Volkswagen multivan camper

18-08-2016 21:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een Volkswagen multivan camper? Is het echt zo handig als het lijkt of is het het juist in alle opzichten net niet?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit er geen wc en keukenblok in en ben je dus afhankelijk van campings of camperplaatsen met een wc gebouw en kookgebouw. Wat dat betreft zou het het net niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Keukenblok zit er in, dat moet volgens de campereisen. Je kunt deze er wel uithalen.



Ik vraag me altijd wel af waarom een wc handig is? Wij hebben zelfs niet eens een plasemmer.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 18 augustus 2016 @ 21:28:

Keukenblok zit er in, dat moet volgens de campereisen. Je kunt deze er wel uithalen.



Ik vraag me altijd wel af waarom een wc handig is? Wij hebben zelfs niet eens een plasemmer.

Wij hebben wel een wc erin. Is handig voor als je onderweg moet of als je wilt wildkamperen. Dan heb je gewoon je eigen wc mee en ben je niet afhankelijk van een plaats met wc gebouw.



Keukentje is wel handig dat het erin zit. Hebben jullie ook nagedacht over hoe het zou zijn bij slecht weer? Je kan er niet echt goed rechtop in staan en dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat wij voor een "volwaardige" camper zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een volkswagen camperbus, geen wc wel een keukenblokje met koeling. Ik kook niet in de camper gewoon omdat ik niet in etenslucht wil slapen. Wij koken gezellig buiten op de schotel braai.

Wc zit er niet in maar ook dat wilde ik juist niet,ik wil niet gaan wild kamperen dus overal waar wij gaan staan is een wc.

Je kunt gewoon rechtop staan in de camper,niks zo lekker als op je bestemming aan komeb,luifeltje uitdraaien,stoelen en tafel naar buiten,wat drinken erbij en genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen VW gehad, maar hiervoor wel een buscamper.

Wij hadden wel een toilet, maar geen douche. En dat is als je op een camping staat prima, maar met een camper kom je ook snel terecht op camperplekken. Zeker in Duitsland bijvoorbeeld zijn die er heel veel, en heel mooi, en dan kost overnachten je geen drol. Vaak bijvoorbeeld maar 10 euro ofzo. Kost niks dus, en vaak nette plekken, maar geen sanitair omdat iedereen met een camper komt en dus alles zelf aan boord heeft.



Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een Multivan, of voor een buscamper op basis van een Transporter iig.

Als je compact en toch volledig wilt zou ik eerder kiezen voor een volledige buscamper (Pössl, Adria Twin, dat soort dingen).

Dat is wel een volledige camper met sanitair aan boord en alles, maar dan toch het compacte formaat van een busje.

En nog afgezien van de camperplekken, je kunt je niet voorstellen wat een zegen het is om als je 's nachts wakker wordt niet met je wc rol in de hand over de camping te hoeven sjokken, maar gewoon in je eigen bus te kunnen plassen.



Hoe dan ook, wij hebben uiteindelijk onze omgebouwde bestelbus ingeruild voor een "echte" camper en zijn daar toch wel heel blij mee. Ondanks dat wij vroeger ook altijd met de tent weg gingen en ik van kind af en niks anders gewend ben. Het is gewoon heerlijk om net dat beetje meer luxe te hebben, opbergruimte die net wat logischer is dan in een Transporter, vakjes en kastjes enzo.

Het is geen moeten natuurlijk, maar ik ben blij met onze keuze voor een iets meer volwaardige camper.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst een Mercedes oldtimer zonder wc en vond dat toch een gemis. Je kan op zoveel plekken niet staan omdat er geen voorzieningen zijn.

Nu een van de hier boven genoemde camperbussen en dat is echt heerlijk. Een vast bed, veel bergruimte en een wc. Hebben ook een douche maar die gebruiken we enkel buiten omdat we het niet fijn vinden binnen.
Alle reacties Link kopieren
Douche gebruiken wij alleen als we op een camperplek staan zonder voorzieningen. En dan douchen we maar wat een keer minder, wassen we ons gewoon oldskool aan de wasbak. Ben je ook schoon.

Douchen gaat op zich ook prima hoor, maar ik droog altijd heel de douche uit naderhand en dat is wel even werk natuurlijk.



Ik vind het in elk geval heerlijk, een volledige camper, zou niet anders meer willen.

Hoewel ik wel denk dat als we ooit de jackpot winnen dat we misschien toch weer gaan voor een buscamper, maar dan idd zo'n hele sjieke. Het is toch wel praktischer onderweg natuurlijk, hoewel het met een gewone camper ook prima gaat verder.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de douche uit de camper gehaald. Het is onhandig en je blijft water bijvullen. Maar een camper met wc is wel aan te raden. Dan kun je ook op camperplekken staan waar niets is of alleen zo'n wc leeggooi punt is. En je hoeft niet midden in de nacht naar het wc gebouw toe en als je onderweg moet ga je lekker in de camper ipv eerst in de rij voor de benzine pomp wc te moeten staan.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, we zijn nu net terug uit Polen en hebben altijd op campings gestaan. Dus deze vakantie hebben we niet één keer in de camper gedouched.

Maar als je in Duitsland bent en je staat vijf dagen ofzo op dezelfde camperplek, dan is het wel handig dat je de mogelijkheid hébt.



Douchen in onze camper gaat trouwens hartstikke handig, alleen je moet daarna even de boel schoonmaken dus.



En inderdaad, onderweg plassen is héél handig. Van de week stonden we drie uur in de file op de snelweg, en dan is het heeeeeel fijn dat je gewoon even kunt gaan plassen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat zijn duidelijke berichten. Dank je wel daarvoor!



Wij zijn met z'n vijven, waarvan er drie in de camper zullen slapen. Maar we hebben dus wel die vijf zitplaatsen nodig. Je zult ons niet snel op een camperplaats vinden, maar vooral op campings. Dat vinden de kinderen het leukste. Wij hebben het na een dag of vijf vaak wel gezien en willen dan verder trekken. Daarom lijkt een camper ons zo ideaal. Nu zagen wij dus die multivan en dachten: twee vliegen in één klap! Èn een auto voor door het jaar heen, èn een camper die we dus altijd voor gebruik klaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Marels, wat voor camper hebben jullie nu?
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd op een camping gaat staan zal het prima zijn. Maar passen er spullen in voor 5 personen?



Wij blijven trouwens zelden langer dan 3 dagen ergens ( nooit eigenlijk) er valt zoveel te zien overal
mooiedromen wijzigde dit bericht op 19-08-2016 07:18
Reden: Nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is een goeie. Het past nu ook in de auto. We nemen altijd zo min mogelijk mee. Er komt nu dan wel een tent en slaapzakken bij.
Alle reacties Link kopieren
Een wc kun je oplossen dmv porta potti, en douche dmv van een solar douchezak. Multivan erg mooi maar ook prijzig en de ruimte is veel minder dan een grote buscamper die vaker ook nog veel goedkoper is.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ons vooral om het gemak van vertrekken en aankomen. Niet eerst uren opbouwen en afbreken. Gewoon inpakken en wegwezen. Huurtenten hebben we ook overwogen, maar dan zit je weer vast aan een locatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een caravan. We staan in half uur. Pootjes uit. Luifel er aan. Stoelen buiten en klaar. Dus niet uren bezig.
Alle reacties Link kopieren
Als budget er is kan een Multivan wel wat zijn zie ze hier erg veel in de wijk, maar wij zijn met zijn zessen en is te klein en ook veel te duur. Net weer terug uit Frankrijk ruim 2 1/2 week gekampeerd en hebben 6 campings aangedaan en bijna 4000 km gereden en werkte perfect met een Mercedes buscamper.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 19 augustus 2016 @ 08:34:

Als budget er is kan een Multivan wel wat zijn zie ze hier erg veel in de wijk, maar wij zijn met zijn zessen en is te klein en ook veel te duur. Net weer terug uit Frankrijk ruim 2 1/2 week gekampeerd en hebben 6 campings aangedaan en bijna 4000 km gereden en werkte perfect met een Mercedes buscamper.Dat klinkt als iets voor ons. Heb je een type mercedes? En hoe is hij bij jullie ingedeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 19 augustus 2016 @ 08:32:

Wij hebben een caravan. We staan in half uur. Pootjes uit. Luifel er aan. Stoelen buiten en klaar. Dus niet uren bezig.Wij willen eigenijk niet met een aanhanger rijden. Dit hebben we jaren gedaan en als het even niet hoeft, liever niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 19 augustus 2016 @ 09:33:

[...]





Dat klinkt als iets voor ons. Heb je een type mercedes? En hoe is hij bij jullie ingedeeld?http://www.marktplaats.nl ... c1b&previousPage=lr&pos=8



Lijkt er wel op, alleen die van ons kan er 9 personen in ook op kenteken
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook zo'n stapelbed? Dat ziet er wel handig uit.

En kom jij makkelijk in steden, parkeergarages, etc?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wel hoogslaper voor max. 3 kinderen. steden geen probleem is net geen 6 meter en past gewoon in parkeervak staat hier gewoon voor de deur Wij wonen in een middelgrote stad. En veel parkeergarages zijn bereikbaar bv Ikea max 3 meter. Voor de rest komen wij daar nooit want is wel 2.4 m hoog.
Alle reacties Link kopieren
Slobberbone, met zijn zessen in zo'n camper? Wij hebben het zelfde formaat maar een andere indeling en dat past allemaal precies met zijn tweeën en een hond. Misschien zijn we gewoon verwend, kan ook natuurlijk.



To, misschien zou je er eerst een vakantie eentje moeten huren om te kijken of t wat is. Ook een investering maar het is toch al een grote uitgave die je moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n Mercedes is wel ene beetje het idee van een multivan.

Ik zou dat zelf niet willen omdat je dan dus geen sanitair aan boord hebt.



Eerlijk gezegd zou ik met drie kinderen eerder voor een wat grotere camper dan een buscamper gaan (daar had ik natuurlijk overheen gelezen). Als je de plaatjes van Slobberbone ziet.... Heel gezellig zit je daar niet in als het regent. Je kunt net allemaal aan tafel zitten maar dan kan er niemand meer bewegen. Da's toch kut als het een hele dag giet.

Parkeergarages doen wij nooit.

Wij zetten de camper op een camping of camperplek en verder doen we alles te voet of met de fiets. Maar gezien het feit dat de meeste parkeergarages tot 2m30 gaan, wordt dat met de meeste campers moeilijk.

Onze camper is 6m10 lang dus op zich kunnen wij wel op elke parkeerplek parkeren. Soms steekt ie een beetje uit maar vaak helpt achteruit inparkeren aan de rand zodat je hem iets verder naar achteren kunt zetten.



Ik zou eigenlijk eens gewoon bij een dealer gaan kijken, veel bekijken om te kijken wat je handig vindt.

Niet schrikken van de prijzen daar want je hebt daar vaak gloednieuwe campers staan die niet te betalen zijn maar dan heb je een idee van de indelingen en voel je een beetje aan wat jij handig vindt.



Dingen waar wij op gelet hebben en die ik je aan raad;

Kijk voor een camper met draaistoelen, dwz dat je bestuurders- en passagiersstoel om kunt draaien om zo je zithoek te vormen. Scheelt je gemakkelijk een halve meter in totale lengte van je camper en dat heeft een groot voordeel qua wendbaarheid en parkeren, onderweg.

Je hebt grofweg drie types gewone campers;

Alkoof, die met een slaapcabine boven de cabine. Praktisch als je met veel mensen bent, maar gaat wel iets of wat ten koste van je stabiliteit op de weg. Maar afhankelijk van je budget; hoe moderner de camper, hoe gestroomlijnder die worden.

Halfintegraal; een neus als van een gewone bus en daar dan je camper opgebouwd. Dan heb je geen slaapplek boven de cabine maar wel dat de opbouw van je camper iets boven je cabine loopt. Vaak heb je daar dan kastjes.

Integraal; een camper die volledig uit één geheel is, veel Hymers zijn bijvoorbeeld integraal. Geen "opbouw" dan maar echt volledig, ja, integraal dus.

Laatste twee maakt eigenlijk niet zoveel uit, behalve prijs en hoe het er uit ziet.

Alkoof geeft dus veel ruimte en slaapplek, maar daar rijd je iets minder fijn 150 mee



Dan moet je kijken naar de logica van slaapplekken, maar dat is wat je zelf wilt.

Wij hebben een vast bed achterin en kunnen van de tafel nog een bed maken. Bij zo'n alkoof heb je dus al automatisch twee slaapplekken bovenin, vaak twee vanachter, of vier in geval van stapelbedden.

Je hebt ze met bedden in de lengte en in de breedte, frans bed, vast bed, noem maar op. Frans bed betekent dat je bed in de lengte staat, en dat je er nog langs kunt lopen, meestal zit bij zo'n camper de badkamer naast het bed. Er zit wel vaak een schuine kant aan het voeteneind, maar je schijnt daar geen last van te hebben

Vandaar dat ik zeg; ga gewoon eens kijken, er zijn zoveel indelingen en je moet je er echt even in verdiepen wat je handig vindt. Ga eens wat campershows af, ga bij grote dealers kijken (ik weet niet welke regio je woont?), bekijk tig campers en beslis op basis daar van. Wij zijn naar onze huidige camper twee jaar op zoek geweest. En ineens kwam mijn man deze tegen en we wisten bijna gelijk dat dit hem zou worden, omdat dit de indeling was die we zochten. Dus neem wat dat betreft echt je tijd, de investering is veel te groot om achteraf te denken, dit en dit is toch niet praktisch.

En je komt sowieso nog vanalles tegen hoor.

Eerste twee, drie jaar hebben wij echt uitgevonden wat we handig vonden, wat we wel en niet handig deden. Maar camperen is zó leuk
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven