Waar wil je nooit meer naar terug?!

20-03-2014 15:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tegenhanger van het topic 'waar wil je nog heen?'

Dus welke reis/vakantie/trip is zo slecht bevallen dat je er nooit meer naar terug wilt?

En waarom was het zo verschrikkelijk?



Ik zelf kies voor Marrakech en Bratislava

In Marrakech voelde ik me onwijs ongemakkelijk door de mannen daar, de stad zelf vond ik wel leuk maar de mannen daar hebben het echt verpest voor me.

Bratislava vond ik zo ontzettend saai. Alsof het een klein dorpje is ipv de hoofdstad. Ook veel Engelse biervakantiegangers.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies ook voor Marrakech
Ik heb niet echt een plek waar ik nooit meer naar terug wil. Ik ben best makkelijk volgens mij wat dat betreft. Ook in plekken als Tunesie, Egypte, Turkije, Gambia en andere plekken die bekend staan om "lastige" mannen eigenlijk nooit problemen gehad. Ja, ze zeggen wel eens wat enzo. Maar ik kan me daar gewoon niet zo druk om maken.
Marrakech vond ik echt super juist.



Ik stem voor El Arenal, Mallorca
Turkije. Waar dan ook. Blech.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit meer terug gaan naar Boekarest. Enorm veel problemen gehad met mannen. Zelfs toen ik met een vriend 's avonds over straat liep werd ik gewoon half aangerand. En nee, ik was niet raar gekleed, of wat dan ook.





We zijn gelijk weer terug gegaan naar ons hotel, en zijn 's avonds niet meer de deur uit geweest. Erg jammer, want overdag vond ik het wel een leuke stad. Overdag werden er alleen maar wat dingen geroepen, maar dat kun je negeren. Als iemand aan je gaat zitten, dat gaat mij echt te ver.
Oh de tippelzone van Istanbul vond ik wel wat minder succesvol. Maar nu ik weet waar hij zit zal ik er de volgende keer niet meer per ongeluk terecht komen
Frankrijk liever niet meer en ik hoef ook niet meer zo nodig naar Benidorm dat was 20 jaar geleden na 8 dagen meer dan genoeg voor de rest van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Joegoslavië en Bulgarije. We zijn er niet op vakantie geweest maar we reden er wel doorheen op weg naar Turkije (niet via de kustweg), we werden overal onbeschoft behandeld, wisseltrucs bij twee benzinepompen (30 liter getankt, 60 liter afgerekend, briefjes van 5.000 Dinar omgewisseld voor briefjes van 5). Bulgaarse douane wilde bij vertrek overgebleven geld (je mocht het niet meenemen). Een wisselkantoor was er niet. Ik had het goed weggestopt dus ik heb het wel meegenomen, handig voor de terugweg. Bij vertrek uit Turkije wilde de Bulgaarse douane (wachtposten op de wachttoren met geweer in aanslag en rijden door een ontsmettingsgootje) de auto helemaal nakijken, toevallig stond er net een andere auto waarvan de inhoud interessanter leek, we konden doorrijden. Het zal inmiddels wel een beetje veranderd zijn, ik heb het over 1987 maar ik hoop er nooit van mijn leven meer te komen.
verba volant, scripta manent.
Dominicaanse Republiek. Een beetje hangen op een resort en strand voor twee weken, naast de stranden stond bewaking met geweren (leuk voor je veiligheidsgevoel), meerijden met weg idioten en hartstikke ziek geworden van het eten daar. Heb bijna een week vakantie op bed doorgebracht met broer, gezellig!



Al kreeg ik er voor betaald, dan ging ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Gran canaria.
Alle reacties Link kopieren
Gran canaria vond ik echt helemaal

Niks.
Alle reacties Link kopieren
Toscane! Behalve natuurschool vond ik er helemaal niks. Misschien waren wij in de verkeerde periode van het jaar daar, maar ik heb alleen maar lege dorpen aangetroffen met dichte luiken, gesloten restaurantjes en lege terassen. Een stoffige hitte! We zaten in een muffe agri-toerismo wat ons ook totaal niet beviel. Al met al een niet-geslaagde vakantie; ik heb nog nooit heimwee gehad maar toen wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 20 maart 2014 @ 15:49:

Gran canaria.Klopt.. ook niks! en Playa d'Aro dan?
Calella.

Ik ben er als 18-jarige met een aantal vriendinnen geweest en ik vond het echt afschuwelijk. Het gezuip, gekots overal, de stank, al die neukende lallende mensen, ontzettend sjacherijnige Spanjaarden(dat zou ik ook zijn als mijn durp elk jaar weer overspoeld zou worden met dit volk, ook al leven ze van het toerisme)

Ik was in die tijd nog een beetje bleu, dus wist niet echt wat dat inhield, een vakantie aan de costa, anders was ik nooit meegegaan.



Na de vakantie heb ik die vriendinnen ook nooit meer gezien, iedereen kreeg knallende ruzie met elkaar, maakte elkaar uit voor slet(terwijl iedereen daar rondsloerde), kortom, heul gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Tunesië, Turkije (muv Istanbul) en Korea wil ik niet weer heen.



Daarnaast is er nog een lange lijst landen waar ik niet weer op vakantie zou gaan maar waar ik toch wel een gratis reisje naar toe zou accepteren als ik lekker op het strand kon blijven liggen. Waaronder de meeste landen in ZO Azië, "oh echt?, waarom niet? het is daar zoooo heerlijk en mooi"?



In eerstgenoemde landen wordt je op een nare manier lastig gevallen door mannen, in Azië had ik moeite met het feit dat ik (als vrouw van 1.92m) een bezienswaardigheid op zich was, dat schaapachtig gegiechel ging mij enorm op de zenuwen werken.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik wil nooit meer naar Rusland.

We werden om niets aangehouden, vastgehouden, aan alle kanten beroofd en het eten was afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Puerto Banús (Marbella, Spanje)

Jarenlang heen geweest omdat mijn familie daar een huis heeft maar tegenwoordig is het een groot openlucht bordeel.
Alle reacties Link kopieren
Tenerife en callella geen bal aan
Alle reacties Link kopieren
Tunesië en Egypte vond ik, qua opdringerigheid van mannen en verkopers, écht verschrikkelijk. Ik dacht dat ik in Turkije en Jordanië wel wat gewend was, maar daar loop ik gerust om 01:00 uur 's nachts in m'n eentje over straat (met lang blond haar). Daar word je ook echt wel aangesproken, maar ze gaan in ieder geval niet aan je "plukken".



Ik heb in Turkije ook wel een slechte ervaring gehad, overigens, in een hotel; daar stond midden in de nacht een medewerker aan m'n kamerdeur te kloppen alsof hij nog nooit een lange, blonde vrouw had gezien :S. Het voordeel was dat ik toen met mijn ouders daar was en midden in de nacht niet zomaar mijn deur open doe. Ik heb toen mijn vader, in een andere kamer, gebeld, om te vragen of hij het was. Hij was het dus níet, maar heeft de betreffende medewerker drie gangen en trappen over naar beneden gejaagd. De ochtend daarop kreeg ik uitgebreide excuses van de directie :P.



Rusland, Oekraïne, Jordanië en, buiten voornoemd incident om, Turkije, heb ik geen "last" gehad. Ik werd veel aangesproken door mannen, maar een vriendelijke afwimpeling was veelal voldoende. Egypte en Tunesië vond ik wel écht een verschrikking en hier was ik mét vriend.



Ik ben overigens nooit beroofd, opgelicht of aangehouden. Dat zal vast veel schelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 20 maart 2014 @ 15:55:

in Azië had ik moeite met het feit dat ik (als vrouw van 1.92m) een bezienswaardigheid op zich was, dat schaapachtig gegiechel ging mij enorm op de zenuwen werken.Vandale: o ja, dat heb ik in Turkije ook een paar keer gehad! Ik ben niet zo lang als jij (1.86 m.), maar ik werd door sommige mensen ter plekke idd als "bezienswaardigheid" gebombardeerd. Ze wilden zelfs met me op de foto! Ik vond dat heel apart, maar niet enorm storend. Fotootje en weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Tunesie, nooit meer. Die opdringerige mannen, bleh...
Noord-Cyprus. Eerste keer was heel leuk, laatste keer helemaal niet. Waar dat aan lag ben ik nog niet over uit. Laatste keer vond ik de mannen stukken irritanter dan de eerste keer. Opdringerig en onbeschoft loeren ondanks dat ik er met mijn vriend was.
Macedonie, en dan met name om het hotel Desaret; wat een nachtmerrie! Het zou vier sterren moeten zijn maar het was vreselijk.



Verder was het een mooi gebied (Ohrid), en goedkope vakantie.



Nog vergeten: Sunparks in de Ardennen gadverdamme wat een ranzig huisje! De snot- en bloedvlekken van de vorige gasten zat nog in de hoofdkussens. Dit werd uiteindelijk wel opgelost, maar dat ik het gezien had was al voldoende voor mij om niet lekker meer te kunnen slapen bah!
Alle reacties Link kopieren
De Ardennen. Dat het de hele vakantie regende (niet abnormaal daar) hielp natuurlijk niet mee. Die dorpjes met vervallen (en leegstaande?) huizen die tegen de doorgaande wegen aangebouwd lagen. Om depressief weer thuis te komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven