Vliegen met een groot achterwerk....

11-02-2016 01:12 471 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,Ik zit met een enorm dilemma......Mijn man wil graag dat ik naar hem toe kom vliegen.Nu heb ik alleen nog nooit gevlogen en ben best bang dat ik niet in de vliegtuigstoelen pas.Ten eerste ben ik 1,83(beenruimte is beperkt) en ten 2e heb ik maat 50.Nu zit alles wel aardig verdeeld maar ben best breed bij de heupen......Dusss manlief teleurstellen dat ik niet kom,of toch de gok wagen.Tis een vlucht van 1,5 uur met transavia.Graag ervaringen met vliegtuigstoelen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit van mijn leven gevlogen, maar dagelijks vliegen er miljoenen mensen in alle soorten en maten over de hele wereld, lijkt mij sterk dat er daar niet een paar van jouw postuur tussen zitten.

Het is ook helemaal geen gok, vliegtuigen vervoeren alle soorten mensen, dus ook jou.

Véél plezier!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Afvallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 11 februari 2016 @ 01:24:

Afvallen?En altijd zitten er weer mensen tussen die zo moeten reageren.........
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet zo'n gekke suggestie hoor saskia18.



Maat 50 lijkt me nou ook weer niet zó groot dat het niet in een vliegtuigstoel past. En anders, 1,5 uur is wel te overzien toch?
quote:saskia18 schreef op 11 februari 2016 @ 01:26:

[...]





En altijd zitten er weer mensen tussen die zo moeten reageren.........

Ja Saskia, val even rap vijf maten af voordat je je man bezoekt.

Hup.



In december met Transavia gevlogen met ongeveer dezelfde maat.

Ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft ook iets van maat 50 en die vliegt ook gewoon. En niet alleen vluchten van 1,5 uur zoals Nice maar ook Amerika. Verder hebben mijn man en ik ook met transavia gevlogen afgelopen zomer en hij is 1,92. Gewoon boeken in het gangpad, de ruimte is beperkt maar te doen😊
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de suggestie van Saskia wel, vooral omdat dit wellicht een probleem is dat vaker tot problemen leidt? Maar goed, wij weten niet hoe makkelijk dat voor je is en of je daar wellicht mee bezig bent (geweest).



Ik denk dat zoiets wel zou moeten passen, zoveel mensen in allerlei maten die vliegen. En anders is het 'maar' 1,5 uur.



Veel plezier bij je man!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 01:33:

[...]



Ja Saskia, val even rap vijf maten af voordat je je man bezoekt.

Hup.



In december met Transavia gevlogen met ongeveer dezelfde maat.

Ging prima.Dan moet ik nog gas gaan geven met afvallen...over 3 weken zou ik dan vliegen .....Maar je geeft me al wel wat meer vertrouwen,dat het gaat passen
Lengte is een groter probleem dan maat 50 weet ik nu uit ervaring. Ik zat prima met mijn kont, mijn beste vriend, een lange man, had enorm last van zijn knieën na verloop van tijd.
Louise, afvallen kan inderdaad geen kwaad als je maat 50 hebt, maar dat staat natuurlijk helemaal los van het vliegen en TO heeft daar nu niets aan.



Gaat heus lukken voor TO, geen zorgen!

Kijk maar of je een plek met wat meer beenruimte kan krijgen, de kisten van trans zijn zelfs voor mensen van 1.50m nog krap.
Ik ben ook niet de dunste ik pas ook op 1 vliegtuigstoel. Er is vast geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Okee,achterwerk zal dan niet het probleem zijn,maar wel mijn lengte.Maar bij de nooduitgang mag ik geloof ik weer niet zitten he,met mijn corpulente lichaam

Waar in het vliegtuig heb je evt nog meer plek met meer beenruimte?



Had nog ff gekeken op transavia,wat de beenruimte is..73 cm.

Heb het ff gemeten,maar dan zit ik echt klem...ik kom kwa beenlengte op 74 cm en dan zit ik echt kaarsrecht.
quote:saskia18 schreef op 11 februari 2016 @ 01:47:

Okee,achterwerk zal dan niet het probleem zijn,maar wel mijn lengte.Maar bij de nooduitgang mag ik geloof ik weer niet zitten he,met mijn corpulente lichaam

Waar in het vliegtuig heb je evt nog meer plek met meer beenruimte?voorin het vliegtuig?
quote:saskia18 schreef op 11 februari 2016 @ 01:47:





Had nog ff gekeken op transavia,wat de beenruimte is..73 cm.

Heb het ff gemeten,maar dan zit ik echt klem...ik kom kwa beenlengte op 74 cm en dan zit ik echt kaarsrecht.



Bedoel ik.

Voorin is meer beenruimte.

Helemaal voorin dus en als je aan het gangpad zit kun je je poties af en toe strekken.



Mijn reisgenoot zat in het midden en ik aan het gangpad maar op een gegeven moment hebben we geruild, hij werd niet goed van het ruimtegebrek. Daar had ik dus totaal geen problemen mee, ik ben 174.
TO: 'breed' is een relatief begrip. Volgens mij moeten je billen er wel op een normale manier tussen passen en moet je anders een stoel bij boeken. De afmetingen/breedte van een vliegtuigstoel staan wel op internet. Misschien stelt dat je een beetje gerust.



De leuningen moeten naar beneden kunnen. Als je een deel van de stoel naast je in beslag neemt moet je een extra stoel betalen. Voor KLM in de economy class is de ruimte tussen de leuningen 43 of 44 cm. Bij Transavia zou je bij twijfel even kunnen bellen met de klantenservice. Zij kunnen je dan wellicht ook adviseren over plekken met meer beenruimte. Bij sommige maatschappijen kun je plekken boeken met iets meer beenruimte, maar ik weet niet of dit bij Transavia zo is.



Leuk dat je gaat; veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Poef
anoniem_157461 wijzigde dit bericht op 11-02-2016 20:12
Reden: Verwijderd wegens herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:Dana-100 schreef op 11 februari 2016 @ 01:33:

Mijn schoonmoeder heeft ook iets van maat 50 en die vliegt ook gewoon. En niet alleen vluchten van 1,5 uur zoals Nice maar ook Amerika. Verder hebben mijn man en ik ook met transavia gevlogen afgelopen zomer en hij is 1,92. Gewoon boeken in het gangpad, de ruimte is beperkt maar te doen😊

In het gangpad mag je niet zitten hoor



Ik heb vorig jaar met Transavia gevlogen en zat op een normale rij. Ben 1.81 en had voldoende beenruimte. Maar anders zou je even kunnen bellen om te vragen welke plekken meer beenruimte hebben. Of je boekt buisnessclass. Heb je meer beenruimte en een bredere stoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 11 februari 2016 @ 04:56:

[...]



In het gangpad mag je niet zitten hoor



Ik heb vorig jaar met Transavia gevlogen en zat op een normale rij. Ben 1.81 en had voldoende beenruimte. Maar anders zou je even kunnen bellen om te vragen welke plekken meer beenruimte hebben. Of je boekt buisnessclass. Heb je meer beenruimte en een bredere stoel.Wij hebben geen businessclass en vwb de rijen met extra ruimte heb ik hierboven uitgelegd ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Dr G gezien dat het best vaak voorkomt dat mensen embolies in de benen krijgen na een lange vliegreis door het gekrampte zitten in een smalle vliegtuigstoel. Dus af en toe je benen strekken, is een goed idee. Je kunt ook zittend je benen een beetje bewegen/strekken door op te staan. Ik zou iig niet de goedkoopste vliegtuigstoel nemen omdat het daadwerkelijk een groter risico op embolies geeft, als je wat zwaarder bent. Maar af en toe opstaan en even heen en weer lopen, is voor iedereen verstandig bij een lange vliegreis. Hoe ouder je bent, hoe belangrijker dat is. Iig goeie reis toegewenst, wat je ook kiest. Volgens mij is maat 50 niets eens obees te noemen. Maar je zou bij de vliegtuigmaatschappij kunnen vragen hoe of wat want sommige hebben wel een maximum aan gewicht per stoel.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:misssuus schreef op 11 februari 2016 @ 03:54:

Hier een Transavia stewardess, even alleen op basis van je omschrijving:

je mag helaas inderdaad niet bij de nooduitgang zitten, dat klopt.

Echt? Mag dat niet? En vanaf welke omvang/maat is dat dan? En wordt dat op zicht bepaald?
Alle reacties Link kopieren
Dat je daar niet mag zitten is ook raar. Ze is toch niet gehandicapt.
quote:Sapsorrow schreef op 11 februari 2016 @ 05:47:

Ik heb bij Dr G gezien dat het best vaak voorkomt dat mensen embolies in de benen krijgen na een lange vliegreis door het gekrampte zitten in een smalle vliegtuigstoel. Dus af en toe je benen strekken, is een goed idee. Je kunt ook zittend je benen een beetje bewegen/strekken door op te staan. Ik zou iig niet de goedkoopste vliegtuigstoel nemen omdat het daadwerkelijk een groter risico op embolies geeft, als je wat zwaarder bent. Maar af en toe opstaan en even heen en weer lopen, is voor iedereen verstandig bij een lange vliegreis. Hoe ouder je bent, hoe belangrijker dat is. Iig goeie reis toegewenst, wat je ook kiest. Volgens mij is maat 50 niets eens obees te noemen. Maar je zou bij de vliegtuigmaatschappij kunnen vragen hoe of wat want sommige hebben wel een maximum aan gewicht per stoel.

Maat 50 niet obese??? Tja helaas zijn er steeds meer mensen met maat 50... Dat maakt het normaler, maar het is echt geen normaal gewicht. Het is echt wel obese.

Ik wordt ook niet echt gelukkig als je naast me zit....
quote:-Suze- schreef op 11 februari 2016 @ 06:56:

Dat je daar niet mag zitten is ook raar. Ze is toch niet gehandicapt.

Dat is voor de veiligheid van de andere passagiers; de nooduitgang dient zo toegankelijk als mogelijk gehouden te worden. Iemand van zulke afmetingen kan namelijk de nooduitgang blokkeren (geblokkeerd houden) in geval van een calamiteit.



Wanneer je offshore vliegt zijn er ook grenzen gesteld aan hoe groot iemand mag zijn die bij het raampje zit; je wilt voorkomen dat de afmetingen van één persoon de veiligheid van alle andere passagiers in gevaar brengt. Het lijkt lullig voor diegene, maar het is gewoon een rationele afweging.
Alle reacties Link kopieren
1.83 is dan misschien lang voor een vrouw, de meeste mannen die ik ken zijn wel langer.

Heel comfortabel zal je niet zitten maar voor 1,5 uur is dat echt geen ramp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven