Vakantieveiling ervaringen?

27-10-2011 16:13 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs bezocht ik VakantieVeiling waarop ik erg veel verschillende vakantieveiling gerelateerde websites gevonden heb. Mijn vraag is dan ook of er iemand ervaring met dergelijke websites heeft waarop weekendjes weg, vakanties, dagjes weg geveild worden? Een volgende vraag is natuurlijk of deze een beetje betrouwbaar zijn?
ik vind het een waardeloze site.

Van de zomer probeerde ik kaartjes te kopen voor een uitje, maar zo debiel als mensen daar bieden (40 euro voor 2 kaartjes + 4 euro administratie, terwijl je bij de dierentuin in kwestie maar 17,50 betaald als je online besteld).

Doorgestoken kaart als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
de site is betrouwbaar.

Je moet alleen wel echt voor jezelf een grens zetten (en zoals Starshine al zegt, soms bieden mensen absurd). Dus zet echt voor jezelf een grens, zoveel kost het normaal, ik wil het voor zoveel, anders niet. Vaak komt dezelfde veiling meerdere keren voorbij, dus je hebt meerdere kansen, laat je niet meeslepen in het bieden.
Ik zie daar bij het bieden namen voorbij komen die onwijs hoog bieden maar nooit het laatste bod doen. Denk ook doorgestoken kaart.
Alle reacties Link kopieren
dat denk ik dus ook...Ze beginnen bijvoorbeeld met 2 euro, en dan ineens komt er een bod van 50 euro. Ik denk dat inderdaad dat het doorgestoken kaart is!!
Alle reacties Link kopieren
De site is inderdaad betrouwbaar. Ik heb zelf voor ¤24 euro (incl adminkosten) een 4 daagse vakantie gewonnen, ik mag zelf bepalen waar.



Wat belangrijk is dat je inderdaad voor jezelf een grens stelt. En let er ook op dat er een reden is waarom alles zo "goedkoop" over de toonbank ga. Bekijk ook de kleine lettertjes. Bij mijn vakantie is het namelijk verplicht om iedere dag min ¤50,- uit te geven in totaal aan ontbijt en diner. Alsnog kom ik onder het bedrag uit dat het mij normaal zou kosten maar trek je winst er uit ;) Zodra je gelijk staat heeft het al geen zin meer.
Je moet goed opletten wat de huidige prijs is, en je niet zitten verlekkeren op "koopies".

Wij zijn 2x midweek weggeweest via vakantieveilingen, 1 x prima naar de zin gehad, andere keer was een uitgewoont hok.

Gelukkig maar weinig gekost.

Goed opletten, prijzen vergelijken, vooral geen hotels doen, die je zelf nog moet boeken.( net zo waardeloos als hotelbon).
Alle reacties Link kopieren
jah idd wel goed kijken naar de extra kosten



ik heb zelf mijn huwelijksreis via vakantieveilingen ''gewonnen''.

10 dagen all in...

Daar liepen meer mensen die via vakantieveilingen de reis hadden ''gewonnen'' en er liepen er die ruim 400 of meer betaald hadden voor zelfs ''maar'' 8 dagen. Dan voelt het wel lekker ''heb ik toch weer goed gedaan ;-)''.
Tijdje terug zag ik centerparcs staan, die gene die boden gingen over de gewone centerparcs prijzen heen
quote:redband schreef op 27 oktober 2011 @ 16:36:

Tijdje terug zag ik centerparcs staan, die gene die boden gingen over de gewone centerparcs prijzen heen



ja dat had ik dus ook met simpele dierentuinkaartjes.

Dan denk ik: zijn er nou mensen die er profijt bij hebben de prijs aan het opdrijven, zijn de mensen echt zo dom of allebei?
Ik heb er even op gekeken, maar nooit geboden omdat mensen inderdaad zo raar bieden! 20 euro voor een uitje dat normaal 22,50 kost en dan dus incl. 4 euro administratiekosten. Of mensen die heeel lang voor het einde al tegen elkaar gaan zitten opbieden, dat heeft toch geen zin? Ik zat te denken: wat een domme sukkels, zo krijg je nooit een goede prijs! Het idee van doorgestoken kaart was nog niet eens in me opgekomen, kan me best voorstellen dat dat hier en daar wel aan de hand is...



Nouja, je kan het best eens proberen, maar lees dan idd goed de voorwaarden door en bepaal van tevoren tot welke prijs je wilt gaan. Zo heb ik het een tijdje geprobeerd, maar irriteerde me al snel zo gauw haha, voorlopig laat ik dat soort sites maar links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik geloof ook dat het niet helemaal zuiver is daar. Maar goed, vooral heel vroeg 's ochtends of laat 's avonds bieden, dan maak je de meeste kans.
Zondagochtend vroeg gaan bieden. Als half Nederland nog slaapt.

Wat ik ook zo dom vind is dat mensen een paar uur van te voren gaan bieden en daar mee de prijs flink opdrijven.
Wat ik trouwens ook verbazingwekkend vond was restaurants die dagen achter elkaar zo ongeveer om het uur een veiling voor een 3-gangen diner oid hebben. Dat kan toch nooit uit, zou je denken? Of is daar een logische verklaring voor?
quote:buaya schreef op 27 oktober 2011 @ 16:47:

Wat ik trouwens ook verbazingwekkend vond was restaurants die dagen achter elkaar zo ongeveer om het uur een veiling voor een 3-gangen diner oid hebben. Dat kan toch nooit uit, zou je denken? Of is daar een logische verklaring voor?



tuurlijk is daar een logische verklaring voor. De restaurants zijn dan verzekerd van inkomen, soms laten mensen die bonnen ook nog eens verlopen. Ik heb er voor 2 personen een 5 gangen menu bij de griek gewonnen voor 20 euro. Heerlijk en goedkoop.

Ben er al zo vaak mee op vakantie gegaan, weekendjes weg, hotelletje zolang je idd. maar een maximale prijs in je hoofd hebt en je daar aan houdt gaat het prima!
Vergeet ook niet dat je binnen een paar dagen alles meteen moet betalen. Ze gaan meteen incasso sturen bij niet betalen, wat je hebt "gewonnen"ben je verplicht te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen september een hele leuke vakantie gehad dankzij vakantieveilingen. 3 verschillende hotels in Tsjechie en duitsland voor erg leuke prijzen. Daarnaast ook nog wat pretparkkaartjes en etentjes gewonnen daar. Het heeft ons alleen wel redelijk wat avonden alle veilingen nauwlettend in de gaten houden gekost. Als je dat niet leuk vind, maar gewoon snel iets wil kunen kopen, dan moet je niet op die site zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens wel voor weinig 2 kaarten voor Take That/Robbie Williams gescoord via Vakantieveilingen!!! 2 kaarten voor 50 euro. Wel op tribune, maar we zaten perfect. Ik had verwacht helemaal bovenin te zitten, maar dit viel dus mee! En die kaarten werden ook aan de lopende band aangeboden..
quote:buaya schreef op 27 oktober 2011 @ 16:47:

Wat ik trouwens ook verbazingwekkend vond was restaurants die dagen achter elkaar zo ongeveer om het uur een veiling voor een 3-gangen diner oid hebben. Dat kan toch nooit uit, zou je denken? Of is daar een logische verklaring voor?of de drankjes vallen erbuiten, of je moet een verplicht wijnarrangement erbij nemen. Kan van alles zijn....staat vast wel in de voorwaarden.
Ja, drankjes vallen er meestal sowieso buiten, dus daar maken ze hun winst dan wel op. En dat er natuurlijk ook mensen bij zijn die hun bon laten verlopen had ik niet aan gedacht. Toch vind ik het wel een risico.

Maargoed, misschien snap ik niet zoveel van de horeca, haha. Ik werk in een restaurant waar we nu ook een grote kortingsactie hebben die maar eindeloos door blijft lopen. Trekt wel mensen, maar niet bepaald hoge rekeningen...
of ze verkopen zo'n arrangement voor 2 personen en rekenen er dan op dat die nog wel meer mensen meenemen die wel voor hte volle pond opdraaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via vakantieveilingen al een paar keer dingen gekocht die veel goedkoper waren dan dat ze in werkelijkheid zijn.



Keer kaartjes voor een sprookjesdroom voorstelling. 2 kaartjes voor de prijs van anders net 1 kaartje.



En pas geleden voor 30 euro 4 kaartjes voor Thomas de Trein in het theater. Vond ik helemaal mooie deal, want anders had je voor dat geld nog geen eens anderhalf kaartje. Wilde er al eerder heen, maar vond het dus te duur.



En nog wat dingen die echt wel schelen. Het is wel belangrijk om van te voren de arrangementen en de dingen die exclusief zijn goed te lezen. Sommige weekendjes mag je je hond alleen mee nemen als er nog plaats is. Maar daar kom je dus pas achter als je het geboekt hebt. (niet gedaan om die reden)



Mijn tactiek is paar euro boven de prijs van een minuut te gaan zitten en met 20 sec op de klok te bieden.

Voor mezelf heb ik een afspraak dat het juist een leuk prijsje moet blijven. Ik moet wel het idee hebben dat ik echt ontzettend goed bezig ben geweest met mijn koopje!



Ik vind het idd ook stom dat sommige mensen weet ik hoeveel uur van te voren al astronomisch hoge bedragen gaan bieden.



Pas geleden fotoshoot gekregen. Was heel druk met vakantieveilingafspraken. Was gewoon puur reclame voor een verlieslijdende fotograaf, want het zag er niet uit.





Ach, ik ben er verslaafd aan!

Vind het een leuke site haha, door vakantieveilingen ben ik al heel wat nachtjes/dagjes weg geweest.

Walibi, dierentuinen, hotels, fotoshoots, ik heb alleen maar goede ervaringen, maar ieder z'n eigen mening, als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen, en als het bevalt is het goed, en als het niet bevalt ook toch (:.
Wij hadden 2 kaarten voor wintercircus gekocht in de zomer op vakantieveilingen. Helaas kon mijn man geen vrij krijgen op de dag van het circus, wij hebben de kaarten voor de prijs van de vakantieveiling verkocht. Het circusuitje was in diezelfde week dat heel nederland in de file stond door sneeuwoverlast. Dat de Anwb adviseerde om lekker thuis te blijven, en niet onnodig de weg op te gaan.

Wat waren wij blij dat iemand anders die kaarten had overgenomen die daar dichtbij woonde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jirelle schreef op 27 oktober 2011 @ 16:23:

De site is inderdaad betrouwbaar. Ik heb zelf voor ¤24 euro (incl adminkosten) een 4 daagse vakantie gewonnen, ik mag zelf bepalen waar.



Wat belangrijk is dat je inderdaad voor jezelf een grens stelt. En let er ook op dat er een reden is waarom alles zo "goedkoop" over de toonbank ga. Bekijk ook de kleine lettertjes. Bij mijn vakantie is het namelijk verplicht om iedere dag min ¤50,- uit te geven in totaal aan ontbijt en diner. Alsnog kom ik onder het bedrag uit dat het mij normaal zou kosten maar trek je winst er uit ;) Zodra je gelijk staat heeft het al geen zin meer.Hahaha, die vakantie heb ik voor 14 euro. Alleen ik had dus die lettertjes niet gelezen van ontbijt en diner. Nou ja, heb ik nog een leuk cadeautje voor de kerst voor iemand... :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven