Welke camping in Frankrijk?

22-06-2013 15:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar kamperen en willen naar Frankrijk.



Wie heeft ervaring met leuke campings?



We zoeken:

- niet al te ver weg bij voorkeur midden Frankrijk

- niet te groot zeker geen mega camping met meerdere zwembaden

- zeer schoon sanitair bij voorkeur douchen zonder muntjes

- meertje of rivier aan camping of op korte loopafstand

- kindvriendelijk



Iemand een goede suggestie?



Ik ben altijd wel gecharmeerd van de rustige natuurcampings met max 50 plekken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan één week hierheen:

Grand Bois



Heerlijke camping. Wij gaan in een safaritent maar er zijn daarnaast zo'n 40 / 50 plekken voor tenten e.d. Plekken liggen voornamelijk in de bossen, leuk maar klein zwembad, voornamelijk Nederlanders en Belgen. leuk klein, rustig barretje. Hele mooie omgeving met veel riviertjes om te zwemmen.



Tweede week hier 2

Weet ik minder van want nog nooit geweest, maar wederom kleinschalig en groen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar Alicourts Resort geweest, erg mooie camping in Midden-Frankrijk. Niet heel klein, maar wel heel gemoedelijk. Mooi zwembad, vis- en zwemvijver. Kindvriendelijk en schoon sanitair. Kortom, in mijn ogen precies wat je zoekt. Google maar eens Alicourts Resort, het filmpje op de website zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn vorig jaar naar Camping du Gouffre de la Croix geweest. erg mooie omgeving, midden in de natuur. Kleine camping, met een mooi riviertje waar kinderen in kunnen spelen. Ideaal. wij hadden een stacaravan met uitzicht op de rivier/berg, perfect. Ik heb gehoord dat het sanitair ook prima was.

Enige minpuntje (vond ik) is dat het ook toegankelijk is voor honden.

meer info via google.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
wij zijn vorig jaar ook naar Alicourts resort geweest...topvakantie gehad!
Alle reacties Link kopieren
Alicourts is echt heel leuk, voor alle leeftijden!
Alle reacties Link kopieren
gatti , ziet er wel leuk uit die camping en wat een leuke safaritent huren jullie. Goed te doen qua afstand nederland en zeer waarschijnlijk heel goed zomerweer.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar 2 campings die beide aan alle eisen voldoen



Le fruits du passau en la muzardiere cormenin. .. de 1e heeft ook een duidelijke website
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo de campings eens googelen. Dank jullie.



alicourts heb ik opgezocht maar die is me te groot. Niks voor ons maar ziet er wel mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Misskatie schreef op 22 juni 2013 @ 20:01:

gatti , ziet er wel leuk uit die camping en wat een leuke safaritent huren jullie. Goed te doen qua afstand nederland en zeer waarschijnlijk heel goed zomerweer.



Ja, lekker weer overdag maar koude nachten, wel lekker om te slapen.

Heb er ook erg veel zin in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wij zitten op La grange fort in Les Pradeaux, maar die raad ik niet aan. Kwamen vrijdag aan en het zwembad was leeg, sanitair vlak bij onze plek nog dicht (moeten nu stuk lopen naar de wc), ruimte van het babybadje was niet echt schoon, vanmorgen was het bestelde brood er niet en gisteren kwam de man voor de rondleiding op het fort een half uur te laat. De camping ligt prachtig, maar er mag ook voor 1 juni wel rekening worden gehouden met de gasten.

Het zwembad is inmiddels vol, maar peuterbadje niet en het water is een graad of 11. Laat maar dus
Alle reacties Link kopieren
Balen Ivetje. Heb je wel melding gemaakt bij de touroperator over het zwembad en sanitair? Welk lekker weer?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Domaine des messires in de Vogezen! Ik ben net weer thuis en het was zo leuk. Kleine camping, rond de 100 plekken waaronder een paar stacaravans en 5 safaritenten. Een leuk meer waarin je kunt zwemmen, vissen en kanovaren (gratis te leen). Mooie omgeving, 600 km vanaf Utrecht. Lekker brood 's ochtends, leuke speeltuin voor de kids. Wij willen zelfs volgend jaar nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Wauw zitten mooie dingen tussen zeg. Vooral die safari tenten. Ben natuurlijk rijkelijk laat (maar weiger mee te doen met het boeken in december) maar ga toch eens kijken naar de beschikbaarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven