Wat aan Koreaanse vriendin laten zien in Nederland?

20-03-2017 10:15 62 berichten
Binnenkort (begin mei) komt een Zuid-Koreaanse vriendin voor een weekje naar Nederland. Ze heeft al een reis naar Parijs en plakt dit er aan, voornamelijk om mij en een andere vriendin te zien.



Nu ben ik natuurlijk een Nederlander en is alles in Nederland "normaal". Wat zijn leuke dingen om te doen in Nederland voor iemand van een andere cultuur?



Ze blijft slapen bij mij of die andere vriendin in het zuiden (Maastricht). Daar kunnen we ook wel een dag vertoeven (shoppen, cultuur etc.). Valkenburg lijkt ons ook wel leuk voor een middag. Maar we willen natuurlijk niet de hele week in het zuiden blijven. We gaan sowieso een dag naar Keukenhof (wil ze zelf) en de laatste twee dagen zijn we rond Amsterdam (hotel). Amsterdam heeft ze al deels gezien, twee jaar geleden nam ze een lange lay-over.



O ja, we hebben niet een super ruim budget!



Wie heeft er goede tips?
quote:forsyth schreef op 20 maart 2017 @ 10:59:

Valkenburg vind ik een verschrikking. Daar zou ik niet helemaal naartoe rijden voor een middagje, dan zijn er echt wel leukere plaatsen te verzinnen.We kunnen praktisch naar Valkenburg kruipen, dus we hoeven er niet helemaal naartoe te rijden
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 10:55:

Dank voor de tips! Koreanen (vriendin ook) houden over het algemeen van lekker/mooi opgemaakt/apart eten. Iemand tips voor betaalbare tentjes?



Misschien is het leuk om dan asperges te gaan eten, je zit dan midden in het seizoen en het is super Nederlands.

In Brabant zijn er op meerdere plekken pop-up restaurants rondom asperges.

Als je googled op 'asperges in het veld/akker' vind je er een aantal.
quote:AnAppleADay schreef op 20 maart 2017 @ 11:02:

[...]





Misschien is het leuk om dan asperges te gaan eten, je zit dan midden in het seizoen en het is super Nederlands.

In Brabant zijn er op meerdere plekken pop-up restaurants rondom asperges.

Als je googled op 'asperges in het veld' vind je er een aantal.Goed idee! In Limburg ook meer dan genoeg asperges.
Bij chateau Neercanne is een wijnkelder in de mergelgrotten waar je de handtekeningen van de onderhandelaars van het verdrag van de Maastricht kunt vinden. Julie hebben toch iets gestudeerd in die richting? Ik weet niet of je bij CN alleen een wijntje kunt doen, daar zou je even naar moeten informeren. Wel echt de moeite waard.



Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 20 maart 2017 @ 10:19:

Ze schijnen giethoorn echt helemaal fantastisch te vinden



Ja, bizar hé.



Strand lijkt mij wel de moeite waard om te laten zien. Scheveningen of ergens in Noord-Holland?
Als ze van wandelen houdt en het mooi weer is, zou je een deel van de stelling van Amsterdam kunnen doen? Naarden-vesting is misschien ook leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 10:59:

[...]





Aken is inderdaad makkelijk te bereiken, maar ze komt wel net uit Parijs waar ook genoeg grote kerken etc. zijn. Die hadden we eigenlijk alweer van de lijst geschrapt. Wel leuk als ze ook even naar Duitsland wil.Nijmegen combineren met Kleve?
Alle reacties Link kopieren
Als je toch naar de Zaanse schans gaat, zou ik het ook combineren met een bezoekje aan marken/ Edam/ Volendam en of Monnickendam.



In Edam kan je heel leuk eten bij 'het geheim van Edam'. Meergangenmenu die voor je wordt samengesteld met bijzondere creaties. Alles wordt heel leuk uitgelegd door de ober. Je moet wel van tevoren reserveren!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Een kleinere plaats dan Amsterdam met historie, zoals Delft, Gouda of Dordrecht.

De Deltawerken zoals de Oosterscheldekering of de Maeslantkering.

Een kasteel vind ik ook een goed idee. Zoiets hebben ze in Azie niet.

En molens natuurlijk.

Mosselen of oesters eten in Zeeland, te combineren met de Oosterscheldekering.

Haring happen in Vlaardingen of Maassluis, te combineren met Maeslantkering, Rotterdam en Kinderdijk.
Alle reacties Link kopieren
3 landen punt, zuid Korea grenst alleen aan noord Korea. Het princiepe om zo over de grens om zo over de grens te stappen is ontzettend fascinerend voor Koreanen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Ik zal eens met vriendin gaan overleggen wat ze allemaal wil! Ik zie al heel veel leuke dingen voorbij komen die we nooit allemaal kunnen doen



Tips voor eten/drinken hoor ik wel nog graag! We gaan sowieso pannenkoeken, zuurvlees en asperges eten. Waarschijnlijk koken we ook een aantal avonden zelf.
Als het Openluchtmuseum in Arnhem niet in het reisschema past, is het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen een prima alternatief.

Bij de Zaanse Schans is het koekjesmuseum van Verkade leuk.
Alle reacties Link kopieren
In Giethoorn komen gigantisch veel Chinezen omdat Giethoorn in China heel erg gepromoot wordt. Koreanen weten niets van Giethoorn.



Al eerder genoemd: de molens bij Kinderdijk is echt een aanrader. Je kunt daar fietsen huren en langs de molens fietsen, en heel veel selfies maken, met molen op de achtergrond, daar zijn Koreanen gek op.



In Gorinchem is het Hendrick Hamelmuseum. Koreanen leren op school over Hendrick Hamel, die tijdens de VOC op weg naar Decima in Japan schipbreuk leed en jarenlang in Korea leefde. Hij was de eerste geschiedschrijver van Korea, hij beschreef het leven van alledag.



Ook leuk voor Koreanen: het Yi Jun Peace museum in Den Haag, een piepklein museumpje in het 'Chinatown' van Den Haag (Wagenstraat) over een in Korea beroemde held die door de keizer naar Den Haag werd gestuurd en daar helaas overleed.



Daar vlak bij is een goed en betaalbaar Koreaans restaurant aan het Rabbijn Maarssenplein, met daartegenover een Koreaans winkeltje.
Alle reacties Link kopieren
Qua eten: simpele poffertjes, in het Openluchtmuseum zit een leuke tent hiervoor. Visje in Scheveningen.

Als je zelf kookt: gourmetten!!
Alle reacties Link kopieren
En ineens ging er een lichtje branden waarom Giethoorn op de digitale kaart stond in een aziatisch vliegtuig.

We vroegen ons het toen al af, waarom Giethoorn?
In Amsterdam moet je echt naar cafe Het Elfde Gebod op de Zeedijk of naar In t Aepjen een paar deuren verderop. Grote selectie (Nederlandse) biertjes en oergezellige tapijtjes op de tafels. In t Aepjen is al eeuwenlang een kroeg.
Verse haring met uitjes mag natuurlijk ook niet ontbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 20 maart 2017 @ 11:39:

Verse haring met uitjes mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Ha ha, Koreanen zullen dat wellicht waarderen, zij eten zelf ook rauwe - soms nog bewegende - vis, en die vriendin woont in een kustplaats dus dan eet ze dat zeker wel.

Andere buitenlanders gruwen daarvan; ik heb eens Australische vrienden laten zien hoe wij een harinkje happen, ze gingen bijna over hun nek van het idee dat ik met smaak mijn tanden zette in een rauwe vis ......
Gratis te doen in Amsterdam: Begijnhof en de Schuttersgalerij

http://www.amsterdam.info/museums/civic-guards-gallery/
Alle reacties Link kopieren
Een verse warme stroopwafel op de markt halen is ook typisch Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam rondvaart boot, volendam zaanseschans keukenhof... als het een beetje lekker weer is het strand... opoenlucht museum ....

of één van de vele museums in amsterdam ... houd alleen rekening mee dat het daar altijd heeeeeel druk is ....
En er gaat toch niets boven een simpel krentenbolletje met oude kaas
Keukenhof en Delft.
quote:eric48 schreef op 20 maart 2017 @ 12:11:

Amsterdam rondvaart boot, volendam zaanseschans keukenhof... als het een beetje lekker weer is het strand... opoenlucht museum ....

of één van de vele museums in amsterdam ... houd alleen rekening mee dat het daar altijd heeeeeel druk is ....Volendam is helemaal niets aan voor toeristen. De kaasboerderij van henri willig in Katwoude daarentegen kan leuk zijn voor toeristen.
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 20 maart 2017 @ 11:09:

Als je toch naar de Zaanse schans gaat, zou ik het ook combineren met een bezoekje aan marken/ Edam/ Volendam en of Monnickendam.



In Edam kan je heel leuk eten bij 'het geheim van Edam'. Meergangenmenu die voor je wordt samengesteld met bijzondere creaties. Alles wordt heel leuk uitgelegd door de ober. Je moet wel van tevoren reserveren!



Met openbaar vervoer zijn Zaanse Schans en die andere plaatjes lastig te combineren. Dan moet je tussendoor weer terug naar Amsterdam.

Wel hadden ze vorig jaar in de zomermaanden een speciale buslijn in het leven geroepen die die twee uithoeken wél combineerden. Houd de site van Connexxion even in de gaten, of en wanneer die speciale toeristenlijn weer gaat rijden.



Een andere optie is om het als dure georganiseerde bustour te boeken (bij Tours & Tickets), dan word je in 5,5 uur langs al die plekken gejakkerd, met een grote groep.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven