Wat te doen in Arnhem/Nijmegen?

06-08-2008 18:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hm.. Meestal ben ik wel redelijk creatief met het verzinnen van leuke uitjes. Nu dus even niet. Morgen ga ik weer eens richting Arnhem/Nijmegen. Daar heb ik opzich vervoer met de auto. In de steden zelf (het shopgedeelte) ben ik best bekend. Maar zijn er nog verrassende dingen te ontdekken??



Morgen wordt het niet geweldig goed weer, kans op buien. Dus het liefs zoek ik iets wat of van korte duur is (tussen de buien door) of iets wat grotendeels binnen is.



Dus wie heeft er tips?? ps: het gaat om een date, dus liefst een beetje actief, waar je je goed kunt vermaken :)
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk rechtsomkeert maken. Arnhem/Nijmegen, je bent toch niet helemaal van de zotte.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Alle reacties Link kopieren
Burgers Zoo, Open Luchtmuseum, Pruimen plukken in de Betuwe, Kroller Muller museum, Historische kelders in Arnhem, Wandelen in Sonsbeek Park (onder een grote paraplu), Indoor Karten Nijmegen...
Alle reacties Link kopieren
Haha, het is heel gezellig in Nijmegen hoor!! ;)



Wat zeker een aanrader is:



* Cafe In de Blauwe Hand (vraag iemand gewoon naar De Blauwe Hand, zit naast de Waag op het Koningsplein, in de buurt van plein '44). Bestel hier een kopje warme chocolademelk met slagroom! Zeker de moeite waard... Dit kleine cafe is de oudste van Nijmegen en staat bekend om haar speciaalbier en natuurlijk de warme choco. Als je date een beetje leuk is kan je hier uren blijven plakken (het heb zelf ook een keer gedaan;))



* Voor de lunch: zeker naar de Blonde Pater gaan!! Heerlijke broodjes, sapjes en de beste koffie van heel Nederland (ik drink meer ergens cappucino meer, vergeleken met hier valt alles tegen), maar wel betaalbaar. Zit ook in de buurt van plein '44.



* Als je iets cultureels wilt doen kan je naar het Valkhofmuseum gaan. Even googlelen en dan weet je gauw genoeg of er een leuke expositie o.i.d. is.



* Als je van filmhuis films houdt kan je naar de Lux gaan, heel veel en diverse soorten films uit allerlei landen.



Zo genoeg tips? Of wil je nog meer weten? ;)



Veel plezier alvast met je date!
Alle reacties Link kopieren
sweetcandy!!



in arnhem

wat dacht je van burgers zoo,

de beelden route in sonsbeek park. er is nu ook iets theaterigs

in sonsbeek. verschillende beginnende artiesten treden op.



of zoek je iets heel anders. zeg het maar.
geniet nooit met mate
Alle reacties Link kopieren
OK nu even serieus. Kroller Moller. Helemaal als het een date is. Mooi park (picnic, veel privacy, vrijen), wss de beste beeldentuin van Nederland (lees je even in, kom je ook slim over ;). Je moet er natuurlijk wel van houden.



Maar meisje toch, Arnhem, Nijmegen... Is het een 'native'?
Alle reacties Link kopieren
hahaha Miele!



Neeeee.. een tussenweg... Hij Limburg, ik Groningen... moet wat hè ;-) Bovendien zijn dat steden die voor mij met de trein wel goed bereikbaar zijn...



Bedankt voor de tips, zal intussen even gaan googlen op entree, locatie en wat zoal te doen is.



Meer tips zijn uiteraard welkom! :)
Alle reacties Link kopieren
oh ps: tis niet de eerste date ofzo hoor.. maar weet niet hoe ik het anders noemen moet ;) Alsnog moet het wel leuk zijn natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
sweetcandy schreef op 06 augustus 2008 @ 18:58:

hahaha Miele!



Neeeee.. een tussenweg... Hij Limburg, ik Groningen... moet wat hè ;-) Bovendien zijn dat steden die voor mij met de trein wel goed bereikbaar zijn...



Bedankt voor de tips, zal intussen even gaan googlen op entree, locatie en wat zoal te doen is.



Meer tips zijn uiteraard welkom! :)
Limburg?!?!?! Tis dat mn witte paard op de manege staat....
Alle reacties Link kopieren
Ja, naar park Sonsbeek in Arnhem (eigenlijk vooral leuk met mooi weer...)

Daar is nu een beeldententoonstelling (zelf zoeken door het hele park heen) en vanaf morgenavond Sonsbeek Theateravenue, leuk: optredens in tenten enzo !

http://www.sonsbeektheateravenue.nl/
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
In Nijmegen schijnt het Muzieum de moeite waard te zijn. Je kan bijvoorbeeld een tochtje in het donker nemen alsof je blind bent (met een blinde gids), wel even reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Oh HDK86 klinkt leuk!



Het sonsbeekpark ben ik laatst nog geweest, inderdaad wel leuk. Vooral bij goed weer. Toch morgen even afwachten dus daarvoor.



Ga nog even op een aantal van jullie tips googlen
Alle reacties Link kopieren
MuZieum inderdaad heel erg leuk.



Wandelen in de Ooijpolder, bizonbaai ed, prachtig!



's Avonds borrelen bij Café Jos in Nijmegen Oost, er bestaat geen biertje of ze hebben het hier!
Alle reacties Link kopieren
Muzieum is dus een aanrader :) Heb even op de site gekeken en naast het 'wandelen in het donker' lijkt er me niet zo heeel veeel aan.. Iets waar we denk ik al snel uitgekeken zijn. Of valt dit wel mee? En wel te doen voor volwassenen, of is het meer geschikt voor kids ?
Alle reacties Link kopieren
__justme__ schreef op 06 augustus 2008 @ 20:45:





Wandelen in de Ooijpolder, bizonbaai ed, prachtig!





En dan naar restaurant Oortjeshekken daar:



http://www.oortjeshekken.nl/
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
in nijmegen heb je het sanadome!lekker een dagje relaxen in die baden.nog lekkerder om gelijk een behandeling er bij te boeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! heb ze opgeschreven, dus mocht ik vaker in arnhem/nijmegen komen (wat zeker weten gaat gebeuren), kan ik eens wat leuks van mn lijstje plukken ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je nu vandaag gedaan dan??
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Eerst de stad in geweest, terrasje pakken en lunchen, beetje rondsjouwen, wat winkels in (hij moest nog wat hebben). Dat duurde dur wel een tijdje:P



En toen zijn we de toren in gegaan aan het kerkplein, daar kun je met de lift omhoog voor een leuk uitzicht. En nog een terrasje en nog eentje.. Wat rondrijden en de dag was weer voorbij.



Dus helaas niks van jullie tips, maar die komen zeker een andere keer!
Alle reacties Link kopieren
Cafe Jos en De Blonde Pater ken ik ook, dat van De Blauwe Hand wist ik niet! De Schat is trouwens een erg goed restaurant, niet zo groot en gevestigd in een van de oudste panden van Nijmegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven