Waar overnachting onderweg naar Kroatie?

11-07-2012 20:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haj Haj,



Eind augustus gaan wij met zn vieren op vakantie ( ik, man en 2 kids van 1 en 2 ) naar kroatie.



Manlief wilt liever snachts vertrekken en in 1 keer doorrijden naar umag. Maar ik pak liever een tussenstop. Dat lijkt mij veel relaxter rijden.



Wat zouden jullie doen? En waar zou je anders overnachten?
Alle reacties Link kopieren
Wij reden altijd in een ruk naar Frankrijk. Ik heb vorig jaar mijn man overgehaald om het één zomer te doen met een tussenstop. Het ging niet van harte, maar hij heeft het geprobeerd. (Overigens heen met tussenstop, terug in een keer)



We gaan nooit meer zonder tussenstop op vakantie. We kwamen veel relaxter aan op de bestemming en konden direct van de vakantie genieten.
Alle reacties Link kopieren
Overnachten in oostenrijk?
Alle reacties Link kopieren
Fullhouse, zoiets hebb ik dus ook. De kinderen slapen snachts gewoon in de auto als wij zouden rijden, maar overdag zijn die super actief terwijl wij half dood zijn van het rijden. Zie dat dus ook niet zitten.



Votesforleo: Heb jij een suggestie welke plaats?
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar naar kroatie geweest, gestopt voor overnachting in oostenrijk. Dat was me lang genoeg in mn eentje met 3 kids. Was een heel leuk hotelletje, waren heel leuk voor de kids. Was gewoon al de eerste dag vakantie daar. Ik zou het zelf niet in 1 keer hebben kunnen rijden.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Oja waar hij ook heel bang voor is, dat ze auto word leeg gejat als je bij een weghotel gaat slapen
Alle reacties Link kopieren
Uuuhm, je kan zelf toch op de route kijken waar jullie langsrijden? Ik weet niet waar jullie de grens over gaan
http://www.cccroatia.com/KrRoute.html



Kijk even in 't kopje:



OVERNACHTEN ONDERWEG NAAR KROATIË IN OOSTENRIJK
Alle reacties Link kopieren
quote:VotesforLeo schreef op 11 juli 2012 @ 20:27:

Uuuhm, je kan zelf toch op de route kijken waar jullie langsrijden? Ik weet niet waar jullie de grens over gaanJa aangezien meneer liever geen overnachting doet laat ie alles aan mij over.. zucht!! En ik ben niet zo topografisch ingesteld en enige waar ik weet te zoeken is via formule1.com
Wij hebben toen bij de grens van Duitsland/Oostenrijk een hotelletje gezocht. Dat was ook echt wel nodig. Tegen 12 uur konden we beiden onze ogen niet meer open houden. Heel de dag en avond al in de auto gezeten en ontzettend lang in de file gestaan. Liever had ik ergens in Oostenrijk overnacht, want de volgende dag was het toch weer een hele dag in de auto zitten.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak naar Kroatie geweest met de auto. In 1x doorrijden kan idd maar (afhankelijk van hoe lang je gaat) is dat eigenlijk zonde. Doe lekker rustig aan. 's ochtends lekker uitgerust vertrekken en dan ergens in Oostenrijk overnachten (gewoon in een hotel of camping langs de route) in Slovenie zijn ook nog hele leuke (en mooie) dingen te zien maar als je dat niet wilt kun je natuurlijk gewoon doorrijden ben je tegen het einde van de middag in Kroatie. Lekker uitgerust en wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalien89 schreef op 11 juli 2012 @ 20:30:

[...]





Ja aangezien meneer liever geen overnachting doet laat ie alles aan mij over.. zucht!! En ik ben niet zo topografisch ingesteld en enige waar ik weet te zoeken is via formule1.comGoogle maps: Oostenrijk...en dan kun je vanzelf zien wat er allemaal in de buurt zit.
Alle reacties Link kopieren
Hotel cafe Berghausl in Worgl Oostenrijk. Is een heel klein hotelletje met heel vriendelijke mensen (wij waren er pas om 9 uur savonds en ze hadden de keuken opengehouden). Ze hebben maar een paar kamers, t is een beetje gedateerd maar wel schoon. Ligt buiten het dorp op een bergje (je auto staat daar op eigen terrein, het is geen doorgaande weg, je komt daar alleen als je er moet zijn. Misschien een idee? (Ik mocht trouwens gewoon met 3 kids op een kamer, was geen probleem).



http://www.kitzalps.com/n ... e/gasthof-berghaeusl.html
Alle reacties Link kopieren
oke, ik heb even voor je gekeken, woon namelijk in Oostenrijk.

Ik zou in Spital an der Drau of in Villach overnachten, dat ligt beide op de route.



overnachten Spittal



overnachten Villach en omgeving
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Kroatië geweest met de wagen. In meerdere dagen, maar dat was omdat we ook naar legoland Duitsland, Neuschwanstein en Salzburg wilden.

Vanuit Salzburg zijn we doorgereden naar Mostar in Bosnië. Dat was ongeveer tien uur rijden (iets meer dan duizend kilometer). Ging ontzettend vlot. Slovenië ben je echt zo door.

Wij sliepen bij Salzburg in hotel Gerl. Heel leuk, met binnen- en buitenzwembad en familiekamers. Prima hotel om een nacht te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
oke de links schijnen niet te werken.



google op : region-villach.at en unterkünfte spittal an der drau, en dan op de tiscover website
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
@vlindertjequote:Rosalien89 schreef op 11 juli 2012 @ 20:50:

Oh dat ziet er wel goed uit! Hebben ze ook campingbedjes beschikbaar? Dochterlief slaapt namelijk normaal in een gewoon bed, maar Lucas ligt lekker in een campingbedje wat we wel bij ons hebbben. Maar zo in het hotel vind ik een campingbedje ook wel lekker.



Zijn er wel wat meer gasten? Niet dat de eigenaar continue naar je aan het staren is haha
Alle reacties Link kopieren
Campingbedje weet ik niet...Op mijn kamer had ik een twee persoonsbed en een eenpersoons. dus met een campingbedje ben je er uit toch?



En ja er waren ook andere gasten, wandelaars dus vroeg uit de veren, maar dat was ik ook met de kids...



Ik kwam er terecht via een vriendin die er altijd tijdens de wintersport komt. Mensen zijn niet opdringerig, maar toen de jongste al klaar was met eten en ik met de oudste twee nog bezig was, nam de eigenaar hem even naar een tafeltje ernaast met een sombrero en een deken en begon een spannend verhaal over een mexicaan te vertellen, vond ik wel lief en ik was er ook wel aan toe na zoveel uur rijden in mn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn wij naar Kroatië geweest en hier hebben wij overnacht in Oostenrijk, Abtenau. Mochten wij ooit weer die kant op gaan dan gaan wij daar zeker weer overnachten.

http://www.haus-koenighofer.at



Hele aardige mensen, 10 minuten van de snelweg af, leuk dorpje waar je voor weinig 's avonds een hapje kan eten. En bij het hotel zat een erg goed en uitgebreid ontbijt. We waren toen geloof ik 23 euro p.p.p.n. kwijt inclusief ontbijt.

O ja, wat wij erg prettig vonden is dat de auto in de garage mocht, zodat alle spullen veilig waren, want voor 1 nacht heb je geen zin om alles uit de auto te halen.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben overnacht in Werfen, Oostenrijk, vlak bij de snelweg. De volgende dag was het nog ongeveer 6 uur tot Rovinj.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Bij berghausl en kkoenighofer lukt het me niet te reserveren helaas. Deze 2 leken me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Koenighofer.

Hier: office@haus-koenighofer.at

Kan ook heel goed in het Engels, de vrouw spreekt goed Engels. Maar misschien is je Duits wel heel goed

Binnen een dag was alles geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Pff ik ben daar echt heel slecht in als t moet. Ik kan het perfect lezen, en uit mn woorden komen als ik in een conversatie zit. Maar typen is echt slecht haha.



Ff google translaten dan maar :P
Alle reacties Link kopieren
wij gaan bij nurnberg in n hotel, vorig jaar ook gedaan, en is voor ons precies op de helft.

Familie kamer plus ontbijt voor 100 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven