Vakantie Vietnam

24-01-2017 08:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, mijn vriend en ik willen graag komende zomer 3 weken rondreizen in Vietnam (bijv. van Noord naar Zuid). Het is de eerste keer dat we samen zo'n verre en lange reis maken (normaal kamperen we ergens in Europa). Heeft er iemand goede of minder goede ervaringen met Vietnam? Tips voor het reizen in het binnenland van Vietnam? wat zijn we ongeveer kwijt voor 3 weken? Alle ervaringen zijn zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet handig

In de zomermaanden zit je midden in het regenseizoen.



Vietnam is geweldig

Maar de meest ideale maanden om te reizen zijn van december tot april

Daarna veel kans op veel wind en veel regen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook met mijn vriend voor het eerst samen in 3 weken door Vietnam gereist. Heel goed te doen.

We zijn ook nog naar Angkor Wat in Cambodja geweest, maar dat is niet echt nodig.

Mooi land, hele vriendelijke mensen, makkelijk reizen met trein, bus of vliegtuig.

Je kan het zo duur of goedkoop maken als je wil.

Als je tijd hebt, maar weinig geld kan je met de bus of trein, als je weinig tijd hebt maar iets meer geld kan je ook binnenlandse vluchten nemen. Je kan slapen in hostels/homestays (10-20 euro per nacht), maar je slaapt voor ongeveer 40-50 euro met z'n tweeen in 3 sterren hotels met alle faciliteiten en uitgebreid ontbijt. Als je elke dag in een restaurant eet ben je duurder uit (als je wil kan je elke dag pizza, pasta, frans etc eten in de grote steden), maar wij aten liever voor een paar euro tussen de vietnamezen op straat.



We gingen naar Hanoi, Sapa, Ha Long Bai (hier zou ik wel wat geld aan uitgeven, hoe meer je betaald, hoe mooier, je wil waarschijnlijk niet op een zuipboot voor 50 euro met britten die zich bezatten), Phong Na Ke Bang, Hue, Hoi An, Phu Quoc (als chill bounty island) en Ho Chi Minh City.



Ik vond Hanoi, Ha Long Bai en Hoi An het mooist. Zou bij nader inzien misschien Phong Na Ke Bang en Phu Quoc hebben overgeslagen
Ik zou inderdaad de beste reistijd nog even checken. Er zit nog wel verschil tussen de verschillende delen. Voor de rest is je vraag wel erg breed. Wat wil je graag zien en doen daar? Cultuur, sportief, veel relaxen of juist zo veel mogelijk zien?



Ik ben er tijd geleden ook 3 weken geweest. Van noord naar zuid gegaan. Deels met trein en vliegtuig gereisd. Vond bussysteem erg onduidelijk. Vooral in kleinere plaatsen. Wat dat betreft is Thailand als 1e grote reis buiten Europa een stuk gemakkelijker. Mensen in Vietnam wel erg vriendelijk en behulpzaam itt Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste verre reis alleen was naar vietnam. Ik had geen reiservaring maar vietnam is zeer makkelijk te bereizen. Ik heb veel met de bus gedaan.

Mijn favoriete plaatsen zijn Hanoi, Nin Binh, Hoi-an, Dalat en de mekong delta.

Volgens mij zijn er de laatste tijd meer topics geplaatst over vietnam, kun je even terug zoeken, staan vast nog wat leuke tips voor je.
Alle reacties Link kopieren
Vietnam is een fantastisch land. Ik was er afgelopen mei! Toen was het echt prachtig weer. Een goede vriendin van me is er in juli geweest, ook toen was het nog steeds heel mooi! (En ze had vrijwel geen last van het regenseizoen!!)



3 weken is wat aan de korte kant (ik was er zelf 3.5) en dan moet je selectief zijn in wat je wil zien en hoe lang je ergens wil blijven. Ik raad aan om beter een plek minder te bezoeken zodat je op de plekken die je wel bezoekt ook lekker de tijd hebt om te kunnen doen wat je wil. Je wilt natuurlijk ook uitgerust thuiskomen van je zomervakantie.



Het reizen via bussen is echt heel makkelijk en kun je op iedere plek in ieder hostel of toeristeninformatiepuntje makkelijk regelen. Ik vond zelf het noorden echt ontzettend mooi! Dit is wat ik je aanraad:

Hanoi 3 dagen (Geniet van de chaos in de stad, lekker op stap, ze hebben hier heerlijk eten en een gezellige avondmarkt)

Sapa 3 dagen (Ga met de lokale mama's mee naar een homestay in een dorpje in de buurt, ze laten je de mooiste plekken van de omgeving zien!)

Halong Bay 2 dagen (Ga naar Cat ba en ontdek vanuit daar de mooie omgeving, bezoek ook het national park op dit eiland, fantastisch!)

Nihn Bihn 1 dag (huur een scooter, of een fiets en ontdek de fantastisch mooie omgeving)

Phong nha 2 dagen (grotten bezoeken, en chillen bij Easy Tiger hostel)

Hoi an, 4 dagen - heerlijk relaxen in een gezellig stadje (& kleding laten maken)

Dalat 2 dagen (Canyoning)

Saigon (Ho chi mihn) 3 dagen

eventueel nog naar mui ne voor 1 a 2 dagen (heb ik zelf overgeslagen ivm tijdnood)



Ik hoop dat je hier wat aan hebt



Vietnam is echt een fantastisch mooi land
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 maanden rondgereisd door Vietnam (en nog niet alles gezien)

Wij waren er van eind september tot en met half maart, en in augustus en september hebben we echt heel veel zware storm en nog veel meer regen gehad.



Wij wisten dit van te voren maar omdat wij daar graag wilden helpen bij een project zaten we aan die tijd gebonden.

Vanaf november, december echt alleen maar mooi weer gehad, op de incidentele plensbui na.



Eigenlijk is heel Vietnam mooi, maar wat wil je zien op je reis?

Strand, natuur, steden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 januari 2017 @ 10:50:



Wij waren er van eind september tot en met half maart, en in augustus en september hebben we echt heel veel zware storm en nog veel meer regen gehad.huh? wanneer was je er nou?
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 24 januari 2017 @ 12:38:

[...]





huh? wanneer was je er nou?

Hahaha maand tik foutje.

Augustusnog thuis, september en oktober heel veel regen gehad.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties!



Wij zijn gebonden aan de vakantie van mijn vriend (juli/augustus). Raden jullie het dan af om hierheen te gaan of kan het wel meevallen met het weer? We willen graag heel veel zien, maar niet dat we hierdoor geen tijd meer hebben om te relaxen. Een goede combinatie van reizen, cultuur, strand en lekker eten! (geen Frans, Italiaans etc.). Niet dat we na onze vakantie het idee hebben gehad dat we alleen maar aan het reizen waren.



@Renee92 wat zou je dan aanraden in de 3 weken? Alleen Noord? Wat zijn de plekjes,strandjes,steden die we echt niet mogen missen?
Alle reacties Link kopieren
Het eten is heerlijk!
Wij zijn er zelf ook in de zomervakantie geweest (moesten wel vanwege de kinderen), maar prima weer gehad. Erg warm en af en toe een flinke bui (eind van de dag), maar prima tijd gehad qua weer.
Alle reacties Link kopieren
@Renee92 sorry ik zie nu dat je voor 3 weken uit hebt geschreven . In ieder geval bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie. Ik ben in ieder geval zeer enthousiast geworden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel Zuid Oost Azië gezien en Vietnam vond ik echt niet leuk. De mensen zijn vreselijk onaardig. Het is ook een gigantische chaos met brommers en scooters. Nu is dat op meerdere plekken in Azië maar vond in Vietnam wel echt extreem.

Ze kunnen geen Engels en ook niet kaarten lezen, zou dus wel iets van een point it boekje meenemen.
Alle reacties Link kopieren
@Robinson ik merk dat de ervaringen of heel slecht of heel goed zijn met Vietnam. Misschien komt het omdat jij ook vergelijkingsmateriaal had met andere Aziatische landen? Welk land in die streek zou jij voor 3 weken aanraden dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de chaos in de steden echt hilarisch. De eerste dag dag durfde ik niet over te steken dus liep ik mee als andere overstaken. Maar het wend en dan steek je gewoon over.

Ik hoor vaker dat de bevolking als onvriendelijk wordt ervaren. Ik vond de bevolking vriendelijk alleen in Nha trang was het wat grimmiger. Mensen proberen soms wel echt geld aan je te verdienen maar ja ze hebben ook niet veel, dit vond ik vooral bij vervoer in de stad(fietstaxi, motorbike)

Bus is makkelijk te regelen en er is genoeg te zien. Ik denk nog vaak terug aan Vietnam en Hoian is echt een heerlijke plek.
Alle reacties Link kopieren
ik zou denk ik voor de 1e keer eerder voor Thailand kiezen, gaat net iets makkelijker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Van Thailand hebben we ook veel goede verhalen gehoord. Maar Thailand trekt ons niet omdat (wij het idee hebben) dat het een stuk toeristischer is dan Vietnam (als ik erlangs zit dan hoor ik dat graag). Ook als wij in Europa op vakantie gaan, proberen we de hele toeristische plaatsen juist te vermijden. Verder is een vliegticket in de periode dat we willen gaan naar Vietnam ook wat goedkoper dan naar Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen zomer een maand in Vietnam geweest (30 juni - 30 juli) en heb mooi weer gehad. Af en toe een plensbui, maar dat was echt niet erg. Zou je zeker niet laten tegenhouden door het weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Evi_B schreef op 24 januari 2017 @ 16:15:

@Robinson ik merk dat de ervaringen of heel slecht of heel goed zijn met Vietnam. Misschien komt het omdat jij ook vergelijkingsmateriaal had met andere Aziatische landen? Welk land in die streek zou jij voor 3 weken aanraden dan?



Ben je al eens in Thailand geweest? Je zou dat kunnen combineren met bijv Laos of Cambodja.

In Laos in het zuiden (rondom Pakse) is de natuur echt prachtig, aanrader om daar een scooter te huren.

Misschien Indonesië voor 3 weken? Ik ben alleen op Sumatra geweest, de meest lieve mensen die ik ooit ontmoet heb.

Of Maleisië icm Singapore of Borneo voor Jungle. Echt heerlijk eten, mensen vriendelijk, veel te doen en te zien. Ik vind Kuala Lumpur ook gewoon een leuke stad

Als je naar Vietnam gaat, mijdt dan de kustplaatsen, die zitten echt vol met Russische toeristen. De menukaarten zijn zelfs in het Russisch, werd ook constant aangesproken door Russen (?).
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Robinson nee daar zijn we nog nooit geweest. Maar wat ik al zei, de tickets zijn aardig wat duurder plus het hele toeristische trekt ons niet. Laos of Cambodja trekt ons ook heel erg, maar ook dan zijn de tickets weer een stuk prijziger. We hebben veel goede ervaringen gehoord van mensen die naar Vietnam zijn geweest, dus grote kans dat we daarheen gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel landen in Azie bezocht. Laos is mijn favoriet maar Vietnam is ook echt geweldig. Ik heb er mooie herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet erg vond om lang onderweg te zijn bijvoorbeeld met de nachtbus dan kun je zowel noord, midden en zuid zien. Wel keuzes maken wat je perse wil zien want alles gaat niet maar dat hou je altijd. Ik ben toen in ho chi minh begonnen en terug vanaf hanoi. In 3 weken kun je wel een plek of 6 zien en als je sneller reist nog meer. Ik vind het af en toe lekker om wat langer op een plek te blijven
Wij zijn in november 2,5 week in Vietnam geweest, reisden van Hanoi naar Ho Chi Minh en vonden het maar niets.



Vooral Hanoi de vreselijkste, meest sfeerloze stad van heel Zuid-Oost Azië. Hoi An was leuk en ook Halong Bay hadden we niet willen missen.



Wij vonden Thailand 100x leuker, maar houden ook juist wel van toeristisch.

Trauma overgehouden aan een lunch met de easyriders waarbij we ineens nagels en tenen van kippen tegenkwamen in de rijst..



Doe mij maar iets minder 'local'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven