Wat te doen in Amsterdam met regen?

21-06-2016 09:12 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend gaan man en ik naar Amsterdam.

De kans bestaat dat het niet zulk mooi weer is, met name vrijdag.



We hebben alle klassiekers inmiddels wel gehad.

Dus ik ben benieuwd naar nieuwe/kleine/minder bekende dingen om te doen/te zien in Amsterdam.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Waar hou je van? Dat helpt he ;) Er is zo veel te doen! Bijvoorbeeld films/documantaires: ga nar Eye! Lekker eten en drinken? De Hallen. Tweedehand shoppen? IJ-hallen hebben dit weekend weer een grote vlooienmarkt.

Enz.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Wij zijn onlangs bij Body Worlds geweest, interessante tentoonstelling.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel kleine(re) musea in Amsterdam: tassenmuseum Hendrikje, museum van Loon, Willet Holthuijsen en nog veel meer. Weet alleen niet of je dat leuk vind om te doen.

En anders is dit wel een goeie link: https://www.iamsterdam.co ... om-te-doen-als-het-regent
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Alles over fluoresceren en glow in the dark:

http://electric-lady-land.com/



Geweldig!



Tassenmuseum is ook erg leuk ja, maar wel een klassieker. Denk dat je daar al eens geweest bent ?
.
Alle reacties Link kopieren
We hebben alle klassiekers inmiddels wel gehad



Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Zelfs Amsterdammers hebben niet álle klassiekers gehad, daar zijn het er gewoon te veel voor.

Dus wat vinden jullie leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 21 juni 2016 @ 09:45:

We hebben alle klassiekers inmiddels wel gehad



Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Zelfs Amsterdammers hebben niet álle klassiekers gehad, daar zijn het er gewoon te veel voor.

?Nou, dat valt ook wel weer mee. Zo groot is Amsterdam niet. Ik denk dat ik inmiddels wel zo'n beetje alles gezien heb. Klassiek en minder klassiek. De nieuwe Lookout in de oude shelltoren is ook erg leuk, maar niet met slecht weer.
.
Alle reacties Link kopieren
In de Nieuwe Kerk bij de Dam is de World Press Photo-expo 2016 . Ook de moeite waard .
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 21 juni 2016 @ 09:15:

Wij zijn onlangs bij Body Worlds geweest, interessante tentoonstelling.Ik vond het ook indrukwekkend. Je moet wel geintresseerd zijn in de werking van het menselijk lichaam. Ik ben er 2,5u in geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



World Press photo leek ons inderdaad leuk om te bekijken!

Ik ga eens even al jullie tips bekijken.



Op de site van de IJhallen zag ik komend weekend geen vlooienmarkt staan... Maar het zou juist top zijn als die wel is, want dat is wel echt een hobby van mij (en van man...mwah...ach...haha)
Alle reacties Link kopieren
Tochtje in een rondvaarboot, die zijn overdekt namelijk. Lekker truttig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 21 juni 2016 @ 11:10:

Tochtje in een rondvaarboot, die zijn overdekt namelijk. Lekker truttig! Minder goed idee bij regen, want die ruitjes beslaan als een dolle en dan zie je niks meer.
.
quote:impala schreef op 21 juni 2016 @ 09:43:

Alles over fluoresceren en glow in the dark:

http://electric-lady-land.com/



Geweldig!



Tassenmuseum is ook erg leuk ja, maar wel een klassieker. Denk dat je daar al eens geweest bent ?Leuk!
Foam kan je ook gewoon meerdere keren per jaar bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
De Hallen is leuk voor een paar uurtjes en een heerlijke plek om wat te eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 21 juni 2016 @ 10:40:



Op de site van de IJhallen zag ik komend weekend geen vlooienmarkt staan... Maar het zou juist top zijn als die wel is, want dat is wel echt een hobby van mij (en van man...mwah...ach...haha)Oh sorry ik kijk verkeerd, is juli pas weer...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Shine73 schreef op 21 juni 2016 @ 11:59:

De Hallen is leuk voor een paar uurtjes en een heerlijke plek om wat te eten en drinken.Eens, ik kom er ook graag. Naar de film en wat eten, ik ben verslaafd aan de Vietnamese lenterolletjes, die heb ik nergens lekkerder gehad. De Indier is ook top. En het is er niet meer zo belachelijk druk als in het begin. Maar zijn de Hallen inmiddels ook geen 'klassieker'? As je er nog niet geweest bent, is het een aanrader. Maar een 'paar uurtjes' is wel lang, als je niet naar de film gaat. (Ze draaien er wel veel en goede films).
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 21 juni 2016 @ 11:42:

Foam kan ik ook gewoon meerdere keren per jaar bezoeken.Daar is nu een hele grote overzichtstentoonstelling van Helmut Newton.

http://www.foam.org/nl/museum/programma/helmut-newton



Zal wel druk zijn, verwacht ik. Dus niet op zondagmiddag gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh mensen er zitten echt leuke dingen bij, thanks!



De Hallen hadden we ook gezien, leek ons inderdaad ook leuk. Mooi dat jullie dat bevestigen!
Alle reacties Link kopieren
Als je van bier houdt, kun je bij verschillende kleine brouwerijen een proeverij doen, daar ben je zo twee uur zoet mee. Onder andere Brouwerij 't IJ, leuke locatie, maar wel een stukje uit de richting misschien. Of bij de Prael in de Oudezijds Armsteeg.

Om de hoek bij de Prael is ook Ons'Lieve Heer op Solder, behoort tot de klassiekers, dus misschien heb je die al gehad.
Wat te doen bij regen in Amsterdam: Een paraplu gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon nat regenen en dan weer opwarmen in spa zuiver.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
World press in de nieuwe kerm op de dam. Ik was zeer onder de indruk en zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk erg uit naar de Helmut Newton tentoonstelling in FOAM. Hij hangt er al maar ik heb nog geen tijd gehad. Dus misschien is dat voor jullie ook wat.

In Parijs heb ik zijn werk gezien, ik dacht niet dat ik modefotografie leuk zou vinden maar ik vond zijn foto's ge-wel-dig. En genoeg bloot zodat je man ook niet verveeld zal raken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 21 juni 2016 @ 10:40:

Bedankt voor de tips!



World Press photo leek ons inderdaad leuk om te bekijken!





Nou, 'leuk' is niet echt het goede woord. Ik kom altijd half suicidaal de World Press uit gelopen. Jezus wat veel ellende en onrecht op de wereld. Tip: bewaar de sportfoto's voor het laatst. Dan eindig je nog een beetje opbeurend.

Overigens zijn het natuurlijk wel heel goede foto's allemaal. Maar juist daardoor extra deprimerend.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven