(Verre) reis met kinderen

03-05-2015 19:37 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste topic, en nog over een kwestie die totaal niet aan de orde is ook, maar ik ben toch nieuwsgierig



Vriend en ik hebben vorige week onze vakantie voor deze zomer geboekt, we gaan 3,5 week backpacken in indonesie! Vorig jaar hebben we dit al in Maleisië gedaan, is erg goed bevallen.

We zijn midden 20 en hebben totaal geen plannen om kinderen te nemen de komende 6 jaar maar toch ben ik benieuwd naar het volgende;



Vooropgesteld dat mijn schoonouders schatten van mensen zijn! Ik had me geen betere kunnen wensen. Qua reizen denken ze wel totaal anders dan ik (en dan vriend). Vliegen doen ze sowieso niet en ze gaan jaarlijks met de caravan naar Spanje of Frankrijk. Heerlijk, moeten ze lekker zelf bepalen! Ieder doet wat bij hem/haar past is mijn mening

Maar hierdoor kunnen zij zich niet zoveel voorstellen bij onze reizen of waarom wij dit leuk vinden. Van het weekend vertelden wij over onze geboekte reis voor komende zomer. Schoonmoeder vond het eigenlijk maar helemaal niks en vroeg ons ook, waarom zo ver weg? Ze maakt zich ook nu al zorgen over wat er allemaal mis kan gaan, van vliegreis tot stiekem drugs in onze bagage nu met de executies laatst in indonesie (hahaha ik vond dit stiekem ook wel schattig). Ze zei ze ook; ach je moet het misschien ook maar nu doen inderdaad want als er kinderen zijn dan kan dit niet meer.



En dat is nou eigenlijk mijn vraag aan jullie omdat ik nog geen kinderen heb kan ik mij hier misschien nog niets van voorstellen, maar ik (vriend deelt deze mening) was eigenlijk wel van plan om dit ook nog te doen als er kinderen zijn! Niet backpacken uiteraard, maar het lijkt mij toch dat je met een baby/peuter/kleuter prima een verre reis kunt maken? Wel georganiseerder dan we nu doen, maar het is toch geen gek idee om met een kleine naar Australië/USA/indonesie/Canada/zuid Afrika etc te gaan?



Zoals ik al zei, het is totaaaaal niet aan de orde en uiteraard ook niet echt relevant of andere mensen jouw idee van vakantie ook zien zitten, maar ik vroeg me gewoon even af of ik nou (doordat ik nog geen kinderen heb) ik een gek beeld van vakanties met kinderen heb
alles kan
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg mensen die het doen. En er zijn er ook genoeg die het niet doen.

Jullie keus.
Alle reacties Link kopieren
Ja volgens mij moet het kunnen.

Maar ik volg je topic want ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat een er zijn er heel veel die dat ook doen.

Maar het ligt ook aan het kind.

Ten Eerste heb je de slaapjes die ze doen.

Babys hebben er veel. Als ze ouder worden minder.

En kan het kindje dat even tussendoor? Oud hebben ze een stille ruimte nodig.

Als je zelf flexibel bent hoeft dat niet te betekenen dat je kind dat ook is/word.

Dus denk dat als het je gegeven is kinderen te krijgen je dan het moet gaan bekijken.

Kan de situatie en je gevoel wel heel anders zijn
Mijn dochter was 7 maanden toen ze voor het eerst mee ging naar Thailand. Ze is nu 7 jaar en al 4x in Azie geweest.
Ligt ook echt aan het kind en jullie onderlinge dynamiek.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van je kind af en je weet ook niet van tevoren hoe je er dan over denkt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er is zelfs 'n markt voor bij reisorganisaties van verre reizen. Djoser junior bijv, gericht op rondreizen door verre landen (Zuid Afrika, Thailand e.d.) met kinderen onder de 12. En volgens mij hebben ze ook nog reizen speciaal voor mensen die met baby's tot kleuters reizen.

Kost alleen wel 'n paar duiten om met kinderen te reizen, maar alle opties zijn er.
Shoot first, ask questions later!
Ik wel iig. Zelfs iets wat ik belangrijk vind om mijn kinderen mee te geven. Bovendien was ik van plan de komende 40 jaar gewoon te blijven reizen, als ik dat allemaal eerst moet doen ben ik 65 als ik moeder word Hoop dat het toch iets sneller gaat, aangezien we aan het proberen zijn as we speak



De eerste paar jaar blijven we misschien gewoon in Europa, eens kijken hoe dat loopt. Ligt erg aan het kind denk ik. Maar vanaf dat ze een jaar of 8 zijn is het volgens mij juist ook geweldig voor kinderen. Verder ligt het er gewoon aan hoe makkelijk je kind is en hoe makkelijk jij bent als ouder denk ik?
als ze heel jong zijn zijn ze nog redelijk flexibel, hoewel een lange vlucht met een jankende baby voor niemand een leuke ervaring is. Als de kinderen iets ouder worden doe je ze toch het grootste plezier met een familiecamping aan zee met animatieprogramma
Ik zie het veel mensen doen, maar mij lijkt het niks. Met mijn ouders ook nooit buiten Europa geweest en pas verre reizen gemaakt toen ik het huis uit ging. Niks aan gemist als kind.
Wij hebben mooie reizen gemaakt met nr 1. Voornamelijk in Azië. Nu nr 2 en 3 er ook zijn, kozen we voor zuid Europa. Tegen elkaar gezegd dat we volgend jaar als 2 en 3 dan 2 en 4 jaar zijn, weer die kant op gaan. Nu denk ik: hmm... Wil ik dat wel? Hier in zuid Europa is het ook heerlijk en avontuurlijk en minder gesleep. En de kinderen willen alleen maar strand, zee en een ijsje. Dus ik weet nog niet wat we volgend jaar doen. Alles kan
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2015 @ 19:52:

Als de kinderen iets ouder worden doe je ze toch het grootste plezier met een familiecamping aan zee met animatieprogramma

Daar had ik nog niet dood gevonden willen worden!



Gelukkig zijn er tegenwoordig veel gavere opties als je er geld voor hebt: op safari in Afrika, roadtrippen in Amerika.
Shoot first, ask questions later!
Oh vanaf 4 jaar is er vlucht langer dan 10 uur erg goed te doen
quote:redbuIIetje schreef op 03 mei 2015 @ 19:59:

[...]



Daar had ik nog niet dood gevonden willen worden!



Gelukkig zijn er tegenwoordig veel gavere opties als je er geld voor hebt: op safari in Afrika, roadtrippen in Amerika.Leuk voor (bijna) tieners, de gemiddelde kleuter doe je daar geen plezier mee. Die wil vriendjes maken, beetje zwemmen en vooral lekker spelen.
Oh en we gaan inderdaad niet naar een familie camping. Brrrrr onze oudste wil ook liever naar Azië hoor. Met 4 jaar reizen door indonesie, met 5 jaar naar zuid Europa. Dat viel hem een beetje tegen...
quote:redbuIIetje schreef op 03 mei 2015 @ 19:59:

[...]



Daar had ik nog niet dood gevonden willen worden!



Gelukkig zijn er tegenwoordig veel gavere opties als je er geld voor hebt: op safari in Afrika, roadtrippen in Amerika.Ja maar basisschoolkinderen vinden autorijden gewoon minder leuk dan met hun campingvriendjes de hele dag in het zwembad springen. En je weet wat ze zeggen redbull: kind blij, ouders blij. Andersom is geen vanzelfsprekendheid
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel, de koters sjouwen hun koters ook mee naar verre bestemmingen maar of ze er, als ze nog klein zijn veel van meekrijgen? Ze zien geen verschil tussen Maleisië en Corsica of Egypte en Schiermonnikoog.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 03 mei 2015 @ 20:01:

[...]





Leuk voor (bijna) tieners, de gemiddelde kleuter doe je daar geen plezier mee. Die wil vriendjes maken, beetje zwemmen en vooral lekker spelen.Met zo'n junior reis, zitten er altijd leeftijdgenootjes bij waarmee ze kunnen spelen. Zulke rondreizen zijn niet zoals de normale, maar met veel meer rustmomenten voor zwembad e.d.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met onze kinderen (toen 3,5&15mnd) naar Bali geweest en was een heerlijke vakantie. Het kan dus prima (in de meeste gevallen), het is meer de vraag of je het geld ervoor over hebt (want wel extra tickets, al was onze jongste nu nog gratis) en of je er zin in hebt. In ons geval waren het antwoord op beide vragen ja voor de kinderen hoef je het inderdaad niet per se te doen, maar wij vinden reizen zelf gewoon fantastisch.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2015 @ 20:02:

[...]



Ja maar basisschoolkinderen vinden autorijden gewoon minder leuk dan met hun campingvriendjes de hele dag in het zwembad springen. En je weet wat ze zeggen redbull: kind blij, ouders blij. Andersom is geen vanzelfsprekendheidIk zie meer op tegen de lange vlucht met een 5-jarige, een roadtrip maakt me niks uit. Mijn ouders zijn nooit langer dan een week op een camping geweest met ons, wij roadtripten heel Europa door.
quote:redbuIIetje schreef op 03 mei 2015 @ 20:04:

[...]



Met zo'n junior reis, zitten er altijd leeftijdgenootjes bij waarmee ze kunnen spelen. Zulke rondreizen zijn niet zoals de normale, maar met veel meer rustmomenten voor zwembad e.d.Kan best dat er kinderen zijn die dat te gek vinden. De mijne doe je er geen plezier mee. Die zijn graag de hele dag in touw. Lekker buiten, in plaats van rondreizen en dingen bekijken.
quote:redbuIIetje schreef op 03 mei 2015 @ 20:04:

[...]



Met zo'n junior reis, zitten er altijd leeftijdgenootjes bij waarmee ze kunnen spelen. Zulke rondreizen zijn niet zoals de normale, maar met veel meer rustmomenten voor zwembad e.d.georganiseerd op reis in een busje met reisleiders is net zo suf als op een familiecamping. Ik weet zeker dat koters het laatste leuker vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2015 @ 20:02:

[...]



Ja maar basisschoolkinderen vinden autorijden gewoon minder leuk dan met hun campingvriendjes de hele dag in het zwembad springen. En je weet wat ze zeggen redbull: kind blij, ouders blij. Andersom is geen vanzelfsprekendheidAls kind naar 'n camping wil, zou ik 'm op kamp doen. Ik zou er niet blij van worden zelf op zo'n vreselijke plek te moeten zitten. Er zijn nog zoveel vakantieweken over waarop het kind met leeftijdgenoten aan 't zwembad kan hangen (thuis dus) dat je toch wel mag verwachten dat ze 't leuk vinden om 2-3 weken mee op reis genomen te worden. Ik was vroeger wel altijd blij met vakantie. Wel alleen nog maar binnen Europa toen, maar vakantie in het buitenland waar we andere dingen deden dan thuis daar keek ik toch meer naar uit dan gewoon met vriendinnen hangen.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven