Zika-virus Zwanger Getuige

24-08-2016 11:19 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Forummers,



In november gaan vrienden van ons trouwen op Curaçao. Super leuk en fijn, ik ben getuige van de bruid.

Nu is het zo dat ik in verwachting ben en niemand er over nagedacht heeft dat het Zika-virus actief is. Ik heb me rot gegoogled en ben wel te weten gekomen dat deze echt nog actief is op Curacao.



Ik twijfel zo erg wat ik nu moet doen! Mijn familie woont zelf op Curacao en die geven aan van 'ja ach gewoon insmeren met muggenspul en het komt wel goed'.



Nu wil ik graag aan jullie advies vragen en vragen of jullie bekend zijn met het zika-virus, de kracht ervan en of het daadwerkelijk erg is op Curacao.



De verloskundige wist er weinig vanaf, GGD zei van we raden het wel af maar er gaan genoeg zwangere vrouwen toch daarnaartoe, een andere zwangere vriendin heeft haar reis geannuleerd daarintegen heb ik 4 zwangere nichten op Curacao die doen alsof er niks aan de hand is.



Daarom vraag ik graag advies aan jullie, even peilen wat men zo zegt.



Alvast bedankt! En een zonnige middag gewenst.
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Hoever ben je?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoe doen de zwangeren het daar dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 mnd geleden bevallen en was voorzichtig tijdens mijn zwangerschap. Ik ben van het type ' better safe than sorry'. Dat gold voor het eten van voedsel, het doen van de kattenbak maar zou dus ook gelden voor reizen naar gebieden waar die ziekte heerst.



Ja het komt nu kut uit en het is heel jammer maar wat nou als...? Ja kans is mss klein ( weet ik niet) en er zullen genoeg mensen zijn die het wel doen. Maar wat nou als je gestoken wordt, je de ziekte krijgt en je kind raakt besmet net alle gevolgen van dien. Het had voorkomen kunnen worden...

Je hebt niet altijd alles in de hand in het leven en in zwangerschap. Maar djt dus wel. Ik zou geen risico ( hoe klein ook) opzoeken.

Maargoed iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.

Ik zou er niet mee kunnen leven als er war zou gebeuren wat ik had kunnen voorkomen.

Succes met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbz schreef op 24 augustus 2016 @ 11:23:

Hoe doen de zwangeren het daar dan?

Tja, als je daar woont heb je niet veel keus.

De GGD raadt het af, lijkt me dat zij er verstand van hebben.
Ik zou het risico niet nemen. Je zal het jezelf nooit vergeven als je het virus oploopt en je kind gehandicapt raakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet gaan.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Als ik er alleen zelf ziek van zou worden, zou ik wel gaan, maar het risico dat een kind zwaar gehandicapt wordt door zo'n stomme mug, zou ik niet willen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet gaan. De gezondheid van je baby lijkt mij een stuk belangrijker dan getuige zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar 7,5 week zwanger dus wilde het eigenlijk nog niet vertellen toen ze gister begon dat we echt tickets moesten gaan boeken! Vrijdag heb ik mijn eerste echo en daar wilde ik op wachten op het vervolgens te vertellen omdat ik natuurlijk niet weet of alles goed is enzo.



Ik ben ook zo voorzichtig in mijn zwangerschap en mijn gevoel zegt nee. Manlief zegt 'komt goed' maar dat vind ik veelte makkelijk. Hij wil dan wel gewoon gaan ook al kan ik niet gaan.



Dat is het dus inderdaad ook, mijn nichten kunnen eigenlijk geen kant op en moeten er wel mee leven (helaas). Voor hun is het misschien echt iets kleins. Mijn nicht zei super nonchalant 'ach gewoon met muggenspray sprayen n het komt goed joh''.



Ik ben zelf wat achterdochtiger dan dat haha



Bedankt voor de reacties
Angels are often daughters in disguised
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen risico ook willen lopen... maar aan de andere kant weet ik niet hoe groot het risico is.
Hoe ver zou je dan zijn?

Ik lees dat het grootste risico tijdens het eerste trimester is.
Je hebt ook nog het probleem dat je partner besmet kan raken. Het is seksueel overdraagbaar, dus dan loop je dubbel risico. Sommige mensen merken niet eens dat ze besmet zijn, maar de gevolgen kunnen voor je kind verschrikkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan, je vergeeft het jezelf nooit als er iets mis gaat met je kindje. gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de website van de WHO geraadpleegd? Daar staat misschien ook op wat het risico op de eilanden is. Mijn ervaring met de GGD is soms dat men niet altijd volledig op de hoogte is. Verder kun je misschien een arts op het eiland raadplegen.
Als de GGD het afraadt zou ik me daaraan houden.



Maar nogmaals: hoe doen de zwangeren het daar dan? Ik kan me voorstellen dat ze extra maatregelen moeten nemen volgens een protocol ofzo.
quote:pamelacourson schreef op 24 augustus 2016 @ 11:37:

Ik zou geen risico ook willen lopen... maar aan de andere kant weet ik niet hoe groot het risico is.In landen waar het Zika-virus heerst, zoals Brazilië, wordt vrouwen aangeraden om een zwangerschap uit te stellen. Ik neem dus aan dat er een aanzienlijk risico is. In Nederland zijn ondertussen ook al tientallen gevallen geconstateerd.
Heel erg jammer, maar ik zou het risico ook niet nemen. Inderdaad better safe than sorry!



En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 augustus 2016 @ 11:40:

[...]





In landen waar het Zika-virus heerst, zoals Brazilië, wordt vrouwen aangeraden om een zwangerschap uit te stellen. Ik neem dus aan dat er een aanzienlijk risico is. In Nederland zijn ondertussen ook al tientallen gevallen geconstateerd.Dan zou ik zeker niet gaan.
Ik zou m'n man ook niet laten gaan. Of geen seks meer hebben. Anders loop je het alsnog op.



Als ik het bruidspaar was zou ik niet eens willen dat je mee ging. Dat is het risico van trouwen in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 augustus 2016 @ 11:38:

Je hebt ook nog het probleem dat je partner besmet kan raken. Het is seksueel overdraagbaar, dus dan loop je dubbel risico. Sommige mensen merken niet eens dat ze besmet zijn, maar de gevolgen kunnen voor je kind verschrikkelijk zijn.Maar haar man wil dus wel gaan als zij niet meegaat. Dan moeten ze dus alsnog voorzichtig zijn.
Oh ik lees het al. Het eerste trimester ben je natuurlijk al voorbij als je nu zwanger bent

Je zou dan ongeveer halverwege je zwangerschap zijn? Dan zijn de hersenen al gevormd. Ik zou me zelf informeren over de eventuele risico´s op die termijn.



Maar als jij er geen goed gevoel over hebt moet je niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Advies inwinnen bij de GGD. Als zij het afraden, niet gaan. Jammer maar helaas! Je kindje gaat voor toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het risico niet nemen. Als je vriendin een goede vriendin is dan heeft ze er begrip voor.
quote:pamelacourson schreef op 24 augustus 2016 @ 11:41:

[...]





Maar haar man wil dus wel gaan als zij niet meegaat. Dan moeten ze dus alsnog voorzichtig zijn.Dat is dan ook niet slim van haar man. Blijkbaar vindt hij een feestje dan belangrijker dan zijn kind. Hij kan besmet raken zonder dat hij er iets van merkt. Zo zijn er al een flink aantal besmettingen onder mensen in Nederland ontstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven