welke dierentuin?

29-07-2015 21:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen deze week een dierentuin bezoeken in Midden- of Zuid Nederland en twijfelen op dit moment tussen Gaiazoo en dierenpark Amersfoort. We gaan met volwassenen en kinderen van 3 tot 6 jaar. Welk park zouden jullie aanraden er waarom? Andere suggesties zijn ook welkom, behalve Burgers Zoo en Safaripark Beekse Bergen (daar zijn we geweest).
Over de grens in duitsland ook nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Geen.

De dieren horen in vrijheid te leven.
Al een account? Log dan hier in.
Gaiazoo ken ik niet



Amersfoort en Burgers ken ik wel, Amersfoort vind ik duidelijk minder leuk dan Burgers
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:01:

Geen.

De dieren horen in vrijheid te leven.Daar heeft TOer echt wat aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 29 juli 2015 @ 21:03:

[...]



Daar heeft TOer echt wat aan!Mooi.
Al een account? Log dan hier in.
Ik ken alleen Gaiazoo omdat we daar heel dichtbij in de buurt wonen en een jaarabonnement hebben zodat we er vaak even een uurtje naartoe kunnen. Vind het een mooie en prettige dierentuin, maar ik heb verder niet echt recent vergelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:01:

Geen.

De dieren horen in vrijheid te leven.



Naast het feit dat ik hier inderdaad niet zoveel aan heb, ben ik het er ook niet mee eens. De dieren die er nu wonen kunnen onmogelijk terug naar het wild, er worden nu geen dieren meer uit het wild gevangen voor in een dierentuin, de fokprogramma's zorgen ervoor dat dieren juist weer worden uitgezet in het wild en de populatie versterkt wordt of behouden blijft.

Wij geven zo'n bezoekje ook altijd een educatief tintje door o.a. te vertellen over waar de betreffende dieren in het wild leven en onze koters mee te geven dat ze goed voor de natuur moeten zorgen.

Zo tevreden? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:01:

Geen.

De dieren horen in vrijheid te leven.Deels waarheid, maar in deze tijd spelen dierentuinen een onontbeerlijke rol in het in stand houden van bepaalde diersoorten en diepgaand wetenschappelijk onderzoek naar conservatie en bewustmaking. Dus ik weet niet of het negatieve opweegt tegen het positieve.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 29 juli 2015 @ 21:01:

Over de grens in duitsland ook nog een optie?Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is voor later wel een optie, maar voor nu niet, want oudste heeft geen idkaart. Wel een goede herinnering, ik zal er toch eens een gaan aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 29 juli 2015 @ 21:07:

[...]





Naast het feit dat ik hier inderdaad niet zoveel aan heb, ben ik het er ook niet mee eens. De dieren die er nu wonen kunnen onmogelijk terug naar het wild, er worden nu geen dieren meer uit het wild gevangen voor in een dierentuin, de fokprogramma's zorgen ervoor dat dieren juist weer worden uitgezet in het wild en de populatie versterkt wordt of behouden blijft.

Wij geven zo'n bezoekje ook altijd een educatief tintje door o.a. te vertellen over waar de betreffende dieren in het wild leven en onze koters mee te geven dat ze goed voor de natuur moeten zorgen.

Zo tevreden? :-)





Ja.

Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
BMS, hoi :-)

Dierenrijk Europa ? of papegaaiencentrum in Veldhoven misschien een optie? Zoonlief was er onlangs met mijn ouders en ze hebben zich er de hele dag vermaakt. (Ook in de speeltuinen...) Ik kwam er jaren geleden regelmatig toen we daar nog in de regio woonden, maar schijnbaar herken je het bijna niet meer terug!



Valt Blijdorp ook nig in het zoekgebied? Is ook nog heel aardig aan te rijden (evenveel als Amersfoort denk ik) Dat is ook zo'n mooie dierentuin!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:03:

[...]

Mooi.



Heerlijk droog.



En ik zou persoonlijk ook niet naar een dierentuin gaan. Het klopt dat je dierentuindieren niet meer in het wild kunt uitzetten, maar dat betekent niet dat deze dieren ook blij zijn met een bestaan in gevangenschap. Niemand zit graag in een kooi.
Alle reacties Link kopieren
Blijdorp natuurlijk!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort is leuk voor je kinderen. Er zijn heel veel verblijven waar je overheen kan klimmen of onderdoor kan kruipen. Echt leuk gedaan. Er is ook een treintje.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 29 juli 2015 @ 21:15:

[...]





Heerlijk droog.



En ik zou persoonlijk ook niet naar een dierentuin gaan. Het klopt dat je dierentuindieren niet meer in het wild kunt uitzetten, maar dat betekent niet dat deze dieren ook blij zijn met een bestaan in gevangenschap. Niemand zit graag in een kooi.

Nee, terugzetten gaat niet.

Met leeuwen kan dat wel. In Afrika zijn speciale parken met programma's. Dat vergt heel veel tijd en geduld.

Maar dat kost heel veel geld (waar ik grif aan doneer)

Anyway, dat is weer een andere discussie. Mijn leeuwenhart draait om als ik leeuwen in gevangenschap zie.

En mijn moederleeuwenhart is vandaag al gebroken door Cecil
Al een account? Log dan hier in.
Ik hou erg van Amersfoort. En ik hou niet eens van dieren.

In Amersfoort zitten ze ook niet in een kooi trouwens.
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:03:

[...]





Mooi.Mensen kunnen ook leren van de natuur, dus ook van dieren die ze normaal nooit zien. Zolang die beesten genoeg ruimte krijgen en goed verzorgd worden zie ik het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Hee Balpen! Goede opties, niet aan gedacht zelfs. Wat erg eigenlijk, dat je het automatisch ver van huis zoekt.

Maar goed, we hebben goede verhalen gehoord over zowel Gaia als Amersfoort, beide voor ons een ruim uur met de auto. Bij beide parken is iets met dino's, dat vindt oudste leuk.

Blijdorp is net ietsje verder, en hebben we een jaar of 8 geleden ooit bezocht. Maar is wel een optie, want zeker heel mooi. Al vond ik het toen wel veel lopen.

Nu weet ik dus echt niet meer wat te kiezen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Burgers Zoo in Arnhem het mooist. Ze hebben daar een heel groot aquarium waar je onderdoor kunt lopen. Een grote zuid amerikaanse tuin met de planten en dieren die daar thuis horen, en een soort van oerwoud waar je door kunt wandelen met mooie riviertjes met vissen etc. Eigenlijk hebben ze daar alles wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 29 juli 2015 @ 21:19:

[...]



Nee, terugzetten gaat niet.

Met leeuwen kan dat wel. In Afrika zijn speciale parken met programma's. Dat vergt heel veel tijd en geduld.

Maar dat kost heel veel geld (waar ik grif aan doneer)

Anyway, dat is weer een andere discussie. Mijn leeuwenhart draait om als ik leeuwen in gevangenschap zie.

En mijn moederleeuwenhart is vandaag al gebroken door Cecil De Beekse Bergen heeft bijvoorbeeld meegewerkt aan een project om neushoorns in het Krugerpark te beschermen tegen tandartsen en andere stropers door middel van drones waarmee testen zijn uitgevoerd in het safaripark. Ze kunnen best nuttig zijn, die dierentuinen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gaiazoo is erg mooi! Is alleen niet super groot maar dat hoeft niet erg te zijn. Dierenrijk Europa (nuenen bij Eindhoven) is ook erg leuk voor kinderen!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 juli 2015 @ 21:24:

[...]



De Beekse Bergen heeft bijvoorbeeld meegewerkt aan een project om neushoorns in het Krugerpark te beschermen tegen tandartsen en andere stropers door middel van drones waarmee testen zijn uitgevoerd in het safaripark. Ze kunnen best nuttig zijn, die dierentuinen.Ja, dat is zeker heel erg mooi.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gaiazoo erg leuk. Zeer mooie omgeving (zeer veel groen) , dieren zitten niet in hokken, wat erg prettig is.

Meerdere leuke speeltuintjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alle dierentuinen best goed, dus ook Amersfoort en Gaiazoo. Ik woon zelf dichterbij Amersfoort. Maar Gaiazoo is echter mijn nummer een! Echt heel mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven