Werchter, wat mee te nemen?

14-05-2016 11:59 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Werchter. Tevens de eerste keer op een festival slapen.

Ik heb geen idee wat ik mee moet nemen.



Ik ga met mijn 12 jarige.

We staan op camping Hyve Resort.

Kampeerplek 8 m2 vast.

Normaal sanitair.

Niet koken op de plek.



Ik heb een klein werptentje, kampeer ik al jaren mee.

We gaan met de auto.

Is het parkeren dichtbij de camping?



Tips and tricks zijn meer dan welkom!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Have fun.

Geen tips verder want geen idee.
Geen tips and tricks.



Wij gaan alleen de zaterdag maar ik heb er nu al zin in!
Parkeren is volgens mijn geheugen inderdaad redelijk dichtbij. Niet zo ver lopen als bij Pinkpop of Lowlands.



Volgens mij heeft elk kampeerterrein een eigen parkeerplaats. In zones dus dat moet je even goed bekijken. Anders is het wel een end lopen en je kan niet makkelijk tussen de zones met je auto switchen, dat willen ze niet.



Waterproof mascara.

Duct tape, vuilniszakken mee en om je spullen doen bij het inpakken.

Ik heb altijd een klapstoeltje mee. Alles op een boodschappenwagentje met grote wielen getaped. Geen kleine wieltjes die lopen vast met gras en zand.



Dus tas vol met kleding enz en wat drinken. En dan slaapzak,tent en stoeltje op het karretje.
Ow je mag op bijna alle campings daar op gas koken. Ik ben daar te lui voor en op andere festivals mag het niet. Maar daar wel, ik geloof op 1 camping niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat karretje had ik ook al bedacht

Waarom alles inpakken in vuilniszakken?



Ik heb een kleine tarp, mag je die opzetten?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat koken op een aangewezen plek moet. Wilde wat opwarmvoer meenemen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 14 mei 2016 @ 12:16:

Dat karretje had ik ook al bedacht

Waarom alles inpakken in vuilniszakken?



Ik heb een kleine tarp, mag je die opzetten?Regen, vocht, modder en beestjes. En je hebt geen klamme kleding na een nachtje tent. Dat vind ik persoonlijk echt vies.
quote:Moirai schreef op 14 mei 2016 @ 12:16:

Dat karretje had ik ook al bedacht

Waarom alles inpakken in vuilniszakken?



Ik heb een kleine tarp, mag je die opzetten?Ik heb geen idee wat een tarp is maar ik heb hele legerbarakken gezien met 30 man erin. Bungelowtenten, partytenten en hele dorpen worden opgezet.



Ow zo een, ja hoor die mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 14 mei 2016 @ 12:18:

[...]





Regen, vocht, modder en beestjes. En je hebt geen klamme kleding na een nachtje tent. Dat vind ik persoonlijk echt vies. Ik ben van die waterdichte zakken. Daar doe ik kleding ed in.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ducttape. Geen festival zonder Ducttape.



Een reserve luchtbed in je auto gooien, ik heb vorig jaar 3 nachten op een opblaas krokodil gelegen.



Vochtige doekjes. Overal. Het is behoorlijk stoffig.



Vuilniszakken voor als het regent ( om op te zitten, poncho van maken, om je kussen in te doen want hoe goed je tent ook is, ALLES wordt klam als het regent )
Ja ik koop altijd van die wegwerpwashandjes. Als het te druk bij de douches is werkt dat best fijn en dan ging ik snel later nog even douchen.



En inderdaad echt veel duct tape en we nemen ook altijd een paar tyraps mee.
Wegwerpponcho

Kleine flesjes zonnebrand

Wetties!!

Ducttape

Teenslippers voor het douchen

Lampje voor op de camping

Wegwerpwashandjes

Papierenzakdoekjes

Klein borsteltje

0.5l waterflesjes ( mogen op de meeste festivals zonder dop mee op festival terrein, ik doe de dop altijd ff bij de ingang in mijn bh )
Alle reacties Link kopieren
Ducttape, touw en tyraps zijn standaard kampeeruitrusting



Wegwerpwashandjes is een goede!

Dop doe ik in de ingang ook in mijn BH



Mag je wel flessen water meenemen op het kampeerterren of is er gewoon drinkwater?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar de ducttape voor is. Waarom is dat een must en waarvoor precies?



Enlighten me please
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nooit naar een festival zonder:

- Zonnebrand/zonnebril

- EHBO reiskit

- Iets makkelijks te eten

- Vuilniszakken

- Ductape (al een x mijn luchtbed tijdelijk mee gerepareerd)

- Zaklamp met extra batterij

- Regenponcho (kun je ook maken van een vuilniszak)

- Campingkrukje/stoeltje



Werchter ben ik nog nooit geweest dus geen idee wat er allemaal wel en niet mag op de camping. Kijk voordat je gaat ook even of je luchtbed nog heel is en je slaapzak niet stuk. Is me 1 x gebeurd en dat was niet prettig.

Nog een tip, bewaar geen waardevolle dingen in je tent als je weg bent, er worden op allerlei feativals regelmatig tenten open gesneden, soms zelfs terwijl je slaapt. Is mij gelukkig nog nooit gebeurd hoor.

Veel plezier iig met je zoon!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:biebje schreef op 14 mei 2016 @ 13:12:

Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar de ducttape voor is. Waarom is dat een must en waarvoor precies?



Enlighten me please

Gaatjes,scheuren in tent.

Stokken die niet vastklikken.

Lekkende naad

enz.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:biebje schreef op 14 mei 2016 @ 13:12:

Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar de ducttape voor is. Waarom is dat een must en waarvoor precies?



Enlighten me please Jaar of 2 terug nog bleef er eentje achter m'n scheerlijn hangen, heel stuk uit de tent. Heb zo de hele bende weer aan elkaar geplakt
quote:Moirai schreef op 14 mei 2016 @ 13:08:

Ducttape, touw en tyraps zijn standaard kampeeruitrusting



Wegwerpwashandjes is een goede!

Dop doe ik in de ingang ook in mijn BH



Mag je wel flessen water meenemen op het kampeerterren of is er gewoon drinkwater?Op het kampeerterrein mag je alles meenemen, als het maar in plastic flessen zit. Drinkwater is er uiteraard.
Parkeren ligt er overigens welke camping je zit. Wij zitten altijd op C2, ten eerste omdat de parking er direct aan grenst en ten tweede omdat je daar een heel stuk begroeiing hebt zodat we het kamp onder de bomen kunnen opslaan.

Er zijn campings waar de parkings een rot stuk vandaan zit, dus bekijk dat even goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 14 mei 2016 @ 13:21:

[...]





Jaar of 2 terug nog bleef er eentje achter m'n scheerlijn hangen, heel stuk uit de tent. Heb zo de hele bende weer aan elkaar geplakt



Dit hebben wij ook al eens meegemaakt. Gelukkig in de laatste nacht. Het tentje hebben we niet mee meegenomen.



Parkeren vond ik een ramp bij Werchter, vooral de file ervoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 14 mei 2016 @ 13:27:

Parkeren ligt er overigens welke camping je zit. Wij zitten altijd op C2, ten eerste omdat de parking er direct aan grenst en ten tweede omdat je daar een heel stuk begroeiing hebt zodat we het kamp onder de bomen kunnen opslaan.

Er zijn campings waar de parkings een rot stuk vandaan zit, dus bekijk dat even goed

Wij zitten op the hive resort. Ik kan op het ticket nergens vinden waar je dan moet parkeren.



Bestaat er ergens een plattegrondje? Op de site kon ik het niet vinden.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:okkervil schreef op 14 mei 2016 @ 13:29:

[...]





Dit hebben wij ook al eens meegemaakt. Gelukkig in de laatste nacht. Het tentje hebben we niet mee meegenomen.



Parkeren vond ik een ramp bij Werchter, vooral de file ervoor.



Ja het is een drama. Wij gaan meestal in de nacht rijden vanuit regio Amsterdam, slapen dan nog 2 uurtjes in de auto aldaar en dan kunnen we zo het terrein op om 7 uur. In de jaren ervoor stonden we soms een halve dag in de file.



Ik kan niets vinden van The Hive, maar het ziet er "luxe" uit, dus ik neem aan dat ze een eigen parkeerplaats hebben. Alles staat overigens duidelijk aangeven ter plekken.

Ook kan je al op woensdag aankomen, dat scheelt een bak file. Mocht je gewoon op donderdag gaan adviseer ik je om zo vroeg mogelijk te gaan. Het dorp heeft 1 toegangsweg en vanaf een uur of 6, half 7 staat het volledig stil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 14 mei 2016 @ 13:46:

[...]





Ja het is een drama. Wij gaan meestal in de nacht rijden vanuit regio Amsterdam, slapen dan nog 2 uurtjes in de auto aldaar en dan kunnen we zo het terrein op om 7 uur. In de jaren ervoor stonden we soms een halve dag in de file.



Ik kan niets vinden van The Hive, maar het ziet er "luxe" uit, dus ik neem aan dat ze een eigen parkeerplaats hebben. Alles staat overigens duidelijk aangeven ter plekken.

Ook kan je al op woensdag aankomen, dat scheelt een bak file. Mocht je gewoon op donderdag gaan adviseer ik je om zo vroeg mogelijk te gaan. Het dorp heeft 1 toegangsweg en vanaf een uur of 6, half 7 staat het volledig stil.Ik moet helaas donderdag nog werken, dus we kunnen pas aan het eind van de middag weg.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn lijstje van Lowlands afgelopen jaar, had ongeveer hetzelfde lijstje voor Werchter maar die heb ik niet meer . We nemen meestal zelf het meeste eten mee en ik hou ervan om al-les op het lijstje te zetten, dus wellicht vrij uitgebreid ;) Kleding en verzorgingsspullen van mijn vriend staan er niet op. We kunnen alles, ook tent, slaapzakken en matjes, prima kwijt in 2 backpackers (32 en 55 liter).



Algemeen

Tickets!

OV-kaart/rijbewijs

Treinkaartje geprint

Contant geld



Tent

Tent

2x slaapmatjes

2x slaapzak

2x kussens (of gewoon je kleding gebruiken als kussen)

Campinglampje



Koken

Gasstelletje

Lucifers/aansteker

Kooksetje

Zakmes

2x borden

2x bestek

2x bekers

Oude theedoek

Oude vaatdoek

Sponsje

Afwasmiddel

Spatel



Eten

4x avondeten (pannenkoeken, instantfood, pasta met zak saus, hamburgers op broodje)

Suiker (in kauwgompotje)

2x minimayo

x bolletjes

Crackers

Knakworstjes

1x Miniranja

Kauwgom

Sultana/ontbijtkoek

Vruchtenhagel (in kauwgompotje)

Leverpastei

Hagelslag (in kauwgompotje)

Boter

Minijam

Thee

Snoep



Verzorging Yre

Lenzenbakje

Lenzenvloeistof

Tandenborstel

Shampoo

Borstel

Scheermesje

Scheerolie

Deo

Lippenbalsem

Droogshampoo

Handspiegeltje



Verzorging algemeen

Tandpasta

Zonnebrand

Zeep

Zakdoekjes

Pleisters

Paracetamol

Babydoekjes/wetties

4x hydrofiele handdoek

8x wegwerp washandjes

Wasknijpers

Toiletrol

Azaron



Kleding Yre

Laarzen (afhankelijk van weersvoorspelling, maar tot nu toe nooit echt meegenomen)

4x ondergoed

4x sokken

3x t-shirts

1x hemdje (1 t-shirt al aan, afhankelijk van weer + hemdje)

1x vestje

1x dik vest/trui/jas

1x dunne broek

1x korte broek

1x lange broek (1 broek al aan, afhankelijk van weer)

Slippers/oude open schoentjes (stevigere schoenen al aan)

Sjaal (meestal al om)

Zonnebril (meestal al op)

Hoedje



Overig

Oordopjes (geluidsdempers)

Waterflesjes

Melkkan (om water mee te nemen naar de tent)

Ducttape

Wegwerpcamera

Powerbank

Schoudertas

Festivalmatje

Poncho’s (wegwerp)

Plastic tas voor de was

Vuilniszakken

Zaklampje

Pen





Ohja, toiletrol vond ik op Werchter op de campingwc's erg prettig! Weet niet of het op elke camping zo is, maar afgelopen jaar hing er voor de wc's een bord met toiletrollen waar je dan wat af kon halen. Maar dat ding was uiteraard niet altijd vol (genoeg) en ik vond het ook niet zo prettig om een hele lading mee te moeten nemen voor een grote boodschap



Veel plezier gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven