Verhuizen van Twente naar Eindhoven

24-02-2017 19:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ga eind april verhuizen met mijn vriend van Twente naar Eindhoven,

Dit in verband met ons werk, We gaan beide in Eindhoven werken.

Nou is het zo dat ik daar echt niks of niemand ken. Wij beide niet trouwens.

Alles is rond, werk, huis.

Mijn vriend zit op dit moment nog in Australie en komt eind april terug.

Zijn er hier mensen die in Eindhoven wonen en het leuk vinden om nieuwe mensen te ontmoeten?

Ik vind het steeds spannender worden. Vooral omdat ik alles zelf geregeld heb doordat mijn vriend aan de andere kant van de wereld zit.

Hij is in totaal 3.5 maand weg en heb er nu 1.5 maand op zitten. Nog 2 maand te gaan. Ik mis mijn vriend ontzettend, en ben nu wel een beetje klaar met alles.

Toch vind ik het steeds spannender worden om naar een onbekende stad te verhuizen. Zeker omdat ik alles in mijn 1tje geregeld heb en daar echt niemand ken.

Dus.. vertel... woon je in Eindhoven en omgeving? En vind je het leuk om nieuwe mensen te leren kennen?

Dan klets ik hier graag wat met jullie :D



Groetjes een echte twentenaar. (zonder accent)
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Eindhoven is Leuk! Als je dadelijk gaat werken leer je misschien al wat leuke mensen kennen. Hoe oud ben je?



En dit weekend begint carnaval in Brabant, misschien een ideetje?
Alle reacties Link kopieren
quote:fasjon schreef op 24 februari 2017 @ 19:52:

Eindhoven is Leuk! Als je dadelijk gaat werken leer je misschien al wat leuke mensen kennen. Hoe oud ben je?



En dit weekend begint carnaval in Brabant, misschien een ideetje?





Ik ben 26.

Hoe populair carnaval ook is in brabant, sinds mijn 24e ongeveer vier ik geen carnaval meer haha.

Ga hier in twente nog even naar de optocht kijken. Maar het feest erna sla ik over.

Ik ga inderdaad op het werk gelukkig ook mensen leren kennen
Live to the fullest
Geen tips, wel alvast veel plezier en geluk in je nieuwe omgeving!



Moest wel even glimlachen, dat je deze topic op de pijler Reizen hebt gezet. Het is idd best een flink eind, van Twente naar Eindhoven
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede keuze! Gefeliciteerd TO Hartstikke veel leuks te doen in Eindhoven, oa op uitgaansgebied: Strijp S, ketelhuis, Natlab (arthouse films), elk jaar naar GLOW, binnenstad verkennen, mooie omgeving om te fietsen/wandelen - vooral aan de zuidkant, zwemmen in het Pieter van den Hogenbandzwembad met speciaal tarief voor Eindhovenaren, CHV Noordkade Veghel...
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
Dutch Design Week, Cultuur aan de Dommel, Eindhoven Culinair, Meneer Frits op de markt, lekker zitten en mensen kijken op een van de vele terasjes, naar Muziekcentrum voor concerten, theater, gaan klimmen in de monk boulder gym, überhaupt, Strijp S is echt heel erg leuk, vooral als het iets warmer is ) dan heeft het een echt Berlijn-achtige sfeer.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
Eindhoven is leuk! Strijp S is inderdaad super. Bij mij is het Natlab favoriet!



Wat misschien helpt is dat er in Eindhoven veel mensen wonen van buiten Eindhoven (en zelfs buiten Nederland). Het is niet alsof je in een of ander hecht Brabants gat terecht komt.



Het is dat mijn vriend niet wil, maar als het aan mij lag woonden we er al lang.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 24 februari 2017 @ 20:20:

Geen tips, wel alvast veel plezier en geluk in je nieuwe omgeving!



Moest wel even glimlachen, dat je deze topic op de pijler Reizen hebt gezet. Het is idd best een flink eind, van Twente naar Eindhoven



Hahaha, ik kreeg een keuze balkje.. Of relaties of reizen. Ik vind van Twente naar Eindhoven een best eind, Dus mocht wel onder reizen vallen hahaha.

Dankjewel Gaat vast goed komen.
Live to the fullest
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 24 februari 2017 @ 20:51:

Eindhoven is leuk! Strijp S is inderdaad super. Bij mij is het Natlab favoriet!



Wat misschien helpt is dat er in Eindhoven veel mensen wonen van buiten Eindhoven (en zelfs buiten Nederland). Het is niet alsof je in een of ander hecht Brabants gat terecht komt.



Het is dat mijn vriend niet wil, maar als het aan mij lag woonden we er al lang.





Oh wat leuk om te horen. Onze makelaar vertelde ons ook inderdaad dat er erg veel mensen van buitenaf wonen. Wij hebben ook bewust niet voor een dorpje oid in Brabant gekozen omdat daar de gemeenschap vaak wel heel hecht is.

Ben heel benieuwd naar Strijp S. Hoor er veel over.

Het is vlakbij waar wij komen te wonen. Wij komen op Lievendaal (als ik het goed heb) te wonen. Strak aan het park en het bos. Heerlijk.
Live to the fullest
Wat ik je echt kan aanraden is om lid te worden van een sportclub of vereniging of een hobbyclub. Op die manier doe je ook nieuwe contacten op en doe je wat je leuk vindt. Heeft mij heel erg geholpen toen ik verhuisde anderhalf jaar terug -ook naar Eindhoven!-
Alle reacties Link kopieren
leuk dat je naar Eindhoven gaat verhuizen! Ik heb daar een paar jaar gewoond, woon nu tegen Eindhoven aan. Snap dat je het spannend vind om nieuwe mensen te leren kennen. Ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten iig! Ik ben 32 trouwens. Wat voor werk ga je doen? En wat doet je vriend? en wat vind je verder leuk om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sinds eind januari verhuisd naar Eindhoven. Ik kom zelf uit Maastricht.

Daarbij ervaar ik hetzelfde probleem als jij ;) Ik ken niets of niemand hier..

Ik ben daarom ook op zoek naar leuke mensen om wellicht een mooie vriendschap mee op te bouwen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven