Vliegangst

25-04-2007 16:09 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi misschien is de topic al eens geplaatst maar dan hoor ik het wel.

Wil dol graag naar Griekenland en verder maar heb een probleem, ben best wel bang om te vliegen wie heeft dit ook en wat doe je eraan, en hoe ga je er mee om, weet best het is een onderwerp waar je niet mee te koop loopt maar misschien kunnen we van elkaars ervaringen leren.

Hoop toch weer eens relaxt op vakantie te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik herken wel dat je erg opziet tegen vliegen ... echt vliegangst kun je het bij mij niet noemen denk ik, maar ik zie er wel altijd enorm tegenop. In het vliegtuig zelf krijg ik het altijd benauwd als de deuren dichtgaan en tijdens de reis zit ik elke minuut af te tellen ... ik speel allerlei scenes in mijn hoofd af dat er iets gebeurt enzo, om gek van te worden! Maar goed ik zet me er elke keer overheen, want als je ergens wilt komen dan moet je wat ... Ik hoop dat het jou ook gaat lukken want Griekenland is zeker de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
ik heb/had ook vliegangst, en ben toevallig vorig jaar ook voor het eerst naar, jawel, griekenland gevlogen! ik was het zo zat, dat ik gewoon geboekt heb, en vond dat ik er niet meer onder uit kon, ben ingestapt, af en toe bang geweest, soms vond ik het zelfs spannend in de trant van best geinig, vooral het opstijgen en landen , tgaat zo hard, ook als je nog aan de grond bent! niet normaal :). das dan wel weer gaaf. ben kort daarna nog een keer naar engeland gevlogen, ook daar zag ik tegen op, nu weer, in juli naar engeland, ook daar zie ik tegen op..! en straks misschien ECHT ver, in het najaar, brrrrr 10 uren lang. maar ik ga wel! het is prachtig om eens ergens anders te zijn! behalve daar, waar je met de auto kan komen . ga! je zult zien, dat t meevalt.oja, waar ik wel heeeeeeeeeel erg van geschrokken ben was de wc. ik zat bijna tegen het plafond :) , wat n geluid met doortrekken, echt! dat was nog het engst , haha!
Alle reacties Link kopieren
ik heb/had ook vliegangst, en ben toevallig vorig jaar ook voor het eerst naar, jawel, griekenland gevlogen!





Dat begrijp ik nu niet, hoe kun je nou weten of je vliegangst hebt als je nog nooit gevlogen hebt?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
haha nou ik heb inmiddels al heel wat keren mogen vliegen, maar die wc..... tja daar krijg ik nu nog steeds de kriebels van, ook al weet ik dat het geluid er aan zit te komen, hou ik altijd direct mijn oren afgedekt (hoe kinderachtig het ook klinkt).... ik weet niet wat het is -misschien een wcfobie-Maar ik snap idd niet hoe je weet dat je echt vliegangst hebt, tenzij je echt hebt gevlogen. Wellicht valt het je nl enorm reuze mee. Ik zou zeggen: gewoon proberen, neem een zooi valeriaan (dat is volgens mij n homeopatisch kalmerend middeltje) en ga ga ga! Als je het nu niet doet, ga je waarschijnlijk nooit en wordt de drempel alleen maar onnodig hoger! Succes! Je mist anders een hoop moois!
Alle reacties Link kopieren
noa ik denk dat zowel TO , ik en nog een miljoen anderen die zeggen dat ze vliegangst hebben, gewoon bang zijn omdat zoiets de lucht in gaat, dat als er wat gebeurd je niet weg kan komen, etc etc, jezelf dus bang maken van te voren. en de stap om het te gaan doen is gewoon hartstikke eng.ik weet zelf niet eens wat echte vliegangst inhoudt, jij wel dan?zijn dat mensen die de hele reis zitten te janken of beven? of zijn dat mensen die nooit gaan? denk dat het een breed begrip is. en ik ben IN de lucht ook nog wel eens bang, of dat ik ergens van schrik, of hoop dat de tijd maar snel mag gaan, en dat ik t op kan houden om niet naar die klote wc te hoeven.
Alle reacties Link kopieren
Dus dat is dan meer angst voor het onbekende.



Maar goed, ik denk dat mensen met extreme vliegangst er alles aan doen

om niet in een vliegtuig te stappen, dat zijn dus de mensen die met de

auto op vakantie gaan ofzo.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet helemaal waar. Er zijn mensen met extreme vliegangst die juist wel gaan vliegen, maar die doen dat samen met stichting Valk. Ik heb ze regelmatig aan boord, zelfs een keer naar Kaapstad. En voor wie het niet weet: stichting Valk is een stichting die mensen helpt over hun vliegangst heen te komen. Ze hebben vast ook een website.
Alle reacties Link kopieren
Mayou, die was ik even vergeten ja.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hallo Linda

Ik lees dat je nog nooit gevlogen hebt waar komt dan die angst vandaan.Ik

vlieg ook een paar keer per jaar maar natuurlijk er kan altijd wat gebeuren,

Hoeveel verkeersdoden heb je elk weekend wel weer niet, zodra je in het verkeer deelneemt sta je in feite al aan heel wat risico s bloot.Ik vind een

metro ook een verschrikkelijk iets want daar kun je ook geen kant in op als

er wat gebeurd. Misschien moet je eerst eens een kortere vlucht proberen

en dan tot de ontdekking komen dat het reuze meevalt, en het een veilige

manier van vervoer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een soort vliegfobie, dat heb ik al meer dan 10 jaar. Heb al ontzettend vaak gevlogen, een groot gedeelte daarvan alleen. Stichting Valk ken ik, is helaas te duur. Ik heb hypnotherapie geprobeerd wat niet hielp, ik heb psychotherapie geprobeerd wat niet hielp, ik vlieg nu dus altijd met een hele hoge dosering kalmerende pillen in m´n donder, het is zoveel dat ik als ik aankom vaak omval, maar net niet zoveel dat ik nog wel weet wat ik doe en wat ik moet meepakken uit het vliegtuig (moet ik dan wel over nadenken).

Het betreft een oude voorraad medicijnen die ik voor de rest nooit meer slik maar het voldoet....ben ondanks dat toch altijd bang.
Alle reacties Link kopieren
angst voor het onbekende betrekkend op vliegen vind ik ook een vorm van vliegangst. VALK idd duur! of betalen ze je "vlieg-oefeningen"?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel gevlogen 2 keer zelf de eerste vlucht ging prima tot de laatste vlugt vanaf Corfu met veel turbulentie en zware regenbui landen we slipte toen iets door, sinds die tijd heb ik het dus. Naar Kreta zat ik te rillen in mijn stoel.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb wel gevlogen 2 keer zelfs de eerste vlucht ging prima, tot de laatste vlucht vanaf Corfu met veel turbulentie en zware regenbui landen we slipte toen iets door, sinds die tijd heb ik het dus. Naar Kreta zat ik te rillen in mijn stoel.



Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand van: NIET GAAN. Als je een levensreddende operatie moet ondergaan in Amerika zal het me eerder een worst zijn wat ik van de vliegreis vind dan een vakantietrip die ik leuk wil vinden.

Vakantie is ontspanning en geen opdracht.

Ik heb enorm genoten van een busreis naar Italie. Vooral omdat mijn vakantieliefde tegen me aanlag op de terugreis.

Heus, je mag best als mens iets niet leuk vinden. Netzogoed ik niet in kermisattrakties wil. Mijn vaders boot wiebelt ook veels te veel op drukke vaarroutes en dan vind ik dat ook niet prettig. Vliegen lijkt daar een beetje op.



Is Noa de knappe sterwardess Noa die bij Transavia werkte? Of nog werkt?
Alle reacties Link kopieren
Duhuh en waarom niet: "is Mayou dat lekkere ding dat bij de KLM werkt???".
Alle reacties Link kopieren


I

Is Noa de knappe sterwardess Noa die bij Transavia werkte? Of nog werkt?







...en het is STEWARDESS trouwens!!!





*trekt haar spikes aan en haar panties op*
Alle reacties Link kopieren
Voor wie Stichting Valk te duur vindt of nog niet dermate angst heeft dat hij/zij die cursus nodig vindt: heb laatst bij zo'n witte boekenwinkel een boek gezien over vliegangst, met veel uitleg, tips en oefeningen. Sowieso in elke goeie boekhandel zijn er boeken over verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Beste Mayou, heel goed dat jij gecomplimenteerd wilt worden. Zowiezo vind ik stewardessen de meest sexy beroepsgroep die er bestaat, ze zijn stoer want ze durven te vliegen, en hun kekke pakjes verhoogt hun aantrekkelijkheid ook.

Maar laat jezelf eens zien! Kunnen we eens zien wat voor lekker ding die Mayou is. En anders stuur je mij je foto, ik geef eerlijk antwoord. Emailadres staat in mijn profiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer met KLM gevolgen, ik moet wel zeggen: qua eten en drinken is alles top. Nou vind ik dat zowiezo in Nederland er goed gekookt wordt vaak, maar de koffie, de sandwiches, alles was erg smakelijk. Bij Cathay Pacific was dat wel eens anders.
Alle reacties Link kopieren


Hoi misschien is de topic al eens geplaatst maar dan hoor ik het wel.

Wil dol graag naar Griekenland en verder maar heb een probleem, ben best wel bang om te vliegen wie heeft dit ook en wat doe je eraan, en hoe ga je er mee om, weet best het is een onderwerp waar je niet mee te koop loopt maar misschien kunnen we van elkaars ervaringen leren.

Hoop toch weer eens relaxt op vakantie te kunnen gaan.





Ga gewoon naar je huisarts, leg het uit en hij kan je een kalmerend middel voorschrijven waarmee je relaxed kan vliegen.

Vliegangst voor die paar keer per jaar bestrijden met dure therapie is niet nodig.

Ik vlieg voor mijn werk zo'n 10 x per jaar en heb de eerste paar keren ook met pillen gevlogen, tot ik het een beetje begon te vertrouwen en nu gaat het prima zonder.



Bij mij hielp het trouwens ook om bij het raam te gaan zitten, ik genoot wel van het uitzicht vooral bij stijgen en landen en besloot op een gegeven moment om te proberen er zoveel mogelijk van te genieten.



Neem lekker je favoriete muziek mee en een zak snoep, trek iets

makkelijks aan en bedenk dat je lekker op vakantie gaat.



Zolang de stewardessen blijven glimlachen, is er niets aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
Is Noa de knappe sterwardess Noa die bij Transavia werkte? Of nog werkt?



Jaaad dat ben ik,  nouja dat knappe mag je weglaten hoor. En wie is u?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren




quote: linda123 schreef





Zolang de stewardessen blijven glimlachen, is er niets aan de hand!





Vind ik altijd wel grappig dat dat gedacht wordt... Dat weten wij dus ook wel dat dat gedacht wordt, dus zelfs als er shit aan de knikker is.... dan blijven we nog steeds lachen
Alle reacties Link kopieren
Linda, ga eens bij Badhoevedorp bij de landingsbaan kijken. (De bulderbaan). Je ziet vliegtuigen vlak naast je lauto landen en de volgende vijf al in de lucht hangen, klaar om te landen. Er crasht er niet een!  Heb wel eens bij stormachtig weer staan kijken, een machtig gezicht als zo'n Jumbo z'n evenwicht vindt en keurig op z'n wielen terecht komt.



Elke vijf minuten landt er een, zonder problemen, dat er iets fout zou gaan wanneer jij (of ik) aan boord zit is wel sterk:P
Alle reacties Link kopieren
Vliegangst als je nog nooit gevlogen hebt bestaat niet; dat is gewoon net als een boer die niet lust wat hij niet kent.



Iedereen weet dat vliegen de veiligste manier van reizen is, veiliger dan met de auto, en véél veiliger dan met een bus. Ik ken twee mensen (ze hebben nog nooit gevlogen .....) die vanwege hun 'vliegangst' zich wel ieder jaar met zo'n nachtpendelbus naar Spanje of Kroatië laten vervoeren. Ieder jaar zijn daar weer ongelukken mee, die nachtpendelbussen. Logisch: de chauffeur zit de ene nacht heen, en de andere nacht terug achter het stuur. Oh ja, tussendoor mag hij 'slapen', overdag, in een hotelkamer in Spanje. In een gang waar de hele dag families met krijsende kinderen rondlopen, met deuren slaan .... En natuurlijk nadat hij 's morgens eerst zijn bus heeft gewassen en het interieur heeft schoongemaakt. Volgens het rijtijdenbesluit moet de bus een bepaalde tijd stilstaan. Dat klopt wel, die bus staat keurig stil. Maar het rijtijdenbesluit is er om de chauffeur rust te gunnen, en die krijgt hij nauwelijks.

Maar goed, mijn kennissen met vliegangst durven dit wel. En ik? Voor geen goud!



Ik stap vrolijk in een vliegtuig, langere of kortere vluchten, het maakt me allemaal niet uit. Ik weet dat alles gecheckt en gedubbelcheckt is, ik weet dat de piloot een goeie opleiding heeft gehad, ik weet dat er alles, maar dan ook alles aan wordt gedaan om veilig te vliegen, en ik weet dat er zelden tot vrijwel nooit een vliegtuig crasht ......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven