Vliegen met KLM of Tui

29-11-2015 14:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we onze vakantie boeken naar Curaçao. We kunnen kiezen uit vliegen met KLM of tui.

KLM is 50 euro pp duurder. De vluchttijden zijn nog onbekend dus daar hebben we geen voorkeur in.

Nu lijkt KLM wel duurder maar volgens mij bieden deze veel meer aan qua reis. Wie heeft er ervaring met deze twee?



Met Tui vlieg je met de dreamliner.

Maar bij Tui moet je betalen voor het online Inchecken en wat ik las krijg je 1 maaltijd gratis plus 1 x een glaasje water. Ook moet je betalen voor je entertainment. Volgens mij bied KLM veel meer kosteloos aan klopt dit?



Ik hoor graag ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Bij KLM kun je gratis online inchecken en krijg je meerdere malen gratis eten en drinken aan boord. Ik zou gaan voor KLM.
Hoezo zijn bij KLM je vliegtijden niet bekend? Je selecteert toch bij je boeking welke vlucht je kiest?
Alle reacties Link kopieren
KLM is alles inbegrepen: entertainment, meerdere maaltijden, snacks, alcoholische dranken



TUI ken ik nog niet wat service betreft. Om hoeveel gaat 't eigenlijk bij dat online inchecken?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met KLM naar Curaçao gevlogen en ik vond het ideaal! Kleine en grote maaltijd aan boord, snacks, ijsje en meerdere keren drinken naar keuze (en drinkwater tapkraantjes in het gangpad). Ook het entertainment was prima. Eigen schermpje en er werden direct koptelefoons uitgedeeld e.d. wij vlogen overdag heen en 's nachts terug. Op de terugreis kreeg je minder eten en drinken aangeboden omdat ze er vanuit gingen dat iedereen een paar uur sliep. Maar als ik iets had gewild weet ik zeker dat ik het gewoon had kunnen vragen...



Wij hadden via Corendon geboekt en toen we op schiphol aan kwamen en onze boardingpas printte bleken we niet bij elkaar te zitten! Dat was natuurlijk een enorme domper op een vakantie die ontspannen had moeten beginnen... de verklaring van KLM: Corendon (en andere pakketaanbieders) verdelen iedereen die via hen heeft geboekt gewoon willekeurig over het vliegtuig. Gelukkig waren we vroeg en waren er nog een hoop stoelen niet verdeeld waardoor ze ons toch bij elkaar konden zetten. Super service van KLM natuurlijk die hiermee de problemen moest oplossen die een ander had gecreëerd... Ze kregen deze klacht trouwens heel vaak.
Bij tui betaal je 10 euro voor entertainment (was in 2012) per reis dus als je dat wil is het verschil nog maar 30 euro. Als je ook nog voor inchecken moet betalen is er bijna geen verschil meer denk ik. Vluchttijden zou je gewoon moeten kunnen vinden.

Eten en drinken kregen we wel genoeg, maar niet onbeperkt. We kregen nog wel een extra drankje omdat we bij de keuken zaten en daar mogelijk last van konden hebben.

Service was verder prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:gsleutel schreef op 29 november 2015 @ 14:51:





Wij hadden via Corendon geboekt en toen we op schiphol aan kwamen en onze boardingpas printte bleken we niet bij elkaar te zitten! Dat was natuurlijk een enorme domper op een vakantie die ontspannen had moeten beginnen... de verklaring van KLM: Corendon (en andere pakketaanbieders) verdelen iedereen die via hen heeft geboekt gewoon willekeurig over het vliegtuig. Gelukkig waren we vroeg en waren er nog een hoop stoelen niet verdeeld waardoor ze ons toch bij elkaar konden zetten. Super service van KLM natuurlijk die hiermee de problemen moest oplossen die een ander had gecreëerd... Ze kregen deze klacht trouwens heel vaak.Dan had je van te voren dus niet thuis ingechecked ,dan had je zelf je stoel kunnen kiezen en bij elkaar kunnen gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:starbright schreef op 29 november 2015 @ 14:37:

Hoezo zijn bij KLM je vliegtijden niet bekend? Je selecteert toch bij je boeking welke vlucht je kiest?

\

Niet altijd,als je een pakketreis boekt staan de tijden er vaak niet bij.
quote:starbright schreef op 29 november 2015 @ 14:37:

Hoezo zijn bij KLM je vliegtijden niet bekend? Je selecteert toch bij je boeking welke vlucht je kiest?Charter.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 29 november 2015 @ 14:56:

[...]



\

Niet altijd,als je een pakketreis boekt staan de tijden er vaak niet bij.

Maar die tijden kun je wel gewoon opvragen.

Zelf ben ik bezig met iets via TUI en daar heb ik de vluchttijden al van doorgemaild gekregen.

Het is tenslotte belangrijk ivm of je 'n hotel bij Schiphol moet nemen (bij vroeg vertrek) en hoever je van de luchthaven van terugvlucht af kunt zitten de laatste dag.
Shoot first, ask questions later!
TUI is voormalig Arke toch? Never nooit meer in dat geval, ik zou KLM doen.
Bij een pakketreis is het toch meestal dat je in de middag/avond aankomt en in de ochtend weer vertrekt?



En ik zou voor KLM gaan.
Alle reacties Link kopieren
KLM is veel comfortabler en meer service! Overigens is de dreamliner geen garantie! Vorig jaar zou ik vliegen heen en terug met de dreamliner en was beide keren dus niet het geval. Dan is zo'n lange vlucht echt geen pretje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem3812048 schreef op 29 november 2015 @ 14:59:

Bij een pakketreis is het toch meestal dat je in de middag/avond aankomt en in de ochtend weer vertrekt?



.Nee dat hoeft ook niet.Wij hebben vaak zat pakketreizen geboekt waarbij we op de laatste dag pas tegen of in de avond vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem3812048 schreef op 29 november 2015 @ 14:59:

Bij een pakketreis is het toch meestal dat je in de middag/avond aankomt en in de ochtend weer vertrekt?

Nee hoor, de reis waarop ik me aan 't orienteren ben komt halverwege de middag aan en vertrekt in de avond
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in maart naar curacao ging vloog KLM via Sint Maarten naar Curacao. Je had dan echt een tussenstop van een uur of 2 a 3. Ik ben dus voor TUI gegaan. Vlucht met dreamliner was echt prima. Wel comfort class geboekt voor iets meer beenruimte, economy is wel echt dicht op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met KLM gaan.

Als je met TUI gaat ben je al zoveel extra kosten kwijt dat het verschil wegvalt:

Minimaal comfort class als je dezelfde stoel wilt als bij KLM, eten en drinken buiten die ene maaltijd met water (je bent 9 uur onderweg), entertainment, inchecken, kosten voor je koffer (per enkele reis!) en het volk waar je 9 uur tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook met KLM naar Curaçao gevlogen. Heen en terug rechtstreeks. Ik vond het heerlijk, eten, drinken, allemaal goed georganiseerd en geen probleem als je iets extra wilde. Je komt niet voor onverwachte kosten te staan, wat dus wel het geval is bij tui.

Mijn schoonouders zijn laatst naar Florida gevlogen met tui, ik geloof dat zij zeiden dat het entertainmentpakket 12 euro was. En heel beperkt eten en drinken.
Ik ben met TUI naar curacao gegaan en beviel slecht. We hadden dure stoelen (niets van gemerkt), slecht eten, weinig drinken, veel zelf betalen en dat is niet leuk op een lange vlucht. Zelfde verhaal naar Dubai, geen goede prijs/kwaliteitsverhouding dus. Geen ervaring met KLM naar curacao maar goede verhalen van gehoord. Ben eens met een oud bakkie van KLM naar Barcelona gegaan, dat vond ik een aanfluiting en armoe. Mijn KLM vlucht naar Abu Dhabi bleek een Etihadvliegtuig te zijn:keurig!
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd KLM.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
KLM.

Aan boord hoef je alleen nog maar je taxfree aankopen te betalen. Pure armoede om op een vlucht van zo'n 10 uur voor iedere scheet je portemonnee te moeten trekken.
Alle reacties Link kopieren
Plus bij KLM heb je bij eventuele 'ellende' (kapot toestel oid) veel sneller adequate oplossingen dan bij TUI. TUI heeft veel te weinig toestellen om eventuele verstoringen snel op te lossen.
Ik zou met KLM gaan.

Wij zijn vorig jaar met klm naar San Fransisco gevlogen en het was echt top service! Genoeg drinken en eten en een uitgebreid entertainment pakket. Je kunt bij KLM van te voren ook bekijken wat voor films er in het pakket zittten.



Mijn broertje is vorig jaar met Arke(nu dus tui) naar Curacao gevlogen en die moesten idd betalen voor het entertainment pakket. Heeft hij niet gedaan want had eigen muziek mee. Hij vertelde ook dat er weinig eten en drinken werd gereseveerd.
Alle reacties Link kopieren
Als het prijsverschil 50 euro is kun je beter KLM vliegen. TUI vraagt 10 euro per vlucht voor stoelreservering, 7,50 per vlucht voor een entertainment systeem en eten en drinken is beperkt of tegen betaling. Bij KLM alles inbegrepen.

Is het prijsverschil groter zou ik zeker voor TUI gaan. Inmiddels 8 keer gevlogen met hun Dreamliners en het is het enige vliegtuig waar ik niet beroerd uitkom. Verder weet je van tevoren dat je voor sommige diensten moet betalen, dus dat kun je incalculeren. En als ze een aanbieding hebben voor de star class en je kunt het geld missen: zeker doen. Vliegt superprettig.
Alle reacties Link kopieren
KLM heeft veel en lange vertragingen op Curaçao. Tenminste, altijd als wij gaan/er zijn wel. Vaak ook overstap op de dagen die wij gunstig vinden om te vliegen.



Personeel van TUI op die lijn is ook veel relaxter dan van KLM.



Denk dat verschil in prijs heel erg van de periode afhangt, KLM is tot nu toe meestal veel duurder dan TUI is onze ervaring, van het prijsverschil kunnen we een week uit eten. En ruimschoots de extra maaltijden betalen aan boord van de dreamliner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven