Volgend jaar naar China tips?

31-07-2013 19:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Al jaren wil ik graag een keer naar China toe en ik zit een beetje te zoeken op internet want ik wil met een groepsreis mee.

Nu zit ik vanwege mijn werk aan de schoolvakanties vast.

Dus de zomer zou ideaal zijn omdat ik graag 29 dagen weg wil.

Maar nu lees ik dus dat de zomer in het regenseizoen is.

Ik ga graag met een singlesreis mee zodat ik niet tussen de koppels zit, maar het nadeel is dat de datums daar niet echt gunstig zijn voor me. Dus ik overweeg om toch met een gewone reis mee te gaan.

Maar ik ben bang dat ik dan buiten de boot zal vallen.

Zijn er mensen in China geweest? zo ja wat vonden jullie ervan?

Ga er nog lekker voor sparen en vast genieten van de voorpret.
Ik ben in China geweest met Djoser. En idd pas ergens in oktober omdat juli/augustus regentijd is. Het is niet zozeer de regen die me zou storen, maar het feit dat de lucht dan grotendeels heiig of bewolkt is wat niet mooi is op foto's.

Had 'n normale groepsreis, dus geen singles reis en de samenstelling was prima! Zowel stellen als singles, vader/zoon, vriendinnen en jongste was 22, oudste ongeveer 70.
Alle reacties Link kopieren
Oh gaaf, ik lees mee!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Oke thanks Nien, op zich zou ik in April ook wel weg kunnen denk ik in de meivakantie. Maar dan moet ik wat regelen met werk, maar denk dat het wel lukt.

Waar ben je allemaal geweest in China?

Ik wil graag met Shoestring mee op de 29 dagen of 22 dagen reis.

Hoe heb je die nachttreinen ervaren want daar zie ik wel tegen op, ik ben en lastige slaper.

Wat kost het dagelijks leven daar ongeveer per dag?

Waren de mensen aardig?

Toen ik in Brazilie was hadden we ook regenseizoen en persoonlijk maakt mij dat niet zo heel veel uit.

Zomervakantie is wel het handigst voor mij want dan hoef ik niks met werk te regelen, maar misschien is het dan ook te heet in China.
Als je 'n lastige slaper bent, dan moet je je voorbereiden op 3 nachten niet slapen in die treinen. Het nadeel is ook dat je met 6 personen in zo'n coupé ligt, maar ook stoppen die treinen om de haverklap en wordt er vanalles geschreeuwd. Je kunt natuurlijk wel slaappillen meenemen, maar of die tegen zoveel lawaai opgewassen zijn weet ik ook niet.



De mensen zijn er SUPER!! Echt heel lieve bevolking op 'n leuke manier. Ze zijn niet opdringerig, maar wel nieuwsgierig. Zo willen ze ook altijd op het schermpje van je camera zien wat voor foto je van hen hebt gemaakt. En als je 's ochtends vroeg (6-7 uur) naar 'n publiek plein gaat (Temple of Heaven vond ik 'n topper!) dan is daar de lokale bevolking bezig met allerlei activiteiten: tai chi, waaier zwaaien, dansen, iets met ballen, zwaarden, opaatjes zitten te breien, oudjes spelen majong of kaarten. En ben je daar rond 7 uur ben je vrijwel de enige westerling die daar tussen loopt waardoor je alles leuk kunt fotograferen en ook heel vaak uitgenodigd wordt om aan een of andere activiteit deel te nemen.



Mooiste plaatjes vond ik Liijang en Yanshuo.

Bij Yangshuo kun je 'n ballonvlucht maken voor toen slechts 70 euro (in 2005) en dat is echt 'n superervaring!!



Het eten is er spotgoedkoop. We lieten vaak de tafel vol aanrukken met allerlei gerechten en waren dan inclusief bier (600 ml) 3-6 euro kwijt.



Als je niets om foto's geeft of om landschappen bij 'n heldere lucht te zien, maakt het idd niet uit om in het hoogseizoen te gaan.



Doe 'n verlenging in Hongkong, dat is ook 'n gave stad!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt nu al super!

Op zich kan ik slaappillen en oordoppen meenemen ja, ik slaap sowieso altijd met oordoppen in.

China trekt me al jaren enorm aan vanwege de enorme cultuur en vele dingen die je kan bezoeken ( ik hou echt van geschiedenis ) en ik heb gewoon nu besloten om daar echt hard voor te gaan sparen.

Jij was met een gewone groepsreis mee schrijf je, paste je er wel een beetje bij? Of waren er meer mensen alleen?

Jij had zeker een kamer voor jezelf, want ik weet dat je op je privacy gesteld bent.

Zelf ga ik toch het liefst met een singlesreis mee, omdat ik wel graag aansluiting wil hebben met de rest van de groep.



Het eten kan misschien ook een probleem zijn, ik lust hier in Nederland namelijk geen Chinees ( al vind ik wokken in zo'n restaurant wel weer lekker ), maar ik pas me wel aan.

Talen leer ik snel en zou ook mijn best doen om wat Chinees te leren vooraf.

Wat was voor jou het hoogtepunt van je reis ( of meerdere )
Ik ben met SNP met een groepsreis naar China gegaan. Was geweldig.



Wij hadden trouwens 4-persoons coupe's in de nachttreinen. Er werd helemaal niet geschreeuwd. Iedereen verbaaste zich er juist over dat ze evengoed nog best wel goed hadden geslapen.



Wij deden een wandelreis en hebben ook gemountainbiked, dat maakt de vakantie wel heel anders dan de Krasreizen enzo. Het wandelen en moutainbiken en de beleving van het land tijdens die tochten vond ik het leukst. Al vond ik knuffelen met een babypanda in Chengdu ook fantastisch. En de bezienswaardigheden in de steden ook hoor, maar na 6 tempels ben ik wel effe klaar met tempels.



Eten is er goedkoop en vaak verrukkelijk. Chinezen drinken vooral bier, thee en water. En sterke drank natuurlijk. Je moet er niet om een goed glas wijn komen, ja bij de superdure tenten natuurlijk wel.



Op sommige plaatsen zijn Chinezen wel degelijk zeer opdringerig vond ik, op de zeer toeristische plaatsen. Bijvoorbeeld in Liijang. Wel geinig stadje hoor, soort van Volendam van China.



Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het regenseizoen in China inhoudt, wij zijn een keer in het regenseizoen in Midden Amerika geweest en daar regende het iedere dag, 's avonds vanaf een uur of 7, de rest van de dag was het prachtig weer. Ik vond het geen probleem. Maar misschien is het Chinese regenseizoen meer als het Hollandse: 8 maanden lang druilerig...
Chinees zoals je hier bij de afhaalChinees eet, kennen ze daar helemaal niet. Niets zit in overdadige, vette of zetmeelrijke sauzen bijvoorbeeld. Kantonees (Guangzou) komt nog het dichtst in de buurt. Zij serveren nooit nasi of bami, alleen witte kleefrijst of mie.



Je moet niet te moeilijk doen over botjes als je kip wilt eten, men "fileert" daar een kip zoals men een brood snijdt, gewoon in plakken, niks filets. En de kop zit ook door het eten.



Als je dat allemaal vervelend vindt, eet dan vegetarisch, ik heb nog nergens zo veel heerlijke groentegerechten gegeten.



Onze groepsreis bestond uit 14 personen. Een paar single vrouwen en de rest stellen.
Alle reacties Link kopieren
Welke maand was jij er Vlinder? Hoe was het weer?

Wat heb je allemaal gezien?

Grappig dat jullie wel goed geslapen hebben in die nachttrein.

Wat houd SNP in?

Wat voor dingen at je daar allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Ah ik lees net nog je laatste bericht, dat eten word dus vegetarisch haha.

Hoorde die singles vrouwen een beetje bij jullie groep?
Alle reacties Link kopieren
China, 1 woord een van mijn mooiste reizen.

Slaaptreinpakken, belevenis, moet je doen, stoffen slaapzak meenemen van jezelf wat te eten en een zaklamp. In onze reis lagen we met 4 personen in een afgesloten cabine. Prima.

Zien: de muur natuurlijk, Shanghai, terracotta leger, plein van de hemelse vrede, echt de bezienswaardigheden niet missen!



Eten, heerlijk, nog mooie zo lekker gegeten, met stokjes!



Mensen, als blanke ben je een bezienswaardigheid, men wil dus op de foto met je.



Ik zou met een groepsreis meegaan, wij hebben vaker er singles bijgehad. Vond ik nooit een probleem.



Ik zou zo weer gaan....
Alle reacties Link kopieren
Oma we zijn in september geweest. Land is groot dus wisselend weer. Op alles voorbereid zijn scheelt een hoop. Neem rege nponcho mee!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk typen op een iPad nu ik teruglees....
quote:rogue_1987 schreef op 31 juli 2013 @ 20:08:

Klinkt nu al super!

Op zich kan ik slaappillen en oordoppen meenemen ja, ik slaap sowieso altijd met oordoppen in.

China trekt me al jaren enorm aan vanwege de enorme cultuur en vele dingen die je kan bezoeken ( ik hou echt van geschiedenis ) en ik heb gewoon nu besloten om daar echt hard voor te gaan sparen.

Jij was met een gewone groepsreis mee schrijf je, paste je er wel een beetje bij? Of waren er meer mensen alleen?

Jij had zeker een kamer voor jezelf, want ik weet dat je op je privacy gesteld bent.

Zelf ga ik toch het liefst met een singlesreis mee, omdat ik wel graag aansluiting wil hebben met de rest van de groep.



Het eten kan misschien ook een probleem zijn, ik lust hier in Nederland namelijk geen Chinees ( al vind ik wokken in zo'n restaurant wel weer lekker ), maar ik pas me wel aan.

Talen leer ik snel en zou ook mijn best doen om wat Chinees te leren vooraf.

Wat was voor jou het hoogtepunt van je reis ( of meerdere )

Er waren meer vrouwen en mannen alleen. Eigenlijk denk ik dat de helft van onze groep singles waren. Jongste 22, oudste 70 en die reisde met 'n zoon van ca. 40. Verder een paar vrouwen tussen de 30 en 40 waaronder ikzelf.



Uiteraard boek ik altijd 'n eenpersoonskamer. Zeker op dat soort reizen kost dat geen drol (misschien 250 euro max voor 'n hele maand privacy) Heb dat echt nodig.



Ik hou ook niet echt van Nederlandse Chinees. Maar meer omdat als er iemand chinees haalt ze altijd grote bakken rijst en bami meenemen en maar 'n paar normale gerechten. In China heb ik dus een hele maand geen hap rijst op. Er zijn zoveel heerlijke vleesgerechten die goed gemarineerd en gekruid zijn en als snack kun je lekkere loempiaatjes eten met kip of garnaal. En verder natuurlijk voor lunch even naar de KFC of Mac. En ga vooral ook Peking eend eten. Dat is ook super zalig!!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor je ervaring Flatscreen.

Hoe beviel de taal? ze spreken niet zo heel goed Engels daar heb ik gehoord. Op zich maakt het weer me niet zo heel veel uit.

Had je een backpack bij je of een koffer? Ik neig naar een koffer want ik heb geen backpack.
Ik heb 'n samsonite reistas met 'n trekstang.

Ze spreken er idd niet/nauwelijks engels. In de Lonely Planet staan van elke stad plattegrondjes met zowel engelse als chinese beschrijving, zodat je dat aan je taxichauffeur kunt laten zien als je ergens naartoe wil. Verder áltijd het kaartje van je hotel meenemen anders weet je niet meer terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 juli 2013 @ 20:50:

[...]



Er waren meer vrouwen en mannen alleen. Eigenlijk denk ik dat de helft van onze groep singles waren. Jongste 22, oudste 70 en die reisde met 'n zoon van ca. 40. Verder een paar vrouwen tussen de 30 en 40 waaronder ikzelf.



Uiteraard boek ik altijd 'n eenpersoonskamer. Zeker op dat soort reizen kost dat geen drol (misschien 250 euro max voor 'n hele maand privacy) Heb dat echt nodig.



Ik hou ook niet echt van Nederlandse Chinees. Maar meer omdat als er iemand chinees haalt ze altijd grote bakken rijst en bami meenemen en maar 'n paar normale gerechten. In China heb ik dus een hele maand geen hap rijst op. Er zijn zoveel heerlijke vleesgerechten die goed gemarineerd en gekruid zijn en als snack kun je lekkere loempiaatjes eten met kip of garnaal. En verder natuurlijk voor lunch even naar de KFC of Mac. En ga vooral ook Peking eend eten. Dat is ook super zalig!!





Zal nadenken over de eenpersoonskamer, maar ik vind 250 euro per week best wel veel. Al had ik mot met mijn kamergenoot in Brazilie en vind ik privacy wel erg fijn.

Zal daar nog eens goed over gaan denken.

Moet je trouwens vaccinaties halen?



Die tip van het kaartje meenemen weet ik, dat deed ik in Brazilie ook voor als ik verdwaalde of iets dergelijk.
Was niet per week hoor! Voor de hele reis! Daar betaalde ik toen ca. 250 euro extra voor. Vind het de meerprijs absoluut waard! Vind het vreselijk 'n kamer te delen, laat staan met 'n onbekende.

Wil gewoon lekker mijn koffer op het 2e bed kunnen leggen en gewoon m'n eigen ritme aan kunnen houden. Ik ben iemand die vrij vroeg naar bed gaat maar ook weer om 6 uur 's ochtends ergens naar 'n zonsopkomst ga kijken (of in China naar activiteiten op het plein) Je zou dan maar met zo'n nachtbraker worden ingedeeld. Dat werkt natuurlijk niet. Je bent de hele dag/avond al met mensen bezig, dan wil ik die uren op m'n kamer even helemaal voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hmm goed punt ja. Ik ben zelf juist een nachtbraker.

Ik zie het nu ook 250 voor de hele reis, ik dacht per week.

Dan valt het wel mee, al is het nog steeds veel geld voor mij.

Hoeveel geld geef je daar per week ongeveer uit?

Mijn kamergenoot was echt een nachtmerrie in Brazilie.

In China lijkt het mij wel leuk om vroeg op te staan om Tai Chi te gaan bekijken in een park.



Hoe is het met de veiligheid gesteld in China? Voelde je je er veilig? kon je gewoon normaal over straat? Ik neem aan van wel.
quote:rogue_1987 schreef op 31 juli 2013 @ 19:23:

Hoi dames,



Al jaren wil ik graag een keer naar China toe en ik zit een beetje te zoeken op internet want ik wil met een groepsreis mee.

Nu zit ik vanwege mijn werk aan de schoolvakanties vast.

Dus de zomer zou ideaal zijn omdat ik graag 29 dagen weg wil.

Maar nu lees ik dus dat de zomer in het regenseizoen is.

Ik ga graag met een singlesreis mee zodat ik niet tussen de koppels zit, maar het nadeel is dat de datums daar niet echt gunstig zijn voor me. Dus ik overweeg om toch met een gewone reis mee te gaan.

Maar ik ben bang dat ik dan buiten de boot zal vallen.

Zijn er mensen in China geweest? zo ja wat vonden jullie ervan?

Ga er nog lekker voor sparen en vast genieten van de voorpret.In de zomer (juni, maar nu ook nog) is het vooral enorm heet. 40 graden is geen uitzondering, met name in Chongqing, Wuhan, Peking, Nanjing. Mensen, ook de Chinezen dus, worden gek van de warmte. Met name in de stad.
Alle reacties Link kopieren
Oke dus de zomer valt voor mij af, want ik heb echt een hekel aan hitte.

Hoe is het weer in April? Rond de 25 graden kan ik wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook alvast te kijken voor een nieuwe vakantiebestemming deze winter, en China staat hoog op mijn lijstje.



Hoe hygienisch vonden jullie het in het algemeen? Lijkt het op bijvoorbeeld Thailand of meer op India? We gaan namelijk met dochter (3) op reis en die is nog net wat te jong voor een hele "vieze" bestemming.
quote:rogue_1987 schreef op 31 juli 2013 @ 21:19:

Oke dus de zomer valt voor mij af, want ik heb echt een hekel aan hitte.

Hoe is het weer in April? Rond de 25 graden kan ik wel aan.



Het land is enorm, dus het weer is ook niet in het hele land hetzelfde. Ik ga er gezien je interesse in geschiedenis vanuit dat je oa naar Peking wilt. Ik vind de herfst (september) en eind april/begin mei de beste tijd voor Peking. De zomermaanden zou ik echt niet doen als je niet van hitte houdt. Vooral in de stad is hetniet uit te houden.

Als je naar bijvoorbeeld Kunming gaat, is het bijna altijd een lekkere temperatuur. Guangzhou heeft een wat tropisch klimaat. Hong Kong ook. Vooral HK is erg warm in de zomer vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Mooi land, leuke mensen en doe geen moeite om chinees te leren, ze verstaan je toch niet. Engels ook niet altijd, dus met handen en voeten en veel humor kom je een eind. En zoals gezegd, altijd zorgen voor adres van hotel.

Way de taal betreft, ze schijnen elkaar ook niet altijd te verstaan, maar ja daar gebben een Limburger en een Twent hier ook last van, en China is nog een stuk groter.

Ik heb het meegemaakt dat ik iemand uitleg wilde vragen over de pinautomaat, ze begreep wat ik wilde, maar kreeg het niet uitgelegd. Tot mijn verbazing vroeg ze me een stuk papier en pen, ik gaf dat en ze schreef keurig op (in chinese karakters) wat ik moest doen. Later hoorde ik dat dat daar gebruikelijk is, het schrift is overal hetzelfde maar de uitspraak heel verschillend, dus zo lossen ze het op met landgenoten van de andere kant van het land. Ze proberen dus echt wel te helpen.

Reken verder ook op kinderen die engels willen leren, en niet verder komen dan How are you, en what is your name, maar beretrots zijn als je antwoord geeft.

Verder is de privacy daar niet zo belangrijk: je zult veel toiletten vinden zonder slot, en als dat er wel op zit, gebruiken ze het niet.

Maar prachtig land, lekker eten, en ja die nachttrein is ook een ervaring.

verder zijn ze al wel schoner dan 10 jaar geleden, en ik hou er rekening mee dat ze anders met dieren omgaan dan hier.

Ik bestelde een keer op het platteland kip, en even later zag ik het beest geslacht worden) en op de markt zitten er ook meer in 1 hok dan hier toegestaan wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:reglisse schreef op 31 juli 2013 @ 21:21:

Ik zit ook alvast te kijken voor een nieuwe vakantiebestemming deze winter, en China staat hoog op mijn lijstje.



Hoe hygienisch vonden jullie het in het algemeen? Lijkt het op bijvoorbeeld Thailand of meer op India? We gaan namelijk met dochter (3) op reis en die is nog net wat te jong voor een hele "vieze" bestemming.



Eea ligt vooral aan je budget en je manier van reizen. Alles kan ik China. Wat zijn je plannen ongeveer?

Mijn ervaring is dat als je schone hotels wilt, je het beste kunt kiezen voor hostels die aangesloten zijn bij HI of anders een sterrenhotel of goed reviews lezen. De toiletten bij bv MacDonalds zijn vies en niet een aanrader voor kleine kinderen. Zelfde geldt voor toiletten op treinstations en vaak ook in restaurants. Je kunt natuurlijk kieskeurig zijn (moet misschien ook vanwege kind) en bijvoorbeeld eten en naar toilet gaan bij een westers achtig restaurant of een wat duurder Chinees restaurant. Ik denk dat het vele malen schoner is dan India. Wel verwacht ik dat je kind veel aandacht zal krijgen en dat men misschien af en toe aan je kind wil zitten. Dat doet men soms (niet vaak, maar kan gebeuren) bij blanke volwassenen. Gwoon even je huid voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven