Waar wil je nooit meer naar terug?!

20-03-2014 15:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tegenhanger van het topic 'waar wil je nog heen?'

Dus welke reis/vakantie/trip is zo slecht bevallen dat je er nooit meer naar terug wilt?

En waarom was het zo verschrikkelijk?



Ik zelf kies voor Marrakech en Bratislava

In Marrakech voelde ik me onwijs ongemakkelijk door de mannen daar, de stad zelf vond ik wel leuk maar de mannen daar hebben het echt verpest voor me.

Bratislava vond ik zo ontzettend saai. Alsof het een klein dorpje is ipv de hoofdstad. Ook veel Engelse biervakantiegangers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god ja, Dhaka, had ik ooit eens een stop-over van 24 u. Weet nog hoe iedereen staarde en je aanklampte alsof je Madonna was, rond de taxi aan de luchthaven verzamelden zich allemaal mensen rond de taxi die luidkeels kwamen bedelen, een moeder met baby op arm begon te bonzen op het raam.., Onderweg naar het hotel herinner ik me hoge vuren... Vond het allemaal nogal vreemd en best eng.



O ja, en Alice Springs in Australie. Heel rare, desperate sfeer daar... Had er ook een vreselijk hostel, dat hielp ook niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Alice Springs vond ik inderdaad ook niet geweldig, met name veel rondhangende dronken aboriginals, en daardoor uberhaupt een nare sfeer. Verder ook niet veel te doen of zien.



Overigens heb ik ook gemengde gevoelens over Uluru. Ik vond het een van de mooiste plekken die ik ooit gezien heb, maar tegelijk kwam dat gezeur over 'heilig' me heel snel de keel uit. Ik vind het prima als iets heilige grond is oid, maar dan moet je er voor kiezen om er geen toeristisch oord van te maken. Nu mocht ik wel veel betalen voor een overnachtig en toegang, maar zijn er nauwelijks toiletten, want ja, heilige grond. En ze maken wel reclame voor het beklimmen van de rots, maar het is levensgevaarlijk, want de voorzieningen zijn minimaal, want ja, heilig he. Wel een cultureel centrum maken, maar vrijwel alle echte mededelingen over de cultuur mag je niet weten, want ja, geheim en, je voelt hem al, heilig. Nogmaals, ik kan prima leven met iemand anders gewoonten, maar dit was zo'n bizar eenrichtingsverkeer. Aan de andere kant was het tegelijk ook zo ontzettend mooi qua natuur dat ik niemand af zou raden om er heen te gaan. Zolang je maar niet denkt erg cultureel bezig te gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb een minder leuke vakantie gehad in de Dominicaanse Republiek. Wordt door velen als een droombestemming gezien, wij vonden er niets aan.

Opdringerige bevolking. Ze begonnen al aan je haar te vlechten voor je goed en wel uit busje/taxi gestapt was. En was je er niet van gediend, dan kreeg je iets naar je hoofd gegooid.

Zelfs het hotelpersoneel bedelde om je sportschoenen. "Jij bent zó rijk in je eigen land, die schoenen kun je wel aan mij geven".

De service in het |(4-sterren!) hotel was slecht. Als er weer eens geen handdoeken waren en je belde naar de receptie. "No problem, in five minutes we will bring". NOT! Twee dagen!

Tijdens ons verblijf werd er een volkstelling gehouden. Die werd aangekondigd d.m.v. een briefje onder de deur door. We mochten drie dagen niet van het hotelterrein af. Heb me nog nooit zo in mijn bewegingsvrijheid beperkt gevoeld.



De uitstapjes die we wél konden maken waren erg leuk en prima verzorgd, in tegenstelling tot wat een andere forumster hier schreef.

En verder bleek de all-inclusive formule niets voor ons te zijn, maar dat ligt aan ons, niet aan het land.
Australië, lelijk land met kut mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij ook tegenviel was Los Angeles.

Een vieze, rommelige, erg drukke stad.

Als vanaf 150 km. afstand zag je een gelige damp van luchtvervuiling boven de stad hangen.

En overal lange, lange files.



Ook Miami viel tegen. Ben in de VS nog nooit vieze malls tegengekomen. Maar in Miami overal troep en half opgegeten fastfood op de grond. In de toiletten liep je tot je enkels in het nat.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, dat van Uluru. Had er ook wat gemengde gevoelens bij…

Maar inderdaad, prachtig om te zien, heel indrukwekkend en magisch. Het was pokkeduur allemaal, de vlucht, de overnachtingen, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb…



Haha, dat over de Dominicaanse Republiek. Ik kan me zo voorstellen hoe ik zou reageren als iemand ongevraagd mijn haar zou beginnen vlechten, en dat is niet toeschietelijk haha.



@ Rary: Vond jij dat van héél Australië? Ik vond nl Melbourne en Sydney, en omgevingen darrond, echt wel heel gaaf. Maar Western Australia vond ik dan weer helemaal niks. Dor en droog van landschap, en ruwe en ongecultiveerde mensen.



Nu ja, ik moet zeggen dat hoe meer ik reis hoe fantastischer ik (Noord-)Europa vind!!
Alle reacties Link kopieren
Lloret de Mar. Echt vreselijk niet, maar ik hoef er niet terug. Achteraf bezien viel er niet zoveel te beleven. Als je een 16-jarige comazuiper bent wel, maar niet als je veel liever wat moois van het land wilt gaan zien.
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Australië, meest overgewaardeerde bestemming waar ik geweest ben. Het is duur, de oostkust wordt overlopen door Britse 18-jarige backpackers, Sydney is nog wel redelijk (ik vond het wel een lelijke stad trouwens), maar er zijn veel leukere steden in bijv. Azië en veel mooiere steden in Zuid-Amerika en Europa. Qua natuur zijn er ook tig mooiere landen, die ook nog eens dichterbij liggen. Volgens mij is de afgelegen lokatie de enige reden waarom iedereen er heen wil, het land zelf kun je beter overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een heel leuke tijd gehad en blij dat ik het gezien heb, maar wel mee eens dat Australië beetje overroepen is.

De toeristische marketingmachine werkt er heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Los angeles vond ik niks, gelukkig kort gebleven en toen naar las Vegas gegaan
Alle reacties Link kopieren
Brussel vond ik verschrikkelijk. Grijze,lelijke stad
Zeeland. Ik ben er geboren en getogen maar ik krijg het altijd benauwd als ik er kom. Onder druk van een relatie het nog een tijdje in Middelburg geprobeerd "want dan woon je toch ook in een leuke stad?".



Geef mij maar Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Centerparcs, dat is echt niets voor mij
Alle reacties Link kopieren
Nooooit meer naar Turkije, waar dan ook.



Wij vonden het verschrikkelijk ook in " 5* hotels".
Lesbos..

Ooit geweest met m'n ouders en zusje, omdat het nogal last-minute was en alle drukkere eilanden al volgeboekt waren, maar vond er werkelijk geen hol aan.. Zooo saai en niks te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Coober Pedy, Australie. Vreselijk stadje. Loei heet, stoffig en we sliepen daar in een soort van bunker onder de grond.



Durban, Zuid-Afrika, vies en onveilig. Echt eens maar nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Gambia. Ik dacht dat ik na Turkije wel wat gewend was, maar dat sloeg echt alles..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar ook naar Gambia geweest (in combinatie met Senegal), maar daar hoef ik dus ook nooit meer naar terug! Ik kon nog niet eens de straat over, voelde me daar echt gevangen en werd er doodongelukkig van..
Alle reacties Link kopieren
Elizabeth2, ben heel benieuwd naar Krakau. Ik ken het Oosteuropese eten wel redelijk, in Rusland en Tsjechie is het net zo slecht, en dat heb ik ook overleefd. Wij gaan ook naar Auschwitz, twijfelde eerst even maar we vinden dat het niet mooest ontbreken.
Alle reacties Link kopieren
Elizabeth2, over Thailand.



Overal wordt gepropageerd dat ze zo vredelievend en conflictvermijdend zijn. Toen wij daar waren vond ik de mensen vreselijk opdringerig en helemaal niet zo lief. Als ze maar aan je kunnen verdienen. Op Phuket meerdere malen aangehouden door louche mannen op een brommer die ons cocaine wilde verkopen en je kwam niet van ze af. Ook verhalen gehoord van toeristen die gedrogeerd waren in het ov, en van hun spullen beroofd waren en wie weet wat nog meer. En Thailand staat natuurlijk bekend om zijn prostitutie en sextoerisme en ladyboys, en dat wisten we van tevoren, maar toch hebben we met name op Phuket ons er vreselijk aan gestoord, we zijn op een gegeven moment ook niet meer van het terrein van het resort afgegaan. We hoorden ook van andere hotelgasten dat je op het strand ook niet met rust gelaten werd door allerlei figuren. Nu kom je dat niet alleen in Thailand tegen maar als ze zeggen dat ze zo vredelievend en meegaand dan verwacht je toch wat anders.Maar ik ga er nooit meer heen.
Elizabeth 2, ik heb alleen de hele oostkust gedaan, en daarmee dus eens met Traveler.

Melbourne en Sydney, vond er echt geen reet aan.

Nu in Nieuw Zeeland en dat is wel prachtig en de bevolking zo lief en gastvrij! Heb de afgelopen 6 maanden zonder problemen met hele land rond gelift.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Thailand is toch anders

Tao en phangan geweest en daar gelukkig geen last van opdringerige louche thaien
Thailand en dan Phuket noemen... Dat is toch geen Thailand te noemen joh. Dat is net als dat je in Benidorm bent geweest en zegt dat Spanje een vreselijk land is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk van alle landen waar ik geweest ben wel de charme in. Al zou ik bv niet zo snel meer naar Toscane gaan. Met kleine baby enorm eind gereden om erachter te komen dat het net Zuid-Frankrijk is.



Australië vond ik geweldig, ik kan zo in Sydney wonen. Al zijn er stadjes waar ik niet nog een keer heen hoef. Alice Springs op 1e kerstdag is geen aanrader, het leek wel alsof het stadje uitgestorven was. En Townsville was ook zo'n troosteloos oord, geen fatsoenlijk restaurant te vinden dus uiteindelijk maar bij McDonalds gegeten.



Thailand vond ik heerlijk! Maar onze reis was ook georganiseerd door een local die echt de mooie plekjes wist. Geen last van opdringerigheid of vervelende Thai, het was echt een droom.



Stone Town op Zanzibar is in het regenseizoen niet zo'n goede keus. Beetje troosteloos allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat idee van als ze maar aan je kunnen verdienen had ik op ko phangan ook hoor... As in: aangeklampt worden voor massages, vervolgens vreselijk slechte amateuristische massages, in restaurants waar ze onvriendelijk waren, resorts waar een glimlach te veel was...



Verder ook vaak oneerlijkheid gemerkt in heel Thailand. Bvb taxichauffeurs die zeggen dat ze de weg kennen, maar dan duidelijk gaan zitten bellen om iem de weg te vragen, en een uur later ben je er dan nog niet ( traject v 10 min). Meermaals meegemaakt.

Of als je een resort wilt boeken en naar eventuele muziek informeert. Dan zeggen ze dat die er niet is. Vetvolgens lig je tot 5 u wakker van het gedreun...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven