Tussen stop vlucht

30-08-2012 14:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag. Als je een vlucht boekt met tussenstop bij 1 maatschappij. En je hebt vertraging bij je eerste vlucht, waardoor je vlucht twee mist. Moet je dan zelf de kosten betalen voor een vervangende ticket. Ik kan dit niet terug vinden via de site.

Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet is toch niet jouw fout?
Alle reacties Link kopieren
Nee dan regelen zij dat. Plus eetbonnen, in mijn ervaring.



Edit: wij gingen met de eerstvolgende vrije vlucht daarna mee. Ik geloof dat je ook een overnachting aangeboden krijgt als dat erg lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Als je de 2 vluchten boekt bij dezelfde maatschappij valt dat volgens mij onder hun verantwoordelijkheid en hoef jij dan niet voor de kosten op te draaien als er vertraging is bij de eerste vlucht waardoor je de aansluitende mist (niet als er geen vertraging is en je de 2e vlucht mist door eigen schuld natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Als je alles bij 1 airline hebt geboekt dan is de rekening voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het als 1vlucht boekt moeten zij ervoor zorgen. Als je 2 losse vluchten hebt geboekt is het je eigen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nee door eigen schuld niet natuurlijk. Dat zou wat zijn:-)
Wat Nienke zegt.

Als je bijv bij een lowcost airline zelf een combinatie van twee vluchten boekt, in 2 aparte boekingen dus, en de eerste is vertraagd, dan is dat meestal wél jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
Toen mij dat gebeurde, hoefde ik zelf niks te regelen of betalen, bij het inchecken voor de eerste vlucht werd alles geregeld voor de tweede vlucht en bonnen voor eten kreeg je ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonijn schreef op 30 augustus 2012 @ 14:35:

Toen mij dat gebeurde, hoefde ik zelf niks te regelen of betalen, bij het inchecken voor de eerste vlucht werd alles geregeld voor de tweede vlucht en bonnen voor eten kreeg je ook.Nou dat is een prettig idee.
Tussenstop is volgens mij alleen maar landen, bijtanken en passagiers opnemen.

In geval van overstap ga je het vliegtuig uit om een ander vliegtuig te nemen.



Als je beide vluchten tegelijk en bij dezelfde maatschappij geboekt hebt, zijn zij verantwoordelijk voor de 'overstap' en gevolgen daarvan. Als je de tweede vlucht mist, omdat de eerste vertraagd is, zorgen zij voor een volgende vlucht.
Alle reacties Link kopieren
In mei was ik op vakantie in Kroatie, vlucht bij Easyjet geboekt, met tussenstop in geneve.

Op de heenreis nog 2 dagen Geneve meegepakt en daarna doorgevlogen naar Dubrovnik. Op de terugweg hadden we theoretisch in Geneve 8 uren de tijd tussen onze vlucht uit Dubrovnik en de vlucht naar Amsterdam.

Wat gebeurde er: dik 8 uren vertraging door een technisch probleem. We kregen een lunchpakket terwijl we wachtten op Dubrovnik airport. Toen we eindelijk naar Geneve konden vliegen, was al duidelijk dat we onze vlucht naar Amsterdam niet zouden halen.

Bij de balie van Easyjet in Geneve wilden ze eerst niets voor ons regelen, toen ik aandrong hebben ze ons 'uit coulance' kosteloos op de eerstvolgende vlucht van hun naar Amsterdam geboekt. Maar die was wel de volgende dag.

Overnachting kwam voor eigen rekening.

Bij Easyjet wordt de reis van Dubrovnik naar Amsterdam gezien als 2 losse vluchten. En volgens hun ligt het risico dan officieel bij de reiziger. Maar aangezien ze het sneu voor ons vonden (letterlijk zo tegen ons gezegd), hoefden we niet bij te betalen voor de volgende vlucht naar AMS, maar, zo benadrukten ze, ze waren daartoe zeker niet verplicht..
Alle reacties Link kopieren
Is het een tussenstop of een overstap? Daar zit nl nogal een verschil in. Moet je naar een ander vliegtuig toe? Als het in 1 ticket staat dan is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk. Heb je een apart ticket voor de doorverbinding dan is het je eigen verantwoording.
Alle reacties Link kopieren
Bij een tussenstop ga je niet eens het vliegtuig uit.
Alle reacties Link kopieren
dat ligt eraan, het kan zijn dat je het vliegtuig moet verlaten. Dit is niet altijd zo, maar komt wel voor hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:beter.laat schreef op 30 augustus 2012 @ 14:55:

Tussenstop is volgens mij alleen maar landen, bijtanken en passagiers opnemen.

In geval van overstap ga je het vliegtuig uit om een ander vliegtuig te nemen.



Als je beide vluchten tegelijk en bij dezelfde maatschappij geboekt hebt, zijn zij verantwoordelijk voor de 'overstap' en gevolgen daarvan. Als je de tweede vlucht mist, omdat de eerste vertraagd is, zorgen zij voor een volgende vlucht.Oh dan hebben wij te maken met een overstap, wel op 1 ticket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven