Welke dag minder drukte dierentuin ?

26-04-2017 08:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen vrijdag 5 mei of zaterdag 6 mei een dag naar een dierentuin. Welke dag verwachten jullie dat het minder druk is? Of is daar echt niets van te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Dierentuin opbellen om te vragen, dat zou ik doen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle kinderen zijn 5 mei toch vrij? Daarom beide dagen even druk lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
5 mei, 80% van Nederland moet dan gewoon werken.

Op zaterdag is de hele familie vrij dus lijkt me een logischere dag.



Tenzij iedereen zo denkt dan 5mei gaat om de drukte te vermijden
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 26 april 2017 @ 08:13:

Alle kinderen zijn 5 mei toch vrij? Daarom beide dagen even druk lijkt mij.Ouders niet, en meestal neemt er maar 1 vrij om bij de kinderen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
De overheid heeft 5 mei vrij. Het ziekenhuis waar ik werk ook. Daarnaast zijn alle scholen dicht.



Ik denk dat het weinig uit zal maken.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is de 1x in de 5 jaar dat (bijna) iedereen vrij heeft op 5 mei.

Zal dus niet zoveel verschil maken qua drukte.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 26 april 2017 @ 08:25:

Dit jaar is de 1x in de 5 jaar dat (bijna) iedereen vrij heeft op 5 mei.

Zal dus niet zoveel verschil maken qua drukte.Nee hoor, dat was in 2015 en pas weer in 2020
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 08:27:

[...]





Nee hoor, dat was in 2015 en pas weer in 2020

O echt?

Ben ik even in de bonen.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 april 2017 @ 08:19:

De overheid heeft 5 mei vrij. Het ziekenhuis waar ik werk ook. Daarnaast zijn alle scholen dicht.



Ik denk dat het weinig uit zal maken.



Het ziekenhuis waar ik werk niet.



Ik denk ook dat het weinig zal uitmaken. Wat wel uitmaakt is direct bij openingstijd voor de poort staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 26 april 2017 @ 08:30:

[...]



O echt?

Ben ik even in de bonen.Dacht je vrij te zijn en moet je nu alsnog werken?
Alle reacties Link kopieren
hangt ook een beetje van het weer af. wanneer ze regen voorspellen op vrijdag en zonnig weer op zaterdag, dan zal het vrijdag een heel stuk rustiger zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 april 2017 @ 08:32:

[...]





Dacht je vrij te zijn en moet je nu alsnog werken?

Haha nee ik heb al vrij.

Moet ik alleen voor morgen ook een extra dag opnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 26 april 2017 @ 08:32:

[...]





Het ziekenhuis waar ik werk niet.



Ik denk ook dat het weinig zal uitmaken. Wat wel uitmaakt is direct bij openingstijd voor de poort staan.Dat is gek! Bij ons hebben ze de verplichte vrije dagen afgeschaft zeggen ze. Maar 5 mei valt daar niet onder, dat is een feestdag. En daar krijg je compensatie voor.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
5 mei is een feestdag net als kerst, maar dat zegt niks over het feit of je dan ook vrij krijgt met doorbetaling van salaris. Dat staat in je arbeidsovereenkomst, cao of bedrijfsregeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 april 2017 @ 08:56:

[...]

Dat is gek! Bij ons hebben ze de verplichte vrije dagen afgeschaft zeggen ze. Maar 5 mei valt daar niet onder, dat is een feestdag. En daar krijg je compensatie voor.Bij ons ook niet. Bij ons is 1 mei (dag van de arbeid) een vrije dag en 5 mei dus niet.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Los van of 5 mei een feestdag is, het is een vrijdag en op vrijdag werken sowieso minder mensen. Dus zullen er meer naar de dierentuin gaan.

Vraag de dierentuin wat zij verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 26 april 2017 @ 09:04:

5 mei is een feestdag net als kerst, maar dat zegt niks over het feit of je dan ook vrij krijgt met doorbetaling van salaris. Dat staat in je arbeidsovereenkomst, cao of bedrijfsregeling.Dat is 5 mei maar eens in de 5 jaar (2015, 2020, 2025). De andere jaren is het geen feestdag als kerst.
Alle reacties Link kopieren
Op Koningsdag?



Op slecht gelezen sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 26 april 2017 @ 09:08:

Los van of 5 mei een feestdag is, het is een vrijdag en op vrijdag werken sowieso minder mensen. Dus zullen er meer naar de dierentuin gaan.

Vraag de dierentuin wat zij verwachten.Op zaterdag werken er nog minder mensen dan op vrijdag
Alle reacties Link kopieren
Hou je er rekening mee dat half Nederland vakantie heeft. Ik zou op de zaterdag gokken. (Vrijdag zullen toch veel mensen hun vakantie af willen sluiten)
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 26 april 2017 @ 08:49:

[...]



Haha nee ik heb al vrij.

Moet ik alleen voor morgen ook een extra dag opnemen.Hoezo? Koningsdag is wel elk jaar vrij
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het beide druk is. Bij mij op werk is vrijdag 5 mei vrij. Hoewel volgende week geen officiële vakantiewerk is zijn er volgende week bij mij veel meer mensen vrij dan deze week.



Denk wel dat het van de weersvoorspelling afhangt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprietgras schreef op 26 april 2017 @ 10:31:

[...]





Hoezo? Koningsdag is wel elk jaar vrij



Het is een officiële feestdag, maar lang niet iedereen is vrij.

In een hoop plaatsen zijn de winkels en supermarkten ook (met aangepaste openingstijden) gewoon open. Ik heb van mijn 16de tot en met mijn 23ste ieder jaar gewerkt op Koninginnedag, aangezien ik in de detailhandel werkte en wij die dag altijd gewoon open waren. (En dat was niet handig aangezien de vrijmarkt bij ons voor de deur was en mensen amper de winkel in konden...)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op de website waar je een kaartje kunt bestellen soms zien hoe de verwachtte drukte is die dag. Heb je daar al gekeken?
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven