Wat mogen we niet missen in Rotterdam?

25-12-2012 14:49 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Over een week of drie heb ik samen met mijn man een dag of halve dag (weten we nog niet precies) vrij te besteden in Rotterdam.



We komen allebei daar niet uit de buurt en zijn er nog nooit geweest. Nu wil ik de tijd die we hebben natuurlijk graag optimaal besteden: wat mogen we niet missen en welke attracties kunnen we wel overslaan?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dit hoefde natuurlijk niet bij 'kinderen'.

Van kinderen is tijdens dit tripje namelijk geen sprake.

Zal de mods vragen dit te verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, waar houd je wel en niet van? Dat is zo persoonlijk. De één houdt van winkelen en de ander van monumenten.



Ik vind dat je de Euromast wel kunt overslaan, maar een ander vindt het misschien wel geweldig om even over de stad uit te kijken. Ik weet niet of de `Chinese attracties´ daar nog zijn.



De Erasmusbrug is niet echt een bezienswaardigheid, maar toch zijn er nog altijd vele toeristen te vinden die er wel een foto van willen maken. Net als de Hefbrug, die iets verder ligt.



Zelf kom ik er soms om de architectuur.



Attracties Rotterdam
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Met de boot



Uitgaansgelegenheden
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, het is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik had expres niet al te veel info gegeven, om de reacties zo open mogelijk te houden. Dat was misschien niet zo handig.



Met winkelen doe ik mijn man geen plezier, dus dat slaan we maar over.

Architectuur vinden we beiden interessant, dus dat is wel een goede insteek. Ik vind het zelf een intrigerend gegeven dat heel de stad na het bombardement in de oorlog compleet opnieuw is opgebouwd. Misschien moeten we dat wel de insteek van onze trip laten zijn; historie i.c.m. architectuur.



Helpt deze concretisering?
Alle reacties Link kopieren
Je kan een tripje met de Spido doen, of de snert-tram.

De niet gebombardeerde plekjes kan je ook bekijken: Historisch Delfshaven of de Oude Haven.



En bekijk de film de Marathon vooraf, om een feeling te krijgen :-)
Www.nai.nl
Alle reacties Link kopieren
Als je op woensdag naar Rotterdam gaat is het : Booijmans van Beuningen gratis te bekijken. Op andere dagen betaal 10 euro. Mooi Museum.
Alle reacties Link kopieren
Het NAI ziet er goed uit zeg!

Dat ga ik eens voorleggen.



Booijmans van Beuningen ook wel, maar ik denk dat het NAI beter past. En beide wordt te veel op een dag denk ik.



Snerttram klinkt wat vaag, maar ziet er bij nadere bestudering super leuk uit! Die wil ik ook!



Ik hoop dat we lekker lang de tijd hebben, want kiezen wordt moeilijk merk ik al.
ldp wijzigde dit bericht op 25-12-2012 16:15
Reden: woorden samengevoegd tot bestaand, maar onlogisch woord..
% gewijzigd
Mij oftewel ik
Alle reacties Link kopieren
Watertaxi



Watertaxi! Van de veerhaven naar Kop van Zuid en bij HNY een kopje koffie drinken en over de Erasmus weer teruglopen richting de Witte de Witstraat en eten bij Bazar, Oliva, Opa.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zelf niet uit Rotterdam, maar ben een tijd terug een weekendje in Rotterdam geweest. Wij zijn uit eten geweest bij de Euromast. Wat mij betreft een absolute aanrader! Mooi uitzicht, lekker eten, fijne ambiance en daarmee een beleving an sich. Verder zijn wi toen wezen zwemmen in Tropicana. Dat was echt helemaal niks! Maar volgens mij bestaat dat ook niet meer, dus dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
Ai, dat is inderdaad een tijd geleden Cici!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Boymans museum is helaas niet meer gratis op woensdag. Bezuinigingen .

Maar het geld meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Ga dan naar de grootste kerk van Rotterdam ..( even googlen hoe ie heet ben het even vergeten, Laurenskerk? ) binnen hebben ze een kleine tentoonstelling over het bombardement van rotterdam. En er staat een beeld van Erasmus op het pleintje ervoor. Bovendien ben je dan ook vlakbij de kubuswoningen waarachter het oude haventje schuil ligt met haar kijkje in het verleden met de schepen die daar liggen. Je kan daar ok een terrasje doen.



wandel ook een langs het water en geniet van het uitzicht dat je hebt op de bruggen, als je het water vrichting de euromast blijftvolgen is het een mooie wandeling.



even de erasmusbrug over en wandel naar hotel new york. de appeltaart is daar lekker en Hotel New York is een fijne plek om even te zitten en te zijn. De architecteur is daar ook te bewonderen want het hotel heeft een heel eigen stijl. Bovendien loop je langs de kade van de oude holland-amerika lijn, en kun je aan het einde de s.s. rotterdam zien liggen, Een van de oude grote cruiseschepen.



Veel plezier in ieder geval.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:piratorarT schreef op 25 december 2012 @ 15:30:

Ai, dat is inderdaad een tijd geleden Cici!Drie jaar terug. Ik had op internet gelezen dat Tropicana een van de leukste/grootste zwembaden van Europa was. Toen we daar kwamen was het helemaal uitgestorven. Eerst waren we daar enigzins verbaasd over, totdat we zagen dat het van ellende uit elkaar viel. Niet veel later is het volgens mij gesloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cici28 schreef op 25 december 2012 @ 15:46:

[...]





Drie jaar terug. Ik had op internet gelezen dat Tropicana een van de leukste/grootste zwembaden van Europa was. Toen we daar kwamen was het helemaal uitgestorven. Eerst waren we daar enigzins verbaasd over, totdat we zagen dat het van ellende uit elkaar viel. Niet veel later is het volgens mij gesloten.



Ja, wat een domper hè. Ik heb ook soms dat ik op een recensie en plaatje afga en dat het zo tegenvalt in het echt.

Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 25 december 2012 @ 15:23:

Mij oftewel iken dan, gezellig naar de Kuip.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Wereldmuseum vonden wij erg leuk: mooiste buurt van R'dam (Scheepvaartkwartier), gratis antree, uitzicht over de Maas, stijlvol gebouw, en gratis entree ook nog:



http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheepvaartkwartier



http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldmuseum_Rotterdam



(Parkeren = parkeergarage onder de opgang van de Erasmusbrug)
Alle reacties Link kopieren
quote:vrolijk schreef op 25 december 2012 @ 15:24:

Watertaxi



Watertaxi! Van de veerhaven naar Kop van Zuid en bij HNY een kopje koffie drinken en over de Erasmus weer teruglopen richting de Witte de Witstraat en eten bij Bazar, Oliva, Opa.



Die zijn idd snel en erg leuk!



De S.S. Rotterdam is gratis toegankelijk, parkeren wel betaald, maar 't schip heeft leuke horeca, en ruime openingstijden (Gewone musea meestal slechts van 10 tot 17 uur)

Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 25 december 2012 @ 15:19:

Het NAI ziet er goed uit zeg!

Dat ga ik eens voorleggen.



Booijmans van Beuningen ook wel, maar ik denk dat het NAI beter past. En beide wordt te veel op een dag denk ik.



Snerttram klinkt wat vaag, maar ziet er bij nadere bestudering super leuk uit! Die wil ik ook!



Ik hoop dat we lekker lang de tijd hebben, want kiezen wordt moeilijk merk ik al.



Stel je van dat NAI / Architectuur Instituut svp niet veel voor: valt kolossaal tegen vonden wij: klein en donker van binnen, geen ramen in het expositie gebouw, erg drukke en vreselijke saaie en nietszeggende tentoonstelling binnen. Plus zeer hoge entree.

Waardeloos.

Het er naast gelegen Chabot museum (Je kunt 1 entree kaart kopen voor beide gebouwen) vonden we klein, kil, koud, en doods: het zal wel architectonisch interessant zijn voor een kleine groep hard core fanatici, maar wij wilden er zo snel mogelijk weer weg.



Horeca in het architectuur instituut is wel erg goed, bij ingang meteen linksaf: daarvoor hoef je dus ook geen entree te betalen.



Booijmans is je geld absoluut waard vind ik.
Alle reacties Link kopieren
We hadden die dag in het R'damse museumpark ook 't natuurhistorisch museum bezocht: klein, en stinkt binnen naar conserveringsmiddelen, hadden we in 11 minuten wel gezien.



Kunsthal: tja, ook weer erg donker en somber van binnen, eigenlijk lijkt en voelt het als een soort grote sporthal waar ze wat kunstzinnige zooi in hebben gezet. Armoedig, oogt en voelt goedkoop. Erg jammer van de mooie locatie. Had 1000 keer meer in gezeten als ze het destijds goed hadden aangepakt.



Ook duur trouwens, zeker gezien hoe pover het als geheel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:piratorarT schreef op 25 december 2012 @ 15:47:

[...]





Ja, wat een domper hè. Ik heb ook soms dat ik op een recensie en plaatje afga en dat het zo tegenvalt in het echt.

Tropicana verloederde jaren geleden al, is nu al twee jaar dicht. Diefstal, aanrandingen, verkrachtingen waren bijna aan de orde van de dag, te weinig toezicht. Vervuiling, kapotte kluisjes. Het is toen overgenomen door een horecabaas die er een evenementenhal van wilde maken maar gelukkig zijn de omwonenden in het gelijk gesteld, er is al meer dan genoeg horeca in de nabije omgeving. Nu is de kans groot dat het wordt afgebroken en dat er woningen voor in de plaats komen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het Schielandshuis is ook leuk, dat is niet zo'n groot museum, je kunt dus tijd overhouden voor andere dingen. Maritiem Museum, ook een aanrader, op plm. 100 meter lopen vanaf het Schielandhuis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een kubuswoning bezichtigen. Ik vond dat ook erg leuk. En het China Light festival is ook erg mooi (tot 14 feb).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven