Vakantie siberie

09-01-2017 17:59 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,





Ik wil graag terug naar siberie Krasnoyarsk, daar woont mijn vriend en ik wil hem graag verrassen door naar hem toe te gaan zonder dat hij het weet, als vakantie.

hij komt uit novosibirsk en woont pas in krasnoyarsk. heeft iemand leuke ideeën wat daar te beleven valt? iemand die daar al eerder geweest is?





Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Niet vergeten een leuke bikini te kopen. Vindt 'ie vast een bijzondere verrassing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe kom je nou toch aan een vent uit Siberië
Alle reacties Link kopieren
Probeer daar stage te gaan lopen, na Noorwegen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik wilde al een heel verhaal gaan typen over de Transsiberië-expres, maar dat heeft geen zin denk ik. Als ik mijn vriend zou gaan opzoeken in Siberië zou ik vooral zijn slaapkamer zien, vermoed ik.
Of is het een postorderbruidegom?
Alle reacties Link kopieren
Het ziet eruit als een best leuke stad en als je in juli gaat, goede temperaturen. Gewoon gaan en de rest zie je daar wel. Heb je dat ook eens meegemaakt.



Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan die vriend komt...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd naar die stad, maar een bikini gaat hem niet worden aangezien ik over 4 weken wil gaan



heb hem 2.5 jaar geleden leren kennen in Zweden
Wat voor weertje is het daar nu? En drinkt ie veel wodka?
Ik bemerk bij mezelf dat ik echt heel veel vragen heb TO!
Ik ben zelf nog nooit in Rusland geweest maar ben groot fan van (de boeken van) Jelle Brandt Corstius. Ik ben zelfs een beetje op hem
Waar ben je nou


Dit is wel een verrassende vraag
Ik krijg hier spontaan beelden van uitgzestrekte zoutvlakten.....toch veel plezier in Biberië!
Alle reacties Link kopieren
Uhm ik denk dat er 1 iemand is die je perfect antwoord kan geven op je vraag, namelijk je vriend. Aangezien hij daar zelf woont denk ik niet dat je met een heel reisplan hoeft aan te komen....
Krasnoyarsk is een beetje het mindere broertje van Novosibirsk. Er is een goed regionaal museum en je kunt naar het natuurpark Stolby. Maar over het algemeen is Krasnoyarsk als elke andere Russische stad. Grijs, grauw, vol met auto's en flatgebouwen. De rivier Enisey is indrukwekkend om te zien.

Novosibirsk is dan eigenlijk "leuker" alhoewel geen enkele stad daar echt leuk is. Niet in de zomer en ook niet in de winter. Interessant zijn ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had ik inderdaad al wel gedacht dat het op elkaar zou lijken, ik vind novosibirsk niet echt geweldig. dankje voor je tip!





kon het inderdaad aan hem vragen maar hij woont er zelf pas net dus vandaar dat ik het me hier afvroeg wie er wel eens is geweest en leuke of interessante dingen heeft gezien daar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel interessant om te kijken of het toch mogelijk is om dit te bezoeken: soort fabrieksuitje: Niet ver van Krasnojarsk ligt het grootste ondergrondse industriecomplex van de wereld, Krasnojarsk-26. Dit is een zeer geheim en hermetisch van de buitenwereld afgesloten project waar sinds de jaren 1950 in drie plutoniumreactoren materiaal voor het Russische kernwapenprogramma gemaakt werd.



Ze hebben meerdere musea dus vervelen doe je je vast niet.



Floortje is er ook geweest: http://3opreis.bnn.nl/bestemming/krasnoyarsk
Het enige leuke aan Novosibirsk is Akademgorodok. Daar heeft hij zeker gezeten?
Ooooh heeft ie gezeten ja?
Krasnoyarsk-26 heet tegenwoordig Zheleznogorsk en daar kun je naar mijn weten slechts alleen in met een uitnodiging.
quote:Loca_Loca schreef op 09 januari 2017 @ 20:00:

Ooooh heeft ie gezeten ja?Akademgorodok is een universiteitscampus. Ik had mss beter moeten zeggen: gestudeerd.
quote:liubi schreef op 09 januari 2017 @ 20:02:

Krasnoyarsk-26 heet tegenwoordig Zheleznogorsk en daar kun je naar mijn weten slechts alleen in met een uitnodiging.Maar die plaats ligt in zuid Rusland. Dat is geen Siberië.
quote:Philae2 schreef op 09 januari 2017 @ 20:05:

[...]



Maar die plaats ligt in zuid Rusland. Dat is geen Siberië.Dat is Krasnodar. Krasnodar ligt in het zuiden. Krasnoyarsk in Siberie. Ik ben er zeg maar zelf geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven