Tips Praag

24-02-2017 10:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Maart gaan we 5 dagen naar Praag.

We komen aan zaterdag en vertrekken op donderdag. We hebben een appartement geboekt net buiten het centrum wat dicht bij metrostation ligt. We zullen alles dus met het openbaar vervoer of lopend doen.

Op zaterdagavond heb ik al een verrassing geregeld. Tickets voor de opera. Dit omdat we beiden nieuwsgierig zijn hiernaar en blijkbaar in Praag makkelijk te regelen en te doen is.

Nu heb ik de vraag of jullie nog andere tips hebben om te doen in Praag.

We houden allebei wel van een beetje actie en cultuur snuiven. Ook lekker eten buiten de deur zijn wij niet vies van.





Alvast bedankt voor jullie input!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleren aandoen naar de opera, anders ga je je echt underdressed voelen
Alle reacties Link kopieren
Dineren bij '' The Rooftop".
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 24 februari 2017 @ 10:53:

Mooie kleren aandoen naar de opera, anders ga je je echt underdressed voelen Komt helemaal goed! Toevallig vorige week voor mijn verjaardag een killer dress gekregen van m'n man! Die gaat dus mee. Ik zal hem tijdens het inpakken van zijn koffer ook instrueren dat hij zijn nette kleren mee moet nemen ( al draagt hij altijd alleen maar nette kleding)
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 februari 2017 @ 10:58:

Dineren bij '' The Rooftop".



hmm krijg alleen verschillende hotels en bars te zien die een rooftop hebben.



Heb je specifieker adres?
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Eten in een wijnrestaurant.
Alle reacties Link kopieren
Buiten Praag Terezin. Een concentratie kamp. Het was geen vernietigingskamp, maar nog steeds heel indrukwekkend.

En volgens mij was het het Joods of WO2 museum. Een synagoge, die heel indrukwekkend is om te bezoeken.

Maar je hoofd moet er wel naar staan op een stedentrip.



Is alweer tien jaar terug dat ik in Praag was, maar blijft een fantastische stad.



Ohw en raak Karel aan op de Karelsbrug. Dan kom je terug.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 24 februari 2017 @ 11:07:

Buiten Praag Terezin. Een concentratie kamp. Het was geen vernietigingskamp, maar nog steeds heel indrukwekkend.

En volgens mij was het het Joods of WO2 museum. Een synagoge, die heel indrukwekkend is om te bezoeken.

Maar je hoofd moet er wel naar staan op een stedentrip.



Is alweer tien jaar terug dat ik in Praag was, maar blijft een fantastische stad.



Ohw en raak Karel aan op de Karelsbrug. Dan kom je terug.



Thanx Lolly,

Die ga ik zeker onthouden!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Frikandellekuh schreef op 24 februari 2017 @ 11:02:

[...]





hmm krijg alleen verschillende hotels en bars te zien die een rooftop hebben.



Heb je specifieker adres?Ik doe maar een gok maar denk de rooftop restaurant van the dancing house. Sowieso wel leuk om even te zien. Bezoek vooral ook de burcht (geloof toch dat die zo heet) en mocht je het leuk vinden is de dierentuin ook zeker een aanrader. Net buiten het centrum waardoor hij erg ruim is opgezet en goedkoop (wij waren met zijn 2en 9 euro kwijt)
Alle reacties Link kopieren
Letna Park is echt de moeite waard, heerlijk beginnen bij de biertuin en dan lekker wandelen naar het kasteel toe.



Je hebt vanaf hier uitzicht op de oude stad en Charles Bridge, prachtig om foto's van te maken.

Letna Park bij donker is misschien nog wel mooier uitzicht dan overdag met alle prachtige lichtjes van de oude stad.



Wat betreft de metro, zwart rijden komt echt veel voor, er wordt niet-nauwelijks gecontroleerd,

de boete weegt niet op tegen de kosten van kaartjes
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Wij gaan in mei!
Uiteraard naar de burcht en dan via het park dat er boven/naast ligt, Letna wat hier net al gezegd werd en dan via de paleistuinen weer naar beneden.



Naar het Petrin park en met de kabelbaan/trein omhoog.

In de stad slenteren en bij de klok kijken, naar de markt en vooral terrassen zitten

Buitenwijken verkennen, de Joodse begraafplaats zien, er is zoveel. Nu een keer of 5 geweest en ik denk dit jaar weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen naar een poppentheater geweest. Dat was ook een operavoorstelling, dus niet echt voor kinderen en zo leuk dat ik toen ik er een jaar later met mijn ouders was nog een keer ben gegaan.
De laatste keer dat ik er was is 15 jaar geleden, maar toen was de dierentuin heel modern. En je kon er heerlijk bier drinken.



Praag was ook de eerste stad waar ik begin 2000 al veel vegan restaurant tegen kwam, zoals bijvoorbeeld Country Life:

Country Life – Melantrichova 15, Prague 1



Also an organic shop in the front. You fill your plate from the buffet and they weigh it and you pay. They have vegan ice-cream here! I love this place. Pretty reasonably priced for what you get and the atmosphere is nice. No-smoking allowed inside. The best part about this place is they have free water, a luxury when you have to pay for water most everywhere else. This is why the statement “Beer is cheaper than water” is true.
Alle reacties Link kopieren
Voor nog geen 10 euro heb je een openbaar vervoer kaart., die 5 dagen geldig is.... dus treurig om dan zwart te gaan rijden!

De wijk smichov vinden wij heel erg leuk, zijn veelkleinte restaurantjes, die echt heel betaalbaar zijn. De dierentuin is ook een aanrader. En segway rijden..... en dan vooral aan het eind van de middag. De joodse wijk, Het regeringsgebouw, met de wisseling van de wacht is ook leuk.



Ons favoriete restaurant is Angel, heeft een binnenterras, met tschechische keuken, is t.o het metrostation Andel. En veel verschillende soorten bier.
Alle reacties Link kopieren
Restaurant tip: bad jeffs BBQ, geweldige sfeer en geweldig eten. Vergeet niet te reserveren want het is er druk!
Alle reacties Link kopieren
De dierentuin hoor ik vaker voorbij komen. Die ga ik even googlen.



Voor de innerlijke mens zorgen is ook geen probleem aan de antwoorden te zien dat gaat helemaal goed komen.



Het enigste waar ik nog niet over uit ben is de uitgaansgelegenheden qua Clubs. Ik ben er 1 tegen gekomen op google en dat was Mecca maar die heeft in de dagen dat wij er zijn geen evenementen staan. Ik kan er ook niet uit opmaken of ze op zondagavond open zijn.



Iemand hier nog tips voor?
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 24 februari 2017 @ 14:02:

De dierentuin hoor ik vaker voorbij komen. Die ga ik even googlen.?

In de week die ik in Praag was ben ik er 2x naar toe gegaan. Volgens mij was het kaartje 2 dagen geldig oid? De tweede keer enkel in de zon op het gras gelegen met bier. En dan een beetje naar de dierengeluiden luisteren.

De Zoo ligt aan de rivier, en een keer zijn bij hoog water veel dieren verdronken in hun hok:(
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Kutna Hora ook een mooi plaatsje om te bezoeken( 60km van Praag) Mocht je tijd over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je van bier houdt: Pivovarsky Klub.
Alle reacties Link kopieren
Niemand een tip voor een Dance Club?
aan het typen......
Terezin is heel indrukwekkend inderdaad. Ben er vorig jaar geweest toen we naar Praag waren. Heel erg indrukwekkend.

De burcht is ook zeer zeker de moeite waard om te bezoeken!

Folklore-avond is ook erg leuk om mee te maken.

Veel plezier! Praag is echt een hele mooie stad.
quote:Frikandellekuh schreef op 25 februari 2017 @ 12:32:

Niemand een tip voor een Dance Club?

Karlovy Lazne is de grootste discotheek van Centraal Europa. Ik ben vorig jaar met een studiereis naar Praag geweest. We zijn daar toen ook geweest. Ik vond het helemaal niks, maar ik ben sowieso niet zo van de discotheken. Het grootste gedeelte van de groep vond het geweldig. Wij gingen op vrijdagavond en hebben toen wel echt een eeuwigheid in de rij gestaan. De Efteling was er niks bij. Moet er iets voor over hebben, hè ;)

Waren verder allemaal verschillende verdiepingen met hun eigen stijl.



Daarnaast inderdaad wat hier al eerder genoemd is. Het kastelendistrict bezoeken en dan naar de berg doorgaan. Prachtig uitzicht over Praag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de dance club tip!



Ook nog club Roxy gevonden (klinkt meer als een sexclub) Schijnt volgens reviews ook goed te zijn.

We zijn er tenslotte 4 nachten Dus maximaal benutten!



Ik heb even gegoogled en hij staat mijn to do list erbij
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Onder de tv toren zit een fantastisch restaurant, echt voortreffelijk eten voor een redelijke prijs ( wel voor Praag het hogere segment, maar voor onze begrippen nog steeds redelijk)

We waren daar in de zomer en hebben heerlijk buiten gegeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven