het paard van Napoleon zien. Maar wat is verder leuk met kinderen? Rondvaart doen we uiteraard ook.
Straatkunst voor Centre Pompidoe.
De begraafplaats
Alle reacties Link kopieren
Met de metro gaan is al een avontuur natuurlijk. Er is een lijn (14) waar geen bestuurder is. Neem die lijn en zorg dat je helemaal voorin staat. Mijn zonen vonden het ge-wel-dig!
En toch Disney.
Alle reacties Link kopieren
Parijs is altijd leuk, voor alle leeftijden: heb je al gegoogeld?

http://wendyonline.nl/ste ... js-12x-doen-met-kinderen/

http://www.parijsmijnstad.nl/kids_in_parijs/



Zeker niet twijfelen, natuurlijk krijg je die dagen vol.
Alle reacties Link kopieren
Tuilleries, Arc de Triomph, paleis van Versailles, Les Halles, Notre Dame, crêpes eten, boekenstalletjes, Quartier Latin, beelden oudheid in het Louvre. Genoeg te zien en te doen!
Jardins du Trocadero



Vanaf daar naar de Eifeltoren lopen!



Arc de Triomphe, Parc des buttes-Chaumont, Champs-Elysees, Canal St Martin. Parc de Luxembourg.
Dank voor de reacties. Tuurlijk heb ik al gegoogeld, maar ervaringsverhalen vind ik toch altijd net wat fijner.

Heb ook al gekeken om vooraf tickets te kopen voor de eiffeltoren, maar die zijn online al uitverkocht. Dat wordt dus gewoon vroeg aanwezig zijn (geen probleem met mijn vroege vogels)

De metro zonder bestuurder hebben we in een andere stad al eens gezien en gedaan en dat vonden ze inderdaad erg leuk. Gaan we zeker doen.

Is er toevallig net als in Londen een leuke speelgoedwinkel waar ze hun ogen uit kunnen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er meerdere, je kunt beste even googlen erop en eentje kiezen. Ook grappig voor kinderen, aan boulevard Haussmann zit een hondenspa.
Alle reacties Link kopieren
Op de Champs-Élysées zit een winkel van Renault. Daar stonden toen wij er waren veel exclusieve auto's, bijvoorbeeld een Folmule 1. Ook kun je daar wat interactieve spellen doen. Er zit dacht ik ook een Disneywinkel en een Mercedesshop.



Als de rij voor de Eiffeltoren te lang is (en dat is-ie meestal) kun je ook kiezen om de tour Montpernasse op te gaan. Super uitzicht!
Alle reacties Link kopieren
Tour Montparnasse is lekker snel te bezoeken en heeft een mooi uitzicht.

I.p.v. een rondvaart kun je ook een dagkaart voor de Batobus kopen, dat is een hop-on-hop-off-boot over de Seine. Je kunt bij elke aanleghalte er op en er af.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
In het boekje Kidskompas Parijs staan erg leuke tips.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Parijs destijds bezocht aan de hand van het boek "De drie muisketiers" van Geronimo Stilton. Snoezekind zocht plekken uit het boek op de plattegrond en vogelde vervolgens uit met welke metrolijn wij er konden komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Disney Store.



Champs Elysees

44 Avenue des. Champs Elysees

Paris, Paris 75008
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jardin du Luxembourg en met de houten die bootjes varen vonden mijn kinderen geweldig.



Je hoeft echt niet naar Disney met de kinderen hoor. Parijs is super. Wij hebben gewoon de standaard dingen gedaan en de kinderen waren echt razend enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor Parijs.

Met je Nederlandse busabonnement of sportschoolpas wapperen en "étudiant" zeggen, dan krijg je korting.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat heel leuk is, is in parc André Citroën met een (vastzittende) luchtballon omhoog! Niet druk, niet duur en prachtig uitzicht!
Alle reacties Link kopieren
Dit is een handig en leuk gidsje: http://www.parijsalacarte.nl/opstapmetkinderen.html



Ik ben zelf twee keer met mijn dochters elk apart geweest (8 en 10).



Wat was leuk: catacomben, goochelmuseum, restaurant poulidor, lafayette warenhuis.



Koop een Museumpas zodat je niet overal in de rij hoeft te staan.
It's a jungle out there
Alle reacties Link kopieren
Je bent er, neem ik aan 2 volle dagen? Dan zou ik op zaterdagochtend beginnen met een boottour - Parijs in het ochtendlicht vanaf de Seine is prachtig en je kunt je even goed orienteren op wat waar is... Vervolgens de Marais en Centre Pompidou met de mooie Vijver met gekke fonteinen en de straatartiesten. Lekker in een brassertietje lunchen en even uitrusten.



Dan pak je de metro naar Montparnasse en ga je de toren op, vanaf daar heb je een prachtig uitzicht (oa op de Eiffeltoren) en je hoeft geen uren in de rij. Vanaf daar ga je naar Jardin Luxembourg, zoals al gezegd met de bootjes spelen is leuk maar er is ook een toffe speeltuin (betaald maar niet heel duur) waar je kids even kunnen ravotten en pony's en een zweefmolen, etc.



Dan op zondag (als je echt heeel graag wilt) de Eiffeltoren op... Vanaf daar kun je langs de Seine wandelen (de quay is auto-vrij) naar de Notre Dame (is wel ver hoor). Rond de Notre Dame kun je wel een creperie oid vinden om te lunchen en dan 's middags naar Musee d'Orsay (prachtig gebouw en mooie kunst) of Institut du Monde Arabe (idem).



Verder is Jardin des Plantes erg leuk met kinderen, net als Bois de Boulogne (Jardin d'Acclimatisation). Je kunt, als jullie dapper zijn ook afdalen in de Catacomben van Parijs maar ook daarvoor moet je al vroeg in de rij (bij metro Denfert-Rochereau - niet ver van Montparnasse). In Montmarte is vooral het stukje rond de Sacre C½ur leuk met de trappen, draaimolen, portret-tekenaars (die je eeeenorm afzetten maar ja).



Je krijgt die dagen makkelijk vol hoor - Parijs is gigantisch dus plan niet al teveel. Gewoon in het park even spelen of een draaimolen in, is voor je kids ook leuk en misschien wel leuker dan de hele tijd van hot naar her sjouwen.



Veel plezier!



Ps koop je metro tickets al in de Thalys bij de bar (direct, anders zijn ze op). Op Gare du Nord staat altijd een enorme rij voor de automaat.... Haal er dan een stuk of 10, kun je even vooruit voordat je op een ander station een weekendpas koopt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 08 oktober 2015 @ 23:08:

Tip voor Parijs.

Met je Nederlandse busabonnement of sportschoolpas wapperen en "étudiant" zeggen, dan krijg je korting.Geloven ze dat nog als je met man en kinderen komt aanzetten?
Als je vanaf het Louvre naar Champs dÉlisee loopt, zitten er ook een paar speeltuintjes in de Jardins des Tuileries. Springkussens is volgens mij de laatste. Op Champs heb je een Disney Store. Niet naar binnen gaan als je echt niets wil kopen. :-) En dan zie je de Arc al dus willen je kinderen wel verder lopen...



Even goed uitzoeken waar je heen kan en waar je eventueel op de metro kunt stappen is wel mijn advies. Ik dacht een paar keer dat ik er wel eventjes heen zou lopen maar was toch langer onderweg...
Ik ben deze zomer voor 5 dagen naar Parijs gegaan met mijn 4-jarig zoontje. Hij vond het super en we gaan zeker nog eens terug wanneer hij wat ouder is.



Vielen vooral in de smaak:



- Eiffeltoren --> je kan de wachtrijen vermijden door de trap te nemen. Je kan dan wel maar tot de 2de verdieping en niet tot de top, maar dat vond zoon niet erg.



- site van het natuurhistorisch museum (https://www.mnhn.fr/fr/visitez/galeries-jardins-zoos). Je hebt er vlak bij elkaar een plantentuin, serres, een natuurhistorisch museum, een geologisch museum (dit is wel héél klein), een paleontologisch museum (is verouderd, maar heeft enkele dino skeletten) en een dierentuin.



- la cité des sciences (https://nl.wikipedia.org/wiki/Cité_des_ ... 'industrie), waar ook een planetarium is en een grote, bolvormige imax filmzaal (dat laatste is wel voor iets oudere kinderen, voor mijn 4-jarige zou dit nog te overweldigend geweest zijn dus dat hebben wij niet gedaan)



- met een dubbeldekker bus een toeristische rondrit doen. Wij hadden Foxity (http://foxity.com/) gekozen, die zijn de goedkoopste en kunnen een plastieken zeil over de top spannen wanneer het regent. Maar je hebt heel wat verschillende maatschappijen.



Andere ideeën waar wij geen tijd voor hadden, maar die ook leuk lijken:



- de Jardin d'Acclimatation in het Bois de Boulogne (http://www.jardindacclimatation.fr/) heeft een treintje, ritjes op een pony of dromedaris, gekke spiegels, speeltuinen enz.



- Tour Montparnasse: heeft een even mooi uitzicht als de Eiffeltoren

(http://www.tourmontparnasse56.com/)



- boottocht over de seine



- Met een treintje door Montmartre rijden (http://www.tripadvisor.co ... -Paris_Ile_de_France.html). Onderweg kan je afstappen en de Sacré Coeur kapel bezoeken.





Veel plezier op je trip!
Alle reacties Link kopieren
quote:toedoedelatoe schreef op 09 oktober 2015 @ 10:17:

[...]



Geloven ze dat nog als je met man en kinderen komt aanzetten? Mijn toe-aan-een-midlife-crisis man is zelfs in het bezit van een échte, geldige studentenpas, dus waarom niet ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een leuke tips allemaal. We zijn er van zaterdagmiddag tot en met dinsdagavond.

Die hop on hop off boot klinkt ook goed; dan kunnen we vaker de boot op en dat vinden ze vast erg leuk.

Het louvre zullen ze vast ook leuk vinden , met name het Egypte deel.

Gaat helemaal goedkomen denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven