Wat aan Koreaanse vriendin laten zien in Nederland?

20-03-2017 10:15 62 berichten
Binnenkort (begin mei) komt een Zuid-Koreaanse vriendin voor een weekje naar Nederland. Ze heeft al een reis naar Parijs en plakt dit er aan, voornamelijk om mij en een andere vriendin te zien.



Nu ben ik natuurlijk een Nederlander en is alles in Nederland "normaal". Wat zijn leuke dingen om te doen in Nederland voor iemand van een andere cultuur?



Ze blijft slapen bij mij of die andere vriendin in het zuiden (Maastricht). Daar kunnen we ook wel een dag vertoeven (shoppen, cultuur etc.). Valkenburg lijkt ons ook wel leuk voor een middag. Maar we willen natuurlijk niet de hele week in het zuiden blijven. We gaan sowieso een dag naar Keukenhof (wil ze zelf) en de laatste twee dagen zijn we rond Amsterdam (hotel). Amsterdam heeft ze al deels gezien, twee jaar geleden nam ze een lange lay-over.



O ja, we hebben niet een super ruim budget!



Wie heeft er goede tips?
De zaanse schans?

Madurodam en scheveningen?

Giethoorn (schijnt het venetie van het noorden te zijn)?
Alle reacties Link kopieren
Er gaan altijd busladingen vol naar de Zaanse Schans, is best leuk om eens te doen. Dichtbij Amsterdam.

Fotos Zaanse Schans
Alle reacties Link kopieren
Openluchtmuseum in Arnhem. Kneuterig maar leuk.

Dagje Rotterdam. Markthal, rondvaart in de havens, Euromast.

Als het weer meezit misschien naar het strand?
Ze schijnen giethoorn echt helemaal fantastisch te vinden
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam een drankje doen bij Brouwerij 't IJ. Eventueel Zaanse Schans?



Fiets huren in Amsterdam en een stuk over de grachten fietsen. Je kan ook een bootje huren bij bijvoorbeeld Mokum boot verhuur (niet zo duur - ik heb geen aandelen ) en echt veel leuker dan een rondvaart. Lunchen ergens aan de Amstel zoals de Ysbreker wellicht (heerlijke garnalenkroketten!!) Veel plezier!
De Zaanse Schans is natuurlijk wel overduidelijk heel Nederlands Die gaat op het lijstje als ze het leuk vindt (en als het mooi weer is).



Giethoorn lijkt me heel leuk, maar is vanaf het zuiden bijna niet te doen met de trein. Keukenhof doen we trouwens waarschijnlijk een van de laatste twee dagen, als we rond Amsterdam zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ze er in geïnteresseerd is, zijn de Deltawerken ook altijd heel leuk, maar wel een eindje rijden.

Veel buitenlanders willen ook naar Gouda omdat ze de kaas kennen, maar misschien is de kaasmarkt in Alkmaar dan leuker.
Het Rijksmuseum.
quote:vivapimpelmees schreef op 20 maart 2017 @ 10:19:

Openluchtmuseum in Arnhem. Kneuterig maar leuk.

Dagje Rotterdam. Markthal, rondvaart in de havens, Euromast.

Als het weer meezit misschien naar het strand?



O ja, het openluchtmuseum! Vind ik zelfs nog leuk

Ze komt zelf van strandgebied dus niet per se iets dat we moeten zien. Is vanaf het zuiden ook weer best ver voor een dagje 'niksen'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er even vanuit dat jullie een auto hebben??



In plaats van de Zaanse Schans zou je ook Kinderdijk kunnen overwegen. Ook daar kun je een molen bezoeken. Vanuit Rotterdam kun je er met een boot heen.



Op de Zaanse Schans is wel wat meer te doen zoals ook een klompenmakerij geloof ik, een winkeltje en nog wat 'crafts'. (Zie de website. Niet elk winkeltje / demonstratie is elke dag open.) Maar al die molens stonden oorspronkelijk helemaal niet daar, zijn allemaal verhuisd daarheen, speciaal om een toeristische trekpleister te maken. Misschien is dat nog een reden om toch voor Kinderdijk te kiezen, wat wel 'oorspronkelijk' is.



Buitenlanders vinden vaak ook Madurodam fantastisch.



En ja Giethoorn, mij lijkt het niks, het is maar klein en het schijnt tegenwoordig dus superdruk te zijn met toeristen. Dan kan je net zo goed vanaf Amsterdam naar Marken en Edam gaan, vooral als je met de auto bent.



Onderweg naar het noorden is ook Thorn natuurlijk hartstikke mooi. En Den Bosch.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Keukenhof
geneet van 't laeve
Delft!
Alle reacties Link kopieren
Als je toch in Amsterdam bent, kun je naar Edam gaan voor pittoresk stadje enzo - en eventueel naar Volendam om in kostuum op de foto te gaan?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Wat ook leuk kan zijn voor niet-Europeanen is een kasteel, aangezien die toch heel anders zijn dan in andere werelddelen.

Bijvoorbeeld: de Haar, Muiderslot, Loevestein...
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 10:31:

[...]





O ja, het openluchtmuseum! Vind ik zelfs nog leuk

Ze komt zelf van strandgebied dus niet per se iets dat we moeten zien. Is vanaf het zuiden ook weer best ver voor een dagje 'niksen'.Voor strand dacht ik Scheveningen, combineren met Madurodam, dan ben je er toch. En in Madurdam ben je geen dag zoet.
Alle reacties Link kopieren
En dan in Den Haag ook naar het Mauritshuis, als ze van kunst en de oude meesters houdt. Of naar het Escher huis, als ze van zijn werk houdt.

En om het dan nog een beetje betaalbaar te houden, op Scheveningen een vissie eten, of pannenkoeken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, vanuit Maastricht... de kathedraal in Aken is ook indrukwekkend. Zeker voor iemand die geen kathedralen gewend is. En Aken vind ik verder ook best leuk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Dank voor de tips! Koreanen (vriendin ook) houden over het algemeen van lekker/mooi opgemaakt/apart eten. Iemand tips voor betaalbare tentjes?
Alkmaar? Die kaasmarkt vinden ze altijd leuk en in het stadje kun je best leuk shoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2017 @ 10:54:

Trouwens, vanuit Maastricht... de kathedraal in Aken is ook indrukwekkend. Zeker voor iemand die geen kathedralen gewend is. En Aken vind ik verder ook best leuk.Anders onderweg de St. Jan in Den Bosch.
quote:AnAppleADay schreef op 20 maart 2017 @ 10:50:

Wat ook leuk kan zijn voor niet-Europeanen is een kasteel, aangezien die toch heel anders zijn dan in andere werelddelen.

Bijvoorbeeld: de Haar, Muiderslot, Loevestein...Daar zaten we inderdaad ook al aan te denken!
Alle reacties Link kopieren
Volendam en dan een foto in klederdracht
Valkenburg vind ik een verschrikking. Daar zou ik niet helemaal naartoe rijden voor een middagje, dan zijn er echt wel leukere plaatsen te verzinnen.



sorry slecht gelezen. Ga dan naar Aken, mooie stad.
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2017 @ 10:54:

Trouwens, vanuit Maastricht... de kathedraal in Aken is ook indrukwekkend. Zeker voor iemand die geen kathedralen gewend is. En Aken vind ik verder ook best leuk.Aken is inderdaad makkelijk te bereiken, maar ze komt wel net uit Parijs waar ook genoeg grote kerken etc. zijn. Die hadden we eigenlijk alweer van de lijst geschrapt. Wel leuk als ze ook even naar Duitsland wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven