wenen, do s en dont's

30-05-2016 17:34 36 berichten
Hallo mede reizigers!

Volgende maand ga ik voor het eerst naar wenen, vier dagen. We gaan het rustig aan doen, paar high lights ( Schonbrunn, hofburg en stefansdom) maar verder ook lekker veel terrasjes en parkjes. Hebben jullie nog tips? Is het s avonds rond tienen nog een beetje safe in de metro? Nog tips voor eethuisjes met lekker vegetarisch ( hoeft niet 100% vega te zijn ) en is de hop on hop off een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! (sorry daar heb je niks aan, maar wij gaan deze zomer ook naar Wenen )
Wow. I wish I could speak whale.
Hop off hop on is een aanrader. Die gaat alle bezienswaardigheden langs. Schonbrunn kan je een halve tot hele dag voor uittrekken. Zorg dat je online al kaarten koopt, hoef je minder lang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Schonbrunn... Ik ging op die lange trap staan en voelde me net sissi
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Hop on hop off moet je zeker doen! En een sachertorte eten bij Sacher, heerlijk.
Find people who will make you better (M. Obama)
Donts: in restaurants mag je gewoon roken.. Je moet specifiek om een rookvrij plekje vragen.



Do's Marie Hilferstrasse: bortelotti eissalon!
Alles van hundertwasser en wij zijn naar de abdij van Melk geweest wel buiten Wenen maar toch was echt indrukwekkend.

De Spaanse rijschool.

Vond Wenen een van de mooiste stedentrips .
ik ben 3 weken geleden geweest loved it



Schonbrun zeker doen, je hoeft niet perse online te kopen er stonden ook automaten waar je zelf kaartjes kon kopen ook heeel veel combo tickets, de dierentuin was ook een leuke ervaring, heel groot en ruim.

als je van Sisi houdt is het Sisi museum ook leuk, kom je veel over haar te weten en er zijn veel prive spullen van haar nog te bewonderen.

als je van thee houdt moet je echt naar Haas & Haas je kunt er ook lekker ontbijten en lunchen ze hebben een verborgen terras (zit achter de Stephansdom)

oh en hofzuckerbackerei Demel voor de taartjes ook heel leuk



ik heb me geen moment onveilig gevoeld, met de metro reizen is heel makkelijk en het OV rijdt tot 0.00 en avonds zijn er ook nachtbussen dacht ik.
quote:nijntje021 schreef op 30 mei 2016 @ 18:25:

ik ben 3 weken geleden geweest loved it



Schonbrun zeker doen, je hoeft niet perse online te kopen er stonden ook automaten waar je zelf kaartjes kon kopen ook heeel veel combo tickets, de dierentuin was ook een leuke ervaring, heel groot en ruim.

als je van Sisi houdt is het Sisi museum ook leuk, kom je veel over haar te weten en er zijn veel prive spullen van haar nog te bewonderen.

als je van thee houdt moet je echt naar Haas & Haas je kunt er ook lekker ontbijten en lunchen ze hebben een verborgen terras (zit achter de Stephansdom)

oh en hofzuckerbackerei Demel voor de taartjes ook heel leuk



ik heb me geen moment onveilig gevoeld, met de metro reizen is heel makkelijk en het OV rijdt tot 0.00 en avonds zijn er ook nachtbussen dacht ik.Tuurlijk kan je daar ook kaartjes kopen, maar er zijn 2 ingangen (op dezelfde plek) 1 rij voor mensen die al hebben geboekt, die kunnen zo ongeveer doorlopen, de andere rij gaat groepsgewijs erin en die kunnen met wat pech zomaar een uur of langer moeten wachten. Vandaar mijn tip. Wij waren in elk geval erg blij dat we direct konden doorlopen.
Dank dames! Ja ik koop idd vantevoren kaartjes. Goh dat ze nog roken binnen goede tip ik vind dat nl vrselijk als ik zit te eten. Gaan we lekker toeristisch hop on hop off - en. Rondvaart donau nog iets? ( we zijn echt lui, ik weet t )
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Wenen echt fantastisch. Eén van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest. Ook ontzettend veilig voelde ik me er, en ik vond het een hele schone stad.



Ik vond het combiticket erg fijn, daar zat de Hofburg, Schonbrunn en het Sissi museum volgens mij bij. Maar goed, ik ben dan ook een enorme sucker voor Sissi. Vind haar levensverhaal zo interessant.



Verder vond ik gewoon lekker door de stad slenteren ook geweldig. En heel veel musea zijn de moeite waar daar.
"After all this time?" "Always."
Ja de keus is nogal enorm zeg...heb twee boekjes doorgeploegd ach gaan we ooit gewoon nog eens
Alle reacties Link kopieren
Als je van paarden houdt dan is de Spaanse rijschool ook echt een aanrader! Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Maar ja, als je niets met paarden hebt dan is het denk ik niet zo heel interessant.



Verder vond ik het Sisi museum ook erg mooi! Ook is de metro ontzettend goed geregeld, het is goedkoop en er zijn goede verbindingen. Maar veel is ook lopend te doen, de afstanden zijn over het algemeen niet zo heel groot.
Neem (oud) brood mee naar schonbrunn, er zitten veel tamme eekhoornjes die uit je hand eten
Nou ik vind paarden mooi maar ook heel eng we gaan ons mAar eens in het Sissi geneuren storten dnek ik...leuk al die enthousiaste verhalen ik dacht eerst zou de stad niet oubollig zijn maar dit klinkt allemaal heel leuk! ( ik was al om vanwege de Sacher taart hoor )
Wenen is super! Hop on Hop off bustour is echt leuk om te doen. De Prater is ook erg leuk om over heen te lopen. Het Hundertwasser Haus en museum is ook zeer de moeite waard net als Schloss Schonbrunn.
sachertorte , apfelstrudel en Mozart kugeln
Ik bedoelde sissi gebeuren.....nou we gaan ervoor! Aaaah eekhoorntjes coeren nu al zin in als ik naderhand nog leuke tips heb post ik ze wel even, dank allemaal!
Wij hebben heerlijk gegeten bij Frulich (of zoiets). Moet je even googlen waar dat precies ligt. Maar echt een aanrader.



De Naschmarkt is ook leuk.



Ik zou zo terug willen!
Alle reacties Link kopieren
Hundertwasser ook echt een aanrader!

MAK gratis entree op dinsdagavond. MUMOK hele mooie dingen gezien.

(Ik ben bij volgens mij alle musea op het plein naar binnen geweest)



De Naschmarkt lekker eten.



En het Freud museum. Wenen is echt een cultureel uitstapje.
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje021 schreef op 30 mei 2016 @ 18:25:

als je van thee houdt moet je echt naar Haas & HaasIk opende dit topic speciaal om Haas & Haas aan te raden, dus ondanks het feit dat het al is genoemd: echt een aanrader!
Oh dear, how sad, never mind.
Ja alle eet en drinktips staan genoteerd hoor, top! Ga dit weekend de websites er even bijzoeken en een kleine planning maken!
Hierbij de update: wenen was grandioos! Wel erg warm ( boven de 30 graden) maar door de vele parken goed te doen. OV is superhandig en goedkoop. Naschmarkt was erg leuk en de paleizen en kerken prachtig. Qua stedenschoon mooiste stad die ik ooit gezien heb ( sorry Parijs). Enige nadeel dat er zo ontzettend veel gerookt wordt ook binnen in de horeca. Gelukkig heel veel buiten kunnen doen. Dus wie nog twijfelt zet deze stad op je to do lijstje
Fijn blauwuiltje! Wij vonden Wenen ook mooier dan Parijs.
Ik ben mijn maagdelijkheid verloren in Wenen En mijn zus is ten huwelijk gevraagd in Schönbrunn.

Het is al ruim 25 jaar geleden dat ik er was maar ik weet nog wel dat ik totaal overweldigd was, het is een groot openluchtmuseum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven