Waarheen op zomervakantie?

13-04-2017 08:40 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips voor onze zomervakantie!



Dit wordt de eerste vakantie met mijn nieuwe vriend. We kunnen weg in de periode juli-augustus, in die tussenliggende periode.

Staan overal voor open, auto/vlieg, Europa/verre reis. Budget is maximaal 1500 p.p en we willen graag ongeveer 14 dagen.

We zouden graag een strandvakantie gecombineerd willen met een paar leuke uitstapjes, een leuke boulevard, leuke plekjes om 's avonds te vertoeven.

Hoor graag!
2 weken bali is echt kort. En de stranden vallen wel mee heb je zo gezien maar binnenland is wel veel te beleven en idd t eten is erg lekker en goedkoop budget van 75.00 per dag voor eten drinken leuke dingen doen is genoeg. Huur scooter ipv privé chauffeur. Met scooter bali verkennen is echt fantastisch
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 13 april 2017 @ 09:43:

[...]



Ik kan het me zo slecht voorstellen, dat je echt geen idee hebt waar je heen zou moeten. Je hebt toch wel bestemmingen waar je graag eens zou willen kijken? Of landen waarvan je bij voorbaat zegt: neuh, liever niet.

Geldt niet alleen voor dit topic hoor, de hele afdeling Reizen staat er vol mee.Je kent toch niet alles? Misschien heeft iemand ergens anders een heel positieve ervaring waar jij nooit aan gedacht zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Noord Korea
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Tropical Islands Resort, Krausnick, Duitsland

Overnachten in luxe vakantieresort, gelegen aan een tropisch strand met een azuurblauwe zee. Het kan, op een paar honderd kilometer afstand van Amsterdam! In Krausnick, Duitsland staat het grootse tropisch zwembad ter wereld. Alhoewel.. dit tropische zwembad is zó groot, dat je het eigenlijk niet meer met een 'gewoon' tropisch zwembad kunt vergelijken. Met een overkapping van 360 meter lang, 210 meter breed en 1107 meter hoog is het Tropical Islands Resort een heuse overkapte badplaats! Bron: Tropical Islands Resort / Wikimedia CommonsBron: Tropical Islands Resort / Wikimedia CommonsIn de hal bevinden zich onder andere een een 'binnenzee' van 4400 vierkante meter, een heus zandstrand van 200 meter lang, een dorp én een regenwoud met 600 verschillende plantensoorten. Naast een verblijf in het resort kan je ook in een tent in de koepel overnachten. Dus, wie geen zin heeft in een lange vliegreis, rijdt gewoon naar Duitsland! Bijkomend voordeel: Je hoeft geen inentingen te halen, en je loopt gegarandeerd geen zonnesteek op.



Blood Falls, Victoria Land, Antarctica

Bron: Mike Martoccia / Wikimedia CommonsBron: Mike Martoccia / Wikimedia CommonsWie avontuurlijk genoeg is om af te reizen naar Antarctica, kan daar de Blood Falls bezichtigen. Dit is een bevroren, bloedrode waterval die fel af steekt tegen een witte gletscher. Deze 'bloedwaterval' wordt veroorzaakt door een bron die onder de gletscher ligt. Het water in de bron bevat veel ijzer en zout. Daardoor treedt er een chemische reactie op, waarmee dit water zijn kenmerkende rode kleur krijgt. Resultaat, een bizar natuurfenomeen dat nog het meest aan de film The Shining doet deken. Dit bizarre gezicht is typerend voor de haast buitenaardse omgeving. De nabijgelegen valleien zijn zo droog en dor, dat dieren die er sterven, nooit ontbinden. De plek ligt dan ook bezaaid met gemummificeerde dierenresten. Bijzonder, maar gezellig is anders...



Pripyat, Oekraine

Veel mensen kennen dit spookstadje in de buurt van Tsjernobyl al. Het stadje werd in een klap wereldberoemd door de kernramp op 26 april 1986. Sinds een aantal jaren geniet de stad een groeiende populariteit bij toeristen. En dat is op zijn minste best bizar. Een onbewoonbare, radioactieve spookstad, dat is niet eerste waar je aan denkt bij het plannen van een leuk dagje uit! Bron: Diana Markosian / Wikimedia CommonsBron: Diana Markosian / Wikimedia Commons Toch zijn er veel mensen die de unheimische sfeer van het stadje juist interessant vinden. Er is onder andere een vervallen en overwoekerd pretpark, overal liggen gasmaskers, en in de gebouwen slingert achtergelaten kinderspeelgoed rond. Wat dat betreft kunnen liefhebbers van een spooky, post-apocalyptisch sfeertje hun hart ophalen. Verschillende organisaties bieden rondleidingen door de stad aan.



De hellepoort, Derweze, Turkmenistan

De hel een verzinsel? In Turkmenistan denken ze er anders over! Daar kun je de poort naar de hel gewoon bezoeken. De 'deur naar de hel' is een gapend gat van wel 70 meter in doorsnee, gevuld met kokende modder en oranje vlammen. Om deze hellepoort hangt een doordringende zwavelgeur... Deze hellepoort is ooit ontstaan toen Sovjet-wetenschappers op zoek waren naar aardgas. Zij haalden een grote hoeveelheid gas uit een ondergrondse grot. De grot stortte in en liet een gapend gat achter. De wetenschappers waren bang dat ontsnappend gas uit deze grot de omwonenden in gevaar zouden brengen. Ze besloten het gas aan te steken, in de hoop dat het gas in een paar dagen zou verbranden. Dat pakte helaas anders uit. Anno 2014 brandt het gat nog steeds. Pluspuntje voor de omwonenden: het gat is nu een heuse trekpleister geworden. Elk nadeel heb z'n voordeel, zullen we maar zeggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Centralia, Pennsylvania, VS

Centralia, was ooit een welvarende mijnstad. Deze stad is door een in 1962 ontstane mijnbrand in een creepy spookstad veranderd. Meer dan een halve eeuw later woedt deze brand nog steeds! In het begin hadden de bewoners en autoriteiten nog niet door hoe gevaarlijk de brand was. Maar toen de plaatselijke pomphouder ontdekte dat de benzine in zijn ondergrondse tank 78 graden was, en er spontaan gaten in de grond begonnen te vallen, werd toch maar tot evacuatie besloten. Tegenwoordig is Centralia grotendeels verlaten. Het asfalt van sommige wegen voelt warm aan. Op sommige plaatsen, zoals het kerkhof op de heuveltop, komt er rook uit de grond.. Verlaten stadjes zijn op zichzelf al spookachtig, maar deze ondergrondse mijnbrand schept helemaal een enge sfeer. Geen wonder dan ook dat diverse horrorfilms op dit stadje gebaseerd zijn, zoals de filmadaptatie van het computerspelletje Silent Hill. Niet voor mensen met een zwak hart!



Isla de las Munecas, Mexico

Ten zuiden van Mexico Stad, in het meer Xochimilco ligt een bijzonder eilandje. Het eilandje heet Isla de las Munecas, wat 'poppeneiland' betekent. De bomen op dit eilandje zijn versierd met honderden poppen. De poppen werden opgehangen door een plaatselijke zonderling, die op het eiland woonde. Naar eigen zeggen deed hij dit om de geest van een verdronken meisje gerust te stellen. Bron: Esparta Palma / Wikimedia CommonsBron: Esparta Palma / Wikimedia CommonsDe kluizenaar en zijn eilandje verworven zo lokale bekendheid. In 2001 overleed de kluizenaar. Nog steeds doen er allerlei verhalen de ronde over zijn dood. Het bizarre, spookachtige poppeneilandje is nu tot een heuse attractie verworden. Het is maar wat je leuk vindt...



Bron: Interfase / Wikimedia CommonsBron: Interfase / Wikimedia Commons

Neft Da?lari, Azerbeidzjan

Technisch gezien ligt de stad Neft Da?lari niet in Azerbeidzjan. Deze stad bevindt zich namelijk op zee! De stad is ooit gebouwd door de Sovjet-Unie, om olie te winnen in de Kaspische zee. De stad bestaat uit een systeem van boorplatforms, die door bruggen met elkaar verbonden zijn. De totale lengte van de bruggen bedraagt zo'n 200 kilometer. Op sommige platforms staan complete appartementenblokken. Ook zijn er een bakkerij, een school en een bibliotheek te vinden. De werknemers van het platform konden zelfs een filmpje pakken in de plaatselijke bioscoop! Terwijl anno 2014 de meeste plannen voor wonen op zee nog toekomstvisioenen zijn, hadden de Sovjets dus al meer dan 50 jaar lang een complete, bloeiende stad op zee. Dat mag met recht bijzonder heten. Daarom staat deze bijzondere bestemming op nummer één.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.momondo.nl/ins ... kantie-bestemmingen-2016/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bgb mooie tips
Alle reacties Link kopieren
http://www.27vakantiedagen.nl/europa/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 13 april 2017 @ 09:43:

[...]



Ik kan het me zo slecht voorstellen, dat je echt geen idee hebt waar je heen zou moeten. Je hebt toch wel bestemmingen waar je graag eens zou willen kijken? Of landen waarvan je bij voorbaat zegt: neuh, liever niet.

Geldt niet alleen voor dit topic hoor, de hele afdeling Reizen staat er vol mee.Ja ik snap het ook niet zo goed. Ik denk dat het die mensen niet zoveel uitmaakt waar ze zijn of hoe de sfeer en het eten daar zijn, als de zon maar schijnt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
https://supertrips.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij valt de officiële zomervakantie dit jaar laat, dus vermijd die en ga begin juli weg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 13 april 2017 @ 10:06:

[...]





En vaak in de middeleeuwen of nowhere.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 14 april 2017 @ 10:09:

[...]





Ja ik snap het ook niet zo goed. Ik denk dat het die mensen niet zoveel uitmaakt waar ze zijn of hoe de sfeer en het eten daar zijn, als de zon maar schijnt.Nou vind ik ook zowat elk land leuk, maar ik heb dan per keer wel een voorkeur voor veraf, of dichtbij, goedkoop, of " het mag gerust wat kosten " , gemakkelijk bereisbaar of " we hebben de tijd " , ik wil natuur zien of ik wil cultuur ( dat eigenlijk nooit ) , etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 14 april 2017 @ 10:09:

[...]





Ja ik snap het ook niet zo goed. Ik denk dat het die mensen niet zoveel uitmaakt waar ze zijn of hoe de sfeer en het eten daar zijn, als de zon maar schijnt.Ja ik snap dat ook niet. Elke badplaats volstaat dan toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oki-dokie schreef op 13 april 2017 @ 09:05:

Ik ben afgelopen jaar naar Cran Canaria geweest!





Ik denk dat je Cran Ganaria bedoelt. Of was het nou Gran Canaria?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Anne- Marie, kun je niet beter vragen aan iemand die jou kent, en die jij kent en waarvan je weet dat die een beetje dezelfde dingen leuk vindt als jullie, of hij of zij nog tips heeft?

Ik kan wel iets aanraden wat ik heel leuk vond, maar misschien ben ik een stuk sportiever, alternatiever, mondainer, snobistischer, wereldvreemder, cultuurminnender, natuurfreakeriger dan jij bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2017 @ 10:13:

[...]



Nou vind ik ook zowat elk land leuk, maar ik heb dan per keer wel een voorkeur voor veraf, of dichtbij, goedkoop, of " het mag gerust wat kosten " , gemakkelijk bereisbaar of " we hebben de tijd " , ik wil natuur zien of ik wil cultuur ( dat eigenlijk nooit ) , etc.



Ja ik ook. En voorkeur voor een land, sfeer, cultuur, type eten, taal. En een 'makkelijk' veilig land of een wat avontuurlijkere vakantie. En zin in een road trip of juist vliegen en/of openbaar vervoer.

..

quote:dolfje schreef op 13 april 2017 @ 11:12:

Ik heb het in meer van dit soort topics al eens gezegd maar boek een vlucht naar bv Malaga en huur een auto en ga Andalusie verkennen.Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat we deze TO niet moeten aanraden ter plekke een auto te huren. Als je al niet eens een bestemming kunt bedenken, ben je dan wel assertief en snugger genoeg om in een vreemd land een huurauto te regelen en te rijden?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 14 april 2017 @ 10:20:

[...]





Ja ik ook. En voorkeur voor een land, sfeer, cultuur, type eten, taal. En een 'makkelijk' veilig land of een wat avontuurlijkere vakantie. En zin in een road trip of juist vliegen en/of openbaar vervoer.



Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat we deze TO niet moeten aanraden ter plekke een auto te huren. Als je al niet eens een bestemming kunt bedenken, ben je dan wel assertief en snugger genoeg om in een vreemd land een huurauto te regelen en te rijden?Je kunt natuurlijk prima vanuit je luie stoel een fly and drive vakantie boeken bij bijv. TUI. Hele leuke bestemmingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie allemaal aanraders voor streken waar het in juli/augustus een graadje of 40-45 wordt overdag. Andalusië, Italië... Kan je daar tegen, Anne-Marie1990?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hahaha goeie tips Blijfgewoonbianca.



Oké mijn persoonlijke aanrader: ga naar de Dordogne in Frankrijk, neem een tent en kampeerspullen mee. Boek een meerdaagse kanotrip. Je neemt dan je tent en spullen voor een paar dagen mee in een waterdichte bidon in die kano (of kayak, ik kan dat nooit uit elkaar houden... ik bedoel in ieder geval zo'n open indianenboot). Op het water is het lekker wat koeler en je doet nog wat sportiefs ook. Leuk je weg vinden door de stroomversnellinkjes. Onderweg kom je langs campings waar je dan overnacht. De organisatie waar je het boekt, brengt de rest van je spullen naar het eindpunt. Hier is bijvoorbeeld een 9-daagse tocht maar ik heb een paar keer een 4-daagse gedaan. http://www.oppad.nl/?best ... -de-dordogne-in-frankrijk
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Anne-marie1990 schreef op 14 april 2017 @ 10:16:

Bedankt voor jullie reacties!En dat is alles wat je te melden hebt? Nou graag gedaan hoor..
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Sevilla in augustus, je zal van smelten.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 14 april 2017 @ 10:31:

Hahaha goeie tips Blijfgewoonbianca.



Oké mijn persoonlijke aanrader: ga naar de Dordogne in Frankrijk, neem een tent en kampeerspullen mee. Boek een meerdaagse kanotrip. Je neemt dan je tent en spullen voor een paar dagen mee in een waterdichte bidon in die kano (of kayak, ik kan dat nooit uit elkaar houden... ik bedoel in ieder geval zo'n open indianenboot). Op het water is het lekker wat koeler en je doet nog wat sportiefs ook. Leuk je weg vinden door de stroomversnellinkjes. Onderweg kom je langs campings waar je dan overnacht. De organisatie waar je het boekt, brengt de rest van je spullen naar het eindpunt. Hier is bijvoorbeeld een 9-daagse tocht maar ik heb een paar keer een 4-daagse gedaan. http://www.oppad.nl/?best ... -de-dordogne-in-frankrijk



Nog koeler? Dan kan de winterjas mee.



Wat heb ik daar rotweer gehad in het hoogseizoen. Koud en nat.



Overigens las ik hier ook iets over 40-45 graden in Italië: dat is redelijk overdreven. Het is warm, zo niet heet. Maar 40-45 graden is wel heel extreem.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer de hele maand juli in Rome gezeten. 4 weken lang elke dag 40 graden. Niet te harden. Ik douchte twee keer per dag met koud water. In de tropen is het lekkerder, daar blijft het steken bij 30 graden.



En in Sevilla (Spanje) in de herfst hoorde ik van de Spanjaarden die er woonden, dat het daar in de zomer dagenlang 50 graden was geweest (in de middag... 's avonds koelde het misschien af naar 35 graden).

In de herfst was het ook nog een graad of 36 's middags.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven