Welke bestemming van de drie is met kinderen het leukst?

04-02-2016 12:41 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 verre reizen op onze verlanglijst staan om met onze kinderen te doen:

- Indonesie (waarschijnlijk Bali ivm veiligheid)

- Zuid-Afrika

- Canada



Volgend jaar willen we er eindelijk eens een begin mee maken om de lijst te gaan 'afwerken', maar we twijfelen nog over welke bestemming het leukst is om te bezoeken met onze jongens van dan 10, 8 en 4 jaar oud in de zomervakantie (ca 4 weken). Wat denken jullie?
..
Poeh, moeilijk! Is een mooi lijstje namelijk... ik heb met geen van deze bestemmingen ervaring (wel andere verre bestemmingen). Ligt ook een beetje aan wat voor types jullie en de kinderen zijn. Canada is veel natuur, bali meer strand. Zuid Afrika kan beide volgens mij.
Canada, relatief het veiligste land en daar zijn leuke sportieve activiteiten te ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika. Niks is indrukwekkender dan giraffen en olifanten in het wild zien en te speuren naar een leeuw.
.
quote:AnDu schreef op 04 februari 2016 @ 12:44:

Canada, relatief het veiligste land en daar zijn leuke sportieve activiteiten te ondernemen.

Bij sportieve activiteiten lijkt het leeftijdsverschil tussen de kinderen een flinke belemmering.





Reizigster, wat wil je gaan doen? Rondreizen en heel veel zien? Op één plek blijven? Iets ertussenin?
quote:Miffy schreef op 04 februari 2016 @ 12:49:

[...]



Bij sportieve activiteiten lijkt het leeftijdsverschil tussen de kinderen een flinke belemmering.





Reizigster, wat wil je gaan doen? Rondreizen en heel veel zien? Op één plek blijven? Iets ertussenin?Valt in principe wel mee hoor, een 4 jarige kan al heel veel mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Rondreizen, absoluut. Niet per se heel sportief, we houden veel van natuurschoon en ook wel van cultuur, mooie gebouwen enzo. Een fietstochtje of dagwandeling door de bergen op kinderniveau vinden we wel heel leuk, maar ik hoef niet te raften, hiken of parachutespringen.



Wij zijn eigenlijk kampeerders. In Canada zouden we sowieso met een camper rond gaan trekken, in het westen. Veel nationale parken bekijken enzo, dat trekt ons heel erg.



In Zuid-Afrika zou ik ook graag met een camper rondtrekken, maar het land heeft toch wel een slechte reputatie wat veiligheid betreft, dus misschien dat we dan toch moeten kiezen voor huisjes, hotels of B&B's of zo. En dan wil ik weer niet elke dag verder, want dan word ik gek van het geregel, maar steeds een dag of wat op 1 plek blijven en van daaruit dingen ondernemen en bekijken.



In Bali weet ik het niet, ik denk ook rondtrekken. Ik heb wat standaardreizen bekeken, ook met van die bouwstenen. Een groepsreis wil ik sowieso niet, dat lijkt me echt een verschrikking. We willen zelf beslissen wat we doen, wanneer en hoe lang we dat doen. Op eigen houtje rondreizen in Indonesie is geloof ik niet echt een aanrader, een privechauffeur lijkt me ook niks, maar is misschien wel de enige oplossing. OV wil ik niet. We hebben geen ervaring met reizen buiten Europa en dan ga ik me niet overleveren aan een OV-systeem dat ik niet begrijp met 3 kinderen op sleeptouw. Ik wil ook niet halve dagen kwijt zijn met ter plekke uitzoeken hoe alles werkt en hoe we van A naar B komen, dat vind ik zonde van onze vakantie. Maar ik wil dus wel flexibiliteit, haha.

Iemand hier ervaring mee?
..
Alle reacties Link kopieren
Ik vond als kind ZA echt heel fascinerend!

Dieren spreken kinderen over het algemeen heel erg aan.



Maar ik ben nog nooit naar Canada of Bali geweest, dus ik kan moeilijk vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je geen reisgidsen of bekijk je filmpjes van de landen op toutube of national geographic en laat je de kinderen meedenken?

Wij willen ook met onze meiden op reis deze zomer. Ivm hun beperkingen is het belangrijk dat ze weten waar ze terecht komen en dus bekijken we al heel veel films en documentaires en mochten ze mee beslissen. Wij hebben gezamenlijk gekozen voor Kenia.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat reiswebsites afgekeken de laatste jaren. Ik denk dat mijn kinderen voor Zuid-Afrika of Canada zouden kiezen. Bali zegt ze niet zoveel, omdat daar idd niet zulke spectaculaire dieren zijn. Bali is ook meer mijn eigen idee, ik zou graag eens een Aziatisch land zien, omdat de cultuur daar zo totaal anders is dan hier en dan lijkt Bali me wel een mooi begin.
..
Bali veilig? Ik zou er niet voor kiezen.



Ik zou voor Canada gaan. Jongste van 4 beetje te jong voor Zuid Afrika, die kan zich dan weinig herinneren.
quote:reizigster2004 schreef op 04 februari 2016 @ 13:03:

Ik heb al heel wat reiswebsites afgekeken de laatste jaren. Ik denk dat mijn kinderen voor Zuid-Afrika of Canada zouden kiezen. Bali zegt ze niet zoveel, omdat daar idd niet zulke spectaculaire dieren zijn. Bali is ook meer mijn eigen idee, ik zou graag eens een Aziatisch land zien, omdat de cultuur daar zo totaal anders is dan hier en dan lijkt Bali me wel een mooi begin.Waarom ga je niet voor Japan dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 04 februari 2016 @ 13:03:

Ik heb al heel wat reiswebsites afgekeken de laatste jaren. Ik denk dat mijn kinderen voor Zuid-Afrika of Canada zouden kiezen. Bali zegt ze niet zoveel, omdat daar idd niet zulke spectaculaire dieren zijn. Bali is ook meer mijn eigen idee, ik zou graag eens een Aziatisch land zien, omdat de cultuur daar zo totaal anders is dan hier en dan lijkt Bali me wel een mooi begin.Bali is súpertoeristisch. Op de meeste plekken in de buurt van het strand zie je meer westerlingen dan Balinezen. Vooral Australiers met vette tattoos en hippie-achtige types.
.
Alle reacties Link kopieren
Japan? Nooit over nagedacht. Waarom Japan wel?
..
Alle reacties Link kopieren
Japan is niet toeristisch, daar maak je echt kennis met een andere cultuur. Maar dat is misschien weer té anders voor kinderen, vooral met eten.

Thailand is ook toeristisch maar op de meeste plekken wel authentieker dan Bali.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo heel erg als het toeristisch is. Wij hebben totaal geen ervaring met reizen buiten Europa, dus als de wegen alvast een beetje platgetreden zijn, vinden we dat wel makkelijk voor de eerste keer. Ik zoek geen party-eiland, maar een land dat is ingesteld op westerse toeristen, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. Voor sommigen misschien moeilijk voor te stellen, maar ik vind het al spannend genoeg om naar zo'n heel ander werelddeel te gaan.
..
Alle reacties Link kopieren
In Zuid-Afrika is het wel winter in onze zomer. Geen idee hoe koud het dan is en of het veel regent bijvoorbeeld... dat zou je even moeten opzoeken.



Verder lijkt Indonesië (ook Java en Sumatra) mij veiliger dan Zuid-Afrika. Al is het natuurlijk altijd een kwestie van goed inlezen en geen domme dingen doen, en moet ook Zuid-Afrika dan gewoon te doen zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 04 februari 2016 @ 13:13:

Ik vind het niet zo heel erg als het toeristisch is. Wij hebben totaal geen ervaring met reizen buiten Europa, dus als de wegen alvast een beetje platgetreden zijn, vinden we dat wel makkelijk voor de eerste keer. Ik zoek geen party-eiland, maar een land dat is ingesteld op westerse toeristen, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. Voor sommigen misschien moeilijk voor te stellen, maar ik vind het al spannend genoeg om naar zo'n heel ander werelddeel te gaan.Bali is een soort partyeiland.
.
Alle reacties Link kopieren
Thailand niet op je lijstje? Is heel goedkoop, betaalbare hotelkamers zodat je niet met zn vijven op 1,5m2 hoeft te slapen. Makkelijk en veilig te bereizen en lekker eten.
Shoot first, ask questions later!
Als ik je reacties zo lees zou ik kiezen voor een camper-rondreis in Canada. Een prima land om een keer zo een type reis te maken. Dan kan je over een tijdje/paar jaar Zuid-afrika doen, of Thaliland/Indonesie oid. Azie trekt mij niet zo, dus dat adviseer ik dan ook niet zo makkelijk aan anderen
Alle reacties Link kopieren
Z afrika zou ik te onveilig vinden om op eigen gelegenheid te doen. Rondreizen met groep is wel super daar. Djoser kids is speciaal voor gezinnen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 04 februari 2016 @ 13:07:

[...]





Bali is súpertoeristisch. Op de meeste plekken in de buurt van het strand zie je meer westerlingen dan Balinezen. Vooral Australiers met vette tattoos en hippie-achtige types.Hier ben ik het echt niet mee eens; ligt er maar net aan waar op Bali je verblijft. In Kuta misschien ja, die plek heb ik overgeslagen tijdens een backpacktrip daar, maar ik heb genoeg andere niet-toeristische en zeer indrukwekkende plekken gezien op Bali. Ik zou zo weer teruggaan!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik lees nu dat het jullie eerste reis buiten Europa is. Dan zou ik veel 'makkelijker' beginnen, bijvoorbeeld in Thailand of Canada inderdaad. In Thailand zul je ook al genoeg uitzoekwerk hebben voor alle dingen die totaal anders werken dan in Europa. Maar daar zijn de mensen in ieder geval behulpzaam, vriendelijk, spreken ze Engels, en is het eten heerlijk.



In Indonesië had ik veel meer last van continu opgelicht worden, heel vermoeiend (dat ze 10x zoveel geld vroegen voor de bus en je daar elke keer over in discussie moest, de verkeerde bus in geduwd worden en een uur de verkeerde kant uit rijden en dan weer terug moeten, te horen krijgen dat het hotel vol is terwijl ze wél nog lege kamers hadden... aan de lopende band....), en dat mensen ongevraagd aan mijn spullen en mijn lijf gingen zitten. Dat is wel veel heftiger dan bijvoorbeeld Thailand, als eerste reis naar een ander continent. En dan nog met kinderen ook... lijkt mij lastiger.



En Zuid-Afrika lijkt me ook nogal heftig als eerste ervaring buiten Europa. Meteen met van die 'extreme' veiligheidsrisico's (kans op gewapende overvallen enzo, als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek komt), vooral vergeleken met Canada.



Mocht je gaan voor Azië of Afrika, haal dan zeker een Lonely Planet of een Rough Guide over het betreffende land en lees je in over hoe het openbaar vervoer werkt, hoe je weet of je niet teveel betaalt voor een tuktuk of taxi, het klimaat, gezondheid, de gevaren, openingstijden, hoe je je geld het beste kunt beheren / meenemen, waar je op moet passen om geen voedselvergiftiging op te lopen, etc.



Vooral als het je eerste reis buiten Europa is, zul je allerlei onverwachte dingen tegenkomen, als je daar alvast over gelezen hebt, scheelt dat al een hoop. Ook hebben die gidsen vaak handige, realistische routesuggesties die je als basis kunt gebruiken en kunt aanpassen aan je eigen wensen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt kennismaken met Azie is Maleisie ook een geschikt land, ook zeker met kinderen.

Bali spreekt mij persoonlijk niet zo aan.

Uit jouw rijtje zou ik voor Zuid-Afrika kiezen. Meer te doen voor de kinderen dan in Canada denk ik.

Of een camper daar handig is weet ik niet. Ik zou gaan voor huisjes. Boek dan zeker ook 2 overnachtingen in het Krugerpark!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 04 februari 2016 @ 13:16:

[...]





Bali is een soort partyeiland.Ik vind dat je hiermee Bali echt tekort doet, zo heb ik het totáál niet ervaren. Ik heb veel prachtige natuur en cultuur gezien, heerlijk eten geproefd en superlieve en gastvrije mensen ontmoet, maar ben geen 'party' tegengekomen (wel een paar Balinese ceremonies/traditionele feesten, maar ik denk niet dat dat is wat je bedoelt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven