Waar overnachting onderweg naar Kroatie?

11-07-2012 20:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haj Haj,



Eind augustus gaan wij met zn vieren op vakantie ( ik, man en 2 kids van 1 en 2 ) naar kroatie.



Manlief wilt liever snachts vertrekken en in 1 keer doorrijden naar umag. Maar ik pak liever een tussenstop. Dat lijkt mij veel relaxter rijden.



Wat zouden jullie doen? En waar zou je anders overnachten?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ging ik altijd elk jaar met mijn ouders met de auto naar Kroatie en die reden altijd heel relaxed. Wij overnachten toen ook altijd onderweg want dan kwam je lekker uitgerust aan. Ik weet niet meer waar we overnachten maar dat het altijd in Oostenrijk was en altijd vóórdat de tunnels begonnen! Want mijn vader was toen al te moe om aan de tunnels te beginnen in de schemer.
Alle reacties Link kopieren
google translaten doe maar niet, daar komt zo veel onzin uit, dan beter in het engels, of ik kan het ook wel voor je vertalen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist geboekt bij deze:



http://www.hausheimat.com/



De recenties zijn goed!

http://www.zoover.nl/oost ... -heimat/bed-and-breakfast



Bedankt voor alle suggesties! Maar deze reageerden het eerst en blijken het ook nog eens nederlanders te zijn haha



50euro, hun zetten de campingbedjes er neer, gratis luxe ontbijt..
Alle reacties Link kopieren
kom ik weer:



Www.linksundrechts.com



Heel veel adressen in de buurt van de autoroutes.



is ook als boekje bij de ANWB te krijgen, maar de site is net zo handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosalien89 schreef op 11 juli 2012 @ 20:30:

[...]





Ja aangezien meneer liever geen overnachting doet laat ie alles aan mij over.. zucht!! En ik ben niet zo topografisch ingesteld en enige waar ik weet te zoeken is via formule1.comWanneer vertrek je? Als je op een zaterdag weg gaat, moet je rekenig met files houden. Hoe laat wil je stoppen? Normaal gesrpoken zou je de grens van Oostenrijk moeten kunnen. Bv Salzburg. Kijk op booking.com naar verschillende opties. Pak de kaart er bij. In Oostenrijk kan je redelijk goedkope pensions vinden. Tweepersoonskamer voor bv 50 of 60 euro.
Alle reacties Link kopieren
zonnetje, het kan ook met meastro, dus gewone pinpas ipv visa hoor. En ik ken veel mensen die regelmatig naar Kroatie gaan, en die doen het allemaal zo. Is absoluut veilig.



De weg bij Passau is een probleem, dus kan je niet aanraden via Nürnberg-Passau te rijden.Voor de rest wordt het tenminste in Oostenrijk eindelijk warm en het water gaat terug.



ziekenhuis is er direct in porec:

KRANKENHAUS POREC

Ul. Dr. Mauro Gioseffi 2,

tel. +385 (0)52 451-611

www.domzdravlja-porec.hr



je hoopt het natuurlijk niet nodig te hebben, Maar is inderdaad wel belangrijk in jouw situatie. Ben zelf totaal onverwacht op vakantie (gelukkig wel in eigen land) bevallen met 34 weken.



oh ja, ik weet niet hoe je precies rijdt, wij hadden een super leuke Wegrestaurant van Marché met een toffe speeltuin en speelhoekje met treinbaan Enzo. mijn zoon vond het geweldig. Het was ergens tussen de grensovergang en Zagreb.
Alle reacties Link kopieren
die was het:

Marché
Alle reacties Link kopieren
maedl: dank je wel voor je tips !!



wij rijden deze route:



Arnhem - Duisburg/Dortmund/Frankfurt - Würzburg - Nürnberg - München - Salzburg - Villach - Ljubljana - Postojna - Rijeka - Krk/Pinezici.



Dit zou de kortste route zijn? aldus een website. Dan komen wij dus niet langs passau zie ik net, dus dat is dan positief.

Zie alleen dat we dan ook neit langs dat wegrestaurant komen, jammer



Ja ik ben dus bij mijn 1e zoontje met 34 weken bevallen... ik was ziek.. dus je weet nooit , alhoewel ik nu dus pas 22 weken ben.
Alle reacties Link kopieren
dus die eigen rijstrook , daar kan je met maestro betalen zeg jij?
Alle reacties Link kopieren
oh jammer, wij zijn via Graz-Leibnitz-Maribor over de grens gegaan.

Ja, eigen rijstrook als je met kaart ipv cash betaalt. gaat veel sneller! (in ieder geval toen wij er waren)



aha, ook met 34 weken dus. dan schrik je he?! alles oke nu met je zoontje? die van mij is nu bijna 2 en je merkt er niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
maedl: dan gingen jullie niet naar istrie/porec gok ik?



offtopic:

Ja alles gaat zeker goed, mijn zoontje is nu 2,5 jaar en er is echt niks meer te merken van zijn vroeggeboorte. Was al vrij snel eigenlijk niet meer te merken. Het is een gezonde jongen, met een prima ontwikkeling , wel soms erg druk (peuter he :p) .. en hij loopt ver voor met zijn spraak/taal. Dus we mogen zeker niet klagen. Hoop dat deze zwangerschap wel voldragen zal zijn....
Alle reacties Link kopieren
iemand nog een tip waar we op de terugweg zouden kunnen overnachten? want het is wel handig dat we dat natuurlijk ook alvast boeken... :D oops
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de eerste keer naar Kroatië gewoon op een Autohof langs de snelweg gaan staan (met caravan uiteraard). Is op zich wel goed bevallen, maar dochtertje was toen nog geen jaar. Inmiddels is ze 8 en heeft ze ook een broertje erbij. Nu willen we dat ze 's avonds nog wel ff wat te doen hebben en misschien nog kunnen zwemmen ofzo. Daarom kiezen we er niet meer voor, maar pakken we een camping.



Een autohof is verlicht en bewaakt, dus dat voelt een stuk veiliger dan een raststätte. Waar we stonden (Munchen) betaalden we 10 euro om het slaghek door te komen. Deze kon verzilverd worden in de horeca (of niet en dan kost een overnachting een tientje). Er waren ook prima sanitaire voorzieningen.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Wij waren op het Eiland Rab, naarhet plaatsje Lopar (zandstrand).



fijn dat alles goed is met je zoontje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven