Winterzon vakantie

21-09-2016 20:56 42 berichten
Ik ben op zoek naar een fijne zonnige/warme plek om in de winter (2de week kerstvakantie = eerste week januari) naar toe te gaan (dat heet blijkbaar winterzonvakantie...). Het liefst met temperaturen waarbij gezwommen kan worden. Het zuiden van portugal valt bv al af. Ik kom dan uit op de canarische eilanden, waarbij Lanzarote de meeste kans op warm weer heeft, blijkt.



We houden niet zo van het massa toerisme zoals all inclusive hotel etc. Als we een fijn huisje hebben met een zwembad zijn we tevreden. Een klein complex waar meer mensen zijn mag ook. Wie weet iets? (we zijn een gezin, 5 mensen in totaal). Oh ja, ook niet al te duur natuurlijk ;)



Andere tips buiten Lanzarote zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Kenia, Mombasa! Iets verder weg wel. Heel veel luxe huizen te vinden via airbnb.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een mega dure tijd dan volgens mij.



Lanzarote is wel leuk en je zou kunnen zoeken op accommodatie met verwarmd zwembad.

Er zijn daar ook veel bungalows met privé zwembad zagen wij.
Alle reacties Link kopieren
Florida. Arkefly,,tegenwoordig HI of TUI, ik hou die fusies niet meer bij, heeft in die periode meestal goede aanbiedingen. Denk aan 450 euro voor ticket en auto.
.
quote:mardejo schreef op 21 september 2016 @ 20:59:

Kenia, Mombasa! Iets verder weg wel. Heel veel luxe huizen te vinden via airbnb.Wauw, gaaf idee en ik zie inderdaad erg mooie accommodaties via airbnb. Alleen die vliegreis is echt ontzettend duur... :(
quote:dolfje schreef op 21 september 2016 @ 21:11:

Het is wel een mega dure tijd dan volgens mij.



Lanzarote is wel leuk en je zou kunnen zoeken op accommodatie met verwarmd zwembad.

Er zijn daar ook veel bungalows met privé zwembad zagen wij.Ja ben ik ook bang voor, maar omdat de kerstvakantie nu ook in de eerste week van januari valt heb ik kleine hoop dat het misschien ietsje goedkoper zal zijn. Andere optie is de voorjaarsvakantie (ben helaas aan schoolvakanties gebonden).
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring, zowel in Zuid-Spanje als Canarische eilanden, is dat de zwembaden nergens verwarmd zijn en het zeewater is ook te koud om te zwemmen. De luchttemperatuur overdag is meestal wel lekker, warm genoeg voor een terrasje of op een ligbed náást het zwembad
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn er wel hoor de verwarmde zwembaden.
St.Barths!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 21 september 2016 @ 21:59:

St.Barths!Niet al te duur? In de kerstvakantie?
quote:dolfje schreef op 21 september 2016 @ 22:07:

[...]



Niet al te duur? In de kerstvakantie?Wat is "niet al te duur"?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar TO vraagt niet al te duur in de OP en dan lijkt mij met kerst naar St Barths niet echt wat ze zoekt.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk
quote:dolfje schreef op 21 september 2016 @ 22:21:

Geen idee, maar TO vraagt niet al te duur in de OP en dan lijkt mij met kerst naar St Barths niet echt wat ze zoekt.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk Goedkoop is het niet, maar ook niet al te duur.
Alle reacties Link kopieren
Noem eens een prijs dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat kost een weekje st barths zo ongeveer inclusief vluchten? En hoe lang ben je onderweg?



Edit: tegelijk.
.
quote:dolfje schreef op 22 september 2016 @ 08:10:

Noem eens een prijs dan.Eerst jij, wat vind je duur?
Het Hilton op Barbados is heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Sponge wat doe je vervelend zeg.
quote:dolfje schreef op 22 september 2016 @ 08:21:

Sponge wat doe je vervelend zeg.Jij begon. Niet al te duur betekent niet spotgoedkoop!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch niet om mij maar om TO. Ik snap niet waarom je niet gewoon zegt wat zoiets moet kosten ongeveer in die periode.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen denkt dat St Barth (ik weet niet eens waar het ligt ) hartstikke duur is. Als jij dan zegt dat dat niet zo is, dan willen wij wel graag weten wat zo'n reisje dan ongeveer kost. En TO ook neem ik aan. Dat is toch heel normaal ? Ik noemde ook een bedrag toen ik Florida tipte.

Dus??
.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan doen we het zelf maar



Je vliegt dus op Sint Maarten en dan met een propellorvliegtuigje naar St Bart.

Ik zie een goedkoop retourticket voor 775 euro ( voor nu, orkaanseizoen, niet in januari) . Je doet er wel ruim 29 uur over en moet twee keer overstappen



Er zijn ook nog hotelkamers de eerste week van januari op Booking.com. De goedkoopste is ruim 1.000 euro per nacht
.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch niet zo lang of ben je niet serieus? Hawaii doe je minder lang over en dat ligt aan de andere kant van de VS.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 september 2016 @ 09:12:

Dat kan toch niet zo lang of ben je niet serieus? Hawaii doe je minder lang over en dat ligt aan de andere kant van de VS.



Het kán in twaalf uur. Maar niet voor die prijs . Dan kom je boven de duizend uit per ticket.



Nog even een pakketreisje gecheckt, bij Expedia ben je voor 6.986 euro pp klaar. Niet te duur toch?

Maar wel snel beslissen, er is nog maar 1 plaats voor de eerste week van januari.
.
Alle reacties Link kopieren
@Kabouter, Kenia/Nairobi is niet goedkoop. Wij vliegen, met toestemming van school maandag 9 januari terug (vanuit Nairobi; en kerstavond heen) dat zijn goedkopere momenten. Misschien geldt dat ook voor andere locaties?

Mombasa is ongeveer 30 graden met kerst, dus wel echt lekker warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven