Vakantie geboekt. Muggen???

08-05-2024 23:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net onze zomervakantie geboekt naar Zuid-Frankrijk.
Om precies te zijn naar Marseillan (Plage)
En nu lees ik over muggenplagen.
En als er iets ergs is, dan is het een muggenplaag.
We hebben dat al 3x eerder meegemaakt op verschillende plekken:
30 jaar geleden in Aigues-Mortes, midden in de Camargue (ook Middelandse Zee)
15 jaar geleden aan de Westkust van Frankrijk.
En 10 jaar geleden nabij Estartit (Noord Spanje)
De eerst twee lagen in moerasgebied, de laatste, kwam volgens zeggen, door een akker waar niet met insecticide gespoten mocht worden.

Ik kan nog omboeken.
Is er hier iemand die er iets over kan zeggen?
Iemand die er geweest is misschien en zegt dat het reuze meeviel?
Wij gaan half juli.

Wat baal ik. Ik leer het ook nooit.
De camping is uitgezocht door reisgenoten, en het ziet er geweldig uit.
We hebben nu net pas besloten dat we op vakantie gaan en ik dacht het is lastig om nog iets te vinden, en dit zag er mooi uit, mooie camping, mooie accomodatie dus hup, snel boeken.
En nu lees ik over die muggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Googlen op recente beoordelingen van de camping?

Zelf ooit gillend en na 1 nacht opgevreten weggerend van een camping in Arles.
Boek dus vooral niet om naar Arles.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had inderdaad (te laat) op zoover gekeken. En daar las ik het.
Die rencensies gingen ook over de zomerperiode.
Alle reacties Link kopieren Quote
En jezelf beschermen? Is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
08-05-2024 23:33
En jezelf beschermen? Is dat een optie?
Als ik denk aan die voorgaande vakanties dan is dat eigenlijk geen optie.
Zelfs in het zwembad werd je lek gestoken.
En bij schemering kwamen er hordes uit het gras, ze staken door je broek heen.

Ik kocht me gek aan allerlei lokaal anti muggen spul. Maar niets hielp.
Alle reacties Link kopieren Quote
voor wat betreft binnenshuis/caravan. Ik haalde bij bijv. Xenos van dat horrendoek en nam een rol schilderstape mee. Gelijk de eerste dag alle raampjes met dat horrendoek afplakken en dan binnen in ieder geval geen last.
Buiten zal lastiger zijn. Ik ben geen fan van muggen :steam:
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ligt op ruim 3 uur rijden maar wel op dezelfde hoogte, Frejus. Daar ben ik 2 x in juli/augustus geweest en ik ben werkelijk compleet opgevreten door muggen. Kreeg er ook een allergische reactie van, megabulten en koorts. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een klamboe kopen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
We zaten vorig jaar in Frejus. Een uurtje voor de schemering kwamen de krengen massaal tevoorschijn. Eigenlijk was het dik twee uur afzien, daarna verdwenen ze weer.

De camping lag niet direct aan zee, meer iets landinwaarts. Bosrijk gebied.

Wat enigszins hielp: wierrook (bijna elke avond wel een 10 stokjes rondom de tent aangestoken). Daarnaast had ik een mengsel gemaakt van amandelolie met druppels lavendel-, pepermunt- en lemongrass (etherische olie).
Dat hielp redelijk. Ik werd minder gestoken dan de rest van het reisgezelschap.

Tea tree olie helpt ook, maar daar moet je van houden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee over dat gebied. Maar herinner me ook een kampeernachtmerrie in italië lang geleden, waarbij we met 40 graden vanaf de schemering in onze tent moesten gaan zitten om niet compleet opgevreten te worden. Ze prikten inderdaad door kleding (en zelfs klapstoelen!!) heen. Een oplossing die bij mij thuis heel goed helpt: als je beschikt over electriciteit zou je een paar van die ultrasone verjagers kunnen kopen (paar tientjes). Die geven een hoog geluid af, voor mensen/ honden niet hoorbaar, voor insecten en knaagdieren wel. Op de verpakking stond ook dat je het buiten kunt gebruiken tegen ongedierte.
Ik heb daar nooit gekampeerd maar ken dat gebied redelijk goed. Eigenlijk alles rondom die étangs (vnl stilstaand water) zal veel muggen hebben, vermoed ik.

Voor mij zijn veel muggen echt een deal breaker: meerdere kampeertripjes door verpest omdat je vanaf de schemering echt niet buiten kon zitten, niet eens om te eten! Nou, dan ben ik er snel klaar mee, helemaal met zijn tweeën vanaf 18.30 in een klein koepeltentje. Daar kan echt geen tea tree olie tegenop... Misschien ben ik een aansteller op dat gebied :biggrin: maar ik zou verkassen.

Ga wat meer inland, of evt wat meer de bergen in (Pyreneeën en Cevennes vlakbij) en dan overdag lekker naar het strand ofzo. Die hele regio is mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Epicureo schreef:
09-05-2024 06:09
Geen idee over dat gebied. Maar herinner me ook een kampeernachtmerrie in italië lang geleden, waarbij we met 40 graden vanaf de schemering in onze tent moesten gaan zitten om niet compleet opgevreten te worden. Ze prikten inderdaad door kleding (en zelfs klapstoelen!!) heen. Een oplossing die bij mij thuis heel goed helpt: als je beschikt over electriciteit zou je een paar van die ultrasone verjagers kunnen kopen (paar tientjes). Die geven een hoog geluid af, voor mensen/ honden niet hoorbaar, voor insecten en knaagdieren wel. Op de verpakking stond ook dat je het buiten kunt gebruiken tegen ongedierte.
Mijn man en dochter horen dat gewoon. Daar wordt je niet blij van als iemand naast je op de camping die dingen steeds aan heeft.

Ik zou omboeken als de reviews echt zo erg zijn. Ooit op een camping gestaan met een muggenplaag en dat is echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.decathlon.nl/p/dagtent-voor ... R-p-340325
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh zoiets hadden onze buren op de camping vorig jaar, maar dan van Coleman. Niet mooi, maar ik was wel jaloers op hun grote buitenruimte waaronder ze niet nat regenden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een keer meegemaakt in ,Zweden. Zo erg dat alle gasten maar 1 nacht bleven en dan gingen. Campingeigenaar vond het verschrikkelijk maar begreep het ook wel. Het was niet te doen. Moesten in ons kleine koepeltentje met twee redelijk grote honden ons eten maken en eten en binnen blijven. Zelfs de honden (met dikke Poolhondenvacht) werden lekgeprikt. Eens en nooit meer.
apiejapie wijzigde dit bericht op 09-05-2024 07:48
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Die zijn prettig. Dat is onze vierpersoonstent. Maar wij slapen er dus ook in. Wel handig als extra tent, op een regenachtige vakantie. Al moet ik zeggen dat met veel regen (of dus met veel muggen) ik liever verder trek of naar huis ga. Ik ga niet meer afzien op vakantie, dan rij ik liever naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
09-05-2024 07:44
Oh zoiets hadden onze buren op de camping vorig jaar, maar dan van Coleman. Niet mooi, maar ik was wel jaloers op hun grote buitenruimte waaronder ze niet nat regenden.

Ik heb ze ook wel eens gezien tegen muggen. Nadeel is alleen dat als je er zelf in en weer uit loopt er toch muggen binnen komen. Die mensen waren dus voordat ze gingen zitten altijd nog op muggenjacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zitten nu op zo’n 30km afstand van Marseillan (in Serignan) en hebben best veel last van muggen. Gelukkig is het in de avond toch te fris en donker om lang buiten te zitten dus onze vakantie bederft het niet niet maar in de zomer zal het hier een ander verhaal zijn. Sowieso langs deze hele kuststrook met al dat stilstaande water….

Ooit eens een week in september in de Provence geweest en compleet naar de vaantjes geprikt door hordes tijgermuggen, echt absolute horror. Als ik jou was zou ik kijken voor een andere locatie, inderdaad meer richting binnenland, Pyreneeën…weg van grote waterpartijen!

Succes :there:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat veel reacties al.
En wat herkenbaar ook. Mijn vakantieplezier wordt er ook altijd enorm door verpest.

Voor onze laatste vakantie had ik de goedkoopste vitrage van Ikea gekocht, die aan elkaar genaaid, en daar de veranda van de stacaravan mee afgesloten. Dat hielp geweldig tegen de wespen. Of het voor muggen ook helpt weet ik niet, die komen gewoon uit de grond omhoog, tenminste zo lijkt dat.

Mijn dochter is heel allergisch voor muggen, krijgt enorme schijven waar ze geprikt is. Ze neemt al standaard hooikoortstabletten mee op vakantie.
Ik zie ons nog zitten bij een franse dokter toen haar hele oog echt compleet dicht zat. Diet your father hiet you? vroeg ze komisch. Dochter vond het een stuk minder leuk.

En ikzelf dacht 30 jaar geleden dat ik een ernstige ziekte had. Voelde overal bulten in mijn nek. Waren mijn lymfeklieren bleek later, wist ik veel.
K.. muggen.

Maar het wordt dus omboeken, jullie hebben me overtuigd.

Ik heb positieve ervaring in Argeles-sur-mer. En ook in Vias.
Allebei middellandse zee, Argeles is Pyreneeën toch?

Hebben jullie nog andere suggesties voor toch de middellandse Zee?

Mensen hoorde je vroeger altijd over Cap-d'Adge. Maar nooit over muggen.Maar dit ligt pal naast Marseillan, toch best vreemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is ellende, zeker als je er zo heftig op reageert. Vreselijke beesten zijn het.

Cap d’Agde en Vias liggen hier om de hoek, kan me niet voorstellen dat daar niet veel muggen zijn in de zomer…Atlantische kust geen optie, regio Bordeaux, of de Vendée?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de zee aan de Atlantische kust minder fijn.

En in de Vendee hadden wij toen ook muggen. Dat was vlakbij Rennes.
De Vendee is natuurlijk een stuk groter.

Geniet nog even van je vakantie Poffertje!

Ik denk dat het Roussillon gebied al beter is dan de Languedoc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee jaar geleden ben ik ook op een camping in Zuid-Europa 's avonds enorm geprikt. Gewoon één dag geweest maar!
Normaal gesproken nergens last van maar nu echt enorme reactie op mijn huid, echt enorm grote rode plekken. Geen idee welk type prikbeest het geweest is.
Later las ik op recensies van die camping soortgelijke berichten en zal ik nooit meer naar dat gebied gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je wat hoger zit, heb je meestal minder last van muggen. Vooral in laag gelegen gebieden en helemaal in de buurt van zoet water of moerasachtig/ zompig land kun je veel muggen hebben.

Klamboe voor tijdens het slapen. Ja en voor de rest hoort het bij de vakantiebeleving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marseillan, Cap d'Agde.

Echt ellendige piepkleine zwarte mugjes als de wind uit het noorden komt, dan waaien ze vanuit het droogliggende moeras de camping op.

Deze muggenspray werkt behoorlijk goed, let op de kleur van de dop als je het koopt.
Die met de "capuchon rouge" is de enige die werkt.

Afbeelding
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vias Plage is ook zo erg.

Vrijwel alle plaatsjes langs de Middellandse zee die "XXX Plage" worden genoemd zijn vanaf de jaren 50 als toeristenoorden uit de grond gestampt in eerder onbewoonde gebieden.

Er is een reden dat daar geen mensen woonden. :)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven