Weekje Napels met een dreumes

05-08-2013 17:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten te denken aan een weekje Napels met onze zoon van dan 21 maanden.

Wie is er in Napels geweest en is het echt zo'n bijzondere stad of valt dit wel mee en is een week echt te lang voor deze stad?



Ik heb een schitterende B&B gevonden met een hele grote tuin waarin we ons kunnen terugtrekken als de stad ons te veel wordt.



In mijn hoofd heb ik het beeld dat Napels dezelfde sfeer heeft als Barcelona maar ik kan er ontzettend naast zitten.



Iemand ervaring met deze stad?
Wat ik me ervan kan herinneren is dat Barcelona een stuk ruimer voelt dan Napels. Ben maar een dag in Napels geweest dus verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 05 augustus 2013 @ 17:27:

Wat ik me ervan kan herinneren is dat Barcelona een stuk ruimer voelt dan Napels. Ben maar een dag in Napels geweest dus verder geen tips.Daar was ik al bang voor. Ik heb even via streetview wat straatjes bekeken en ik had direct dat benauwde gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Barcelona en napels geweest. Ik ben helemaal verliefd op barca maar niet op napels.

Niet te vergelijken helaas...

Kust is wel erg mooi. Die wegen erlangs.

Maar goed. Lekker chillen bij de b&b is ook niet verkeerd toch?
Alle reacties Link kopieren
B&B heeft hele goede chill mogelijkheden maar ik wil vooral chillen als ik een dagje "leuke stad" heb genoten. Over dat "leuke" twijfel ik een beetje. Ik heb geen zin om gedwongen in de B&B te blijven omdat de stad eigenlijk maar weinig voorstelt. Dat laatste weet ik dus niet.

Ben je lang in Napels geweest?
Napels is veel viezer dan Barcelona. Toen wij er waren staakte de vuilophaaldienst en de stank was niet te harden. Er was ook veel smog. Ik vond de stad ook niet mooi, echt een havenstad met bijkomende criminaliteit. Ik vond Pompeï en De Vesuvius beklimmen (dat laatste is geen aanrader met dreumes) wel echt een hoogtepunt! Prachtig en indrukwekkend.



De Amalfikust lijkt me ook zeer de moeite waard, dat ligt daar in de buurt en staat nog op mijn verlanglijstje.



Als ik een Italiaanse stad mag aanraden zou het Verona zijn. Veel schoner, mooier en alles lekker compact. Ook met dreumes goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik maar 1 dag. Maar ik vind het gewoon een hele andere sfeer dan barca. Veel armoediger ook. Ik hoef er niet nog eens heen masr misschien hebben anderen een betere ervaring en ben ik er gewoon te kort geweest.
Napels zelf is niet echt een stad waar je als gezin wilt verblijven. De omgeving is wel heel erg mooi. Ik zou een andere B&B zoeken in een kleiner stadje/dorp dichtbij Napels en van daaruit dagtripjes maken. Je kunt je daar makkelijk een week vermaken, misschien zelfs wel 2.
Alle reacties Link kopieren
[quote]GiuliettaCapuletti schreef op 05 augustus 2013 @ 17:46:

Napels is veel viezer dan Barcelona. Toen wij er waren staakte de vuilophaaldienst en de stank was niet te harden. Er was ook veel smog. Ik vond de stad ook niet mooi, echt een havenstad met bijkomende criminaliteit. Ik vond Pompeï en De Vesuvius beklimmen (dat laatste is geen aanrader met dreumes) wel echt een hoogtepunt! Prachtig en indrukwekkend.



De Amalfikust lijkt me ook zeer de moeite waard, dat ligt daar in de buurt en staat nog op mijn verlanglijstje.



Was ook niet van plan om te gaan klimmen met dreumes. En ja, Verona ben ik in mei geweest, een hele lekkere stad is dat. Ook Amalfi is bij me bekend, schitterende omgeving.

Bedankt voor de info, ik begin steeds meer te twijfelen nu of het zo'n goed idee is.

I



Als ik een Italiaanse stad mag aanraden zou het Verona zijn. Veel schoner, mooier en alles lekker compact. Ook met dreumes goed te doen. :)[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Goed gequote van mij maar niet heus.
Een week Verona lijkt me wel erg lang hoor. Ik vond dat een beetje een Shakespeare openluchtmuseum, kneuterig gebeuren. Napels is veel stoerderder.
Napels: niet doen. Florence ook niet trouwens: we zijn er net vorige week geweest. Druk en heet. Heel druk en heel heet. Leuk zonder kind in april of oktober...
Alle reacties Link kopieren
Een week is wat lang, maar de omgeving is ook prachtig rondom Napels. Ik vind het een geweldige stad.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west Of 't wer altied wel weer licht
Wel heel erg leuk: Pisa. Maar das wat klein voor een hele week
Nee niet een week ìn Verona natuurlijk. Maar de omgeving is ook prachtig, zeker als je iets buiten het seizoen gaat een leuke optie. Shakesspeare Openluchtmuseum: dat vind ik wel meevallen. Alleen het balkon toch? De Arena en de andere oude bouwwerken staan los van die beste man. Verder vind ik het een leuke winkelstad.



Maar goed. Ik zou dus niet naar Napels gaan, maar even kijken naar andere mooie steden.
Daar ga ik in september voor het eerst een dagje of 2 heen Suze, ik ben benieuwd.
Pisa, daar was ik weer met een uur of twee uitgekeken. De Scheve Toren, Piazza Dei Miracoli, Keith Haring muur en dat was het.



Lucca is ook gaaf! En Arezzo, Cortona, Bassano Del Grappa enz. enz.



Ik hou van Italië.
En jouw tombe, en een museum, en overal een bordje waar de beste man zijn schoenveters vermoedelijk heeft gestrikt, zijn neus heeft gesnoten of een nieuwe ganzenveer kocht, en de kerk waar hij graag een potje zat te dammen met meneer pastoor, en de trattoria waar hij zijn gehaktballetjes at. Geheel los daarvan vond ik de terrasjes belachelijk duur. Zo.
Ik ben meerdere keren, meerdere dagen in Napels geweest, en vond het één van de mooiste, boeiendste steden van Italië. Je moet wel een beetje door de viezigheid en obscuriteit (op sommige plekken) heenkijken. De lekkerste pizzas, prachtige (vervallen) gebouwen, de funicolare. Maar je moet er ook goed opletten!
Alle reacties Link kopieren
Dagje Ischia is ook een aanrader. Gewoon de boot nemen vanuit Napels.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west Of 't wer altied wel weer licht
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Napels eigenlijk maar een vieze naargeestige stad, maar als je een weekje de tijd hebt is er in buurt meer dan voldoende te zien en te doen. Hercolaneum, Pompei, de Vesuvius (hoewel dat met dreumes misschien op praktische bezwaren stuit), Amalfi-kust langs, naar het eiland Capri, misschien de tempels van Paestum. Meer dan genoeg te zien en te doen in de buurt van Napels.
Die bordjes heb ik dan totaal gemist, Murdoch.



Maar goed, zo zie je maar weet dat iedereen een eigen smaak heeft. Misschien vind jij Pisa wel heel leuk! Ik vond het namelijk echt heel saai.
Daar was ik ook al bang voor Guilietta. Ik ga ook alleen maar omdat ik van daar goedkoop naar NL kan terugvliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verschillende keren in Napels geweest. Vooral de omgeving is erg mooi, er is veel te zien en je kunt er lekker eten. Napels op zich vond ik niet zo bijzonder, het is er niet geheel ongevaarlijk op straat en vergeet niet dat het bloedheet is.



Ik ben net een paar dagen terug uit Italië, was er zo'n 40 graden.
En Calabrië 3wieler? Zo mooi en zo on-touristisch nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven