Tips voor Dubai in een dag?

07-12-2016 17:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in februari een tussenstop van net iets minder dan 24 uur in Dubai, onderweg naar Thailand. Ik kom om middernacht aan.

Wie heeft er tips waar ik het beste een hotel kan boeken, of kan een leuk hotel aanraden?

En wat moet ik die dag zeker gaan bekijken? Of kan ik beter overslaan, want dat viel je erg tegen? Ben heel benieuwd!

Als het bevalt ga ik volgende keer zeker langer, dit was nu even het maximaal haalbare.
Alle reacties Link kopieren
sws moet je goud gaan kopen! voor de rest weet ik het niet, ik was maar 5 uur op het vliegveld van dubai haha
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Heb je echt een hele volle dag? Vandaag was er iemand hier die had nl van 14u tot 13u de dag erna... Dat was nl minder
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 07 december 2016 @ 18:13:

sws moet je goud gaan kopen! Want?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Marina Bay is een leuk gedeelte voor hotel, heb zelf een paar dagen in Jannah Marina Bay Suites gelogeerd. Wat ik zou aanraden is een hop on en off tour,een van de opstappunten is dichtbij dit gedeelte. Er zijn verschillende lijnen en je ziet alle bezienswaardigheden en waar je uit wil stappen kan je uitstappen. Dubai is erg uitgestrekt en kan nogal duur uitvallen en veel tijd in beslag nemen om taxis te nemen alhoewel taxis in vergelijking met Nederland erg goedkoop zijn. Dubai is leuk om een keer gezien te hebben maar in een dag kan je via deze bus tour eigenlijk alles zien en dan heb je het ook wel gezien maar is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Er is zo'n site: alles over dubai... Ze hebben ook een facebooksite en als je ze een persoonlijk bericht stuurt dan antwoorden ze best wel snel.



In een dag kun je best veel doen.. Ligt natuurlijk ook aan waar verblijft. Zit je dichtbij het vliegveld Dan zou je overdag het gebied rond de Creek kunnen doen en als je het leuk vindt de oude Souks. Met zonsondergang een kaartje bij de Burj Khalifa reserveren En dan ben je op het hoogste gebouw van de wereld.. Beneden liggen de fonteinen en het grootste winkelcentrum ter wereld: Dubai mall...

De avond afsluiten met een rondje Madinat Jumeirah en daar tevens aan het water een hapje eten..



Als je de woestijn wilt bezoeken is dat meestal van 16u-21u maar dan ben je weg van de stad natuurlijk...

Of de BigBus pakken..



Vantevoren goed inlezen en op de kaart kijken welke bezienswaardigheden waar liggen en zo je route doen.. Alles is goed te doen met de taxi want die is niet al te duur...



Wij gaan altijd een week maar doen toch altijd hetzelfde. Ben er nu 4x geweest en elk jaar komt er weer iets nieuws bij..
Alle reacties Link kopieren
Voor het kaartje van de BigBus/Hop on, heb je ook een taxi als je dat kaartje x2 doet.



Ik vond er niet veel aan aan die bus maar dat is ieder voor zich.. je bent steeds op de tijd aan het letten en ik vond het krap met de tijd..
Een taxi naar Dubai Mall, met de lift de Burj Khalifa op, dan heb je het allemaal letterlijk en figuurlijk wel gezien. Als het je desondanks toch mateloos boeit daar in Dubai, dan kun je on the spot nog even naar een souk of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suhke schreef op 07 december 2016 @ 18:46:

Voor het kaartje van de BigBus/Hop on, heb je ook een taxi als je dat kaartje x2 doet.



Ik vond er niet veel aan aan die bus maar dat is ieder voor zich.. je bent steeds op de tijd aan het letten en ik vond het krap met de tijd..Vond de bus een van de leukste dingen eerlijk gezegd, helemaal nu is het weer aangenaam, je kan buiten op het bovendek zitten en je kan uitstappen waar en wanneer je wil, bussen komt met grote regelmaat langs, wij kregen destijds ook een gratis kaartje voor een dhow cruise waarmee je ook het oude gedeelte met de Souks ziet.
Alle reacties Link kopieren
Die route hadden wij ook gedaan.. Ik vond het echt superzonde van mn dag maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het geweldig vinden..
Alle reacties Link kopieren
TO is er minder dan 24 uur, jij komt er elk jaar een week is wel een andere insteek, maar goed ieder zo zijn mening. Ben niet kapot van Dubai en met de bus zie je alles wat je moet zien, je krijgt wat achtergrond via koptelefoon en TO krijgt gelijk een indruk of ze het de moeite waard vind om nog een keer naar Dubai te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Precies, ieder zn mening. Wij doen toch elk jaar weer de echte highlights.. blijven we leuk vinden.



En wij vinden het een geweldige stad. Zaten mensen in het vliegtuig die nooit meer terug wilden!



Een familievriend was er 24u en die was aangenaam verrast..
Alle reacties Link kopieren
Gaat er uiteindelijk om dat TO het maximale uit de iets minder dan 24 uur kan halen.
Ik vond het vreselijk de eerste paar dagen, zo vreselijk dat je het toch echt gezien moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suhke schreef op 07 december 2016 @ 18:20:

Heb je echt een hele volle dag? Vandaag was er iemand hier die had nl van 14u tot 13u de dag erna... Dat was nl mindersuhke, ik heb van middernacht tot een uur of 8, half 9 in de avond, mijn vlucht vertrekt om 22:30. Dus echt een volle dag!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel tot nu toe! Die site is leuk, het gaat wat meer leven. Lees ik het goed dat er meerdere maatschappijen zijn die zo'n hop on hop off tour aanbieden? Ben er nooit zo'n fan van, maar gezien de korte tijd is dit wellicht het makkelijkst om veel te kunnen zien. Reis alleen, dus zal ook wat goedkoper zijn dan de taxi in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
wij waren er ooit met z'n tweeën en wilden ook in een dag zo veel mogelijk bekijken. Het bleek dat het goedkoper was om een taxi met chauffeur voor een halve dag te huren, dan met z'n rondtourbus te gaan. was luxe!



wat ik leuk vond om te zien:

- met je voeten even in het prachtig blauwe water en witte zand van het openbare strand bij de Burj Al Arab Jumeirah

- een rondje rondom de eilanden en hotel van de palm jebel Ali

- de haven

- jumeirah mosque

- als laatste de Burj Khalifa met het winkelcentrum en fonteinen. daar kun je echt uren in rondlopen, zoveel te zien.



Ik heb gehoord dat een Souk bezoeken ook erg leuk is. verder vond ik er eigenlijk weinig aan, ik zou er niet zelf naar toe gaan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Met zo'n korte stop zou ik me dus echt beperken tot één of twee highlights. Dubai op zich zelf is al overweldigend genoeg de eerste dag. Je moet in de Burj Khalifa en de mall zijn geweest, maar dan is de helft van je beschikbare tijd al voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er dus nog weinig bij voorstellen, ook al lees ik er veel over. In welk opzicht vondje het overweldigend Kadanz?
Als je door de Grand Canyon loopt dat verwonder je je over de ruigheid tijdeloosheid van de aarde. Als je door een oude stad loopt, of zelfs een Griekse ruïne dan voel je de geschiedenis van honderden generaties die je voor zijn gegaan.



Toen ik door Dubai liep verwonderde ik me over de inhoudsloze tijdelijkheid en frivoliteit van ons bestaan. Die belachelijke toren alleen al.



Het is de moeite waard om er een keer geweest te zijn maar mijn eerste indruk was er één van 'what the fuck is dit'. Het is geen plek waar ik direct blij van word. Ik vind het fascinerend en afschuwelijk tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zijn ook fan van de metro.. Die is volgens mij overal boven de grond dus dan kun je ook veel zie en overal komen. Ik heb dit jaar voor het eerst de metro gepakt van de Dubai mall naar ons hotel.. Alleen al van the Mall naar de metro lopen was best al een megastuk lopen.. en toen nog in de metro naar het hotel was ook best vaak stoppen dus voor ons liever een taxi. De monorail naar Palm Jumeirah vinden ook veel mensen de moeite waard..



Ik kan iig niet wachten totdat ik weer die kant op kan!

Zou zeker andere plaatsen in de wereld willen bezoeken maar helaas kunnen we maar 1 week weg en kunnen we ook geen jetlag veroorloven! Dan is Dubai ideaal.. bruisende stad waar men zich niet hoeft te vervelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven