Wat geven jullie (gezinnen met kinderen) uit aan vakantie?

29-11-2013 17:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zomaar eens benieuwd wat andere gezinnen met kinderen uitgeven aan op vakantie gaan.



Wat gaan jullie doen, wanneer, voor hoel lang en wat kost dat dan ?



Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwschierigheid alvast!
Volgens mij is het goed gebruik dat de TO het als eerste vertelt. Daarna wil ik het wel delen hoor
Wij gaan meestal naar een camping, wil dan voor 600 euro klaar zijn. Op vakantie geven we ong 100 euro per dag uit.
Alle reacties Link kopieren
Veel. Ook nu ze al lang niet meer meegaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wij kamperen in de zomer. 3 weken is dan tussen de 700 en 900 euro. 2 x tanken is 160 euro en we geven per dag ong 100 euro uit.



Dus ong 3000 euro voor 3 weken met 5 personen en hond.
Alle reacties Link kopieren
Nou het liefst niet veel, maar dat lukt niet altijd.



Wij moeten in het hoogseizoen op vakantie en huren een bungalow/chalet/huisje en het totaalbedrag valt mij altijd vies tegen. Ik vind kamperen alleen leuk als we naar een lekker warm land vertrekken en dat zit er dit jaar niet in.



Heb al gekeken voor het komende jaar en 800/900 euro voor een weekje weg is blijkbaar een normaal bedrag.

Vorig jaar heb ik 700 euro voor een week weg uitgegeven, wij geven op vakantie zelf niet veel meer uit. Denk zo'n 300 euro; eten voor de hele week, uitjes en 2x een terrasje.

Dus iets huren is duur, maar op vakantie zelf houden we ons in .
het ligt er natuurlijk aan in welke vakantie, accommodatie en hoe lang, wat je kwijt bent ;)



wij pakken altijd een bungalow op een park met zwembad en rekenen daarnaast op al gauw 100 per dag aan uitgaven

dan gaan we met 2 volwassenen, 1 kind

moet ik er wel bij zeggen dat ik in zo'n vakantie geen zin heb te koken / op geld te letten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan meestal 2 weken naar de zon, vliegvakantie all inclusive. Staat 2500 voor vast nu, zal nog wel wat bij moeten. Weet nog niet waar we heen gaan volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ow zomervakantie dus.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel. Maar we reizen graag en geld daaraan besteden is dus alles behalve erg. 5000 tot 10000euro per jaar, afgelopen jaar een uitschieter van bijna 20000.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven met onze vier kinderen 3000,00 uit voor drie weken kamperen in Frankrijk. Dat is inclusief alle kosten.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar 3 weken naar Turkije, we hebben 2 kinderen en waren incl. Vluchten (ook extra binnenlandse vluchten), autohuur, eten/drinken zakgeld iets van 4000 euro kwijt. We waren 1 week bij familie, 1 week in appartement aan de kust en 1 week in huis van vrienden in andere kustplaats. Was een leuke vakantie, maar vond het wel veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan elk jaar in ieder geval naar Turkije, een week in de stad, en een ruime week aan de kust. We verblijven dan in het (zomer)huis van mans familie. Kost ons dus tickets (rond de 1000 euro) en autohuur (rond de 400/500 euro). Verder zijn we niet zoveel kwijt, zeg 50 euro per dag, inclusief benzine, af en toe uit eten en wat aankopen hier en daar.



Verder gaan we ook nog 1 a 2 weken naar Zeeland, huisje van mijn familie. Kost alleen benzine, eten moeten we thuis ook en met kleine kinderen uit eten/terrasje zitten kan maar beperkt dus zeg maar ook maar 50 euro per dag.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Wij kramperen meestal en zitten op ongeveer 100 euro per deag. Tol, benzine, stageld en heel veel uit eten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan meestal 2 weken in een stacaravan in het zuiden van Europa. Dat kost ongeveer 1500,- daar geven we dan ook nog ongeveer dat bedrag uit.



We hebben besloten om 1 keer in de vijf jaar een verre reis te maken (steeds als we weer 5 jaar langer getrouwd zijn). Dat doen we komend jaar voor het eerst. bedrag zal dan tussen de 5000 en 10000 uitkomen afhankelijk van wat we gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij kamperen in zuid Frankrijk en zijn in totaal ongeveer 3000 euro kwijt voor drie weken vakantie met twee volwassenen en drie kinderen. Dit is inclusief benzine, tol, camping, uitstapjes en eten.
Alle reacties Link kopieren
¤1500 tot ¤2500 voor de zomervakantie (kamperen) en ¤500 voor een korte vakantie in mei.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
3 weken azie, 2 volwassenen 1 kind ik geloof iets van 6000 euro, inkl alles o.a auto met chauffeur.



Midweek cp, 200 euro Eten daar valt niet onder vakantie budget, dat moeten we thuis ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ook tussen de 5.000 en 10.000 euro per jaar voor alle reisjes/weekendjes

Maar dat zijn er ook veel. En ook ver. Dit jaar zullen we eerder tegen de 10.000 uitkomen. Volgend jaar plannen we in de zomer geen heel verre reis dus geen dure tickets voor vier. Dat zal een paar duizend euro schelen. Tenzij er nog een verre, kortere trip tussenkomt natuurlijk.

Maar reizen is voor ons echt belangrijk dus hoe meer geld we eraan uit kunnen geven, hoe beter,
Alle reacties Link kopieren
In mei vliegen we een week , kost 2500 euro voor 4 personen.

In de zomer naar de camping 1500 euro voor 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven weinig uit aan vakanties momenteel.

Twee pubers die niet per se mee hoeven, 1 (bijna 2) baby's die nog niets mee krijgen.



Zelf heb ik veel en ver gereisd, dat vind ik ook erg leuk. Ik weet dat het met kleine kinderen ook kan, maar ik heb daar nu geen behoefte aan. Vriend ook niet.



(Stief)dochter vindt het wel leuk om met haar vader een weekend weg te gaan en dat proberen we ook in stand te houden. (Stief)zoon heeft daar geen behoefte aan.



Heel af en toe een weekendje weg (samen, met familie of met het gezin).



Op jaarbasis zal het rond de 1000 euro zijn.

Daarnaast zijn de talenreizen/studiereizen van de kinderen de grootste kostenpost. Vinden zij zelf vakantie:).
We gaan niet, afgelopen jaar niet en aankomend jaar ook niet. Geen geld voor.
Nieuwschierig, leuke verbastering van nieuwsgierig :-)



Vorig jaar in NL gebleven, 500 euro kwijt voor een week.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een hoop geld allemaal...Wij (4-en) gaan meestal een (mid)weekje weg in de zomervakantie, in Nederland, kosten ong 400 euro. En dat is dan in een bungalowpark.

En soms nog een weekendje weg, via een aanbieding, ook Nederland, kosten zo'n 100 a 130 euro.

Meer valt er niet te besteden helaas!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik wil het niet weten ook 2 weken Mallorca in het voorseizoen heeft ons 4000 gekost, weet ik toevallig. 2 volwassenen en een 3 jarige. Maar dan hebben we wel een vrij luxe hotel en gaan we elke avond vrij luxe eten. Lekker eten is vakantie voor ons :-) en dat kost veel geld haha. Zit nu te kijken voor Thailand en dan wil ik rond de 5000 uitkomen voor 2,5 week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven