Welk malaria middel icm zonnebrand

29-03-2015 13:19 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar malaria gebied eind april en uiteraard gevaccineerd en malaria pillen . Maar nu zit ik even te denken over de combi met zonnebrand . Kan dit gemakkelijk en waar moet ik op letten ?



En is het sowieso zinvol om van te voren paar keer onder de zonnebank te gaan ? Ben nu zo bleek als een melkfles ..
Ik zou die zonnenbank overslaan.

Je krijgt straks genoeg zon. En bruin worden moet geen ambitie meer zijn.

Ga voor je gezondheid.
Heb je het nu over de combinatie met de pillen of bedoel je misschien de combinatie zonnebrandcreme-deet?

Ik neem aan dat je weet dat je ondanks de pillen jezelf goed in moet smeren met een anti-muggenmiddel om malaria (maar ook dengue) zo goed mogelijk te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry. Ik bedoel idd combi met deet
Ik ben ook naar een land geweest waar risico op malaria was en veel zon. Wel een zonnebankkuurtje vooraf gedaan, niet om extra bruin te worden maar wel om m'n huis alvast een beschermingslaag te geven tegen de hoeveelheid uv stralen. Maar nooit nagedacht over de combi zonnebrand en malariapillen. Waarom denk je dat dit effect op elkaar heeft?

Welke malariatabletten ga je slikken?
Alle reacties Link kopieren
Ii ga sowieso niet zonnen daar. Maar wil wel voorkomen dat ik verbrand. Factor 20/30 dacht ik zelf. Maar met deet ? Kan er alles bij! En welke deet 40 of 50%. GGD zei alleen deet maar daar zijn er dus meerdere van
Alle reacties Link kopieren
Parquet het gaat om deet niet om de pillen. Sorry was onduidelijk erover



En dat is ook mijn reden voor zonnebank
Er is redelijk wat info te vinden op het web. Zie bijvoorbeeld: Deet
Deet is eigenlijk best wel rotspul (schadelijk voor het zenuwstelsel), dus niet zomaar het hoogste percentage nemen. Ik weet niet waar je heen gaat, maar in sommige landen, bijvoorbeeld Thailand, kun je beter iets ter plaatse kopen.

30% is meer dan genoeg, een hoger percentage werkt niet beter, wel iets langer, maar bevat dus nog meer van de schadelijke stof..

Kijk naar anti-muggenspul voor de tropen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar ghana
Waar in Ghana ga je naar toe (jaloers ;))?

Ik heb zelf een aantal maanden in Ghana gewoond en daar is ook redelijk veel te krijgen tegen malaria. Heb je al eens eerder malariapillen geslikt? Het kan behoorlijke bijwerkingen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrand is toch voor overdag, en deet voor schemering en nacht? Dus geen conflict, lijkt me.
quote:evaq schreef op 29 maart 2015 @ 14:35:

Zonnebrand is toch voor overdag, en deet voor schemering en nacht? Dus geen conflict, lijkt me.Jij denkt dat muggen zich braaf tussen half 6 en half 7 vertonen en de rest van de dag in hun nestje bivakkeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 29 maart 2015 @ 14:39:

[...]





Jij denkt dat muggen zich braaf tussen half 6 en half 7 vertonen en de rest van de dag in hun nestje bivakkeren?Ja: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria/ zegt "Malariamuggen steken van de avond- tot de ochtendschemering."
De muggen die dengue overbrengen steken juist veelal overdag. En aangezien je daar geen profylaxe voor hebt is anti-muggenspul daar extra belangrijk voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de buurt van accra . Voor mij de eerste keer daar . Ik heb lariam gekregen .



En volgens ggd zijn muggen de hele dag aktief. Malaria én due de knokkelkoorts verspreiden .



Volgende week herhaling hep a en hep b en dan half jaar laatste keer dan is het voor het leven



Ik ga naar een huwelijk .. Ga maar een week nu, maar planning is om daar volgend jaar nog een keer heen te gaan maar dan langer en met hele gezin. Nu ga ik alleen . Mijn familielid gaat dat ook wonen volgend jaar .
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 29 maart 2015 @ 14:46:

De muggen die dengue overbrengen steken juist veelal overdag. En aangezien je daar geen profylaxe voor hebt is anti-muggenspul daar extra belangrijk voor.



De OP gaat over malaria.



Maar op https://www.nathnac.org/d ... nts/dengue_risk_areas.gif zie ik dat Ghana inderdaad risicogebied is voor dengue ... waarvan de muggen wel overdag prikken.



Aangezien een mug niet weet of hij een malaria- of dengue-mug is: zijn het verschillende soorten muggen met een verschillen dagritme?
Alle reacties Link kopieren
Nog tips in accra ?
Ja, vooral genieten

Wat ik erg leuk vond in Ghana was de Tetteh Quarshie Art Market. Allemaal leuke spulletjes en gezellige markt. En natuurlijk naar een van de vele markten zoals de Makola markt of de Kanesi Markt, heerlijk om daar rond te lopen! En als je tijd hebt zou ik ook naar Cape Coast gaan, is niet ver van Accra af, daar is het Elminafort. Slavenfort van de Nederlanders vroeger.



Waar ga je slapen?



Ow en leer wat van de taal vast, volgens mij spreken ze in Accra (naast het engels, wat door bijna iedereen wel gesproken wordt) Twi. Niet zo moeilijk om te leren en het groeten in Twi wordt erg gewaardeerd. Zijn wel wat sites te vinden op het net voor wat zinnen.



Ik heb zelf trouwens zeer weinig last gehad van muggen en was ook laks met de malariapillen vooral omdat ik er zoveel last van had. Ik gebruikte ook Lariam. Smeerde me wel het ongans aan Deet (en stonk een uur in de wind )
Alle reacties Link kopieren
Dat fort staat idd op programma en markt ook. Ook iets met een loopbrug boven de bomen en een waterval ..



Ik slaap bij locals (familie van as schoonzus ) ik denk wel relaxed
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een proefpil lariam geprobeerd? Sommige mensen krijgen heftige bijverschijnselen, ik kreeg heel gewelddadige en gruwelijke dromen. Ben overgestapt op malarone en was blij dat ik het van te voren had uitgeprobeerd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet ... Klinkt wel eng . Ik zal er 1 innemen ..
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ze van mijn schoonzus , die heeft ze standaard , ze koopt ze daar . Van ggd kreeg ik recept voor atovaquon ? Dacht dat het allemaal hetzelfde was ... Gemakzucht :(. Toch maar even jn verdiepen dus
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 29 maart 2015 @ 16:16:

Ik kreeg ze van mijn schoonzus , die heeft ze standaard , ze koopt ze daar . Van ggd kreeg ik recept voor atovaquon ? Dacht dat het allemaal hetzelfde was ... Gemakzucht :(. Toch maar even jn verdiepen dus

In sommige gebieden is de malaria mug resistent tegen het ene of het andere middel. Waarom ga je zomaar iets gebruiken zonder degelijk advies?

Malaria en dengue zijn geen pretje hoor..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Verdiep je toch nog even in de bijwerkingen van anti malariamiddelen aub. Lariam kan nare bijwerkingen hebben, zelf gebruik ik om die reden liever malarone.

Volgens mij kun je elke zonnebrandcreme 's morgens smeren en DAARNA de deet gebruiken, maar zonnebrandolie is dan uiteraard minder handig dan creme. Verder lange mouwtjes misschien. Slaap je onder een klamboe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven